Šta je novo?

Metro

Метро неће решити гужве у друмском саобраћају ту нема дискусије, али мора да има за циљ растерећње гужве у самом јавном превозу. Пошто ће ко год има ауто, а мора да иде кроз гужву, увек радије седети 20 минута сам у ауту у застоју на скретању из Булевара Деспота Стефана у Цвијићеву ка Таковској него да исто време проводи у аутобусу 23 нагуран док стоји.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885563#p885563:2cbrer0v je napisao(la):
Дошљак » 02 Okt 2021 08:49[/url]":2cbrer0v]СМАРТ планери су се водили бројем путника на тим локацијама, без природе њиховог кретања која је у 90% била преседачка на целом потезу Ада-Железничка станица.
I ja bih tako mogao da budem Smart planer i da kažem da na nekom putu koji nema alternativu, treba da ide metro, zato što ga puno ljudi koristi, kao i da treba da stoji kod svake bandere.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885594#p885594:2cbrer0v je napisao(la):
Дошљак » 02 Okt 2021 12:03[/url]":2cbrer0v]Метро неће решити гужве у друмском саобраћају ту нема дискусије, али мора да има за циљ растерећње гужве у самом јавном превозу. Пошто ће ко год има ауто, а мора да иде кроз гужву, увек радије седети 20 минута сам у ауту у застоју на скретању из Булевара Деспота Стефана у Цвијићеву ка Таковској него да исто време проводи у аутобусу 23 нагуран док стоји.
A teško i da će da se cima da pešači do metro stanice, pa na Banovom da ponovo preseda sa metroa na gradski prevoz.
 
Pa mislim da Došljak na to i misli, da ima loše mišljenje o ovdašnjim ljudima koji se kriju iza SMART titula i naziva. A ja sam sinoć imao priliku da vidim još jednu njihovu zamisao u praksi - petak uveče, 19h, 29ka u smeru od ST do Medaka prepuna da ne može da se uđe. Jer su hohštapleri osakatili 21 a ukinuli 22 i 19. I odma se setim onih naših razgovora ovde o tzv. SM(A)RT upravljanju JGPom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885586#p885586:3lwnc6xd je napisao(la):
Pumba » 02 Okt 2021 11:21[/url]":3lwnc6xd]Što se tiče Karaburme, odavno se priča da je klizište razlog zbog kojeg su svi metro planovi već duže vreme trasirali liniju Višnjičkom ali ne mora da znači da je to istinito. Pogotovo jer su prethodni planovi bili za LRT. U svakom slučaju, jeste veća gustina stanovništva ispod Marijane Gregoran a sa druge strane Višnjičke će tek biti građeno. I na kraju, linije 16, 23, 25 često ne idu kroz Marijane Gregoran zbog raznih radova ili kao letos zbog protesta. Ni u ovom trenutku ne idu kroz Marijane Gregoran u smeru ka Karaburmi i to tako funkcioniše. Naravno da će rado presedati putnici sa Karaburme na metro kada autobus samo na semaforu ispod Pančevačkog mosta provede vremena koliko je potrebno za presesti na metro. A gde je gužva na suženju u Bulevara despota Stefana kod Banije za 16 ili u Takovskoj za 23. Apsolutno nema šanse da autobus brže stigne do Trga republike, Sajma ili Banovog brda. Do Autokomande se sada najlakše dolazi presedanjem na voz, a presedanje bi bilo jednostavnije sa metroa nego danas sa busa.
A nekoliko stanica dalje rado presedati na autobuske linije ili ići peške od BNV uzbrdo do Kneza Miloša. :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885607#p885607:2crqag4g je napisao(la):
Bender Rodriguez » 02 Okt 2021 12:38[/url]":2crqag4g]Pa mislim da Došljak na to i misli, da ima loše mišljenje o ovdašnjim ljudima koji se kriju iza SMART titula i naziva. A ja sam sinoć imao priliku da vidim još jednu njihovu zamisao u praksi - petak uveče, 19h, 29ka u smeru od ST do Medaka prepuna da ne može da se uđe. Jer su hohštapleri osakatili 21 a ukinuli 22 i 19. I odma se setim onih naših razgovora ovde o tzv. SM(A)RT upravljanju JGPom.
Juče sam bio u Vojislava Ilića, stajalište na uglu sa Grčića Milenka. Završio sam posao i krenuo na stanicu. Taman izlazim iz radnje, kad prođe jedna 29 - ka. Dok sam prilazio stajalištu, još tri 29 - ke su jedna iza druge ulazile u stajalište.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885594#p885594:83nbe886 je napisao(la):
Дошљак » Sub Okt 02, 2021 12:03 pm[/url]":83nbe886]Метро неће решити гужве у друмском саобраћају ту нема дискусије, али мора да има за циљ растерећње гужве у самом јавном превозу. Пошто ће ко год има ауто, а мора да иде кроз гужву, увек радије седети 20 минута сам у ауту у застоју на скретању из Булевара Деспота Стефана у Цвијићеву ка Таковској него да исто време проводи у аутобусу 23 нагуран док стоји.
Pazi, ja bih na primer prvi ostavio auto kod kuće i išao metroom sa Karaburme na Banovo Brdo čak i kada bi mi trebalo isto vremena, a da ne pričamo o tome ako stiže brže. Siguran sam da ima još ljudi koji bi radije 20 min čitali knjigu nego milion puta neizmenično stiskali gas, kočnicu, kvaličlo... Mislim da je neminovno da značajno rastereti drumski saobraćaj.
 
