Šta je novo?

Metro

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886006#p886006:uvz7la9a je napisao(la):
solecar » Ned Okt 03, 2021 8:32 pm[/url]":uvz7la9a]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885992#p885992:uvz7la9a je napisao(la):
leobutters » 03 Okt 2021 20:04[/url]":uvz7la9a]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885978#p885978:uvz7la9a je napisao(la):
solecar » Ned Okt 03, 2021 7:27 pm[/url]":uvz7la9a]Spisak fiktivnih lokacija koje ne pokrivaju prve dve linije metroa:

Treći Beograd (Dunavski venac)
Bulevar despota Stefana
Karaburma (obilazi oko naselja)
Ćalije
dobar deo Zvezdare
Vukov spomenik
Čubura
Crveni krst
Neimar
KCS
Prokop
Senjak
dobar deo jugoistočnog dela grada
Cerak
Cerak vinogradi
Skojevsko naselje
Vidikovac
Labudovo brdo
Petlovo brdo
Orlovača
Novi BAS
Savski blokovi / blokovi na 60
Studentski grad
Aerodrom (zamišljeno da pokriva BG: voz)
Potpuno promašena poenta.

Osim KSC, koji sam i pomenuo, i eto novog BAS-a i Aerodroma, ništa od navedenog nisu ključne lokacije od značanja za sve stanovnike Beograda, već su bitne samo žiteljima tih naselja.
Meni su Aerodrom i BAS bitni koliko je te bitan Vukov spomenik.
Meni kao korisniku metroa je za svakodnevno funkcionisanje bitnija veza ka delovima grada i lokacijama kojima gravitiram svakodnevno (ili najmanje jednom nedeljno), a ne ka lokacijama koje posećujem jednom godišnje ili nikad u životu. To ne znači da ne treba da postoji veza ka novom BAS - u i Aerodromu, već da nije bitna za svakodnevno funkcionisanje prosečnog stanovnika Beograda.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885992#p885992:uvz7la9a je napisao(la):
leobutters » 03 Okt 2021 20:04[/url]":uvz7la9a]Ja ne znam da li vi shvatate koliko se u ovoj temi spinuje priča kako kad kome odgovara. Prvo se priča o tome da metro ne pokriva ključne delove Beograda bitne svim Beograđanima, a kada se utvrdi da pokriva 90%, onda se u ključne lokacije svrstavaju Borča, Skojevsko naselje, Čubura, itd. Ali zato su Železnik, Banovo brdo, Karaburma i Mirjevo nedođije iz kojih i u koje ide metro.
A to što ti pišeš kao nije spinovanje? Prvo nas pitaš, a onda ispinuješ za sve pare u poslednjoj rečenici.
Uopšte nije poenta šta je tebi i meni lično bitno i kojim krajevima gravitiramo. Aerodrom i BAS su bitni za ljude koji dolaze u Beograd, i strance, a bogami i ljude iz ostatka Srbije koji će ovaj metro finansirati. BAS je sto puta bitniji od Prokopa, ali ga niko ne pominje jer autobusi nisu tako kul kao železnica, iako ne može da se poredi broj ljudi koji u Beograd stižu autobusima i vozovima.

A to da ja spinujem, ako nisu reči "nedođija" i "vukoje*******ina" upotrebljene barem 50 puta u ovoj temi za opis lokacija koje povezuje prva linija, ja ću odmah da izbrišem taj moj post i da se izvinim.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886038#p886038:2knihnux je napisao(la):
Igor » Ned Okt 03, 2021 9:21 pm[/url]":2knihnux]Trgovačka ima 3 ulaza i izlaza.

