Šta je novo?

Metro

Bukurešt danas ima razgranatu mrežu metroa otprilike koliko Beograd ima tramvaja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=884417#p884417:8x8uliju je napisao(la):
Bender Rodriguez » Uto Sep 28, 2021 1:19 pm[/url]":8x8uliju]I u podzemne aerodrome koji, iako impresivni za ovdašnje uslove, nikad nisu ni iskorišćeni. I čuveni Čvoooour™ koji je poždrao brdo novca a sem podzemne veze Belog dvora i tunela, i par skloništa na trasi Prokop - Pančevac, nije doneo ništa konkretno.

I lepo reče overdrive na prošloj strani da već decenijama svaka nesposobna vlast ima neki svoj izgovor zašto nije uradila prioritetne stvari. To je deo one šire priče koju ja ponavljam, da slepilo u urbanizmu, ekonomiji i politici ovde ne traje nekoliko decenija, već nekoliko vekova.


Подземни војни аеродром Жељава код Бихаћа који је ЈНА градила деценију и у који је уложено око 8 милијарди долара, да би га на крају иста та ЈНА минирала и уништила.
 
Остао у друге две државе, логично да је миниран. Није логично што је држава пуштена тек тако да пукне, чиме се види да је већина тих мегаломанских инвестиција у ЈНА било узалудно. Боље да су сав тај бетон слупали у саобраћајну инфраструктуру, а радници и сељаци би се по ОНО и ДСЗ борили и без нуклеарних бункера.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=884422#p884422:1fza5ovb je napisao(la):
Пантограф » 28 Сеп 2021, 13:26[/url]":1fza5ovb]A, nemoj tako - korišćen je onaj u Prištini '99, doduše za skrivanje beskorisnog MiG-a 21, budući da su ga genijalci namenski gradili za taj tip aviona, jer tipovi aviona traju večno, pa MiG 29 nije mogao da stane...

Tako smo i Beograd mudro gradili.

29ке нису ни биле планиране да иду на Слатину и Жељаву, а пројекат Новог авиона је имао један вертикални стабилизатор и пројектован је тако да може да стане тамо
 
Dubine stanica prve faze prve linije (zvaničnog predloga) :

31788011061546ff3961f8465180552_640.JPG
 
Na kojoj dubini bi se gradila BG: voz stanuica "Cerak"? Pod pretkostavkom da se odluče za istu.
 
Како смо беше констатовали, 80 м или чак и више од тога?
 
Sad sam nešto sračunao pomoću gugl eartha, dubina bi bila oko 90m. Za poređenje, stanica Vukov spomenik je dubine 40m. Ta stanica bi bila 3. najdublja na svetu, odmah iza Arsenalne stanice Kijevskog metroa (105m) i nepoznatih stanica metroa u Pjongjanugu. Da ne govorimo koliko bi stotina miliona evra koštala, a sve i da uzmemo najoptimističnija predvićanja da ide voz na 15 minuta u smeru, dakle 8 vozova na sat. Stanica se jednostavno nikad ne bi isplatila. (Ostale duboke stanice su sve u metro sistemu gde imamo ogroman broj vozila)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=884834#p884834:33obxtvf je napisao(la):
Duka » Sre Sep 29, 2021 5:35 pm[/url]":33obxtvf]Dubine stanica prve faze prve linije (zvaničnog predloga) :

31788011061546ff3961f8465180552_640.JPG
"Prva faza", 16 od 21 stanice.. Nije mi baš jasno koja je logika u tom deljenju na faze.
 
Logika je da se sa tih 16 završenih stanica može pustiti metro u funkciju, bez da je linija potpuno završena do Mirijeva. To je standardno, nije nikakvo izmišljanje tople vode :D
 
Остатак није хитан пошто Ада Хуја неће скоро да се урбанизује као ни Мали Лесковац.
 
jedva cekam da se provozam kada se zavrsi prva stanica...nego jel zna šta vozi do Makiša?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Од аутобуса? До правог насеља Макиш аутобус 92, а овде до Рупчина код ранжирне станице 88, 58, 55 и 512.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885274#p885274:x2zb6hpa je napisao(la):
Дошљак » Čet Sep 30, 2021 9:59 pm[/url]":x2zb6hpa]Остатак није хитан пошто Ада Хуја неће скоро да се урбанизује као ни Мали Лесковац.
A ni Karaburma i Mirijevo nisu dovoljno urbanizovani za metro?

A Ada Huja i Mali Leskovac će se urbanizovati mnogo pre nego što Prokop postane ikakav faktor u saobraćajnom sistemu Srbije, ali dvostruki aršini su standard na ovom forumu kad se priča o metrou.
 
Па да знаш и да нису, зградице су то, а метро тражи велику густину да би био оправдан. Постављао је други форумаш на теми Београда на води слике насеља из Кијева изграђеног уз метро станицу, па ћу овде да је пренесем:
Kviv.gif

Код нас нпр. блокови 61-64, или Видиковац имају адекватну густину за непосредну зону метро станице.

Метро са троспратницама - не иде, чак и трамвај тешко. Са петоспратницама може, ал да је све згуснуто као у Паризу.

(Е сад, ми бисмо овде раштркане зградичке, "да није гужва", да нису "крмаче", и наравно метро као у Москви, што може да функционише колико и дрвена фуруна.)
 
Карабурма се заобилази тј. дотиче по ободу уместо да се прође кроз само насеље, а Миријево им није у фокусу у овој фази. Та станица коју они зову Карабурма је уствари Вишњичка улица, страна ка Дунаву, тј Ади Хуји и оном кршу ту. Чисто да знају људи са Карабруме. Значи мораће са 16, 23 и 25 до ње да се вози.
 
Pa baš bi zato i dobro došle stanice Diljska i Višnjička, jesu na obodu i jesu daleko, ali se opet može peške doći do njih.

A Pantograf, ako su uslov ta komunistička naselja da bismo dobili metro, onda nam i ne treba. Ako već gledamo kako je u drugim gradovima, ceo Bruklin i Kvins su pod metroom a nigde nema betonskih solitera.

Ovako izgleda ceo kraj u kome sam živeo, a peške sam mogao da dođem do tri linije metroa (4 ako računaš zasebno A i C koji dele trasu velikim delom).

109%20Halsey%20Street%20Brooklyn%2C%20NY%20%281%29_3.jpg
 
С тим што ће тек да се види да ли ће метро ићи даље од овог списка горе. Ту на Карабурми је очајно трасиран. Питао сам баш на јавном увиду зашто није спроведен дијагонално да има станице испод старе и нове окретнице, човек је био у фазону да је земљише испод компликовано. Мени то искрено није неки изговор ако узмемо у обзир да ће метро ићи испод корита Саве и кроз муљ Новог Београда.
Овако како је предложен метро кроз Карабурму неће задовољити потребе становника, Карабурма је гушће насељена горе узбрдо ка Драгослава Срејовића и Ћалијама него низбрдо ка Дунаву и Вишњичкој. Да је траса по средини насеља, растеретил би се и линије 27 и 27Е као и линије 16, 25, 25П и 23. Овако се растерећују 35, 74 и 32 и мањим делом 16, 25, 25П и 23 уз обавезно преседање, с тим да ће сигирно неке од тих линија бити скраћене или укинуте. А притом, доњи део ка Вишњичкој ће бити покривен и са трамвајем и са БГ возом, а горњи нек се гура у 27 и 27Е.
 
Vrh