Šta je novo?

Metro

Linije se preklapaju jer je po tom planu to više bio neki unapređen tramvaj nego metro tako da tu linije dele trase kao npr 12 i 13 na Banovom brdu.
Prema ovom planu, definitivno bi se brže stizalo 95icom iz blokova nego LRT-om a pritom bi se izgubio tramvaj jer bi ovaj došao na njegovo mesto.
Dok sa sadašnjim planom imamo dilemu oko toga da li će se iz Zemuna stizati brže ili ne zbog presedanja na Savskom trgu, LRT-om sigurno ne bi bilo ko ko živi u daljim delovima Zemuna.
Treba primetiti i da ovaj plan ne bi ništa promenio po pitanju tramvaja na Banovom brdu i samo bi se isti produžio duž Ibarske kao što je planirano i sada.
Kao što kaže Jelena, potpuno se ignoriše jugoistok. Zašto? Zato što tamo nema tramvajskih trasa koje bi bile konvertovane u LRT.
Ovo je bio projekat Stadtbahna i kao takav nikad ne bi mogao biti na nivou ovog koji imamo sada po brzini i kapacitetu.
Ono što je bolje je pokrivenost Prokopa i Bulevara despota Stefana, sve ostalo je lošije.
 
jelenabg":76f8j44w je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885877#p885877:76f8j44w je napisao(la):
Pendolino » 03 Oct 2021 10:24 am[/url]":76f8j44w]Ovaj stari plan ima mana, ali je smislen.
Ovaj novi nema skoro nikakav smisao, osim da se gradi što skuplje kako bi se opralo što više para.

Taj stari plan ima ozbiljne mane. Za početak, polovina zelene i narandžaste linije se preklapa, katastrofa. Isto crvena i narandžasta, plus se crvena račva što isto nije dobro. Mislim, nije to loše samo po sebi, smanjuje potrebu za presedanjem, ali mi imamo ograničene resurse i glupo je trošiti ih na dupliranje linija. To možemo kada izgradimo tri razdvojene linije, pa posle neka se preklapa šta i kako hoće.
Potom, istočni (mada više vuče na jugoistični) Beograd nema nijednu stanicu (Konjarnik, Medak, praktično ceo Voždovac). Ogroman je to prostor da bi se ostavio da se suši. Jedna od zeleno-narandžaste bi trebalo da pokrije taj deo grada. Na primer, zelena da ide kako ide, a narandžasta od istočnog dela da ide ka savskim blokovima (crvena se ne bi račvala već išla ka Zemunu). Ili neka slična kombinacija, na primer da narandžasta ide ka Zemunu, a crvena ka savskim blokovima.
Potom, linija ka Zemunu se završava kod Tvorničke. Ja ne znam kako je ovo uopšte moglo da bude smišljeno. Čak i ranije, kada nisu postojale razne Altine i slično, to je bilo sumanuto. Praktično se isključivao ceo Zemun (jedino ostavljam mogućnost da tamo zbog terena nije moguće kopati u dubinu). Po meni, ovo bi išlo minimum do raskrsnice sa Pupinovim mostom, a moglo bi se razmisliti da skrene ka železničkoj stanici u Zemunu i da se tako omogući Batajnici (i ostalim naseljima uz prugu) pristup metrou direktno iz voza.
Nalazim se na Vidikovcu i hoću da idem u Zemun. Ako ne bi bilo žute (narandžaste) linije, ja bih morao da idem sa zelenom do Trga republike, pa da presedam na crvenu. Druga opcija bi mi bila da se dobacim do 85 i sa njom onda dođem do Zemuna. Kako mi je tu pomogao metro i nedupliranje trasa, jer imamo ograničene resurse?

To što nije pokriven jugoistočni deo grada, to jeste mana, ali to je nešto što se decenijama izbegava i što ne datira iz vremena Đilasa. Da fali linija (jedna ili dve), fali. I to nije uopšte sporno. Problem je što neki prikazuju kako je besmislena trasa zelene linije i da je mnogo smislenija SNS prva linija, jer eto 100x je bolje imati razvojni metro, nego li metro koji pokriva planski građena naselja u cilju povezivanja metroom jednog dana.

