Šta je novo?

Metro

Samo se vi zezajte.
U ulici Svetozara MArkovica vec godinam postoji firma "beogradski metro", ima lepe prostorije i zaposlene koji primaju prilicno velike plate z aposao koji rade, tj nista.
 
Još nisu potpisali nijedan komercijalni ugovor o izgradnji, još nisu završili ni idejni projekat, a već znaju kolika će biti cena karte za metro, čiju prvu liniju ćemo (u najboljem slučaju) videti tek za 10 godina. Doduše, sećam se da su Aja Jung i Branko Kockica još tokom gradske kampanje SNS-a 2018. delili besplatne karte za metro. Ko je te "karte" sačuvao, taj će tamo 2030-tih moći da se provoza nekoliko vožnji metroom džabe :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

Šalu na stranu, ako cena jedne pojedinačne vožnje bude skuplja od 100 dinara/0,80 evra/1,60 leva, koliko košta Sofijski Metro, to će biti čist lopovluk. Koliko su prosečne plate u Bugarskoj veće nego u Srbiji, njihov metro košta skoro koliko i BusPlus, a kolika je tek razlika u kvalitetu usluge između ta dva vida prevoza? Sofijski Metro je najtačniji, najudobniji i najbrži gradski prevoz koji sam koristio u životu, a jedna vožnja njime košta samo 10 dinara više od krompirskog tumbanja u pretrpanoj 95-ici, koja rastojanje od Pančevačkog Mosta do Bloka 45 prelazi za skoro sat vremena, dok linija 2 Sofijskog Metroa podjednako rastojanje od Obelje do Vitoše prelazi za nekih 20 minuta, a njena brzina i poštovanje takta su imuni na saobraćajni špic i mokre ulice na površini.
 
Još nisu potpisali nijedan komercijalni ugovor o izgradnji, još nisu završili ni idejni projekat, a već znaju kolika će biti cena karte za metro, čiju prvu liniju ćemo (u najboljem slučaju) videti tek za 10 godina. Doduše, sećam se da su Aja Jung i Branko Kockica još tokom gradske kampanje SNS-a 2018. delili besplatne karte za metro. Ko je te "karte" sačuvao, taj će tamo 2030-tih moći da se provoza nekoliko vožnji metroom džabe :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

Šalu na stranu, ako cena jedne pojedinačne vožnje bude skuplja od 100 dinara/0,80 evra/1,60 leva, koliko košta Sofijski Metro, to će biti čist lopovluk. Koliko su prosečne plate u Bugarskoj veće nego u Srbiji, njihov metro košta skoro koliko i BusPlus, a kolika je tek razlika u kvalitetu usluge između ta dva vida prevoza? Sofijski Metro je najtačniji, najudobniji i najbrži gradski prevoz koji sam koristio u životu, a jedna vožnja njime košta samo 10 dinara više od krompirskog tumbanja u pretrpanoj 95-ici, koja rastojanje od Pančevačkog Mosta do Bloka 45 prelazi za skoro sat vremena, dok linija 2 Sofijskog Metroa podjednako rastojanje od Obelje do Vitoše prelazi za nekih 20 minuta, a njena brzina i poštovanje takta su imuni na saobraćajni špic i mokre ulice na površini.
Metro je trebao da bude po trasi najprometnijih linija (95,88,37,48,50 itd.) i da smanji gužvu u tim linijama.
 
Prva linija se najvećim delom poklapa sa trasom 37-ice i 23-ke, delimično i sa 95-icom i 16-icom. Nema smisla da karta za metro bude skuplja od jedne današnje vožnje GSP-om u prve dve zone, jer je u prilično bogatijoj Bugarskoj ista samo 10 dinara skuplja od jedne dopune za BusPlus.
 
Polako, biće dotad prosečna plata u Beogradu 2.000 € (reko Vesić), pa će i karta moći da bude 2,5 €.
 
Reko Vesić kad je postao zamenik gradonačelnika i da će prva linija metroa biti završena do prošle godine, pa je baš nešto ne vidim.
 
