Šta je novo?

Metro

odlicno receno. Svakom ko ima zdravog razuma je jasno.

Moramo da pozdravimo i ovaj minimalni napor Gradjevinskog fakulteta.
To je prva visoskolska instiyicija koja reaguje na opstu nekompetentnost koja vlada u Srbiji u svim oblastima.
Njihova reakcija je zakasnila, ali i to je nesto.
 
Kako misliš? Oglasili su se kada je stavljeno na javnu raspravu...sve ostalo su bile rekla kazala proče i državni dogovri sa francuzima i drugim ljudima iz senke...

Svaka njima čast što su se javno oglasili u ovim okolnostima ... al ko pita struku..ne samo za Metro.

Da budemo srećni i za ove pločice i boju vagona....


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Сад су на потезу медији. Надам се да ће макар РТС и Политика да се дотакну ових примедби грађевинског факултета.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886344#p886344:1pzzjxk1 je napisao(la):
spatiotecte » Pon Okt 04, 2021 7:05 pm[/url]":1pzzjxk1]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886315#p886315:1pzzjxk1 je napisao(la):
overdrive » 04 Oct 2021 04:41 pm[/url]":1pzzjxk1]Не може. Највећи број људи и возила је на том потезу. Тако треба да буде и никако другачије.

Kako to misliš? bulevar Kralja Aleksandra ima više saobraćaja i više stanovnika od Južnog bulevara kroz koji se trenutno gura trasa druge linije metroa.

Као што сам рекао раније, а што је Грађевински факултет потврдио:

ЗЕМУН - НБГ - ЦЕНТАР - КОЊАРНИК

Крај.
 
Pa to i jeste trasa preko Bulevara. Od Ustaničke može da se spusti do Konjarnika, negde, nekako.
 
Права метро мрежа би имала рачвања главних линија, те би се линија Земун - Општина НБГ - центар - булевар Краља Александра рачвала у Устаничкој на крак ка Коњарнику и Медаку и крак ка Миријеву а на НБГ би имала један крак ка блоку 42 и даље ка блоковима, те би се преко Бежаније спојила на крају са Земунским краком.
Линија Орловача - Церак - Баново брдо - Прокоп - КЦС - Славија - Центар - Палилула - Карабурма би од Прокопа имала и један крак ка Бањици, Трошаринин, Јерковићу и Медаку (веза са првом линијом), а на другом крају би преко Карабурме имала везу са Миријевом.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886383#p886383:2lstj53j je napisao(la):
jelenabg » Pon Okt 04, 2021 8:59 pm[/url]":2lstj53j]Pa to i jeste trasa preko Bulevara. Od Ustaničke može da se spusti do Konjarnika, negde, nekako.

Булевар је густо насељено подручје које садржи низ установа као и саобраћајних чворишта. Пре свега, ту се налазе Народна скупштина, Главна пошта, Уставни суд, Црква Св. Марка, Правни факултет, технички факултети, пијаце, амбасаде итд. Нема много паркинг простора, нема ни услова за вожњу бициклом. Обухвата Вуков споменик као важно саобраћајно чвориште које мора бити повезано и метроом.

Драго ми је да је једна важна установа, попут поменутог факултета, уложила примедбу која подржава изградњу метроа дуж ове улице и даје јој приоритет првог реда. Као што сам већ рекао на једној другој теми, далеко је битније да неко важнији, паметнији и способнији од мене уложи оваку примедбу, јер се његова реч и мисао више цени од моје. Онај који одлучује о примедбама, ако поступа у складу са правилима струке, усвојиће је, а ако не поступа одбациће је, чиме се опет враћам на оно што сам рекао о сврсисходности подношења примедби и пријава.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886380#p886380:2ieoo4se je napisao(la):
Дошљак » Pon Okt 04, 2021 8:44 pm[/url]":2ieoo4se]Сад су на потезу медији. Надам се да ће макар РТС и Политика да се дотакну ових примедби грађевинског факултета.

Gde baš RTS i Politika, tu su šanse tek malo veće nego na Pinku :D
 
Знају у Политици лепо да критикују стање у граду, као и у Београдској хроници. Од Пинка очекујем најгоре блаћење грађевинског факултета као и од Марића и Вучићевића.
 
