Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

ovo nisu šinobusi već motorna kola sa postoljima, šinobus ima samo dve osovine, zato ih i zovu šinobusi iliti izvorno nemački šinenbusi. Nisam siguran koliklo smo sposobni to da proizvedemo, Pogonske jedinice sigurno ne.
 
Ludmila Lugansk TE109 - 648 004 "KÁRPÁT Vasút Kft" na novoj pruzi između Segedina i Subotice,

Subotica javna skladišta,
27.11.2022.

Slika: Dušan Vujović
1669889192058.png
 
ovo nisu šinobusi već motorna kola sa postoljima, šinobus ima samo dve osovine, zato ih i zovu šinobusi iliti izvorno nemački šinenbusi. Nisam siguran koliklo smo sposobni to da proizvedemo, Pogonske jedinice sigurno ne.

Sa sajta Goše:

-JŽ/ŽS serija 812 su putnička dizel-motorna kola koje su izrađivani u fabrici vagona Goša u Smederevskoj Palanci od 1959. do 1969., a po licenci nemačke firme Uerdingen, popularnog naziva „Šinobus“.

Početkom 50-ih, odlučeno je da se uveze značajan broj dizel-motornih vozova koji će saobraćati na lokalnim prugama, odnosno prugama sa manjim brojem putnika. Nakon istraživanja doneta je odluka da se kupi DMK Uerdingen model VT – 95 serije K-1. Prvih 10 garnitura, crvene boje, su stigle 1955. koje su uspešno prošle probne vožnje na domaćim prugama, nakon čega je odlučeno da se otkupi licenca za njihovu izradu čime se htela postići prihvatljiva cena za masovniju zamenu parnih lokomotiva ali i stabilnost u njihovom održavanju.

Osvajanje proizvodnje je izvršeno u fabrici vagona Goša u Smederevskoj Palanci koja je prve garniture, srebrne boje, isporučila železnici 1959.

Osnovni sastav garniture čine motorna kola MK + prikolica PK. Na motornim kolima ugrađen je četvorotaktni dizel-motor tipa Büssing U10, maksimalne brzine 90 km na čas. Prenosnik snage je mehanički sa hidrospojkom. Mehanički menjač ima 6 stepena prenosa snage. U uvoznoj seriji kočnica je vazdušna tipa Knor, šinska kočnica ima samo na motornim kolima od 051 pa nadalje, koje su frikcione. U sinhronom radu mogu da saobraćaju 4 garniture, serijskog broja od 039 pa nadalje.

Proizvedeno je ukupno 270 garnitura, koje su masovno zamenile 60-ih i početkom 70-ih godina 20. veka parne lokomotive na lokalnim prugama u Jugoslaviji.

Veći broj garnitura Goša 812 je zbog svoje dotrajalosti isključen iz železničkog saobraćaja, a dok preostale garniture, Železnice Srbije, postepeno zamenjuju sa garniturama serije DMV – 711 počev od marta 2012.

Bili smo sposobni pre više od pola veka. :ROFLMAO:
 
Hvala Dušanu Vujoviću na svemu što radi za železnicu.
Posebno mu hvala na ovoj i sličnim objavama, jer ja vidim ovo kao jedini način da se nešto uskoro promeni.

Ovaj forum se čita i prati u širim, pa i partijskim krugovima (svih orijentacija i ciljeva).
Sada treba neko da ima petlju pa da pusti voz da ide ovom prugom. Kada se desi iskakanje, bilo gde na pruzi, na ovakvom oštećenju ili čak bilo gde drugde na pruzi, sa svim posledicama (pogibije, prekid saobraćaja, izlivanje otrova u reku i zaštićenu sredinu....) nema više mogućnosti za izgovore tipa ,,nismo znali, desilo se" jer dokazi su tu. Niko ih (ko god to bio) ne može oprati. Glave će morati da lete.
Da zatvore prugu nemaju hrabrosti jer nema zaobilaznog puta, a privreda bi provrištala istog trenutka zbog prekida pruge ka Luci Bar, kao i zbog međunarodnog incidenta jer se prekida jedina železnička veza država Crne Gore i Albanije sa ostatkom železničke mreže Evrope.
Dakle sa svakim vozom koji puste ovakvom prugom sada moraju ,,gaće da im se tresu" zbog velikog rizika od nezgode koja će imati moralne, krivične i političke posledice koje je teško sakriti.

Tako da im (ko god oni bili) jedino preostaje da napokon pokrenu remont pruge.
Ako ih ovo ne ubrza, ne znam šta drugo može.

I to nam je Otvoreni Balkan, privredno jedinstvo, a jedina železnička veza naših pobratimljenih država je ovaj dronjak od šina! Opet, ovaj dronjak sa druge strane najbolje simbolizuje koliko nam je čvrsto sveže promovisano međunacionalno prijateljstvo (posebno mislim na Albaniju ka kojoj ova pruga vodi).
 