U vezi cene karte, nedavno sam bio u Istanbulu i tamo je jedna vožnja za metro nekih 50 dinara, a svako naredno presedanje u naredna dva sata se smanjuje cena za nekih 30%, znači imaju duplo nižu cenu a usluga nebo i zemlja u poređenju sa Beogradom, pored metroa tramvaji su im isto perfektni.
Prva linija se najvećim delom poklapa sa trasom 37-ice i 23-ke, delimično i sa 95-icom i 16-icom. Nema smisla da karta za metro bude skuplja od jedne današnje vožnje GSP-om u prve dve zone, jer je u prilično bogatijoj Bugarskoj ista samo 10 dinara skuplja od jedne dopune za BusPlus.
 
U vezi cene karte, nedavno sam bio u Istanbulu i tamo je jedna vožnja za metro nekih 50 dinara, a svako naredno presedanje u naredna dva sata se smanjuje cena za nekih 30%, znači imaju duplo nižu cenu a usluga nebo i zemlja u poređenju sa Beogradom, pored metroa tramvaji su im isto perfektni.

Cene u Turskoj prebačene u svetske valute su posledica devalvacije turske lire. Kada sam bio u Istanbulu 2013. godine 1 evro je bio 2,3 turske lire, a sada je 17,8 turskih lira. Tada je ta prva vožnja bila oko 1,5 evra - isto je bilo popusta za presedanje, kolio se sećam prvo 15%, pa drugo i sva naredna 30%.
 
Cene u Turskoj prebačene u svetske valute su posledica devalvacije turske lire. Kada sam bio u Istanbulu 2013. godine 1 evro je bio 2,3 turske lire, a sada je 17,8 turskih lira. Tada je ta prva vožnja bila oko 1,5 evra - isto je bilo popusta za presedanje, kolio se sećam prvo 15%, pa drugo i sva naredna 30%.

Popust na prvo presedanje je 30%, sledeće je manji procenat. Da jeste i to, ali oni su mogli da povećaju cene da usklade a nisu, bio sam tamo i 2017. i tada je vožnja bilo oko 80 dinara, praktično ista cena samo razlika ono što se desilo u međuvremenu sa valutom.
 
Popust na prvo presedanje je 30%, sledeće je manji procenat. Da jeste i to, ali oni su mogli da povećaju cene da usklade a nisu, bio sam tamo i 2017. i tada je vožnja bilo oko 80 dinara, praktično ista cena samo razlika ono što se desilo u međuvremenu sa valutom.

Teško da su mogli da povećaju cene i usklade sa kursom, iz političkih razloga i razloga kupovne moći. Na stranu to što je u toku veliko svetsko pretumbavanje vrednosti. Ne može se sve gledati kroz prizmu dolara i evra više. Gledajući kroz tu prizmu, gradski transport u Istanbulu bi imao 3-4 puta manji profit sad nego 2013. A stvari baš nisu tako "jednostavne". No, odoh previše u offtopic.
 
1654779125308.jpg
 
Тема неуспешних метроа у свету постоји. Негде систем просто није завршен, а негде је промашен. Жао ми је што немамо ресурс да прикупимо и систематизуејмо те случаје па да да се више скинемо са те приче о метро систему који мора да се гледа у ширем контексту. Весић и она његова бајка о 300м есклатора! Да ли он схвата да то нису бетонске степенице које поставиш, и више нити чистиш нити одржаваш, наредних 50 година. Потребан је персонал, стално енергија. то кошта. А ко плаћа коришћење? НИко? Град? Или е се наплаћивати вожња 300м ескалатором?
 
Ovaj nesretni Vesic napisa roman na pocetku, kao hvata beleske. Koje je to glumatanje.
Neverovatno je odsustvo zajednistva da se izgradi nesto sto je preskupo i znacajni za sve nas koji zivmo ovde... Gde je dominantna slika ovog knjizevnika na celu grada na samom kraju emisije, "dodjite za sva pitanja da postavite da vam damo odgovor, da saradjujemo", a zapravo nikad zatvoreniji. Nikad bahatiji. Sve je jedan veliki show za njih a uradice kako njima odgovara
 
Не заборавимо, да још ништа нису конкрено почели да раде и још не слушају шефа. Дакле, следеће изборе, да скинемо банду.
 
На страну Весић политикант који брани свој профит, Тица као човек од саобраћајне струке игнорише очајну интегрисаност система празнин флоскулама.
 
Vesić u emisiji reče da je potpisan ugovor o izgradnji depoa. Kad je potpisan? Ako jeste, mediji ništa o tome nisu preneli, samo znam da je bila priča da će biti potpisan u decembru 2021. pa onda u martu 2022.
 
Vrh