Šta je novo?

Minibus

Cilj im je bio da se ne izgubi stajalište kod Fontane, mada su to mogli da reše uvođenjem A2 iz pravca Zemuna, a da A1 ide direktno na autoput.​
 
Gluposti. I dalje svakako voze proizvoljnom trasom i ne poštuju red vožnje, koji im se završava u 19:00, sudeći po bgprevozu. Na novu stanicu svraćaju svakako od kako je otvorena.
 
Ја не знам како минибус линије функционишу када је обавезно да се карта плаћа а просечан Београђанин не плаћа карту на обичним линијама.Минибус линије живе од продаје ако сам добро разумео.Да се питам поукидао бих то,током ових година су укинуте Е1,Е3,Е4,Е5,Е7,Е8. А1 бих укинуо јер постоје 72,600 и 607, евентуално увео нову 608 Блок 20 - Аеродром преко новог БАС-а и садашњом трасом А1.
 
Od svih ovih linija jedino je E2 profitabilna jer postoji puno ljudi koji ne žele da se guše u 23, 37 i 58, mada u špicu ni u E2 nije baš lepo.
 
Sve koje su u radu su profitabilne, one koje nisu bile pogašene su.
Ја не знам како минибус линије функционишу када је обавезно да се карта плаћа а просечан Београђанин не плаћа карту на обичним линијама.Минибус линије живе од продаје ако сам добро разумео.Да се питам поукидао бих то,током ових година су укинуте Е1,Е3,Е4,Е5,Е7,Е8. А1 бих укинуо јер постоје 72,600 и 607, евентуално увео нову 608 Блок 20 - Аеродром преко новог БАС-а и садашњом трасом А1.
Pa tu plaćaju ne bune se, jer ipak stižu ranije tamo gde su krenuli. I nemojmo ukidati nešto što je dobro. Šta ti sad smetaju E2, E6 i E9? Čim pišeš kako sam razumeo, znači da ušao nisi nikad ni u jednu od tih linija. Uđeš kažeš dobar dan i daš 200 dinara. Nema šta puno da filozofiraš prilikom ulaska u bus. Van špica od Labudovog do Terazija i Trga za 25 minuta. I u špicu se probija dosta brže. Prosto je to kombi, plus preskače mnoga stajališta, uključujući tu i jedan Sajam koji pojede svakoj mučenoj 37-ici po pet minuta kad stane u stanicu, jer narod je jednostavno nemoguć. U stanju je da zadržava autobus u stanici, iako je očigledno da nema šanse da će ući. Više puta sam pisao o potrebi onih napolju da usta ne zatvaraju i večito preparkiravaju one unutar busa. Ljudi se u 99% slučajeva pomere koliko god mogu, a to dranje i ponašanje naših ljudi je nešto što nigde drugde u Evropi ne može da se vidi. Ako možeš uđi, a ako ne čekaj ili vidi neku alternativu. To je javni prevoz, takav je kakav je, a marva na sajmu samo doprinosi još većim poremećajima na liniji, bilo kojoj. Apsolutno nikada nisam pokušavao da uđem u bilo koji autobus na silu. Meni je to odraz teške nekulture. Rađe sam išao i peške. Tek da ne pričam što ne pogledaju kad imaju alternativu iza, koja samo što ih po nosu nije udarila.
 
Ја не знам како минибус линије функционишу када је обавезно да се карта плаћа а просечан Београђанин не плаћа карту на обичним линијама.Минибус линије живе од продаје ако сам добро разумео.Да се питам поукидао бих то,током ових година су укинуте Е1,Е3,Е4,Е5,Е7,Е8. А1 бих укинуо јер постоје 72,600 и 607, евентуално увео нову 608 Блок 20 - Аеродром преко новог БАС-а и садашњом трасом А1.

Nemoj baki, pre neko veče opet koristio E9, jednostavno nekada ne želim da prolazim golgotu sa 31, pogotovo kada idem na neku konferenciju / predavanje u centru gde već pregorim u busu, prežalim tih 200 dinara.
Još meni dođe kao taxi, jer mi staje praktično ispred zgrade.

Šteta što je mreža osakaćena, da je ostala originalna možda bih ponekad vadio mesečnu, ako bih već dosta putovao.

Smešno mi je to, Grad nema para za E Linije, ali ima za Streline ili za vaučere srednjoškolaca 6,000 dinara (ako sam dobro čuo) u skupim sportskim butiicima gde možeš samo lopte kupiti za te pare.
Čudni su putevi gospodnji...
 
