Nit' je "cigla look" za svaku stanicu, nit je "mermerni sarkofag".
Slažem se i sa time, ali razumem logiku iza ovoga da sve stanice međusobno liče. Logika i namera je verovatno da budu na neki način standardizovane odnosno uniformisane, tako da se lako prepoznaju i ugledaju izdaleka. Ono, kao što imamo uniformna stajališta BG javnog prevoza na 80% lokacija, da imamo uniformna stajališta i metroa. Ja razumem i taj ugao gledanja i onaj drugi ugao gledanja, kao npr u Budimpešti, da svaka stanica bude svet i umetnost za sebe. Dakle meni je ok i jedno i drugo. Samo ne kukam što je u ovom slučaju kod nas izabrano ovo prvo.
Štaviše, biću iskren - kad sam pomislio o tom aspektu uniformnosti, druga stvar koje se setih je kako bi bilo da je neko predložio rešenja sa
onim vertikalnim zelenilima koje sam predlagao na temi Pešačke zone. Reko eto, kamo sreće, te stanice bi mogle da budu pune tih zelenila i da baš time budu odlika Beogradskog metroa, da BG metro bude poznat po njima. Međutim, onda se setih - zelenilo, bilo prirodno bilo veštačko, em što traži malo više održavanja (čak i veštačko, ako se otkine ili šta god), em skuplja prašinu, bacile, čađ... A tu će da budu veliki prometi ljudi i nije baš lako izaći s time na kraj. Onda pomislih na zidove sa pločicama - može, standardno rešenje, mada neka ima tendenciju da podseća na bolnice (primer Londonski, sa onim kupatilo-pločicama XD ). Onda pomislih na beton - naaah, previše hladno. Zatim na metalne panele - praktično i jeftino, ali malo... spartanski, ko da si u nekoj vojnoj bazi ili laboratoriji.
I na kraju kad uporedim sve to sa ciglom, odnosno fasadnim ciglama, oblogama u obliku cigle, kako god se zove i kako god se izvodi... shvatim da to i nije tako loše.
Mislim... može svašta, može i mermer, može i granit... Može i malahit... Samo, kao što svi znamo, nismo mi Moskva ni po budžetu ni po raspoloživosti vremena. Sad bi neko reko ''pa šta, pa ionako će da spucaju 4 milijarde u ovo, to je samo po sebi previše...'' Pa hoće, da. Ali verujem da bi sa raskošnijim stanicama bilo još više od te 4 milijarde.
I opet, ova varijanta će učiniti da BG metro, makar njegove stanice, ne budu još jedan u svetskom nizu gde
80% izlaza liče jedni na druge (čitaj: metalni ili betonski stub, oko njega staklo ili ograda, i iznad metalni krov). Nego će ipak imati neku odliku i prepoznatljivi dizajn i izgled.
Razlike u mišljenjima i ukusima razumem, i ok mi je da neko prosto ne voli i ne želi tu boju cigle, tu teksturu, taj raspored, ili šta god. Ali brate ovde ispade da će ovo kod nas da bude katastrofa i ruglo, a inače su širom sveta ulazi i izlazi u metroe sve raskoš do raskoši.
Pa neće baš biti. Eno iznad linAk pa uporedite i sami. Ok same hale perona, tu znamo da ima svakakvih remek dela u Budimpešti, Moskvi, Petrogradu, Njujorku... Ali Beograd ovde ima priliku da se istakne i u pogledu nadzemnih komponenti i izgleda. A to se ovde dočekalo ko da je predložena ne znam ni ja kakva grozota. E to je ono što mene iritira. I što su u tome najglasniji ljudi koji na drugim temama i problematikama koje muče ovaj grad - ćute. Uopšte ih ni ne zanimaju. Nema ih, prosto ne zanimaju ih gorući problemi grada. A ovde haos i cirkus zbog ulaza u metro sa ciglama. Pa daj bre...
Što se Mia Dorćol tiče, mislim da većini ljudi samo smeta što je tako tamna. Meni je drago kad vidim zgrade sa fasadnom ciglom u Beogradu, pa mi je tako drago i što se ona izgradila. Samo mislim da je trebalo da bude malo svetlija. Ali ok mi je i ovako.
Poslednji pasus mi samo nije jasan, tj nisam baš razumeo šta si hteo da kažeš.