Иначе, на деоници од Ужица до црногорске границе има гомила оваквих места у кривинама, где је шина са унутрашње стране кривине уништена јер возови већ више од деценију иду брзином мањом од пројектоване. Бочни нагиб пруге је пројектован за пројектовану брзину 70-85 км/ч тако да оптерећење на обе шине буде једнако у кривини. Када воз иде смањеном брзином која је углавном 30 км/ч, воз услед бочног нагиба ствара већи притисак на шину са унутрашње стране кривине и самим тим се она хаба много брже него шина са спољашње стране кривине, што се види на приложеним сликама.
 
Inače jedan dobronamerni predlog za Srbija Voz..
Moglo bi se za organizovane grupe sa velikim brojem uvesti rezervacija preko telefona/blagajne/aplikacije..
Doplata za mesto bi mogla biti simbolična, a pre vožnje bi kdk samo mogli da zalepe papir na prozor na kojem će biti prikazana relacija na kojoj se grupa vozi uz broj rezervisanog mesta..
Nije neka filozofija, a puno će olakšati komfor kod mališana/dece, neće biti razbacani po vozu u potrazi za slobodnim mestom, i vaspitačima kao i kdk u vozu će biti isto lakše..
 
Hvala Dušanu Vujoviću na svemu što radi za železnicu.
Posebno mu hvala na ovoj i sličnim objavama, jer ja vidim ovo kao jedini način da se nešto uskoro promeni.

Ovaj forum se čita i prati u širim, pa i partijskim krugovima (svih orijentacija i ciljeva).
Sada treba neko da ima petlju pa da pusti voz da ide ovom prugom. Kada se desi iskakanje, bilo gde na pruzi, na ovakvom oštećenju ili čak bilo gde drugde na pruzi, sa svim posledicama (pogibije, prekid saobraćaja, izlivanje otrova u reku i zaštićenu sredinu....) nema više mogućnosti za izgovore tipa ,,nismo znali, desilo se" jer dokazi su tu. Niko ih (ko god to bio) ne može oprati. Glave će morati da lete.
Da zatvore prugu nemaju hrabrosti jer nema zaobilaznog puta, a privreda bi provrištala istog trenutka zbog prekida pruge ka Luci Bar, kao i zbog međunarodnog incidenta jer se prekida jedina železnička veza država Crne Gore i Albanije sa ostatkom železničke mreže Evrope.
Dakle sa svakim vozom koji puste ovakvom prugom sada moraju ,,gaće da im se tresu" zbog velikog rizika od nezgode koja će imati moralne, krivične i političke posledice koje je teško sakriti.

Tako da im (ko god oni bili) jedino preostaje da napokon pokrenu remont pruge.
Ako ih ovo ne ubrza, ne znam šta drugo može.

I to nam je Otvoreni Balkan, privredno jedinstvo, a jedina železnička veza naših pobratimljenih država je ovaj dronjak od šina! Opet, ovaj dronjak sa druge strane najbolje simbolizuje koliko nam je čvrsto sveže promovisano međunacionalno prijateljstvo (posebno mislim na Albaniju ka kojoj ova pruga vodi).
Mislim da će prije na nekim kritičnim tačkama smanjiti brzinu na 10 km/h. Uglavnom pri tako malim brzinama generalno ne može doći do katastrofa pri iskakanju, međutim problem je što je veći dio barske pruge na liticama, iznad provalija, mostovima i slično i pri iskakanju voza na takvom terenu bez obzira na brzinu može doći do velike katastrofe. Svaki puta kada sam prolazio kroz Lutovo i lutovsku gredu vozom uvijek pomislim zamisli da voz ovde iskoči tragedija bi bila ravna padu aviona.
 
Inače jedan dobronamerni predlog za Srbija Voz..
Moglo bi se za organizovane grupe sa velikim brojem uvesti rezervacija preko telefona/blagajne/aplikacije..
Doplata za mesto bi mogla biti simbolična, a pre vožnje bi kdk samo mogli da zalepe papir na prozor na kojem će biti prikazana relacija na kojoj se grupa vozi uz broj rezervisanog mesta..
Nije neka filozofija, a puno će olakšati komfor kod mališana/dece, neće biti razbacani po vozu u potrazi za slobodnim mestom, i vaspitačima kao i kdk u vozu će biti isto lakše..
Lako je uvesti grupne karte u aplikaciju, s obirom da već sad postoji na blagajni sistem. Sa druge strane sistem rezervacija treba menjati, lično sam za Švajcarski model gde ukidamo obaveznu rezervaciju za IC vozove, ali postoji opcija rezervisanja sedišta. Ovako imamo problema sa pretplatnim kartama, tj nije jasno da li oni uzimaju rezervaciju ili šta rade. Uvesti rezervaciju (opcionu) u aplikaciju i nek je kupuje ko oće, ali bi bilo smisleno da se mesta boraju kao u Cineplexu recimo
 