У предлогу Грађевинског фајултета пише "источни обод Земуна", а не Земун, што у преводу значи да по њима метро уопште не треба да пролази кроз Земун, већ да се линија завршава негде отприлике у улици Александра Дубчека код ТВ Хепи или сам ја то погрешно разумео, ако је тако баш ми се нешто и не допада тај предлог.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886316#p886316:en9dnht6 je napisao(la):
Igor » 04 Oct 2021 04:48 pm[/url]":en9dnht6]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886266#p886266:en9dnht6 je napisao(la):
Пантограф » Pon Okt 04, 2021 3:31 pm[/url]":en9dnht6]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886255#p886255:en9dnht6 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 04 Oct 2021 02:14 pm[/url]":en9dnht6]Ok, to vidim iz slika. Nego, jel se zna proizvođač, performanse, nešto...?
Зна се произвођач, Алстом.
Da dodam tačnije sumiram:

- Ширина колосека метро система износи 1435mm,
- Максимална оперативна брзина композиција на траси је 80 km/h.
- Дужина кола у оквиру композиције износи 18m, троделне гарнитуре 54m, а четвороделне 72m, висина кола орјентационо 3,85m.
- Точкови на возним гарнитурама морају бити челични.
- Напајање система планира се системом треће шине са напоном од 1500 VDC.
- Режим вожње возова у метро систему – аутоматски.

To su karakteristike MF19 pariskog metroa ali ni ne čudi pošto je alstom u pitanju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886404#p886404:3idvthhx je napisao(la):
Дошљак » 04 Okt 2021 21:28[/url]":3idvthhx]Права метро мрежа би имала рачвања главних линија, те би се линија Земун - Општина НБГ - центар - булевар Краља Александра рачвала у Устаничкој на крак ка Коњарнику и Медаку и крак ка Миријеву а на НБГ би имала један крак ка блоку 42 и даље ка блоковима, те би се преко Бежаније спојила на крају са Земунским краком.
Линија Орловача - Церак - Баново брдо - Прокоп - КЦС - Славија - Центар - Палилула - Карабурма би од Прокопа имала и један крак ка Бањици, Трошаринин, Јерковићу и Медаку (веза са првом линијом), а на другом крају би преко Карабурме имала везу са Миријевом.
Čitajući pojedine komentare, jedino ispravno je da ne postoje račvanje niti dupliranja trasa, tj. da na svakoj trasi postoji samo jedna linija, kako bi u slučaju nekog kvara samo ta jedna linija bila van funkcije.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886480#p886480:3idvthhx je napisao(la):
Dzigi Bau » 05 Okt 2021 02:15[/url]":3idvthhx]У предлогу Грађевинског фајултета пише "источни обод Земуна", а не Земун, што у преводу значи да по њима метро уопште не треба да пролази кроз Земун, већ да се линија завршава негде отприлике у улици Александра Дубчека код ТВ Хепи или сам ја то погрешно разумео, ако је тако баш ми се нешто и не допада тај предлог.
I Cara Dušana može da se posmatra kao obod.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886468#p886468:3idvthhx je napisao(la):
mikelo90 » 04 Okt 2021 23:37[/url]":3idvthhx]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886380#p886380:3idvthhx je napisao(la):
Дошљак » Pon Okt 04, 2021 8:44 pm[/url]":3idvthhx]Сад су на потезу медији. Надам се да ће макар РТС и Политика да се дотакну ових примедби грађевинског факултета.
Gde baš RTS i Politika, tu su šanse tek malo veće nego na Pinku :D
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886471#p886471:3idvthhx je napisao(la):
Дошљак » 05 Okt 2021 00:02[/url]":3idvthhx]Знају у Политици лепо да критикују стање у граду, као и у Београдској хроници. Од Пинка очекујем најгоре блаћење грађевинског факултета као и од Марића и Вучићевића.
Može da bude kao što kaže Došljak, a mogu i da ih "načepe". Sve zavisi koliki su interesi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886480#p886480:jfm3rdi7 je napisao(la):
Dzigi Bau » Tue Oct 05, 2021 1:15 am[/url]":jfm3rdi7]У предлогу Грађевинског фајултета пише "источни обод Земуна", а не Земун, што у преводу значи да по њима метро уопште не треба да пролази кроз Земун, већ да се линија завршава негде отприлике у улици Александра Дубчека код ТВ Хепи или сам ја то погрешно разумео, ако је тако баш ми се нешто и не допада тај предлог.

