Šta je novo?

Metro

Jel ovo novobeogradski kej, uzvodno od Starog Savskog Mosta?


Video sam ovakvu bušilicu pre neki dan na istom mestu. Tu negde je i predviđena da bude stanica Blok 18 na drugoj liniji, možda vrše sondažu terena za nju. Samo nije jasno da li će ulaz u tu stanicu biti sa šetališta pored Save, ili u ulici Zarija Vujoševića u Bloku 18? Ako je u pitanju ovo drugo, onda će biti baš malo rastojanje između te i sledeće stanice Sava Centar, po Gugl Mapsu samo oko 650 metara. Hoće li voz na toj deonici uopšte moći da ubrza nakon polaska? U Sofiji su uglavnom veća rastojanja između metro-stanica, minimum 800-1000 metara, a često i više od toga.
 
U Parizu su na jednoj liniji rastojanja 350 m.

Ali nemoj da brineš, te dubinske stanice u mulju od 100 miliona evra sigurno neće ni biti.

A stanica je nacrtana u bloku, dakle ovde se ispituje zemljište za tunel.

Ipak imamo i jednu priobalnu dubinsku stanicu u ovom psihijatrijskom planu - 'Beton hala' na trećoj liniji.
 
U Parizu su na jednoj liniji rastojanja 350 m.

Ali nemoj da brineš, te dubinske stanice u mulju od 100 miliona evra sigurno neće ni biti.

A stanica je nacrtana u bloku, dakle ovde se ispituje zemljište za tunel.

Ipak imamo i jednu priobalnu dubinsku stanicu u ovom psihijatrijskom planu - 'Beton hala' na trećoj liniji.
Beton Hala? Zar se ta planirana stanica ne zove Pristanište? Ona bi trebala biti pored okretnice dvojke ispod Kalemegdana.
 
Za drugu liniju se zna da će Sava biti pređena tako što će se probiti duboki tunel ispod njenog korita. A šta je sa trećom linijom između stanica Pristanište i Ušće ? Opet mora da se prelazi reka.

Tu bi mogao da se izgradi nadzemni železničko-pešački most, gde bi pored metroa bila i staza sa stepeništem i liftovima za pešake i bicikliste, bolje da se Ušće sa Kalemegdanom poveže tim mostom umesto onom debilskom gondolom. Naravno, sama pruga bi bila pokrivena zvučnom izolacijom. U Sofiji se jedan deo metroa nalazi na estakadi iznad zemlje, ali su i stanice i pruga u celosti pokriveni neprozirnim staklenim zidom. Ja još mislio da ću moći da razgledam panoramu grada iz metroa dok se vozim tim delom, kao ono prc :ROFLMAO:
 
Трећа линија има лоше осмишљен прелазак реке, као и друга.
 
Трећа линија има лоше осмишљен прелазак реке, као и друга.
Znači, biće dva podvodna tunela ispod Save? Neracionalno i skupo, ali ipak bolje od postojećeg stanja u beogradskom saobraćaju, pod uslovom da se realizuje. Ne verujem im ništa, ali se ipak nadam. Valjda ne bi sa onim bušilicama vršili merenja širom grada, ako u startu misle da slažu i sa 2023. godinom kao početkom kopanja.
 
Такав је сулуди план, ја се искрено и даље надам рационалном решењу-једном заједничком преласку Саве преко једног моста.
 
U Parizu su na jednoj liniji rastojanja 350 m.

Ali nemoj da brineš, te dubinske stanice u mulju od 100 miliona evra sigurno neće ni biti.

A stanica je nacrtana u bloku, dakle ovde se ispituje zemljište za tunel.

Ipak imamo i jednu priobalnu dubinsku stanicu u ovom psihijatrijskom planu - 'Beton hala' na trećoj liniji.
Možda je stanica Blok 18 nacrtana da bude ispod samog bloka, ali najbolje rešenje bi bilo da njen ulazni portal bude na Zemunskom Putu, odmah prekoputa Starog Sajmišta. Ko će se još zavlačiti u uzane, prljave i retko naseljene uličice Bloka 18 da bi stigao do metroa?

Da ne postoji problem podzemnih voda, možda bi najpraktičnije bilo da ulaz u stanicu bude na samom keju u blizini Savskog Mosta. Tu u letnjem periodu ima dosta šetača, džogera i pecaroša koji bi se možda do reke dovezli metroom. Ali verovatno bi moralo da se kopa baš-baš mnogo u dubinu da bi se izbegla opasnost poplavljene stanice. To bi naročito bilo opasno ako je napajanje vozova predviđeno preko treće šine, a ne preko pantografa i kontaktne mreže kakve koriste klasične EMV garniture.
 
Sad sam prekoputa Hiltona video dva kamiona za koje mi deluje kao da jedan moze da bude za busenje i ispitivanje tla. Ali mozda i gresim, jer sam video krajickom oka iz autobusa (fala bogu pa ima reklamu preko prozora, da se jos malo smanji vidljivost).
 
Mi nismo ni počeli gradnju, a oni se boje usporavanja. Ja ono presipanje zemlje sa jedne na drugu gomilu ne računam. To mu je u rangu onoga što reče ex zamenik zamenika gradonačelnika, "4 zelena bulevara" za potez Vukov spomenik - Zoo vrt.
 
288964051_10216942732439244_6747305296496752091_n.jpg
 
 
Ovi naslovi u Kuriru i na B92 kao po običaju nemaju blage veze sa tekstom. Monistar se u njemu nalupetao o svemu i svačemu, samo ne o tome kako misli da sa prve dve linije metroa poveže Prokop. Jedino ako planiraju da naprave još jedan eskalator dužine pola kilometra, kao onaj Vesićev između dvorišta KC i stanice Gazela :ROFLMAO: još glupander ladno izgovara "to je nalog predsednika republike", kakve veze predsednik republike ima sa projektovanjem metroa ?!! Da nije možda završio i saobraćajni fakultet ?

Predviđeno je da Prokop dobije svoju metro-stanicu tek sa izgradnjom treće linije, koju nam možda ni unuci ne dožive. Ali kada bi u budžetu ostale sve pare koje naprdnjački ministri troše na svoje promocije i ekskurzije po belom svetu, mogli bismo da do 2028. sagradimo sve 3 linije metroa, a ne samo prvu liniju ili njenu prvu fazu.
 
Poslednja izmena:
Biće piplsko (narodno) muverče od Sajma do Prokopa, podzemni prolaz sa travelatorom ispod vojvodinog bulevara sve do senjačkog grebena, pa elevator do perona.
 
Ma ne bi me čudilo da gurnu 3. liniju po onoj drugoj ideji i povežu je sa Vukom.
Po kojoj drugoj ideji ? Ni prva, ni druga, ni treća linija nemaju vezu sa Vukovim Spomenikom. Prve dve linije treba da se povežu sa BG Vozom u stanicama Pančevački Most, Sajam i Makenzijeva (ove dve zadnje stanice BG Voza trenutno uopšte ne postoje). Jedino treća linija ima u planu da poveže Prokop, ali njen završetak čak ni ova oberlažovska klika ne očekuje pre ranih 2040-tih. Dakle, čitaj tamo negde 2050-tih ili 2060-tih.
 
Vrh