Šta je novo?

Metro

Извин'те што вас прекидам, али у Макишу се озбиљно ради нешто само на дан када неко од политичара дође да посети градилиште...
 
Bio sam u nedelju na Makišu i to biciklom, nikako da okačim reportažu biće fotke.
 
Мени ово као створено за Трг републике наравно уз ограду Калемегданских степеница што је одличан предлог Зидара :)
Е сад, намеће ми се питање, колика је релана техничка потреба за већом конструкцијом споља у односу на обично степениште као што су примери по Паризу? Разумем да станице заузимају велике габарите испод земље, али колико је неопходно да и горе имамо кафић уз станицу и онолики кров само због степеништа?

U principu ne more nista vise od rupe i ograde, to je dovoljno.

Sve ostalo je samo dodatni komfor za koriscenje i odrzavanje.


Ukoliko postoji nadstresnica, putnici nece kisnuti dok stoje na pokretnim stepenicama. Stepenice ce biti ciste i suve. - komfor koriscenja.

Ukoliko postoji nadstresnica, pokretne stepenice bice zasticene od kise/snega itd, te ce biti lakse za odrzavanje i pouzdanije - komfor odrzavanja

Ukoliko na nadstresnicu dodamo vrata i zidove, to jest sagradimo kucicu, onda se malo lakse regulise temperatura vazduha unutar stanice.
 
Stvar je u tome sto su Beogradske stanice drugacije projektovane. Nemaju gomilu izlaza kao u Parizu vec jedan jedini veliki ulaz/izlaz za celu stanicu sa stepenistem u sredini i pokretnim stepenicama u oba smera sa svake strane.
Je li ovo za sve stanice ili samo one na konkursu? Koja mazga je to smislila? Jedan jedini izlaz/ulaz za celu jednu stanicu?
 
U principu ne more nista vise od rupe i ograde, to je dovoljno.

Sve ostalo je samo dodatni komfor za koriscenje i odrzavanje.


Ukoliko postoji nadstresnica, putnici nece kisnuti dok stoje na pokretnim stepenicama. Stepenice ce biti ciste i suve. - komfor koriscenja.

Ukoliko postoji nadstresnica, pokretne stepenice bice zasticene od kise/snega itd, te ce biti lakse za odrzavanje i pouzdanije - komfor odrzavanja

Ukoliko na nadstresnicu dodamo vrata i zidove, to jest sagradimo kucicu, onda se malo lakse regulise temperatura vazduha unutar stanice.
Да ли би могло да се примени решење за надстрешницу као код Вуковог споменика, а да доле на првом нивоу по силаску са степеништа буду врата на сензор? И да ли би се било која врста надстрешнице уопште уклапала уз оградицу која би била копија оградице степеништа на Калемегдану?
1642768908324.png
 
@MareCar

То је смислила иста она мазга која је станицу Славија поставила у парк Мањеж, да не би поново распопавала трг - односно, мазге су схватиле колико скуп план су направиле, па да смање трошкове минимизацијом радова на и при површини.

Биће то, по много чему, оригиналан метро.

И тако слатко га треба затрпати, макар било изграђено 40% прве фазе прве линије...
 
Kad bacim pogled na ovo, na pamet mi padne Dorćol.

paris-metro-4-jpg.125146
Nemam ništa protiv ovoga / ovakvog, ali prva pomisao mi je bila na kratke ali jake letnje oluje koje su sve češće zadnjih godina u Beogradu pa kad se izlije onilika količina vodurine u ovo, sve i da ima petostruki kapacitet slivnika od normalnog, i sve i da se održava ko u Singapuru, tu je poplava neminovna.
S druge strane, sa nadstrešnicom koja bi bila kvadar otvoren samo na jednoj strani, čak i da upadne nešto vode bilo od vetra ili bujica, ne bi bilo isto kao ovo kada celo stepenište deluje kao veliki bazen.
I nije problem samo u odvodu vode. Nego sa svim tim bujicama uvek dođe i neka količina granja, otpada, štroke... i čak i da se voda odvodi efikasno, tu uvek treba jedno pola sata - sat da sve to ode, i to pod uslovom da se nešto ne zapuši, za šta su uvek velike šanse. A i kad ode voda, ostaje svo to đubre koje se unelo i slilo u rupu.

