Šta je novo?

Minibus

E9 ponovo puštena u rad kako čujem, ali sa znatno manje polazaka.
 
Poslednja izmena:
Vraćena je linija od danas, ali sa 2 vozila.
 
Poslednja izmena:
Jedna stvar mi nije jasna. Sada kada nam je prevoz u još gorem stanju nego ranije, E linije na izdisaju, a kada je prevoz bio u daleko boljem stanju, bila je daleko veća potražnja za E linijama.​
 
Konačno je izašao novi red vožnje za E9.
Снимак екрана (1431).png
 
Јел ико приметио да нема линије Е1 на сајту секретаријата?Јел укинито или мењају ред вожње само?
IMG_20240624_001637.jpg
 
Nema je ni na sajtu "Busevi", samo A1, E2, E6 i E9.
 
Čudi me da E1 nije bio rentabilan. E2 ima baš dosta putnika, a da E1 na svojoj trasi nema. Trebao je Grad delimično i te linije da subvencioniše, u smislu da se uvede još novih. Za cenu karte od 200 dinara, plus subvencije tipa 20%, nebi li uvek bile profitabilne. Nije da od njih nema koristi. Solidno brže veze kome odgovaraju, a drastično jeftinije do taksija.
 
Obzirom da su jedino E2, E6 i E9 opstale, to dovoljno govori u prilog tome zašto su 23, 27, 27E, 33, 37 i 95 neke od naopterećenijih linija u gradu.
 
Juče sam se vozio sa E6, pitao sam vozačicu za E1. Kaže ukinuta, malo putnika. Meni je isto čudno da je ta linija ukinuta zbog nerentabilnosti. Kada sam je koristio, bila je solidno popunjena i meni je bila korisna, kao brža varijanta od Slavije do kuće u blokovima, a i kada sam imao obaveze u krajevima oko Kalenić pijace. I ona je jedna od prvih minibus linija kad su nastale po mreži iz 2007.
 
E linije možda imaju sličnosti sa maršutkama zbog drugačijeg sistema naplate u odnosu na ne E linije, ali to i dalje nije maršutka. Uniformnije je plus fale karakterestike maršutki da bi ga mogao zvati maršutkom.
 
E(ekspres) minibus linije u Beogradu i nemaju baš puno smisla sa ovako velikim brojem stajališta. Šta je tu onda "ekspres" ako staju na svakih 300-500 metara kao i redovne GSP linije, nema nekog efekta kada je u pitanju ubrzanje putovanja, pritom su manja vozila, idu mnogo ređe i svi putnici karte kupuju kod vozača što je veliko traćenje vremena. E1 bi trebalo vratiti, ali evo na kojim najvažnijim stajalištima bi jedino trebalo da se zaustavljaju E minibusevi da bi to bilo optimalno, slično rešenje već postoji na aerodromskoj liniji A1:

E2 PETLOVO BRDO - TRG REPUBLIKE, stajališta: Petlovo Brdo, Labudovo Brdo, Vidikovački Venac, Kijevska, Sajam, Mostar, London, Trg Republike, 8 stajališta umesto sadašnjih 33.

E6 MIRIJEVO 4 - BLOK 45, stajališta: Mirijevo 4, Matice Srpske, Mirijevski Venac, Ćalije, Omladinski Stadion, Jovana Avakumovića, Džordža Vašingtona, Zeleni Venac, Sava Centar, Železnička stanica Novi Beograd, Naselje Belvil, Gandijeva, Blok 61, Blok 45, 14 stajališta umesto sadašnjih 44.

E9 KUMODRAŽ - STUDENTSKI TRG, stajališta: Kumodraž, MZ Kumodraž, Kumodraž 2, Voždovac, Franše Deperea, Trg Slavija, Trg Republike, Studentski Trg, 8 stajališta umesto sadašnjih 27.