E6 zna biti dobro popunjena, koristim je ponekad kad idem na posao i brzo stignem. Za E1 mi nije jasno zašto je ukinuta, obzirom da je imala putnika, a tvrde kako je bila nerentabilna. Znao sam često da idem u Njegoševu na jedan kurs i bila mi je super idealna pošto živim u Savskim blokovima.
 
To je što mi ne možemo znati stvarno stanje sa brojem putnika. Ja vidim da je E2 u udarnim terminima uvek popunjen, a idem i sa tom linijom i uveče nekad, pa ka gradu logično idu praznjikavi. Kad se sve sabere i oduzme verovatno im je dosta isplativa linija, čim radi i subotom. E1 mi je prosto neverovatno da nije imao putnika, al očigledno da isplativa nije bila, moguće i zbog dužine trase, možda manje razmene putnika, šta ga znam, al šteta iskreno. Kad bi uveli još neku ne bi bilo loše uopšte, al pitanje je zainteresovanosti, pošto se obično daju na koncesiju.
 
Ја не знам како минибус линије функционишу када је обавезно да се карта плаћа а просечан Београђанин не плаћа карту на обичним линијама.Минибус линије живе од продаје ако сам добро разумео.Да се питам поукидао бих то,током ових година су укинуте Е1,Е3,Е4,Е5,Е7,Е8. А1 бих укинуо јер постоје 72,600 и 607, евентуално увео нову 608 Блок 20 - Аеродром преко новог БАС-а и садашњом трасом А1.
Пре неки дан, док сам чекао превоз у Пожешкој, пришла ми је једна жена и питала ме како да провери када наилази Е2. Погледао сам на апликацији и рекао јој да је ту за 6 минута, а објаснио сам јој да може да провери и на дисплеју, мада у Пожешкој треба мало стрпљења јер има много линија и стално се смењују. Пошто ми се захвалила, рекла је да иначе вози кола, али да јој је овако лакше да оде до центра јер не мора да тражи паркинг.
Ето, очигледно има људи који иначе не користе градски превоз (стога не спадају у групу која не плаћа карту на обичним линијама), али им у појединим приликама одговарају минибус линије, док им редовне градске линије нису опција (колико ме сећање служи, 37 је наилазила пре Е2). Вероватно има и оних који иначе користе градски превоз, али им се понекад жури па користе минибус уместо да, на пример, позову такси.
 
To je što mi ne možemo znati stvarno stanje sa brojem putnika. Ja vidim da je E2 u udarnim terminima uvek popunjen, a idem i sa tom linijom i uveče nekad, pa ka gradu logično idu praznjikavi. Kad se sve sabere i oduzme verovatno im je dosta isplativa linija, čim radi i subotom. E1 mi je prosto neverovatno da nije imao putnika, al očigledno da isplativa nije bila, moguće i zbog dužine trase, možda manje razmene putnika, šta ga znam, al šteta iskreno. Kad bi uveli još neku ne bi bilo loše uopšte, al pitanje je zainteresovanosti, pošto se obično daju na koncesiju.
Po meni bi vratio E5 (ada šećerana kasnije Zrmanjska->Ustanička kao 50 preko rekovice,miljakovca,itd)verujem ds bi bila korisna a možda i još neka samo je volja banbusa da li ima dovoljnl sprintera što mislim da ima...
 
Grad bi morao da ih ponudi na koncesiju. Mislim da je bilo pokušaja za neke nove linije, al trase i nisu bile nešto pa nije bilo zainteresovanih. Mislim, ne može privatnik da ih uvede tek tako.
 
Nudili su liniju koja bi povezivala Slaviju sa Pogonom Kosmaj autoputem (terminus za turističke autobuse koji nikada nije zaživeo), kao i liniju Vidikovac - Prokop trasom linije 59. To je ono čega se sećam. Za drugo bih morao da potražim, ako uopšte može još uvek da se nađe.​
 
Onog ko je poručio ovako konfugurisane Sprintere za GSP i liniju 24 treba strpati u ludnicu, ili barem u zatvor. Turistička sedišta, ili barem u pokušaju turistička. 2+1 raspored pa je bus tesan za bilo kakvo kretanje, jednokrilna vrata, klot oprema po pitanju i spoljašnosti, a vidi se i po instrument tabli. Najveći minus nad minusima jeste ručni menjač. Juče vidim kolegu kako se grči da krene u Francuskoj ulici. Verovatno 100 godina na normalnom autobusu, naravno automatiku, plus možda ni kola odavno nema sa ručnim menjačem, pa mu je trebala i ručna da nađe vagu. Generalno, u 2024 godini autobus za striktno urbanu upotrebu sa ručnim menjačem je neviđeni vid debilizma i mazohizma. Treba vozači da menjaju stepen prenosa jedno 2000 puta u toku smene umesto da se bave putnicima i saobraćajem. Ja ne mogu da shvatim taj nivo sistema gde se ni najprostija nabavka ne uradi ni blizu kako bi trebalo. Kao da namerno svi žele da ispadnu teški majmuni, a i da ujedno sve druge prave tim istim majmunima.
 