Takođe, ovo račvanje crvene linije se može posmatrati i kao dve zasebne linije. A imajući u vidu da je ovaj plan predviđao LRT, sasvim logično je što je linija završava kod Zemunskog parka. Tu bi mogla da se produži.
 
Nalazim se na Karaburmi i želim da idem u Zemun. Moram da presednem na Trgu ili da hvatam bus jer meni linija nije duplirana. Zašto bi Vidikovac imao tu mogućnost, a Mirijevo i Karaburma ne? A šta bi na to rekli stanovnici Medakovića, Braće Jerkovića i ostatka Voždovca koji metro ni dvogledom ne mogu da vide?

To što ovaj plan ne smatram dobrim (nisam imala pojma da je u pitanju LRT), ne znači da SNS-ov smatram dobrim. Mislim da je katastrofalan i bolje da se ništa ne gradi, nego da se gradi to.

Potrebno je uspostaviti neku hijerarhiju. Prvo sa lnijama pokriti što je moguće više ljudi, a to se može sa tri linije odvojene putanje koje bi se ukrštale na makar jednom mestu (ne sve tri, već po dve) kako bi presedanje bilo lako. Nakon toga, pokupovati više vozila kako bi se linije duplirale po već postojećim trasama.

Nisam u prethodnoj poruci napisala da bih ovu liniju što ide Bulevarom ipak spustila na Vračar u nekom trenutku (i posle vratila) jer je to izuzetno gusto naseljen deo grada, a postaće još gušći, i jedna ili dve stanice bi značile.
 
Мислим да више нема сврхе да коментаришемо претходне планове, беспотребно губимо енергију.
Али ето Ђилас је хтео да искористи мост ба Ади за метро, једнако колико Вучић, Весић, Мали и екипа желе метро близу Београда на води.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885875#p885875:27grhkk2 je napisao(la):
Пантограф » Ned Okt 03, 2021 10:11 am[/url]":27grhkk2]Ne, nego je bilo predviđeno (oduvek) da se linija za NB račva u dva kraka - za Zemun i za Blokove.
Znaci de fakto bi se delila na dve linije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885930#p885930:ysnf0xvo je napisao(la):
jelenabg » 03 Oct 2021 03:14 pm[/url]":ysnf0xvo]Nalazim se na Karaburmi i želim da idem u Zemun. Moram da presednem na Trgu ili da hvatam bus jer meni linija nije duplirana. Zašto bi Vidikovac imao tu mogućnost, a Mirijevo i Karaburma ne? A šta bi na to rekli stanovnici Medakovića, Braće Jerkovića i ostatka Voždovca koji metro ni dvogledom ne mogu da vide?
Komentarišem sad potpuno nevezano za bilo koji plan metroa, nego samo sa ciljem da se osvrnem na ovaj deo.
Svrha metroa nije da vozi ljude od kuće direktno do posla, u jednom cugu. Ako se to desi, to je čisto sreća i veliki dobitak za tu osobu. Svrha metroa je da poveže najbitnije tačke u gradu, po različitim kriterijumima - mesta presedanja, tačke gde se nalaze važne institucije ili zone (npr. Klinički centar, Trg republike), itd. Metro je bukvalno samo za presedanje. Eto npr. meni linija od Ustaničke do Zemuna odgovara jer imam rodbinu u Zemunu, pa bi mi vožnju 17icom od sat vremena skratila na oko pola sata, što je veliki dobitak. Ali svrha tog metroa nije da stanovnike oko Ustaničke (i onih koji tu dolaze prevozom) odveze do Zemuna. Onima kojima to odgovara je samo bonus, ali glavna svrha je da putnike sa Ustaničke (i dalje trasom) poveze do najvažnijih tačaka u gradu, gde će onda dalje nastaviti svoj put (ili ga tu završiti).
Tako da, nije niko privilegovan da ima direktan prevoz metroom donekle, nego je bitno da taj metro poveže najbitnije tačke i da ne zaobilazi putnike (što ovaj trenutni plan dobrim delom čini). To što će neko da preseda sa jedne na drugu liniju je samo kod nas pakao, jer izgleda kao da ljudi misle da će metro da ih vozi od praga kuće do ulaznih vrata na poslu. Posle promaje i 'ladnog betona, presedanje je najveći strah kod srba.
 
