Šta je novo?

Metro

To k'o ono u Beloj lađi, kada Šojić maše papirima u studiju u kome je i Hadžizdravković, tvrdeći da ima dokaze protiv Hadžizdravkovia, a Ozren Soldatović gleda kod kuće i objašnjava kako maše neplaćenim računima.
 
Ili se obraća glasačima stranke čiji je član, a koji su van urbane sredine gradova. ;)
 
Саобраћајни инжењер, Градимир Стефановић, који је био консултант за изградњу метроа бројних европских метропола, у интрвјуу за "Нову" наводи да је пројекат београдског метроа превише скуп и нерационалан. Уједно, овај стручњак даје конкретна решења која би била јефтинија и Београђане коначно ослободила саобраћајних колапса.

Како би изгледала траса коју бисте Ви предложили?

Траса коју су генерације одржавале, била је гребенска траса. Она иде по гребену и нема дубоких станица - то је Вуков споменик и изнад њега - Булевар Краља Александра - Скупштина - Трг Републике и полако спуштање ка Новом Београду. Све то је економична варијанта. Да дам метафору, то вам је "Октавиа", а ово "Шкода суперб". Не можете никоме да забраните ко жели нешто скупо, али изгубили смо појам шта је рационалност. Некада су инжењери трошили рационално, нису укључивали машину за штампање пара. Ако неко штампа, нека штампа. Са станиоцм од 25 метара, вама ће требати 3-4 минута да се извучете. Сваки планер метроа се труди да има што више плтиких станица. Не вреди полемисати, ако је неко већ одлучио, а да се боримо са кукама и мотикама, та времена су прошла. Волео бих да се провозам једном линијом метроа у Београду - па нека ме нема.
 
Taj koji "uključuje mašinu za štampanje para", to radi da bi sačuvao posao. Jer ako on neće da ucrta onako kako mu se kaže, ima ko hoće. :D
 
Саобраћајни инжењер, Градимир Стефановић, који је био консултант за изградњу метроа бројних европских метропола, у интрвјуу за "Нову" наводи да је пројекат београдског метроа превише скуп и нерационалан. Уједно, овај стручњак даје конкретна решења која би била јефтинија и Београђане коначно ослободила саобраћајних колапса.

Како би изгледала траса коју бисте Ви предложили?

Траса коју су генерације одржавале, била је гребенска траса. Она иде по гребену и нема дубоких станица - то је Вуков споменик и изнад њега - Булевар Краља Александра - Скупштина - Трг Републике и полако спуштање ка Новом Београду. Све то је економична варијанта. Да дам метафору, то вам је "Октавиа", а ово "Шкода суперб". Не можете никоме да забраните ко жели нешто скупо, али изгубили смо појам шта је рационалност. Некада су инжењери трошили рационално, нису укључивали машину за штампање пара. Ако неко штампа, нека штампа. Са станиоцм од 25 метара, вама ће требати 3-4 минута да се извучете. Сваки планер метроа се труди да има што више плтиких станица. Не вреди полемисати, ако је неко већ одлучио, а да се боримо са кукама и мотикама, та времена су прошла. Волео бих да се провозам једном линијом метроа у Београду - па нека ме нема.
Uredu sve je to lepo, ali metro je i strateska stvar svi ti duboki tuneli su i sklonista pogotovo za velike gradove to jako znaci gde ima mnogo ljudi. Drugo gde je on to pa radio po svetu, kad ja koj nisam radio, a vozim se svakodnevno mogu da navedem par primera gde je to veliki minus kad je plitak iskop? Jedan od njih je desavanje 2006 godine u Moskvi kada su stavljali reklamu a ona je " upala " u tunel na svu srecu niko nije stradao ( reklama je pocepala tunel i vagon ) Na takvim projektima nema stednje. Treba bar 50% trase da bude dubok iskop i tacka
 
Uredu sve je to lepo, ali metro je i strateska stvar svi ti duboki tuneli su i sklonista pogotovo za velike gradove to jako znaci gde ima mnogo ljudi. Drugo gde je on to pa radio po svetu, kad ja koj nisam radio, a vozim se svakodnevno mogu da navedem par primera gde je to veliki minus kad je plitak iskop? Jedan od njih je desavanje 2006 godine u Moskvi kada su stavljali reklamu a ona je " upala " u tunel na svu srecu niko nije stradao ( reklama je pocepala tunel i vagon ) Na takvim projektima nema stednje. Treba bar 50% trase da bude dubok iskop i tacka