Koja katastrofa, svi privatnici naručili normalne minibuse sa automatikom i normalnom opremom, samo oni uzeli sa manulenim i ja to ne bih vozio u gradskom prevozu, nema sile.
Treba da se ugledaju na Banbus i kakve minibuse uzimaju, sad ovi Mercedesi su im u odličnoj opremi, imaju top instrument tablu i veliki tablet na sredini koji imaš kod luksuznih Mercedes automobila.
 
Свакако их не браним, али и Мобилитасови и луиеви спринтери на 24 су имали мануелне мењаче, само је од беобуса био аутоматик.
 
Ma ko zna koji su tu dilovi, jer kod državnih firmi sve prolazi. Moguće da je i Rayan imao neku dobru kombinaciju nabavke bazičnih Sprinter šasija, pa se tu par grupica moguće fino omastilo. GSP stvarno služi za najprizemnije političke radnje i muljačine.
 
Ma ima i muljaža i ugradnji svakako. To se zna. Ali ima zaista i toga da kad prođu sve ugradnje i "provizije" i stvari ostanu u rukama "običnih" ljudi da odluče detaljnije šta i kako, da to rade ljudi koji mahom to što nabavljaju neće ni koristiti.

Pa evo jedan Slaven Tica ne izbija iz kola već 20 godina. (Ključni) Ljudi po DJP se sigurno ne voze svakodnevno prevozom. Direktori železničkih preduzeća ne idu u Novi Sad vozom (kad imaju lepo službena kola). Gašić se ne vozi onim Fićama koje je uvalio MUPu, a ni Dačić koji je to dopustio.

Dakle svakako ima faktor ugradnje i korupcije na jednom nivou, ali na drugim nivoima ima svakako i tog fenomena da i ljudi ispod, koji nemaju neki interes i procenat od nečega, a učestvuju u odlukama i nabavkama, biraju nešto o čemu pojma blagog nemaju. I mislim da će sa dodatnim raslojavanjem društava toga biti sve više. Ne samo kod nas nego globalno.

P.S.
Ne kažem sad ni da treba da bude imperativ da svaki put kad GSP, MUP, MO, Čistoća, železnice, putari... nabavljaju nešto, da mora svaka glava u administraciji da dođe i lično vidi to, i da lično posle koristi baš to. Naravno da ne. Ali uočava se iz aviona jedna horda ljudi po pozicijama i službama koje odlučuju o nabavkama mnogih stvari, a rade to tako da uopšte blage veze nemaju ni kako se to koristi, koje kriterijume treba da ispuni, koji ljudi (njihove kolege) će to koristiti, kakva su iskustva, šta posle prvog kvara, itd...

To jeste delom i zbog politike i ugradnje, ali jeste delom i do tih ljudi koji posle razrađuju detalje a da ih savršeno zabole da se upoznaju sa materijom i unesu u to što rade.

Ipak je ovo zemlja gde je glavna mantra i životni moto kod mnogih "ma šta te boli k... , ćuti, gledaj svoja posla i uživaj". Tako je sa svime, pa i sa nabavkama. Ako se i nađe neko razuman bude ma ko si ti da dižeš glas što su naručeni minibusi sa menjačem? Ako je 10 tvojih kolega reklo može, rekao direktor jedan, drugi, treći... nema šta ti da pametuješ. Ćuti, potpiši, lupi pečat, i gotovo. Zabole njih (ove ostale) što je izbor minibusa krš, oni ionako koriste kola. A i vade se na ono "ima ko da misli i odlučuje ako ja negde grešim".
 
Poslednja izmena:
Koja katastrofa, svi privatnici naručili normalne minibuse sa automatikom i normalnom opremom, samo oni uzeli sa manulenim i ja to ne bih vozio u gradskom prevozu, nema sile.
Treba da se ugledaju na Banbus i kakve minibuse uzimaju, sad ovi Mercedesi su im u odličnoj opremi, imaju top instrument tablu i veliki tablet na sredini koji imaš kod luksuznih Mercedes automobila.
kad je za GSP išta bilo, a da nije u klot opremi. Onaj Banbusov sa turističkim sedištima je strava.
 
Vrh