Ја разумем страх од преседња, последица искуства са постојећим јавним превозом. Наравно са метроом то треба да буде случај. Наравно, тешко да метро може да покрије цео град, али може да покрије главне правце кретања и чворишта. Проблем је што немамо пуну слику, са мрежом аутобуских и тролејбуских линија, а за трамвај имамо само пруге без конкретних линија. И нравно, што нема адекватне интеграције метроа са градском железницом укрштањима на станицама Београд центар, Нови Београд и Вуков споменик.
 
Sa sajta Udruženja arhitekata Srbije možete skinuti dokumentaciju za konkurs za dizajn 16 stanica BG metroa, i ono što je odmah vidljivo jeste da je ovo manje-više konkurs za dizajn enterijera - koje ćemo boje ovde zid, kakve ćemo ovde sijalice, šta mislite o ovim pločicama i sl - jer su sve stanice dizajnirane do golog betona.

Videćete da su za određene tačne pozicije i da je sve u metar ucrtano - gde ide stepenište, gde eskalatori, gde liftovi, gde hodnici, gde peroni, gde lokali, gde tehnike prostorije...

Gledao sam malo za stanicu "Mostar", koja nije baš kod "Galerije", već na početku Savske ulice kod zgrade Srboleka, odnosno parka "Tri ključa". Htedoh da proverim da li je Vesić lagao za eskalatore do Kliničkog, kad je odgovarao na primedbe "Pomeri metro". Jeste lagao, ali ne skroz. Naime, Vesić je rekao da će eskalator da ide do dvorišta KCS, a iz dokumentacije se vidi da to nije istina, već da će pokretne stepenice ići do podzemnog prolaza na početku parka "Tri ključa", tačno ispre Skyline kompleksa.

mostar 1.PNG


Nemam sad vremena da izvlačim još stravi, ali videćete i kako je zamišljen Savski trg (stanica će biti iza pokojne stanice).

Isto tako dizajn stanice na Trgu Republike zasad ignoriše najavljenu treću liniju.
 
Naravno da metro ne služi da vozi od kancelarije do spavaće sobe, zato sam i navela ovo za Mirijevo kao odgovor na Vidikovac, prosto je besmisleno.
Po meni, linije iz starog dela grada treba da obuhvate jug/Vidikovac, (mada bih ja, da ima para, provukla skroz gore do groblja), jugoistok (Medak, Braće Jerković, generalno Voždovac), Ustaničku i Mirijevo/Karaburmu. To bi mogle tri linije, gde bi jedna ostajala u starom delu grada, a dve prelazile reku tako što bi jedna išla u savske blokove (znam da mnogi žele da ide kroz Jurija Gagarina, ali bi možda moglo da se razmisli o pomeranju iza 60-ih blokova kako bi i Bežanija i Kosa bile bliže, dok bi blokovi uz reku imali one fidere), a druga u gornji deo Zemuna sa mogućnošću spuštanja do železničke stanice u Zemunu. Te linije bi se međusobno ukrštale negde, a trebalo bi voditi računa da dokače i stanice Bg voza. Naravno, autobuske, tramvajske i trolebuske linije bi se prilagođavale metrou koji bi prevozio ogroman broj putnika. Bilo bi potrebno organizovati i fidere koji bi ljude iz naselja vozili ka metro stanicama (imam kolegu iz Batajnice kome se uopšte ne isplati da ide na voz jer mu nije usput, a da ima neki lokal, verovatno bi ga koristio).
Ništa od ovoga nije nemoguće, samo treba imati dobru volju, a ne volju samo da se krade. Neka i dokače taj Beograd na vodi, zabole me, ali da ne ide u neki je*******eni Makiš. I da se obuhvati Klinički centar i Slavija, dva bitna dela grada (Trg/Terazije se valjda podrazumevaju).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885938#p885938:3m189aec je napisao(la):
Homer Jay » 03 Oct 2021 04:10 pm[/url]":3m189aec]Htedoh da proverim da li je Vesić lagao za eskalatore do Kliničkog, kad je odgovarao na primedbe "Pomeri metro". Jeste lagao, ali ne skroz. Naime, Vesić je rekao da će eskalator da ide do dvorišta KCS, a iz dokumentacije se vidi da to nije istina, već da će pokretne stepenice ići do podzemnog prolaza na početku parka "Tri ključa", tačno ispre Skyline kompleksa.