E1 USTANIČKA - BLOK 45, stajališta: Ustanička, Šumice, Crveni Krst, Trg Slavija, Brankov Most, Sava Centar, Železnička stanica Novi Beograd, Naselje Belvil, Nehruova, Blok 45, 10 stajališta umesto dosadašnjih 31.
 
E1 је укинут,остали су Е2,Е6,Е9 и А1 од минибус линија.
 
@Užice
Pa ko bi koristio te E linije da ne staju svuda? Konkretno E2, ako bi preskakao sve te stanice po tvom predlogu, a najvažnije su mu apsolutno sve stanice do Meka na Vidikovcu, bukvalno bi vozio vazduh. E2 dalje od Blagoja Parovića slabo skuplja putnike, što je i logično. Preskaču dosta stanica i ovako, a ka gradu često i Sajam, pa je samo to znatno ubrza. Uvek stignem fino sa E2, a ako bi morao da ga jurim po nekim posebnim stajalištima, veruj mi da nema šanse da bi ga koristio, pa bi samim tim ubrzo nestao, kao i većina tih ekspres linija.
 
Е2 не сме да се мења. Крај приче. Штета што је скраћена до Трга ономад.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
Uvek stignem fino sa E2, a ako bi morao da ga jurim po nekim posebnim stajalištima, veruj mi da nema šanse da bi ga koristio, pa bi samim tim ubrzo nestao, kao i većina tih ekspres linija.​
Mnoge linije su nestale jer se insistiralo na tome da moraju većinski da prate trase linija gradskog prevoza. Pogotovu ono kada su smislili da imamo liniju koja je imala identičnu trasu 55. Linija koja je išla trasom 50 pa od Banovog brda produžavala na NBG je bila jedna od najisplativijih (kako su drugi pričali) dok je sama linija 50 bila u lošijem stanju. A i kasnije kada su pokušali da ožive te linije, nisu se baš proslavili sa trasama.
Е2 не сме да се мења. Крај приче. Штета што је скраћена до Трга ономад.​
Mislim da je bila priča da maltene prazan ide od Cara Dušana do Dunav stanice, pa da je zato skraćen do Benzinske pumpe na uglu Venizelosove i Cara Dušana, a zašto je kasnije skraćen trajno dodatno do Trga republike, ne bih znao. Znam da je E9 skraćena do Studentskog trga jer su bili neki radovi u Francuskoj i to tako ostalo, a da se ista ne vraća do SRC "25. maj" zato što, to je moje lično mišljenje, kako ne bi bila konkurencija EKO2 i kako bi se uvođenje i postojanje iste opravdalo.​
 
@Užice
Pa ko bi koristio te E linije da ne staju svuda? Konkretno E2, ako bi preskakao sve te stanice po tvom predlogu, a najvažnije su mu apsolutno sve stanice do Meka na Vidikovcu, bukvalno bi vozio vazduh. E2 dalje od Blagoja Parovića slabo skuplja putnike, što je i logično. Preskaču dosta stanica i ovako, a ka gradu često i Sajam, pa je samo to znatno ubrza. Uvek stignem fino sa E2, a ako bi morao da ga jurim po nekim posebnim stajalištima, veruj mi da nema šanse da bi ga koristio, pa bi samim tim ubrzo nestao, kao i većina tih ekspres linija.
Onda neka umesto minibusa na njima uvedu normalne autobuse, i neka ih stave u ITS. To nisu ekspresne linije ako staju na svakom stajalištu, niti je ta E2 onda brža od 23, 53 ili 37 a manji kapacitet ima svakako. Ne sećam se da sam se ikada vozio nekom E linijom, ali ako svako plaća 200 dinara vozaču prilikom ulaska to ne može biti bogzna kako efikasan vid prevoza. Mislio sam da je poenta E linija kada su uvedene veća cena, manji kapacitet ali i veća brzina zbog manje zaustavljanja na slabije prometnim stajalištima.

Po toj logici bi i aerodromski minibus A1 trebao stajati na svakom usputnom stajalištu, a ne samo na Savskom Trgu i kod Fontane na NBG.
 
Vrh