Верујем да има и људи којима би овакав метро одговарао. Свакако треба поћи од потреба људи. Колике су потребе за самом Адом као станицом метроа? Или Мостаром? Ко ће улазити у метро на Вилинм водама? Да ли ће туристима значити овакав метро? Могу ли деца овим метроом до средњих школа са краја на крај града?
 
Ima vozača koji bi prešli na metro, ali manje nego što se misli. Auto je ovde postao privezak za ključeve. Svaka dalabu može da ga ima (nisam rekao da je dalabu svako ko ga ima, nego da svaka dalabu koja poželi, može da ga ima) A za razliku od nekih drugih naroda, Srbi većinski nemaju tu kulturu i naviku da odgovorno upravljaju, pa samim tim ni ostavljaju svoje automobile na propisne načine i mesta. To se vidi i po fenomenu da kad se negde i izgradi garaža ili parking, pola tog prostora stoji prazno a sve okolo bude pretrpano. Sve dok Grad ne počisti ulice ili dok se ta divlja mesta na ulici ne prepune toliko da ne preostaje ništa drugo do garaža. Jer se ide logikom ''zašto da platim ako mogu na travu''. A i mrzi ih. Prosto, mrzi ih da uđu u garažu, izađu pešaka, obave šta imaju, pa idu nazad u zgradu, pa se isparkiravaju... Održala se navika iz palanki da ako se ide do krojača - parkira se ispred krojača. Kad se posle ide do pijace - parkira se ispred pijace. Tu, ispred, bukvalno ispred željene destinacije. Kakve garaže, kakva presedanja, kakvi bakrači... Veliki broj naših ljudi ne želi to, niti ume tako da funkcioniše.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885610#p885610:3c147scb je napisao(la):
solecar » Sub Okt 02, 2021 12:47 pm[/url]":3c147scb]Juče sam bio u Vojislava Ilića, stajalište na uglu sa Grčića Milenka. Završio sam posao i krenuo na stanicu. Taman izlazim iz radnje, kad prođe jedna 29 - ka. Dok sam prilazio stajalištu, još tri 29 - ke su jedna iza druge ulazile u stajalište.
Pa da, tako to ide sa ''reformisanom''' 29kom - na jednom pravcu je nema nigde, a na drugom se ređaju u nedogled.
A tek treba da naiđem na objašnjenje po čemu je to logičnije da 29ka bude pretrpana vozilima a 21 osakaćena, nego da obe linije budu ravnomernije raspoređene... Ili ne d'o bog - vraćene do centra.
Jbg, to je to neko više SM(A)RT planiranje koje nisam stigo da obradim na vreme pa sad kaskam.
 
29 je pojačana, pa prividno izgleda da ide češće, a u suštini vrlo često ide u kolonama, pa zna da se desi da je jedno vreme nema duže. Da to ljudi primećuju, primećuju, ali jako mali broj, rekao bih, jer su ljudi čak i oduševljeni ukidanjem 19 koja je bila retka, i zbog koje su morali i ovako da idu peške do Šumica na 29 ili da presedaju.
A biće oduševljeni i ukidanjem / skraćenjem linija u svrhu prilagođavanja metrou, mislim na iste one koji su oduševljeni ovakvom 29 i ukinutom 19.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885622#p885622:1q3yt1yy je napisao(la):
Дошљак » Sub Okt 02, 2021 1:12 pm[/url]":1q3yt1yy]Верујем да има и људи којима би овакав метро одговарао. Свакако треба поћи од потреба људи. Колике су потребе за самом Адом као станицом метроа? Или Мостаром? Ко ће улазити у метро на Вилинм водама? Да ли ће туристима значити овакав метро? Могу ли деца овим метроом до средњих школа са краја на крај града?

Одговараће оном ко живи на Бановом брду и Миријеву. Осталим неће.
 
Питање је да ли су и њима задобољене потребе у кретању. Иду ли сви са Миријева на Баново брдо, Дорћол и у центар? Исто и обрнуто.
 
Могу да дођу до Трга републике или до дела Дорћола као и до Савске улице. То би били неки рационални центри у којима се одвија нека привредна, административна, културна или саобраћајна активност. Ето, дамо толико.
 