Dobro, onda zaista jesam oćoravio više, nego što sam mislio...
Svakako ne umanjuje činjenicu da su propustili dobre veze i možda ukidanja opasnijih pešačkih prelaza.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886042#p886042:1q4ldlch je napisao(la):
leobutters » 03 Okt 2021 21:30[/url]":1q4ldlch]Uopšte nije poenta šta je tebi i meni lično bitno i kojim krajevima gravitiramo. Aerodrom i BAS su bitni za ljude koji dolaze u Beograd, i strance, a bogami i ljude iz ostatka Srbije koji će ovaj metro finansirati. BAS je sto puta bitniji od Prokopa, ali ga niko ne pominje jer autobusi nisu tako kul kao železnica, iako ne može da se poredi broj ljudi koji u Beograd stižu autobusima i vozovima.

A to da ja spinujem, ako nisu reči "nedođija" i "vuko*****" upotrebljene barem 50 puta u ovoj temi za opis lokacija koje povezuje prva linija, ja ću odmah da izbrišem taj moj post i da se izvinim.
Još jedan od onih kojima su stranci i turizam bitniji od stanovnika Beograda. Da, znam da nije baš tako.
Da li su Makiš, Ada Huja (Deponija) i Viline vode urbana naselja?
 
Ja sam skapirao da su staniceSavski trg, Trg republike i Slavija morale da budu pomerene jer su ti trgovi nedavno renovirani pa zato neće da ih razbuce ponovo jer bi javnost to osudila.
Zato ćemo dobiti stanicu Slaviju kod parka Manjež i stanicu trg preko puta doma vojske kao i stanicu savskintrg iza zgrade atanice umeato da bude ispred.
Sto je naravno glupo...

A lepo se vidi da je za bajlonijevu stanica lepo postavljena na mestu gde je pijaca tj na mestu budućeg trga Bajloni kad budu sklonili pijacu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886047#p886047:y8t5uj3g je napisao(la):
solecar » Ned Okt 03, 2021 9:45 pm[/url]":y8t5uj3g]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886042#p886042:y8t5uj3g je napisao(la):
leobutters » 03 Okt 2021 21:30[/url]":y8t5uj3g]Uopšte nije poenta šta je tebi i meni lično bitno i kojim krajevima gravitiramo. Aerodrom i BAS su bitni za ljude koji dolaze u Beograd, i strance, a bogami i ljude iz ostatka Srbije koji će ovaj metro finansirati. BAS je sto puta bitniji od Prokopa, ali ga niko ne pominje jer autobusi nisu tako kul kao železnica, iako ne može da se poredi broj ljudi koji u Beograd stižu autobusima i vozovima.

A to da ja spinujem, ako nisu reči "nedođija" i "vuko*****" upotrebljene barem 50 puta u ovoj temi za opis lokacija koje povezuje prva linija, ja ću odmah da izbrišem taj moj post i da se izvinim.
Još jedan od onih kojima su stranci i turizam bitniji od stanovnika Beograda. Da, znam da nije baš tako.
Da li su Makiš, Ada Huja (Deponija) i Viline vode urbana naselja?
Pa nisu samo stranci i turizam, putuju i stanovnici Beograda van Beograda. Zbog koga se tačno gura priča o Prokopu? Ko će tačno koristiti Prokop pa treba metro da ga pokrije? E pa ista ta ciljna grupa za iste svrhe trenutno koristi BAS i autobuse samo u mnogo, mnogo većim brojevima.

Ne kažem da su Makiš, Ada Huja i Viline vode trenutno urbana naselja, ali očigledno je da su već razgrabljeni i da će se urbanizovati do završetka metroa, a očigledno je i da trenutno bez njih nema metroa (ne podržavam, samo konstatujem). Ali opet ni Prokop trenutno nije apsolutno nikakav faktor u saobraćaju Srbije i verovatnoća da će to postati je ista kao da će Viline vode postati kul i urbano naselje na samo par km od centra grada.
 