Mislim opet kažem, dizajn i izgled mi je sasvim ok, jednostavno i jeftino a stilizovano. Samo se odmah setim tih oluja koje usled nenormalne klime i promena, imamo sve češće u Beogradu iz godine u godinu. Zato sam definitivno za varijante sa nadstrešnicom. Kakva god, spartanska, umerena, kompromisna, Peterson cigla ili Titoistički mauzoleji. Ali definitivno nadstrešnica.

Snimak je mator, zato je loš kvalitet, ali te bujice koje tu vidimo, od aprila do oktobra imamo u proseku bar 5 puta mesečno. (ako baš treba preciznost, možemo da pregledamo arhive RHMZ i novinskih članaka, ali sve u svemu, postaju sve češće)
 
Poslednja izmena:
Je li ovo za sve stanice ili samo one na konkursu? Koja mazga je to smislila? Jedan jedini izlaz/ulaz za celu jednu stanicu?
Sve su takve. Poneka ima jos is sporedni ulaz/izlaz do kojeg se ide nakaradnim dugackim hodnicima.

Evo primer stanice trg Republike:
Glavna vertikalna komunikacija u sredini, a dole desno videces zuti hodnik sirine samo 3 metra koji zavija bez razloga i ide do sporednog ulaza kod doma vojske.

1642771213811.png
 
Ако сам добро разумео план, главни улаз на тргу би био где је данас окретница аутобуса или у оном паркићу поред ње?
 
Šta je bilo sa ranijim najavama da će se srušiti Staklenac (mada mislim da treba ukloniti i stare zgrade uz njega, tj. ceo blok), a da će se na raščišćenom prostoru sagraditi veliki objekat kulture, u čijem bi sklopu bila i javna garaža i metro stanica?

Zar nije logičnije da se tako uradi, a ne da se posebno pravi metro stanica, a onda da se gradi ostalo.. Ima dovoljno vremena do završetka prve linije, pa mislim da ovaj prostor u centru grada mora konačno da se reši i izgradi..Koliko dugo već Narodno pozorište čeka izgradnju nove scene, ostavljeni su tuneli ispod Francuske za vezu sa novim objektom, a opet se govori o nekim polovičnim rešenjima.
 
Da, imam u vidu zagrebački Importanne tržni centar ispred Glavnog kolodvora. Jedino bismo mi imali i metro stanicu na nivou ispod, kao i javnu garažu. Iznad zemlje veliki objekat u kojem bi bilo mesta za novu pozorišnu scenu, galerijski prostor itd.. Izlazi i ulazi u taj tržni centar, odnosno metro bi bili ka Trgu, ka Domu omladine, ka Despota Stefana i ka uglu Francuske i Braće Jugovića.. Ta 4 ulaza sa površine bi vodila u 4 podzemne ulice okružene prodavnicama, koje bi se spajale u centru tog objekta, gde bi bile stepenice za metro stanicu ispod.. To mi je nekako najlogičnije.
 
Nemam ništa protiv ovoga / ovakvog, ali prva pomisao mi je bila na kratke ali jake letnje oluje koje su sve češće zadnjih godina u Beogradu pa kad se izlije onilika količina vodurine u ovo, sve i da ima petostruki kapacitet slivnika od normalnog, i sve i da se održava ko u Singapuru, tu je poplava neminovna.
S druge strane, sa nadstrešnicom koja bi bila kvadar otvoren samo na jednoj strani, čak i da upadne nešto vode bilo od vetra ili bujica, ne bi bilo isto kao ovo kada celo stepenište deluje kao veliki bazen.
I nije problem samo u odvodu vode. Nego sa svim tim bujicama uvek dođe i neka količina granja, otpada, štroke... i čak i da se voda odvodi efikasno, tu uvek treba jedno pola sata - sat da sve to ode, i to pod uslovom da se nešto ne zapuši, za šta su uvek velike šanse. A i kad ode voda, ostaje svo to đubre koje se unelo i slilo u rupu.