Cuo sam pricu da ce se na mestu pruge pored sajma graditi zgrade.
Postoji li neki zvanicni plan za te povrsine?:
 
Dakle, kada se završe prve dve linije, imaćemo:

- liniju br. 1 na kojoj je 2/3 trase u neizgrađenim, poluizgrađenim ili nerazvijenim područjima,
- liniju br. 2 na kojoj će svi putnici svih stanica osim Savskog trga uvek dva puta razmisliti da li da sednu na direktan tramvaj/autobus/trolejbus do centra grada ili da sednu na metro i presedaju na Savskom trgu,
- jednostanični razmak Savski trg - Trg republike na kojem će uvek biti gužva zbog presedača sa oba kraja linije br. 2 na liniju br. 1, dakle slivanje putnika iz 3 smera u jedan.

Bukvalno, kada bi moralo da se bira koja od 3 planirane linije treba da se izgradi prva, najracionalnije rešenje bi bilo da to bude linija br. 3. Linija br. 3 će doneti rasterećenje Savskog trga i jednostaničnog razmaka Savski trg - Trg republike jer će putnici da bi došli do centra grada sa linije br. 2 iz jednog smera presedati na Slaviji, a iz drugog smera na Novom Beogradu
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885678#p885678:1qq5t4ex je napisao(la):
overdrive » Sub Okt 02, 2021 4:04 pm[/url]":1qq5t4ex]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885622#p885622:1qq5t4ex je napisao(la):
Дошљак » Sub Okt 02, 2021 1:12 pm[/url]":1qq5t4ex]Верујем да има и људи којима би овакав метро одговарао. Свакако треба поћи од потреба људи. Колике су потребе за самом Адом као станицом метроа? Или Мостаром? Ко ће улазити у метро на Вилинм водама? Да ли ће туристима значити овакав метро? Могу ли деца овим метроом до средњих школа са краја на крај града?

Одговараће оном ко живи на Бановом брду и Миријеву. Осталим неће.
Isto tako kad bi išla od bilo kog drugog X kraja do bilo kog drugog Y kraja, odgovarala bi stanovnicima tih krajeva, drugima ne bi.

Zaista ne znam kako bi izgledala ta prva linija koja bi odgovarala svima i zadovoljila potrebe svih stanovnika Beograda.

Daleko od toga da je ova idealna, ali čini mi se da su ljudi ovde na forumu u fazonu bolje nikakav metro nego metro koji ne opslužuje moj kraj.
 
Та линија би изгледала тако да задовољи што више, јер је немогуће да једна линија задовољи све.

Најразумније би било, као што је већ предлагано, да прва линија иде од Земуна до Коњарника или Миријева. На тај начин би био покривен највећи део града и најгушћи насељене општине, као и највећи број становника. Осим тога, том линијом би покрили и већину државних установа, установа културе, као и саобраћајна чворишта.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885756#p885756:8ocjxolr je napisao(la):
leobutters » 02 Okt 2021 18:21[/url]":8ocjxolr]Zaista ne znam kako bi izgledala ta prva linija koja bi odgovarala svima i zadovoljila potrebe svih stanovnika Beograda.

Daleko od toga da je ova idealna, ali čini mi se da su ljudi ovde na forumu u fazonu bolje nikakav metro nego metro koji ne opslužuje moj kraj.
A ima i ljudi koji rezonuju, bolje i loš metro, bolje i povećanje broja vozila na ulicama, nego da se i dalje priča kako nemamo metro.
A ta idealna linija bi bila ona koja je predlagana za vreme Đilasa, zelena linija, koju neki ovde osporavaju (mislim na trasu, ne na tip vozila), za početak.

 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885756#p885756:ay6tq8l6 je napisao(la):
leobutters » Суб Окт 02, 2021 5:21 pm[/url]":ay6tq8l6]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885678#p885678:ay6tq8l6 je napisao(la):
overdrive » Sub Okt 02, 2021 4:04 pm[/url]":ay6tq8l6]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885622#p885622:ay6tq8l6 je napisao(la):
Дошљак » Sub Okt 02, 2021 1:12 pm[/url]":ay6tq8l6]Верујем да има и људи којима би овакав метро одговарао. Свакако треба поћи од потреба људи. Колике су потребе за самом Адом као станицом метроа? Или Мостаром? Ко ће улазити у метро на Вилинм водама? Да ли ће туристима значити овакав метро? Могу ли деца овим метроом до средњих школа са краја на крај града?

Одговараће оном ко живи на Бановом брду и Миријеву. Осталим неће.
Isto tako kad bi išla od bilo kog drugog X kraja do bilo kog drugog Y kraja, odgovarala bi stanovnicima tih krajeva, drugima ne bi.