Jer je naravno bitnije da se dovezu stanovnici zgrade gde je kvadrat par hiljada evra koji metro ionako neće koristiti, nego bolesna sirotinja do bolnice.
 
Ako je lako i jednostavno presedanje omogućeno, putovanje je daleko efektnije i dobije se ušteda na vremenu. Primera radi, nekoliko puta sam išao do rasadnika u Crvenki, i to na sledeći način: uđem u voz na Prokopu, gde znam okvirno tačno vreme dolaska, sa njim do Vuka, pa odatle sa nekom od linija do Omladinca i onda tu presedam na 104, kojoj je to početna. Nakon produžetka BG: voza, išao sam do ŽS Krnjača, pa na 104. Za povratak sam presedao na Zrenjanincu, zato što ne postoji adekvatna veza sa BG: vozom.

Sumirano gledano, ako sa vozom / metroom dobijem na uštedi u vremenu, sa sve presedanjima, koristiću ga. Ali ako taj uslov nije ispunjen, a imam i vezu sa gradskim prevozom, koja mi je jednostavnija, koristiću nju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885933#p885933:2mj9bmjp je napisao(la):
marrecar » Ned Okt 03, 2021 3:34 pm[/url]":2mj9bmjp]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885930#p885930:2mj9bmjp je napisao(la):
jelenabg » 03 Oct 2021 03:14 pm[/url]":2mj9bmjp]Nalazim se na Karaburmi i želim da idem u Zemun. Moram da presednem na Trgu ili da hvatam bus jer meni linija nije duplirana. Zašto bi Vidikovac imao tu mogućnost, a Mirijevo i Karaburma ne? A šta bi na to rekli stanovnici Medakovića, Braće Jerkovića i ostatka Voždovca koji metro ni dvogledom ne mogu da vide?

Svrha metroa nije da vozi ljude od kuće direktno do posla, u jednom cugu. Ako se to desi, to je čisto sreća i veliki dobitak za tu osobu. Svrha metroa je da poveže najbitnije tačke u gradu, po različitim kriterijumima - mesta presedanja, tačke gde se nalaze važne institucije ili zone (npr. Klinički centar, Trg republike), itd.
A šta to od najbitnijih tačaka u gradu ne pokrivaju prve dve linije osim Kliničkog centra?

Pričamo samo o tačkama koje su sada i trenutno ključne u gradu, ne nekim tačkama koje možda nekad u budućnosti postanu bitne a možda i ne, poput Prokopa, jer ako krenemo s fiktivnim lokacijama, onda su validni i njihovi argumenti o Makišu, Adi Huji, itd.
 
Ja se izvinjavam ako možda nisam baš najbolje razumeo vesti poslednjih dana, ali gde će se zaustavljati međugradski vozovi kad dođu u Beograd? Prokop ili ne mora biti Prokop? Ako je Prokop, kako onda mislite fiktivna lokacija?
 