Koliko prosečan Beograđanin putuje do Trga republike, Vukovog spomenika, Cvetkove pijace, Kalemegdana i sl. , a koliko do Aerodroma?
Ko će tačno koristiti Makiš, Viline vode i Adu Huju pa treba metro da to pokrije? Ti neki stanovnici budućih naselja u nekoj daljoj / bližoj budućnosti? Zašto moraju baš ti delovi da se pokriju metroom, a ne recimo prazan prostor između Železnika i Petlovog brda ili prostor Trećeg Beograda od Pupinovog mosta do Borče, za neke buduće stanovnike?
Koja železnička stanica u Bg je trenutno faktor u sveukupnom saobraćaju Srbije?
 
Eво пар коментара на предлоге изгледа самих станица:
-Трговачка је могла да има портале на самој раскрсници са Водоводском па да се укину пешачки прелази;
-Пожешка је на доброј позицији и са порталима са обе стране улице, видим да ће ту да лети НИСова пумпа;
-за Баново брдо-парк нажалост нема плана саме локације;
-Ада изгледа као да ће сама станица бити у постојећој згради која се налази у кругу шећеране, надам се добрим пешачким везама кроз круг бивше шећеране са трамвајски стајалиштем Хиподром и аутобуским стајалиштем Ада;
-Сајам има занимљив портал као и Баново брдо-парк, али не видим везу са постојећим подземним пролазима што је велика грешка; (сама позиција станице је удаљена 700 метара од Прокопа, с тога има простора да се спроведе метро који би ишао паралелно у односу на железничке колосеке и паралелно, а даље би могао ка Аутокоманди - железничка станица Карађорђев парк па ка Славији да има станице у Катићевој код окретнице аутобуса, тачно између КЦС и Славије, па испред Београђанке и на Теразијама, све набројане станице са размаком од око 700 метара)
-Мостар - ескалатор од скоро 200 метара говори довољно, за похвалу је подземни пролаз испод Савске ка старој окретнци, али ту ће бити спотно што на скретању из Савске ка Сарајевској нема пешачког прелаза, па ка насељеном делу Савске, тј. полицјској станици мора да се иде од горе из Сарајевске;
-Савски трг - могли су да ураде подезмни пролаз до друге стране Карађорђеве улице;
-Трг републике - велики промашај што нема подземни пролаз испод коловоза са порталом на делу трга испред дома штампе;
-Скадарлија - одлично решење, пун погодак;
-Дунав - и овде су требали да ураде портале са подземним пролазима на сва четири угла раскрснице Цвијићеве и Поенкареове, није јасна ситуација развоја Вилиних вода;
-Панчевачки мост - ок су везе окретнице и железничке станице, такође није јасна ситуација са даљим развојем овог дела града, лоша веза са постојећим објектима и саобраћајницама у кругу од 600 метара (Омладински стадион, окретница аутобуса потеза 100, Богословија, ВМЦ Карабурма, полицијска станица Палилула, студентски дом Карабурма, центар за културу Влада Дивјан, хала Александар Николић) мада је исти проблем повезаности и за саму железничку станицу Панчевачки мост;
-Карабурма - исто нажалост нема плана саме локације, али колико видим нема подземног пролаза испод Вишњичке што је велики пропуст.
 
@spatiotecte @delija
:metrof:
#samoneksegradi

Dužina perona 74.6m

Iz plana:
Дужина кола у оквиру композиције износи 18m, троделне гарнитуре 54m, а четвороделне 72m, висина кола орјентационо 3,85m.

i naravno prikaz:
duzina-perona-metro.jpg
 
Da, ovo je 'najlakši' plan beogradskog metroa dosad - podzemne stanice sa tako kratkim peronima. Skuplje od toga, doslovno, ne može, to je sistem za najbogatije gradove srednje veličine.

Doduše, mislim da je u specifikacijama ostavljena ukupna dužina pravca u zoni stanica od valjda 120 metara, što znači da bi, u teoriji, mogli da se produžavaju peroni, ali uz enormne troškove i uz višemesečni(godišnji) prekid saobraćaja.
 