Иначе, на деоници од Ужица до црногорске границе има гомила оваквих места у кривинама, где је шина са унутрашње стране кривине уништена јер возови већ више од деценију иду брзином мањом од пројектоване. Бочни нагиб пруге је пројектован за пројектовану брзину 70-85 км/ч тако да оптерећење на обе шине буде једнако у кривини. Када воз иде смањеном брзином која је углавном 30 км/ч, воз услед бочног нагиба ствара већи притисак на шину са унутрашње стране кривине и самим тим се она хаба много брже него шина са спољашње стране кривине, што се види на приложеним сликама.
Iskakanja na deonici od Užica do granice su u jednom trenutku toliko bili česti da je to postalo kao "dobar dan". Zbog smanjene brzine voz jednostavno stane a da ljudi unutra ni ne znaju šta se dogodilo. Zanimljivo je da u nekim slučajevima putnici nisu ni obavešteni šta se desilo, već su za iskakanje saznali čitajući društvene mreže na kojima se vest prošir brže nego u "zvaničnim" medijima.

Iako je brzina 30kmh, jedan voz se ipak nije samo zaustavio već je pao sa mosta. Bukvalno pukom srećom niko nije poginuo. Pruga je brzo osposobljena ali čelična ograda na mostu je popravljena tek posle nekoliko godina. Imao sam čast da prođem prvim vozom posle popravke, moram priznati da je bilo veoma napeto kad je voz naišao preko mosta.


1669896910775.png




2018. godine desio se incident sa "zamašćenim šinama" na deonici od Priboja ka Zlatiboru, koji je prvo okarakterisan kao sabotaža, da bi jedan penzionisani mašinovođa kasnije u intervju izjavio da su zapravo šine toliko oštećene da kompozicije proklizavaju zbog toga a ne zbog "sabotaže". Nemam uvid u istinitosti ove tvrdnje ali u ovom trenutku ako moram da biram, pre bih verovao mašinovođi nego našim medijima.
 
2503 je tad, ali je u suprotnom smeru. Prolazi Kačarevo u 12.20 i stiže u Pančevo u 12.38. Jel si siguran da si video u dobrom smeru 🙂
Video sam da se kretao u smeru Kačareva, odnosno Zrenjanina. Ali novi RV stupa na snagu tek za nedelju dana, verovatno je u pitanju uhodavanje i testiranje linije koja nije funkcionisala pune 4 godine.
 
2018. godine desio se incident sa "zamašćenim šinama" na deonici od Priboja ka Zlatiboru, koji je prvo okarakterisan kao sabotaža, da bi jedan penzionisani mašinovođa kasnije u intervju izjavio da su zapravo šine toliko oštećene da kompozicije proklizavaju zbog toga a ne zbog "sabotaže". Nemam uvid u istinitosti ove tvrdnje ali u ovom trenutku ako moram da biram, pre bih verovao mašinovođi nego našim medijima.
Ma kakvo klizanje na starim i oštećenim šinama. Lupetanje. Naravno da athezija nije ista na novoj i staroj šini ali konkretno za ovaj slučaj to nema veze sa istinom.
Problem sa "zamašćenim šinama" je nastao kada je prošao voz ka Crnoj Gori sa nekim rasutim teretom u E kolima i gde je usled kiše došlo do stvaranja emulzije koja je curela po koloseku iz samih kola. Ta emulzija je toliko bila klizava da nije bilo moguće savladati uspon ka Zlatiboru.
Problem je rešen tako što su odmah po prijavi angažovana plato kola sa ugrađenim mlaznicama uz pomoć kojih su faktički oprane šine i tako rešen problem.
 
Garnitura je išla "reži" za Zrenjanin. Dakle bez putnika.
Naravno da je bio bez putnika, još uvek važi RV 2021/2022. Ali da li to što su poslali garnituru za Zrenjanin znači da će ta linija stvarno ponovo krenuti 10. decembra, a ne samo na papiru kako neki izvori tvrde?
 
Naravno da je bio bez putnika, još uvek važi RV 2021/2022. Ali da li to što su poslali garnituru za Zrenjanin znači da će ta linija stvarno ponovo krenuti 10. decembra, a ne samo na papiru kako neki izvori tvrde?
Pa oni stalno šalju garniture tamo-amo. Verovatno ide na neki od pregleda u Zrenjanin ili je možda bila na obradi bandaža u Zemunu,razloga je mnogo.
To što je viđena na tom pruzi nema nikakve veze sa predstojećim redom vožnje i tome da li će vozovi za ZR saobraćati ili ne.
 
Još gori scenario od neuvođenja te linije će biti ako je "na papiru" vrate, a polasci svaki drugi dan budu otkazivani zbog učestalih kvarova. Kao što je hronično stanje zadnjih meseci na linijama Kraljevo-Požega, Kraljevo-Lapovo, Kraljevo-Rudnica i Kraljevo-Jagodina.
 
Vrh