Будућа аутобуска станица, Студентски град, Вуков споменик (7 већих факултета, студентски дом, градска управа и општине Звездара и Врачар у кругу од 500 метара), неке од локација које генеришу вечика кретања у Београду које су изостављене предложеним линијама.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885960#p885960:3a9t4ebw je napisao(la):
leobutters » Ned Okt 03, 2021 6:09 pm[/url]":3a9t4ebw]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885933#p885933:3a9t4ebw je napisao(la):
marrecar » Ned Okt 03, 2021 3:34 pm[/url]":3a9t4ebw]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885930#p885930:3a9t4ebw je napisao(la):
jelenabg » 03 Oct 2021 03:14 pm[/url]":3a9t4ebw]Nalazim se na Karaburmi i želim da idem u Zemun. Moram da presednem na Trgu ili da hvatam bus jer meni linija nije duplirana. Zašto bi Vidikovac imao tu mogućnost, a Mirijevo i Karaburma ne? A šta bi na to rekli stanovnici Medakovića, Braće Jerkovića i ostatka Voždovca koji metro ni dvogledom ne mogu da vide?

Svrha metroa nije da vozi ljude od kuće direktno do posla, u jednom cugu. Ako se to desi, to je čisto sreća i veliki dobitak za tu osobu. Svrha metroa je da poveže najbitnije tačke u gradu, po različitim kriterijumima - mesta presedanja, tačke gde se nalaze važne institucije ili zone (npr. Klinički centar, Trg republike), itd.
A šta to od najbitnijih tačaka u gradu ne pokrivaju prve dve linije osim Kliničkog centra?

Pričamo samo o tačkama koje su sada i trenutno ključne u gradu, ne nekim tačkama koje možda nekad u budućnosti postanu bitne a možda i ne, poput Prokopa, jer ako krenemo s fiktivnim lokacijama, onda su validni i njihovi argumenti o Makišu, Adi Huji, itd.

Prokop trenutno ima jako malo polazaka, međutim već od februara eto ti tu voz na svakih sat vremena iz Novog Sada, a da ne pričamo kako će izgledati 2027. godina kada se bude završila pruga Beograd-Budimpešta, Beograd-Niš, Beograd-Bar, Beograd-Zegreb, Beograd-Vršac i ostali pravci? To je jako, jako mnogo putnika na dnevnom nivou. Jednostavno bez jake veze Prokopa sa gradom u vidu metroa cela železnica zaostaje jer se vreme putovanja meri od tačke A do tačke B, a ne od stanice X do stanice Y
 
Spisak fiktivnih lokacija koje ne pokrivaju prve dve linije metroa:

Treći Beograd (Dunavski venac)
Bulevar despota Stefana
Karaburma (obilazi oko naselja)
Ćalije
dobar deo Zvezdare
Vukov spomenik
Čubura
Crveni krst
Neimar
KCS
Prokop
Senjak
dobar deo jugoistočnog dela grada
Cerak
Cerak vinogradi
Skojevsko naselje
Vidikovac
Labudovo brdo
Petlovo brdo
Orlovača
Novi BAS
Savski blokovi / blokovi na 60
Studentski grad
Aerodrom (zamišljeno da pokriva BG: voz)


Spisak nefiktivnih lokacija koje pokrivaju prve dve linije metroa:

Makiš
Viline vode
Ada Huja
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885965#p885965:1uxgveh8 je napisao(la):
Boki123 » Ned Okt 03, 2021 6:25 pm[/url]":1uxgveh8]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885960#p885960:1uxgveh8 je napisao(la):
leobutters » Ned Okt 03, 2021 6:09 pm[/url]":1uxgveh8]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885933#p885933:1uxgveh8 je napisao(la):
marrecar » Ned Okt 03, 2021 3:34 pm[/url]":1uxgveh8]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885930#p885930:1uxgveh8 je napisao(la):
jelenabg » 03 Oct 2021 03:14 pm[/url]":1uxgveh8]Nalazim se na Karaburmi i želim da idem u Zemun. Moram da presednem na Trgu ili da hvatam bus jer meni linija nije duplirana. Zašto bi Vidikovac imao tu mogućnost, a Mirijevo i Karaburma ne? A šta bi na to rekli stanovnici Medakovića, Braće Jerkovića i ostatka Voždovca koji metro ni dvogledom ne mogu da vide?

Svrha metroa nije da vozi ljude od kuće direktno do posla, u jednom cugu. Ako se to desi, to je čisto sreća i veliki dobitak za tu osobu. Svrha metroa je da poveže najbitnije tačke u gradu, po različitim kriterijumima - mesta presedanja, tačke gde se nalaze važne institucije ili zone (npr. Klinički centar, Trg republike), itd.
A šta to od najbitnijih tačaka u gradu ne pokrivaju prve dve linije osim Kliničkog centra?