Trasa bi prošla kroz centar Zemuna, sigurno se ne bi završavala na kraju blokova, već bi od starog Merkatora išla dalje ka Pinkiju, pa centar Zemuna i dalje, kao što je bio slučaj u ranijim planovima.

Ovo što je GF izneo je suština svih kritika ovde u vezi ovog nakaradnog metroa koji hoće da grade. Drago mi je što su ne samo ukazali na ludačko trasiranje ove prve linije, već da to uopšte i ne treba da bude prva linija koja će se graditi i da je prioritetno povezati Zemun-NBG-Centar-Bulevar.

Za mene je to skretanje u Južni bulevar i zaobilaženje Bulevara jednako štetno kao ono sa naseljima ispod Žarkova ili Prokopa/KCS, prosto kao da su se ludaci trudili da izaberu najgore trase metroa.

Meni je najbliža stanica Dunav, koju su stavili skroz na kraj Cvijićeve, što je skroz besmisleno i van svih tokova, očigledno jedino u interesu nekih budućih investitora u Luci, a ne građana koji SADA žive u gradu. Najlogičnija pozicija te stanice bi bila na uglu Despota Stefana-Cvijićeva-Čaplina po svim kriterijumima, a tako bi i taj prostor pri izgradnji stanice mogao da se konačno transformiše u trg/skver, a NIS pumpu neka premeste na mesto gde planiraju novu stanicu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886211#p886211:2hquzg7l je napisao(la):
Дошљак » 04 Oct 2021 01:03 pm[/url]":2hquzg7l]Чуди ме онда да су све станице тако пројектоване. Да ли је то јефтиније од решења које примењено код Вука?

Ne, daleko je skuplje. Jedina neka prednost je sto je brze za izgradnju jer posle pobijanja sipova i iskopa TBM moze da prodje kroz stanicu. Odnosno potrebno je pazljivije planiranje radova.

U varijanti sa tunelima za perone mora da uradi prvo kutija za prilaz pa onda da se kopaju tuneli klasicnim tunelskim metodama. Onda TBM moze da prodje tek kada ti tuneli za peroni prodju. Medjutim, daleko je jeftinije uraditi kutiju 28x28m nego 80x28m u dubini od 20-30m.

Pokusao sam da nadjem neke bolje slike / crteze ali sam samo nabasao na ovu fotografiju:

tuneli.JPG


U prvom planu je tunel za peron koji se kopa prvi a u drugom planu je tunelska cev metroa... Posle se jos dodaju peroni.

Presek kroz peron izgleda otprilike ovako:

tuneli2.JPG


Samo sto bi kod nas naravno morao da bude veci precnik zbog toga sto oba koloseka idu kroz jednu tunelsku cev pa treba da se uradi po jedan peron sa svake strane.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886487#p886487:28423ghb je napisao(la):
solecar » 05 Oct 2021 06:59 am[/url]":28423ghb]Čitajući pojedine komentare, jedino ispravno je da ne postoje račvanje niti dupliranja trasa, tj. da na svakoj trasi postoji samo jedna linija, kako bi u slučaju nekog kvara samo ta jedna linija bila van funkcije.

Tako je, u početku jedna trasa, jedna linija, jer je mnogo bitnije prvo pokriti ceo grad, bar onaj planiran deo, nego praviti duple linije i pare trošiti na to. Ovo o čemu došljak piše je ispravno, ali i nešto što su gradovi gradili sto godina. Mi smo tek na početku, mada se nadam da od toga po ovim sumanutim planovima neće biti ništa, i potrebno je prvo graditi ono najpotrebnije.
 