MIsliš verovatno na ovo "Минимална дужина правца трасе метроа у зони станице износи 120m."

Pitanje je koliko to zaista ima veze sa bilo kakvim produženjem perona već mi deluje više kao bezbednosna mera.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886075#p886075:1scw428b je napisao(la):
Igor » 03 Oct 2021 10:37 pm[/url]":1scw428b]@spatiotecte @delija
:metrof:
#samoneksegradi

Fakat su zaj*** stvar time što su sredili 3 glavna trga u gradu pre početka izgradnje metroa.

Logika nameće da se prvo izgradi metro pa se onda iskoristi ta prilika da se srede trgovi iznad.

Nije smelo da se dozvoli da Trg republike i savski trg dobiju ulaze u metro van trga tj na obodu centralne zone tamo gde ima manje ljudi.
A sto se tiče slavije tu je tek promašaj jer je izvisila za metro jer Manjez maši glavne tokove putnika koji su na Slaviji.
 
Мислим да је Савски трг морао овако да буде решен због колектора. Славија је свакако промашај, али то је последица тога што су одбацили осовину Прокоп-КЦС-Славија-Теразије. Узалуд онолики плато са трибином. Трг републике такође, ту ми се чини да неће да праве портал на сређеном делу трга, пошто су га средили за разне бине, тезге, монтажне терене, трибине, клизалишта, шаторе и остале вашаре.
 
Pa to je problem, kad se pravi metro stanica mora da se iskopa jedna ogromna rupa120m x 60m i tu leti sve od reda.
Slaviju su zaobišli jer bi morali da dignu u vazduh fontanu.
S'obzirom da su toliko promovisali tu fontanu pucali bi sebi u nogu da je sada ruše posle par godina. Isto važi i za trg republike, nema ulaznog portala zbog istih razloga.

Ulazni portal za savski trg je mogao biti tačno ispred stanice a sama metro stanica ispod zgrade glavne.
Ovako dobijamo ulazni portal na drugoj polovini trga iza stanice Glavne gde ima manje tokova i udaljeno je od tramvaja.
 
U tom pogledu je Savski trg i najmanji problem pošto na njega niko i ne dolazi niti će biti potrebe da se izlazi sa te stanice. Ona će biti besmisleni podzemni objekat na kome će se presedati i ništa više. Pritom deluje mi da je njena površina dosta mala i da će biti gužvanja u transferima u špicu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886089#p886089:3btpxeue je napisao(la):
spatiotecte » 04 Okt 2021 01:34[/url]":3btpxeue]Logika nameće da se prvo izgradi metro pa se onda iskoristi ta prilika da se srede trgovi iznad.
Zato ti projektuješ gradove po Africi.
 
Ne vidim poentu tvog posta Solecar.

Bezpotrebna provokacija na ličnoj osnovi ničim izazvana.
 
Ove planirane stanice su prilicno male a duboke. Ko da smo uzeli de luks mercedesov minibus sa udobnim sedištima da prevozimo putnike umesto jednostavne solarise sa plasticnim sedištima koji su jeftiniji a u realnosti nude bolji kapacitet.

LRT oprosti što te nisam voleo.
 
Не претеруј, ипак је мидибус;)
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886079#p886079:2hq45ac6 je napisao(la):
Igor » 03 Oct 2021 11:10 pm[/url]":2hq45ac6]MIsliš verovatno na ovo "Минимална дужина правца трасе метроа у зони станице износи 120m."

Pitanje je koliko to zaista ima veze sa bilo kakvim produženjem perona već mi deluje više kao bezbednosna mera.
Теоретски отвара могућност да се неким ултраскупим радовима станице продуже, али само теоретски.
Овакав метро средњег капацитета укида могућност рачвања било кад у будућности, свака част мајстори :kk: Дакле, то је што је; кад оде за Макиш, нема крак за Петлово - никад.
 