Sto se tice Moskve, svi znamo koje probleme je SSSR i Rusija posle raspada imala, kao i da dizajn, izgradnja i odrzavanje nisu uvek bili na zavidnom nivou. Nije nemoguce ni da su neki majmuni postavljali reklamu na svoju ruku i slucajno napravili haos.
Svi znamo da tuneli bg cvora vec imaju sklonista, ali smo videli razne ljude koji su isli po tunelima i nasli pokradenu, raspadnutu, neodrzavanu i generalno neupotrebljivu opremu. Niko ne veruje da su ta sklonista spremna za upotrebu, niti da su bila u poslednjih 20-30 godina, ako ikada. I sad mi treba da potrosimo basnoslovno mnogo para da napravimo metro jako duboko, samo da bismo imali sklonista koja opet necemo odrzavati i kroz par godina ce i ta nova biti neupotrebljiva.
Zar nije bolje da napravimo metro da bude samo metro, i da ga napravimo za onoliko koliko mozemo da priustimo, i gde i kakav nam treba? Ako nista drugo, ne troskarenjem na nepotrebnu dubinu moglo bi da se finansira ponovno osposobljavanje postojecih sklonista.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Uredu sve je to lepo, ali metro je i strateska stvar svi ti duboki tuneli su i sklonista pogotovo za velike gradove to jako znaci gde ima mnogo ljudi. Drugo gde je on to pa radio po svetu, kad ja koj nisam radio, a vozim se svakodnevno mogu da navedem par primera gde je to veliki minus kad je plitak iskop? Jedan od njih je desavanje 2006 godine u Moskvi kada su stavljali reklamu a ona je " upala " u tunel na svu srecu niko nije stradao ( reklama je pocepala tunel i vagon ) Na takvim projektima nema stednje. Treba bar 50% trase da bude dubok iskop i tacka
Radije ne bih. Tito i njegovi su, ugledajući se na Moskovski Metro 2, potrošili decenije i milijarde burgijajući brdo ispod Topčidera da povežu Beli dvor, Maršalat i kasarnu na železnički tunel i da posle kobajagi i u drugim krakovima tunela naprave dodatna skloništa. Rezultat svega toga je železnička stanica i čvoooour™ koji se grade preko pola veka a urbanistički su urnisali i paralisali Beograd. Da stvar bude luđa, čak ni ta civilna skloništa o kojima su trubili 70ih i 80ih, i realizovali ih do pola, nisu upotrebljena 99' tokom bombardovanja. Koliko je meni poznato, sklonište ispod Kalenićeve pijace nije upotrebljeno. Slonište u Dimitrija Tucovića takođe nije.
 
Poslednja izmena:
Не знам баш да је Москва имала проблем да одржава метро - то је веома богат град, на нивоу Западне Европе - а знам и да ми нећемо имати такве проблеме, него евентуално странци, пошто ће њима бити дато да управљју београдским метроом. Али неће их имати нико, пошто линије од 4-5 милијарди неће бити грађене у Србији.

Мислим, припремају нас већ на рестрикције струје ове зиме...
 
Не знам баш да је Москва имала проблем да одржава метро - то је веома богат град, на нивоу Западне Европе - а знам и да ми нећемо имати такве проблеме, него евентуално странци, пошто ће њима бити дато да управљју београдским метроом. Али неће их имати нико, пошто линије од 4-5 милијарди неће бити грађене у Србији.

Мислим, припремају нас већ на рестрикције струје ове зиме...

Nisam ja ni rekao da je Moskva siromasna, iako ipak nije Pariz, a ima i znatno siromasnijih mesta sa metroom. Ja sam rekao da je imala jasne probleme izazvane raspadom drzave, koji nisu nestali kroz par nedelja, koji su mogli da uticu na tu nezgodu sa reklamom. Da para nece biti - sad se zaduzivati sa kamatnim stopama kakve jesu, za $100m/km ili koliko vec smisle da im treba - jasno je svima.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Море, 100 милиона по км је цена из Цвајговог "Јучерашњег света" - сад Свети Брат Си не зна која је цена. А и у Јучерашњем свету је Пешта, сличним ку***** као Београд (дубоко, дубље, француску композицију под Дунав!), назидала линију 4 на 200 милиона по км...

Иначе, офтопик је, али међу десетомилионским и већим градовима света Москва углавном побеђује по питању квалитета живота. А кад сам последњи пут гледао податке о БДП-у по куповној моћи per capita, била је мало испод Сиднеја и мало изнад Берлина. Боље ми да гледамо шта раде градови у Латинској Америци и слични, то је наша лига.
 

Весић: Потписан меморандум са француском компанијом РАТП


Заменик градоначелника Горан Весић, заједно са градским урбанистом Марком Стојчићем, помоћником градоначелника Андрејом Младеновићем и секретаром за јавни превоз Јовицом Васиљевићем, одржао је данас састанак с делегацијом француске компаније РАТП, коју је предводио Жан-Лук Шапотон.