Bravo za Građevinski fakultet. Konačno neki smisleni predlog od neke zvanične institucije. Ono što je značajno u toj Studiji 1981 je što se u prvoj fazi ne bi gradila prvo cela jedna linija, pa u drugoj fazi cela druga linija, već bi prva faza predviđala izgradnju prve dve linije u centralnom delu (Stari Merkator - Vukov spomenik i Dorćol - Autokomanda), koje bi se drugom fazom proširivale. Najbrži način da se srede gužve u centru grada! Na to bih dodao jednu misao - metro kroz Bulevar kralja Aleksandra bi takođe mogao osetno doprineti smanjenju cene izgradnje jer bi velikim delom mogao da se gradi cut and cover metodom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886514#p886514:2texvg8s je napisao(la):
jelenabg » Uto Okt 05, 2021 10:05 am[/url]":2texvg8s]
Tako je, u početku jedna trasa, jedna linija, jer je mnogo bitnije prvo pokriti ceo grad, bar onaj planiran deo, nego praviti duple linije i pare trošiti na to.

Mislim da ne razumeš metodologiju. Ne bi se pravila dupla linija, već bi dve linije na zajedničkom delu koristila istu prugu. Tako da, ne troši se dodatni novac.
 
Наравно, не гради се ништа додатно - напротив, тако се искоришћава вишак капацитета на краковима (нећемо ми имати метро на минут и по, нисмо Москва). То је било у основи одрживости свих планова БГ метроа од 1975. све до овог бахаћења.

Дакле, Јелена, "једна траса једна линија" много више кошта од "две и по трасе четири линије", како је било у претходном плану - и у изградњи, и у експлоатацији (код прве ставке, разлика се мери милијардама евра).
 
hm mozda ali... zasto gradovi slicne velicine kao Beograd i u istocnom bloku nisu to radili?
Toga nema u Varsavi, Budimpesti, Bukurestu, Pragu primera radi.
 
Има у Софији - тако сад имају 4 линије, а има и у Минхену, где их има 6, и у Нирнбергу. Београдски метро је изворно и пројектован као минхенски, са баварском технологијом (Сименс).

Уосталом, имаш то и у Паризу, на неким линијама.
 
To je tacno za Sofiju ali je ipak manjina u gomilu postojecih istocnoevropskih metro sistema.
 
Наш никад није планиран као "источноевропски", па не знам какво је то мерило.
 
Pa dobro nema to veze kako je planiran, mi pripadamo istocnoevropskim zemljama i dao sam primere gradova slicne velicine kao Beograd jer je to ipak nesto merodavno za uporedjenje sa nama.
 
U Bukureštu linije 1 i 3 dele trasu u centru ali on nema karakteristike sovjetskog tipa metroa.

Hteo bih da pitam nešto vezano za stanice. Zar ovo nije u poslednje vreme prilično rasprostranjen način gradnje? Koliko vidim, sve stanice u Sofiji, Kairu, Dubaiju su pravljene ovako. Sem toga, i ranije tokom XX veka su plitke stanice rađene tako što se napravi jedna velika hala ispod nivoa ulice. Postoje dva tipa stanica - onaj gde se sve iskopa odozgo i posle prekrije i onaj gde se odozgo pravi samo vestibil a peroni se proširuju iz tunelskih cevi a zatim sve spoji tunelom za pokretne stepenice kao što je Vukov spomenik. Imam utisak da se, gde je to moguće, pribegavalo plićim stanicama i prvoj metodi a da je drugi metod rezervisan za veoma duboke stanice poput Vukovog spomenika, stanica deep-tube linija Londonskog metroa, kao i u svim dubokim stanica metroa sovjetskog tipa.
 
Takođe, poredio sam još nešto. Navodi se na ovom sajtu da je neto površina garaže ispod Ušća 2 - 21000 m^2. Kolika je onda bruto? Površina ovih stanica kreće se od pet do osam hiljada kvadrata izuzev stanice Savski trg čija je 17000 m^2. Ako se već grade tako velike garaže u Beogradu, onda ni ove od njih manje stanice građene istom metodom ne bi trebalo da budu novost a ni skuplje.
 
Vrh