Zaista ne znam kako bi izgledala ta prva linija koja bi odgovarala svima i zadovoljila potrebe svih stanovnika Beograda.

Daleko od toga da je ova idealna, ali čini mi se da su ljudi ovde na forumu u fazonu bolje nikakav metro nego metro koji ne opslužuje moj kraj.
Метро која би имала укрштања у центру града (правом, на Славији, Теразијама или Тргу републике) и који би ишао постојећим деловима града а не имагинариним би одговарао већем проценту становника. Просто, хајде да пустимо сад аутобус трасом метро линије 1 са идентичним станицама и да видимо искоришћеност.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885800#p885800:2zuowwuq je napisao(la):
solecar » Sub Okt 02, 2021 9:18 pm[/url]":2zuowwuq]
Verujem da je možda bilo već priče o tome ali aj me molim te podseti - zašto na ovom crtežu stoje ove 3 crvene linije koje se račvaju kod Merkatora? Mislim kako linija Y oblika, to hoću da pitam? Jel to beše kao ucrtane su obe varijante ''crvene'' linije, pa za koju se grad odluči, ili šta je u pitanju?
 
Ne, nego je bilo predviđeno (oduvek) da se linija za NB račva u dva kraka - za Zemun i za Blokove.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885800#p885800:22ziazlg je napisao(la):
solecar » Sat Oct 02, 2021 8:18 pm[/url]":22ziazlg]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885756#p885756:22ziazlg je napisao(la):
leobutters » 02 Okt 2021 18:21[/url]":22ziazlg]Zaista ne znam kako bi izgledala ta prva linija koja bi odgovarala svima i zadovoljila potrebe svih stanovnika Beograda.

Daleko od toga da je ova idealna, ali čini mi se da su ljudi ovde na forumu u fazonu bolje nikakav metro nego metro koji ne opslužuje moj kraj.
A ima i ljudi koji rezonuju, bolje i loš metro, bolje i povećanje broja vozila na ulicama, nego da se i dalje priča kako nemamo metro.
A ta idealna linija bi bila ona koja je predlagana za vreme Đilasa, zelena linija, koju neki ovde osporavaju (mislim na trasu, ne na tip vozila), za početak.

Ovaj stari plan ima mana, ali je smislen.
Ovaj novi nema skoro nikakav smisao, osim da se gradi što skuplje kako bi se opralo što više para.
 
Ovaj starin plan je katastrofalno los. Sva sreca da nije usvojen i da je odbacen u potpunosti.
 
Po čemu je gori od trenutnog molim te? Ako je jedini razlog jer zaobilazi naselje gde svako ima svoj auto od 20.000€ i naviše onda me ne zanima tvoje mišljenje.
 
Ne ne, bolje da ide u makiš i bg na vodi nego u neka slepacka naselja poput vidikovca i ceraka i glavne zeleznicke stanice.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885877#p885877:2ux3re1y je napisao(la):
Pendolino » 03 Oct 2021 10:24 am[/url]":2ux3re1y]Ovaj stari plan ima mana, ali je smislen.
Ovaj novi nema skoro nikakav smisao, osim da se gradi što skuplje kako bi se opralo što više para.

Taj stari plan ima ozbiljne mane. Za početak, polovina zelene i narandžaste linije se preklapa, katastrofa. Isto crvena i narandžasta, plus se crvena račva što isto nije dobro. Mislim, nije to loše samo po sebi, smanjuje potrebu za presedanjem, ali mi imamo ograničene resurse i glupo je trošiti ih na dupliranje linija. To možemo kada izgradimo tri razdvojene linije, pa posle neka se preklapa šta i kako hoće.
Potom, istočni (mada više vuče na jugoistični) Beograd nema nijednu stanicu (Konjarnik, Medak, praktično ceo Voždovac). Ogroman je to prostor da bi se ostavio da se suši. Jedna od zeleno-narandžaste bi trebalo da pokrije taj deo grada. Na primer, zelena da ide kako ide, a narandžasta od istočnog dela da ide ka savskim blokovima (crvena se ne bi račvala već išla ka Zemunu). Ili neka slična kombinacija, na primer da narandžasta ide ka Zemunu, a crvena ka savskim blokovima.
Potom, linija ka Zemunu se završava kod Tvorničke. Ja ne znam kako je ovo uopšte moglo da bude smišljeno. Čak i ranije, kada nisu postojale razne Altine i slično, to je bilo sumanuto. Praktično se isključivao ceo Zemun (jedino ostavljam mogućnost da tamo zbog terena nije moguće kopati u dubinu). Po meni, ovo bi išlo minimum do raskrsnice sa Pupinovim mostom, a moglo bi se razmisliti da skrene ka železničkoj stanici u Zemunu i da se tako omogući Batajnici (i ostalim naseljima uz prugu) pristup metrou direktno iz voza.
 
Vrh