Како је након састанка Весић истакао, Град Београд данас је потписао Меморандум о разумевању са компанијом РТАП у коме је изражена жеља обе стране да ова реномирана компанија постане „рани оператер” београдског метроа.

– Рани оператер значи да ће РАТП саветовати Владу Републике Србије и Град Београд како би се у поступку пројектовања, пре свега метро станица, добили максимални комерцијални ефекти за град и обезбедио максимални комфор путника. После потписивања Меморандума о разумевању почињу преговори о уговору који ће бити део међудржавног споразума Србије и Француске о изградњи београдског метроа – рекао је Весић.

РАТП је једна од највећих светских компанија у области управљања јавним транспортним системима путника која, између осталог, управља метроом у Паризу и многим другим градовима у свету.

Весић је истакао да „рани оператер” помаже граду приликом пројектовања и изградње метроа, а да ће наредних година бити изабран оператер београдског метроа „који ће да управља системом”.

– Упоредо са изградњом метроа, Београд мора да размишља и о томе како ће се њиме управљати. Београдски метро биће један од најмодернијих у свету и потпуно аутоматизован. Зато је важно да у процесу управљања учествују компаније с великим искуством управо у таквој врсти метроа. Такође, истовремено са изградњом метроа морамо да започнемо и избор оператера, односно обуку наших људи који ће радити у том систему, а којих ће бити више хиљада. Њихова обука мора да почне на време јер она неће моћи да се заврши за неколико месеци, већ ће трајати годинама како бисмо 2028. године, када и стартује прва линија метроа, били спремни за рад у пуном капацитету – изјавио је Горан Весић.

 
RATP je jako dobar operater, sve je prilično jednostavno i brzo se snađeš bez da znaš reč francuskog. Odlično su integrisali ceo prevoz...i gradski i prigradski... jedino što mi smeta su male papirne karte..pogotovo kada kupuješ buntove po 10 ili 20...često mi ostanu iskorišćene po džepovima pa ne znam koju da ubacim.

Ipak uvek sam se bolje osećao u Barseloni...meni je barem kod njih sve malo bolje organizovano...iako su Španci.

Svakako za upravljanje našeg metroa ne da treba unajmiti ove operatere savetodavno ...već im treba dati kompletno upravljanje.
 
Nisam ja ni rekao da je Moskva siromasna, iako ipak nije Pariz, a ima i znatno siromasnijih mesta sa metroom. Ja sam rekao da je imala jasne probleme izazvane raspadom drzave, koji nisu nestali kroz par nedelja, koji su mogli da uticu na tu nezgodu sa reklamom. Da para nece biti - sad se zaduzivati sa kamatnim stopama kakve jesu, za $100m/km ili koliko vec smisle da im treba - jasno je svima.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Iako nije Pariz? Ne nisam ovo procitao... Moskvu koja je prva po el autobusima, prva u svetu po karsering vozilima, u zadnjih par godina jedna od najrazvijenijih po metro-u ( novim linijama ) - oboren rekord po broju otvaranja onaj iz SSSR-a, Prigradskoj i Gradskoj Zeleznici i td i to uporediti sa Parizom? Pa i cistija, zelenija, jos za vreme SSSR-a ko je dolazio znao je da su se Rusi slavili cistocom gradova i td sad na temu -> Metro u Parizu je totalno ne funkcionalan, prljav ( u svakom smislu od grafita do stanica i podzemnih prolaza ) i td Stanice bez pokretnih stepenica ko je bio zna o cemu pricam, na novim linijama ima ali prelazak sa jedne strane na drugu i td totalan promasaj ( u vecini slucajeva ) , i plus dizajn samih stanica cista nula. Em gradovi nisu za uporedjivanje em metro sistem nije za uporedjivanje! To sto nasi vrv imaju " semu " sa francuzima pa guraju je drugo, sve ostalo gledano je naravno na strani Moskve. A za ono iz 2006 sto sam naveo primer zamislite u Moskvi gde je sve rigorozno i po propisu se desilo, kako bi bilo tek onda kod nas sve to?
 