Pričamo samo o tačkama koje su sada i trenutno ključne u gradu, ne nekim tačkama koje možda nekad u budućnosti postanu bitne a možda i ne, poput Prokopa, jer ako krenemo s fiktivnim lokacijama, onda su validni i njihovi argumenti o Makišu, Adi Huji, itd.

Prokop trenutno ima jako malo polazaka, međutim već od februara eto ti tu voz na svakih sat vremena iz Novog Sada, a da ne pričamo kako će izgledati 2027. godina kada se bude završila pruga Beograd-Budimpešta, Beograd-Niš, Beograd-Bar, Beograd-Zegreb, Beograd-Vršac i ostali pravci? To je jako, jako mnogo putnika na dnevnom nivou. Jednostavno bez jake veze Prokopa sa gradom u vidu metroa cela železnica zaostaje jer se vreme putovanja meri od tačke A do tačke B, a ne od stanice X do stanice Y

2027. година? Је л то нови рок?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885978#p885978:2s2s4ft2 je napisao(la):
solecar » Ned Okt 03, 2021 7:27 pm[/url]":2s2s4ft2]Spisak fiktivnih lokacija koje ne pokrivaju prve dve linije metroa:

Treći Beograd (Dunavski venac)
Bulevar despota Stefana
Karaburma (obilazi oko naselja)
Ćalije
dobar deo Zvezdare
Vukov spomenik
Čubura
Crveni krst
Neimar
KCS
Prokop
Senjak
dobar deo jugoistočnog dela grada
Cerak
Cerak vinogradi
Skojevsko naselje
Vidikovac
Labudovo brdo
Petlovo brdo
Orlovača
Novi BAS
Savski blokovi / blokovi na 60
Studentski grad
Aerodrom (zamišljeno da pokriva BG: voz)
Potpuno promašena poenta.

Osim KSC, koji sam i pomenuo, i eto novog BAS-a i Aerodroma, ništa od navedenog nisu ključne lokacije od značanja za sve stanovnike Beograda, već su bitne samo žiteljima tih naselja.

Ja ne znam da li vi shvatate koliko se u ovoj temi spinuje priča kako kad kome odgovara.. Prvo se priča o tome da metro ne pokriva ključne delove Beograda bitne svim Beograđanima, a kada se utvrdi da pokriva 90%, onda se u ključne lokacije svrstavaju Borča, Skojevsko naselje, Čubura, itd. Ali zato su Železnik, Banovo brdo, Karaburma i Mirjevo nedođije iz kojih i u koje ide metro.
 