Mislim opet kažem, dizajn i izgled mi je sasvim ok, jednostavno i jeftino a stilizovano. Samo se odmah setim tih oluja koje usled nenormalne klime i promena, imamo sve češće u Beogradu iz godine u godinu. Zato sam definitivno za varijante sa nadstrešnicom. Kakva god, spartanska, umerena, kompromisna, Peterson cigla ili Titoistički mauzoleji. Ali definitivno nadstrešnica.

Snimak je mator, zato je loš kvalitet, ali te bujice koje tu vidimo, od aprila do oktobra imamo u proseku bar 5 puta mesečno. (ako baš treba preciznost, možemo da pregledamo arhive RHMZ i novinskih članaka, ali sve u svemu, postaju sve češće)
Pa kad tako posmatramo, jedino sigurno nam je da napravimo ulaze u metro u sred prizemlja višespratnica, jer jedino tako ćemo biti zaštićeni od svih vremenskih nepogoda i klimatskih uticaja. Samo da dodam da imamo primer Sajma gde i sa zaštitom oko stepenica imamo redovno poplave.
Ovo je samo slikovit prikaz situacije, ne i zamerka za postavljanje nadstrešnice.
 
Ok onda, ako ćemo da idemo u banalizaciju, pravite šta želite. Samo nikako ono što je izabrano sa groznim Paterson ciglama™.
Evo prva stanica neka bude Titoistički mauzolej kakav smo videli ranije na temi sa sve gigantskim kockama betona ili kamena.

Ja ću u međuvremenu da nastavim da pratim temu, pogotovu nakon izgradnje prvih stanica, samo da vidim komentare koji će nakon izgradnje Titoističke betončine kukati što nije cigla. Pa nakon izgradnje sledeće sa ciglama kukati što nisu pločice. Pa nakon te s pločicama, kukati što nije neka sa metalnim panelima... I tako u beskraj.
 
Pa poplave su u podzemnom kod Sajma zato što se nadstrešnica završava kod prvog stepenika, vetar duva, unosi kišu, voda se sliva itd.
Nadstrešnica treba da se proteže i nekoliko metara pre početka stepenica, pa ne bi bilo poplave. Naravno, treba da postoje i funkcionalni odvodi.

Kako god, nadstrešnice su obavezne u našim klimatskim uslovima.
 
Најелегантније решење би било да су улази у метро станице у локалима у приземљу постојећих зграда.
 
Ok onda, ako ćemo da idemo u banalizaciju, pravite šta želite. Samo nikako ono što je izabrano sa groznim Paterson ciglama™.
Evo prva stanica neka bude Titoistički mauzolej kakav smo videli ranije na temi sa sve gigantskim kockama betona ili kamena.

Ja ću u međuvremenu da nastavim da pratim temu, pogotovu nakon izgradnje prvih stanica, samo da vidim komentare koji će nakon izgradnje Titoističke betončine kukati što nije cigla. Pa nakon izgradnje sledeće sa ciglama kukati što nisu pločice. Pa nakon te s pločicama, kukati što nije neka sa metalnim panelima... I tako u beskraj.
Imao nadstrešicu (nevitno od kog materijala) ili ne, voda će ulaziti, tj. slivati se niz stepenice. A to da bi sprečili ili da pravimo mini tunele iznad ulaza ili da se ulazi postave u prizemlja zgrada.
 
 
Магистар Радованац је скроз управу. Треба да се преиспитају сви токови, посебно након измештања главних транспортних садржаја у граду.
 
Прављење многомилијардне линије да вози ваздух. Планира се изградња, али ја се питам: кад?!
 
Da će se ekipica ugradi oko izgradnje i dekora stanica je oduvek (dobro, od 1980) bilo neminovno. Problem je trasa i redosled gradnje linija. Svaki građanin Srbije će nositi preko 1000 dolara duga samo za prvu liniju...
 
Ccccccc, što neki put mrzim kad sam u pravu. Doduše, moja prognoza je bila da će sve "radove" obustaviti dan nakon famoznog 22. novembra, a ipak su drljali Makiš cela dva meseca.
 
Vrh