Iako nije Pariz? Ne nisam ovo procitao... Moskvu koja je prva po el autobusima, prva u svetu po karsering vozilima, u zadnjih par godina jedna od najrazvijenijih po metro-u ( novim linijama ) - oboren rekord po broju otvaranja onaj iz SSSR-a, Prigradskoj i Gradskoj Zeleznici i td i to uporediti sa Parizom? Pa i cistija, zelenija, jos za vreme SSSR-a ko je dolazio znao je da su se Rusi slavili cistocom gradova i td sad na temu -> Metro u Parizu je totalno ne funkcionalan, prljav ( u svakom smislu od grafita do stanica i podzemnih prolaza ) i td Stanice bez pokretnih stepenica ko je bio zna o cemu pricam, na novim linijama ima ali prelazak sa jedne strane na drugu i td totalan promasaj ( u vecini slucajeva ) , i plus dizajn samih stanica cista nula. Em gradovi nisu za uporedjivanje em metro sistem nije za uporedjivanje! To sto nasi vrv imaju " semu " sa francuzima pa guraju je drugo, sve ostalo gledano je naravno na strani Moskve. A za ono iz 2006 sto sam naveo primer zamislite u Moskvi gde je sve rigorozno i po propisu se desilo, kako bi bilo tek onda kod nas sve to?

Prvo, nisam mislio samo u pogledu prevoza - Pariz ima mnogo toga osim autobusa i vozova, i sad pozivam tvoj zdrav razum: kako je Moskva kad se sve sabere i oduzme bolja od Pariza? Mozda jeste u javnom prevozu, u Parizu sam bio, ali u Moskvi ne, niti je to nesto neverovatno bitno da bi razumeo poentu DA JE KRAH DRZAVE MOZDA IMAO VEZE SA SLABIM ODRZAVANJEM/DIZAJNOM/PADOM STANDARDA koji su doveli do propadanja reklame u metro tunel, koji je pomenut kao argument protiv plitkog kopa.
Drugo, ja sam pre pandemije bio u Parizu i nesto se ne secam prljavstine i katastrofe u metrou, niti bilo gde drugde, kad si vec pomenuo, koji je bio samo primer ilustracije radi u svakom slucaju. Mogao sam da kazem Tokio ili Cirih, jasno je sta je poenta.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Bivao sam ja u oba grada na duže - da kažem i da više volim i u jedan i u drugi da odem nego leba da jedem - i kudikamo više prljavštine ima u Parizu... koji je svakako mnogo lepši (manje-više od svih gradova, pa nije ni čudo).

A RATP - da, odlična kompanija. Nisu ni skupi nikad bili, u odnosu na ostatak Jevrope. Sve im radi odlično, i metro i tramvaj - na tramvaju bih najviše voleo da ih vidim, pošto metroa neće ni biti.
 
Poslednja izmena:
Prvo, nisam mislio samo u pogledu prevoza - Pariz ima mnogo toga osim autobusa i vozova, i sad pozivam tvoj zdrav razum: kako je Moskva kad se sve sabere i oduzme bolja od Pariza? Mozda jeste u javnom prevozu, u Parizu sam bio, ali u Moskvi ne, niti je to nesto neverovatno bitno da bi razumeo poentu DA JE KRAH DRZAVE MOZDA IMAO VEZE SA SLABIM ODRZAVANJEM/DIZAJNOM/PADOM STANDARDA koji su doveli do propadanja reklame u metro tunel, koji je pomenut kao argument protiv plitkog kopa.
Drugo, ja sam pre pandemije bio u Parizu i nesto se ne secam prljavstine i katastrofe u metrou, niti bilo gde drugde, kad si vec pomenuo, koji je bio samo primer ilustracije radi u svakom slucaju. Mogao sam da kazem Tokio ili Cirih, jasno je sta je poenta.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jasno je napisano vislje iako nije to pariz. Pa 2006 godina desavanja nije 1991-2000 (1). Ja sam primer dao u smislu ako su uspeli neki ne previse pametni da stavljaju reklamu na crno u Moskvi, mislite da u Srbiji nece doci do takvih vrsta problema? A po cemu je Moskva bolja od Pariza? Pa po svim parametrima za zivot je bolja 1. Prevoz 2. Cistoca 3. Manje kriminala 4. Rusija ima besplatnu medicinu sto je veliki plus da ne nabrajam dalje... Jos smo uzeli Moskvu, ipak vazi za Sankt-Peterburg da je najlepsi grad u Evropi)
 
Jasno je napisano vislje iako nije to pariz. Pa 2006 godina desavanja nije 1991-2000 (1). Ja sam primer dao u smislu ako su uspeli neki ne previse pametni da stavljaju reklamu na crno u Moskvi, mislite da u Srbiji nece doci do takvih vrsta problema?

2006. nije ni tako daleka, i samo sam hteo da dam neko razumno objasnjenje ili doprinoseci faktor, ne da bacam drvlje i kamenje na Moskvu (znam i ja razliku izmedju Rusije i Juznog Sudana). Da li ce biti majmuna i kod nas? Ko zna... Ali sigurno ima nacin da nam ne propadne bilbord u metro i da ga ne gradimo ispod treceg kruga Pakla. Moskva je sigurno smislila nesto nakon sto im se desilo.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Vrh