Metro je trebao da bude po trasi najprometnijih linija (95,88,37,48,50 itd.) i da smanji gužvu u tim linijama.Još nisu potpisali nijedan komercijalni ugovor o izgradnji, još nisu završili ni idejni projekat, a već znaju kolika će biti cena karte za metro, čiju prvu liniju ćemo (u najboljem slučaju) videti tek za 10 godina. Doduše, sećam se da su Aja Jung i Branko Kockica još tokom gradske kampanje SNS-a 2018. delili besplatne karte za metro. Ko je te "karte" sačuvao, taj će tamo 2030-tih moći da se provoza nekoliko vožnji metroom džabe
Šalu na stranu, ako cena jedne pojedinačne vožnje bude skuplja od 100 dinara/0,80 evra/1,60 leva, koliko košta Sofijski Metro, to će biti čist lopovluk. Koliko su prosečne plate u Bugarskoj veće nego u Srbiji, njihov metro košta skoro koliko i BusPlus, a kolika je tek razlika u kvalitetu usluge između ta dva vida prevoza? Sofijski Metro je najtačniji, najudobniji i najbrži gradski prevoz koji sam koristio u životu, a jedna vožnja njime košta samo 10 dinara više od krompirskog tumbanja u pretrpanoj 95-ici, koja rastojanje od Pančevačkog Mosta do Bloka 45 prelazi za skoro sat vremena, dok linija 2 Sofijskog Metroa podjednako rastojanje od Obelje do Vitoše prelazi za nekih 20 minuta, a njena brzina i poštovanje takta su imuni na saobraćajni špic i mokre ulice na površini.
U ulici Svetozara Markovica vec godinam postoji firma "beogradski metro", .
Prva linija se najvećim delom poklapa sa trasom 37-ice i 23-ke, delimično i sa 95-icom i 16-icom. Nema smisla da karta za metro bude skuplja od jedne današnje vožnje GSP-om u prve dve zone, jer je u prilično bogatijoj Bugarskoj ista samo 10 dinara skuplja od jedne dopune za BusPlus.
U vezi cene karte, nedavno sam bio u Istanbulu i tamo je jedna vožnja za metro nekih 50 dinara, a svako naredno presedanje u naredna dva sata se smanjuje cena za nekih 30%, znači imaju duplo nižu cenu a usluga nebo i zemlja u poređenju sa Beogradom, pored metroa tramvaji su im isto perfektni.
Cene u Turskoj prebačene u svetske valute su posledica devalvacije turske lire. Kada sam bio u Istanbulu 2013. godine 1 evro je bio 2,3 turske lire, a sada je 17,8 turskih lira. Tada je ta prva vožnja bila oko 1,5 evra - isto je bilo popusta za presedanje, kolio se sećam prvo 15%, pa drugo i sva naredna 30%.
Popust na prvo presedanje je 30%, sledeće je manji procenat. Da jeste i to, ali oni su mogli da povećaju cene da usklade a nisu, bio sam tamo i 2017. i tada je vožnja bilo oko 80 dinara, praktično ista cena samo razlika ono što se desilo u međuvremenu sa valutom.