Tužan sam, ipak nećemo oboriti rekord najkraće metro kompozicije na svetu :( :

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=rGzzOCt9wrY[/youtube]

:metrof:
 
SNSovci kad renoviraju kupatilo, oni prvo zamene pločice pa onda dovate da menjaju cevi.
 
Pa i ja bih tako radio da neko drugi plaća radove i materijal a ja prodajem pločice :)
 
Gde ce otprilike biti stanica Dunav, po skicama ne mogu da provalim, rekao bih negde iza novog Dorcola?

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885996#p885996:3v9tzw81 je napisao(la):
Igor » 03 Oct 2021 07:06 pm[/url]":3v9tzw81]
7. Stanica "Park - Banovo brdo"
07-metro-stanica-park-banovo-brdo-02.jpg

WOW. Sta ako bih Vam rekao da stanica ne mora da bude dugacka koliko i peron!!!! Zamislite!

Ovakvim resenjem se dobijaju na hiljade kvadrata podzemnih prostorija koje ne sluze nicemu pametnom (primer trzni centar iznad stanice Vukov Spomenik)! A kostaju pravo malo bogatstvo da se naprave.

Konkretan primer je stanica kod pijace na Banovom Brdu. Opsluzuje relativno mali broj stanovnika i nije neka bitna presedacka stanica. A prave se tri podzemne etaze 80x28m u osnovi (6500 m2). Ako vrlo optimisticno damo da ce izgradnja da kosta 2000e/m2 (jer je podzemna gradnja 4x skuplja od nadzemne po pravilu) ispada da ce ova stanica da kosta bar 13 miliona evra da se izgradi!!). To su samo gradjevinski i zanatski radovi bez zeleznicke infrastrukture.

Pogotovu za stanice koje opsluzuju manji broj putnika, daleko smislenije i ekonomicnije resenje je kopati mnogo manju 'kutiju' za pristup peronima pa onda prosiriti tunel u duzini stanice! Cak se i eskalatori mogu kopati tunelskim metodama pod uglom od 45 stepeni za duboke manje stanice.

Ovakve stanice su skroz neracionalno projektovane.

Evo link za inspiraciju: https://www.ianvisits.co.uk/blog/2015/07/12/3d-maps-of-every-underground-station-ab/

P.S. Jako je zanimljivo sto se sa ovim projektima izaslo NAKON sto je istekao javni uvid i rok za predaju primedbi!

P.P.S. Ovakav glup metod gradnje je i definisao maks duzinu voza od 80m. Zamislite jos da su predvideli ovakve stanice u duzini od 120m. To ni svajcarci onda ne bi mogli da priuste!
 
Da dodam jos da je zanimljivo da su sve familije u revitu na francuskom jeziku. Ko li je radio ovaj projekat?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886103#p886103:w14s9nt1 je napisao(la):
spatiotecte » 04 Okt 2021 04:02[/url]":w14s9nt1]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886095#p886095:w14s9nt1 je napisao(la):
solecar » 04 Okt 2021 03:07[/url]":w14s9nt1]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886089#p886089:w14s9nt1 je napisao(la):
spatiotecte » 04 Okt 2021 01:34[/url]":w14s9nt1]Logika nameće da se prvo izgradi metro pa se onda iskoristi ta prilika da se srede trgovi iznad.
Zato ti projektuješ gradove po Africi.
Ne vidim poentu tvog posta Solecar.

Bezpotrebna provokacija na ličnoj osnovi ničim izazvana.
Preopterećen si provokacijama pa ih vidiš i tamo gde ih nema.
Da u državi vlada logika, ti bi bio ravnopravni učesnik u konkursu, pa ako tvoj rad bude najbolji, ti bi ga realizovao, a ne bi se desilo da se na kraju odluče za drugoplasiranog ili trećeplasiranog. Ili se ne bi desilo da neko rešenje pobedi samo zato što je to neki njihov prijatelj u pitanju ili rešenje gde mogu najbolje da se ugrade.
 
Vrh