Eto i to da se desi da dobijem priznanje na konkursu u Beogradu
Malo je reci da sam zadovoljan.
Ovaj put ipak nisam sasvim sam uleteo u konkurs.
Prvo, pozvao sam mog partnera Zaka iz Dezigntechnic Dubai, majstora wayfindinga, da mi se prikljuci u projektovanju. Nasa ekipa iz Dubaja ispeglala je dva velika rendera (vidi dole), nazalost nije bilo vremena da se ispeglaju svi ostali renderi, konkurs je to, uvek je knap.
Drugo, okupio sam strucni savet. Posto sam clan Komisije za Dizajn i Kulturu UITP (Medjunarodno udruzenje gradskog prevoza) pozvao sam kolege iz komisije koji grade ili vode metro sisteme (Pariz, Brisel, Dubaj, Rijad, Singapur, Hong Kong) da nas prate tokom projektovanja sto su oberucke prihvatili. Dva imena smem javno da navodim:
- Yo Kaminagai, sef dizajna i arhitekture RATP Pariz
- Gordana Micic, sef arhitekture i umetnosti SPRB Brisel
Za metro u Beogradu hteo sam da izgleda kao da je zdanje sazidano pre 2000 godina, ili za 2000 godina, vanvremensko i velicanstveno.
Principi su objasnjeni na prva dva panoa dole, evo samo sazeto:
PRISTUP
- Metro stanica je portal izmedju dve dimenzije
- Metro stanica je ukopani hram
- Mreza metro stanica cini jedinstveni organizam
WAYFINDING
- Protok putnika mora biti sto jednostavniji i direktniji
- Protok putnka uslovljava arhitekturu a ne obrnuto
- Dao sam sebi slobodu da menjam polozaj vertikalnih komunikacija radi optimalne protocnosti
ARHITEKTURA
- Duboki procepi od povrsine do podzemlja
- Ljudi i svetlost krecu se zajedno
- Kamen kao osnovni gradjevnski materijal
Evo i grafickih priloga sa konkursa:
http://www.jugcerovic.com/architecture/Belgrade-metro/
http://www.jugcerovic.com/architecture/Belgrade-metro/