1. Stanica "Železnik"
01-metro-stanica-zeleznik.jpg


2. Stanica "Makiš"
02-metro-stanica-makis.jpg


3. Stanica "Žarkovo"
03-metro-stanica-zarkovo01.jpg

03-metro-stanica-zarkovo.jpg


4. Stanica "Bele vode"
04-metro-stanica-bele-vode01.jpg

04-metro-stanica-bele-vode.jpg


5. Stanica "Trgovačka"
05-metro-stanica-trgovacka-01.jpg

05-metro-stanica-trgovacka-01b.jpg

05-metro-stanica-trgovacka-02.jpg


6. Stanica "Požeška"
06-metro-stanica-pozeska02.jpg

06-metro-stanica-pozeska01.jpg

06-metro-stanica-pozeska.jpg


7. Stanica "Park - Banovo brdo"
07-metro-stanica-park-banovo-brdo-01.jpg

07-metro-stanica-park-banovo-brdo-02.jpg


8. Stanica "Ada Ciganlija"
08-metro-stanica-ada-ciganlija-01.jpg

08-metro-stanica-ada-ciganlija-02.jpg


9. Stanica "Sajam"
09-metro-stanica-sajam-01.jpg

09-metro-stanica-sajam-02.jpg


10. Stanica "Mostar"
10-metro-stanica-mostar-01.jpg

10-metro-stanica-mostar-02.jpg

10-metro-stanica-mostar-03.jpg


11. Stanica "Savski trg"
11-metro-stanica-savski-trg-01.jpg

11-metro-stanica-savski-trg-02.jpg

11-metro-stanica-savski-trg-03.jpg


12. Stanica "Trg republike"
12-metro-stanica-trg-republike-01.jpg

12-metro-stanica-trg-republike-02.jpg

12-metro-stanica-trg-republike-03.jpg


13. Stanica "Skadarlija"
13-metro-stanica-skadarlija-01.jpg

13-metro-stanica-skadarlija-02.jpg

13-metro-stanica-skadarlija-03.jpg


14. Stanica "Dunav"
14-metro-stanica-dunav-01.jpg

14-metro-stanica-dunav-02.jpg

14-metro-stanica-dunav-03.jpg


15. Stanica "Pančevački most"
15-metro-stanica-pancevacki-most-01.jpg

15-metro-stanica-pancevacki-most-02.jpg

15-metro-stanica-pancevacki-most-03.jpg


16. Stanica "Karaburma"
16-metro-stanica-karaburma.jpg
 
Проблем је што овакав план метроа није ни близу Железника а Карабурму качи по ивици. Баново брдо, Дорћол и околина Трга републике јесу солидно покривени. Ево ја ћу поновити, по мени је промашај што су изостављени Вуков споменик и нова БАС и што је лоша интеграција метроа са градском железницом (а парадоксално имамо предузеће које се зове ЈКП Београдски метро и воз). И свакако је грешка што се изостављају бројна густа насеља и дају се силне паре за неке станице у крајевима са минималним бројем становника у кругу од 400 метара. Игноришу се објекти републичког значаја као што су клинички центар, БАС, аеродром и многи факултети и већи студентски домови, а покривају се потребе пустаре од Вилиних вода и Рупчина и то из кредита који ће делом платити и република. Од градских објеката игноришу се градска управа, многе општинске управе, домови здравља, полицијска управа у Деспота Стефана и бројне друге полицијске станице до којих грађани често имају потребу да иду.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885992#p885992:420a5h4y je napisao(la):
leobutters » 03 Okt 2021 20:04[/url]":420a5h4y]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885978#p885978:420a5h4y je napisao(la):
solecar » Ned Okt 03, 2021 7:27 pm[/url]":420a5h4y]Spisak fiktivnih lokacija koje ne pokrivaju prve dve linije metroa:

Treći Beograd (Dunavski venac)
Bulevar despota Stefana
Karaburma (obilazi oko naselja)
Ćalije
dobar deo Zvezdare
Vukov spomenik
Čubura
Crveni krst
Neimar
KCS
Prokop
Senjak
dobar deo jugoistočnog dela grada
Cerak
Cerak vinogradi
Skojevsko naselje
Vidikovac
Labudovo brdo
Petlovo brdo
Orlovača
Novi BAS
Savski blokovi / blokovi na 60
Studentski grad
Aerodrom (zamišljeno da pokriva BG: voz)
Potpuno promašena poenta.

Osim KSC, koji sam i pomenuo, i eto novog BAS-a i Aerodroma, ništa od navedenog nisu ključne lokacije od značanja za sve stanovnike Beograda, već su bitne samo žiteljima tih naselja.
Meni su Aerodrom i BAS bitni koliko je te bitan Vukov spomenik.
Meni kao korisniku metroa je za svakodnevno funkcionisanje bitnija veza ka delovima grada i lokacijama kojima gravitiram svakodnevno (ili najmanje jednom nedeljno), a ne ka lokacijama koje posećujem jednom godišnje ili nikad u životu. To ne znači da ne treba da postoji veza ka novom BAS - u i Aerodromu, već da nije bitna za svakodnevno funkcionisanje prosečnog stanovnika Beograda.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885992#p885992:420a5h4y je napisao(la):
leobutters » 03 Okt 2021 20:04[/url]":420a5h4y]Ja ne znam da li vi shvatate koliko se u ovoj temi spinuje priča kako kad kome odgovara. Prvo se priča o tome da metro ne pokriva ključne delove Beograda bitne svim Beograđanima, a kada se utvrdi da pokriva 90%, onda se u ključne lokacije svrstavaju Borča, Skojevsko naselje, Čubura, itd. Ali zato su Železnik, Banovo brdo, Karaburma i Mirjevo nedođije iz kojih i u koje ide metro.
A to što ti pišeš kao nije spinovanje? Prvo nas pitaš, a onda ispinuješ za sve pare u poslednjoj rečenici.
 
Проблем је што је станица Железник два километра од Железника, станица Карабурма уствари није на Карабурми већ преко пута Карабурме на делу који је данас познат као Депонија. Миријево и Баново брдо никад нису били спорни ни у једном плану до сад.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885996#p885996:9ttr8f5n je napisao(la):
Igor » Ned Okt 03, 2021 8:06 pm[/url]":9ttr8f5n]1. Stanica "Železnik"
01-metro-stanica-zeleznik.jpg


2. Stanica "Makiš"
02-metro-stanica-makis.jpg


3. Stanica "Žarkovo"
03-metro-stanica-zarkovo01.jpg

03-metro-stanica-zarkovo.jpg


4. Stanica "Bele vode"
04-metro-stanica-bele-vode01.jpg

04-metro-stanica-bele-vode.jpg


5. Stanica "Trgovačka"
05-metro-stanica-trgovacka-01.jpg

05-metro-stanica-trgovacka-01b.jpg

05-metro-stanica-trgovacka-02.jpg


6. Stanica "Požeška"
06-metro-stanica-pozeska02.jpg

06-metro-stanica-pozeska01.jpg

06-metro-stanica-pozeska.jpg


7. Stanica "Park - Banovo brdo"
07-metro-stanica-park-banovo-brdo-01.jpg

07-metro-stanica-park-banovo-brdo-02.jpg


8. Stanica "Ada Ciganlija"
08-metro-stanica-ada-ciganlija-01.jpg

08-metro-stanica-ada-ciganlija-02.jpg


9. Stanica "Sajam"
09-metro-stanica-sajam-01.jpg

09-metro-stanica-sajam-02.jpg


10. Stanica "Mostar"
10-metro-stanica-mostar-01.jpg

10-metro-stanica-mostar-02.jpg

10-metro-stanica-mostar-03.jpg


11. Stanica "Savski trg"
11-metro-stanica-savski-trg-01.jpg

11-metro-stanica-savski-trg-02.jpg

11-metro-stanica-savski-trg-03.jpg


12. Stanica "Trg republike"
12-metro-stanica-trg-republike-01.jpg

12-metro-stanica-trg-republike-02.jpg

12-metro-stanica-trg-republike-03.jpg


13. Stanica "Skadarlija"
13-metro-stanica-skadarlija-01.jpg

13-metro-stanica-skadarlija-02.jpg

13-metro-stanica-skadarlija-03.jpg


14. Stanica "Dunav"
14-metro-stanica-dunav-01.jpg

14-metro-stanica-dunav-02.jpg

14-metro-stanica-dunav-03.jpg


15. Stanica "Pančevački most"
15-metro-stanica-pancevacki-most-01.jpg

15-metro-stanica-pancevacki-most-02.jpg

15-metro-stanica-pancevacki-most-03.jpg


16. Stanica "Karaburma"
16-metro-stanica-karaburma.jpg

Zbog čega većina ovih stanica ima ulaz na samo jednom mestu? Čini mi se da bi kod Trgovačke mogla barem dva, a i na Trgu republike su tako osmišljeni da se uopšte sa prostora samog Trga ne može ući, već samo sa prostora današnje okretnice 43, 27 i 32E.
 
Trgovačka ima 3 ulaza i izlaza.
 
Стварно погрешно решење на тргу, а могли су да ураде подземни пролаз испод коловоза, где је и данас најкритичније пешачко кретање, од самог поплочаног дела трга, до Стакленца и Дома војске. Требали су да ураде као код Скадарлије.
 
Vrh