Šta je novo?

Metro

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=883837#p883837:1939hsaq je napisao(la):
dziggy » 26 Sep 2021 22:10[/url]":1939hsaq]Nije to Đilasov plan, već plan koji je na važnosti od 72ge sa malim dodacima i modifikacijom da ruta ide kroz Kralja Milana, koja je bila u planu iz 60tih.

Jedini plan koji je "nečiji" je ovaj koji je sada na važnosti. Ne mogu da se relativizuju stvari, ako nije jedno onda je drugo i ostalo. Ne moraju prošli planovi da budu nečiji ako je ovaj nečiji.
Ako ćemo "ni po babu ni po stričevi" , ni ovaj aktuelni plan nije SNS plan, već plan Jovina sa određenim modifikacijama. Toliko o relativizovanju stvari. ;)
 
Ево погледа и из угла БнВ, осим везе са центром, другу корист од метроа немају. Врадовић се жалио што нема метроа од БнВ до аеродрома. Надам се да је поднео примедбу.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=883841#p883841:2drab1ld je napisao(la):
solecar » 26 Sep 2021 08:21 pm[/url]":2drab1ld]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=883837#p883837:2drab1ld je napisao(la):
dziggy » 26 Sep 2021 22:10[/url]":2drab1ld]Nije to Đilasov plan, već plan koji je na važnosti od 72ge sa malim dodacima i modifikacijom da ruta ide kroz Kralja Milana, koja je bila u planu iz 60tih.

Jedini plan koji je "nečiji" je ovaj koji je sada na važnosti. Ne mogu da se relativizuju stvari, ako nije jedno onda je drugo i ostalo. Ne moraju prošli planovi da budu nečiji ako je ovaj nečiji.
Ako ćemo "ni po babu ni po stričevi" , ni ovaj aktuelni plan nije SNS plan, već plan Jovina sa određenim modifikacijama. Toliko o relativizovanju stvari. ;)

Pošto ga znam na pamet, a pretpostavljam da znaš i ti, a priložiću i mapu istog, želeo bih da mi naznačiš koja je to ruta metroa sa ove mape koja ide kroz Železnik , Savski trg i Viline vode.

Ne bih te ni pitao da ne znam da si funkcionalno pismen.

9Zrqn63.png
 
Тако је dziggy. Основне трасе и суштина планова се нису мењали деценијама, до ових дивљака.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=883781#p883781:18hperey je napisao(la):
JohnnyLee » Ned Sep 26, 2021 7:06 pm[/url]":18hperey]да се подсетимо Ђиласовог плана:

metromapabb.gif


има овде пуно рупа, али не треба сметнути са ума је његова друга линија скоро иста садашњој првој линији

Izvini, možda će zvučati malo neukusno, ali ako tebi ta dva predloga izgledaju isto, mislim da bi trebalo da posetiš oftamologa. :shock:
 
Све је то демагогија и накнадна памет. Нико ништа није радио пуних 50 година и зато је дошло шта је дошло.

Друго, Ђилас предлаже да метро иде надземном трасом кроз Нови Београд. У Булевару Авноја би једино могао да иде преко уличног острва где је сада изграђен паркинг, а како би даље ишао од ГО НБГ није ми јасно. Даље је навео да би трећа линија метроа ишла преко Моста на Ади. Није ми јасно да ли је негде на то мосту предвиђено да туда иде метро, јер ја тај простор не видим.

Такође, примећује се да се политичари из обе гарнитуре позивају на неке архитекте како би себе оправдали и сваки свој план крије иза неког лика или потписа.
 
Метро на мостовској конструкцији може да иде и изнад коловозних трака, као у Чикагу. У Чикагу то делује ружно, али може да се направи од бетона па да буде естетски прихватљивије.
chicago-4633977_960_720.jpg

dc-Cover-m6ps09fnu5bv1o3kh49kigq3t6-20171227004039.Medi.jpeg

Moст на Ади је неко време чекао да ли ће преко њега ићи метро или трамвај. На крају је постављен трамвај.
 
Знам ја врло добро како метро може да иде на стубовима, али ме живо занима како би то извели даље од ГО НБГ ка Земуну.

Колико је мени познато, трамвај је одувек био планиран преко Моста на Ади.

Намеће се још једно питање, а то је зашто није грађен метро уместо моста са највећим пилоном у овом делу света? Колико пара се још увек сипа у нешто што није готово и колико је до сада нестало?
 
Вероватно би ишао од Хепи телевизије ишао Вртларском, па изнад Прилаза до Првомајске, и онда дуж Првомајске до Сутјеске, али су Првомајску радикали осакатили оним локалима, тако да од те приче нема ништа.
Зашто је грађен мост уместо метроа и колико је пара ту протраћено на пилон, мислим да је и тад као и сад било и политички подстакнутих послова.
 
Свака власт има изговор, а углавном су то два:

1) Криви су претходници;
2) Нема пара.

Комунисти су потрошили огроман новац на разне фабрике, спортске објекте, зграде итд. Колико је само коштао Сава центар, колико су коштали погони, колико пара је отишло на изградњу бања?

За време СПС-а је био рат и санкције, али су били и периоди мира. Огроман новац је изгубљен.

Од 2000. до 2012. су постојала два плана за метро и ниједан није остварен. Паре су потрошене на Мост на Ади, на Универзијаду, разна првенства у кошарци и др. спортовима.

Од 2012. године имамо наставак улагања у Мост на Ади, Београд на води, фонтане, јелке итд.

50 година је прошло у овоме, а свака власт је могла барем нешто да уради, а није ништа.
 
Сваки режим може да се вади на претходну или текућу кризу. Комунисти су прво морали да обнове разрушено у рату, па да изграде и неке основен ствари, али су се залетали са неким не најнеопходнијим стварима као што су конгресне сале, хотели и сл. и онда их је стигла криза 80их. СПС је имао рат и санкције, па је као крпеж направљен Беовоз са Вуковим спомеником. После СПС је опет био период стабилизације, али је у оквиру њега морао бити започет метро на било који начин. Ту најмање има изговора за одлагање, као и за последњих 10 година.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=883982#p883982:ljhrdijz je napisao(la):
Дошљак » Pon Sep 27, 2021 1:20 pm[/url]":ljhrdijz]Метро на мостовској конструкцији може да иде и изнад коловозних трака, као у Чикагу. У Чикагу то делује ружно, али може да се направи од бетона па да буде естетски прихватљивије.
chicago-4633977_960_720.jpg

dc-Cover-m6ps09fnu5bv1o3kh49kigq3t6-20171227004039.Medi.jpeg

Moст на Ади је неко време чекао да ли ће преко њега ићи метро или трамвај. На крају је постављен трамвај.
Celokupna trasa metroa na Novom Beogradu bi mogla da bude na stubovima iznad kolovoza, kao u Čikagu. To nebi ništa značajno naružilo taj deo grada, jer je on još od svog nastanka betonski geto. Ali podzemna trasa košta mnogo više, i zato ne sumnjam da će izabrati nju (pod uslovom da od metroa išta bude).
 
Па није баш НБГ гето, то је лепо планиран део града са својом естетиком у духу времена градње, негде мање негде више успешном. :D Решетка као у Чикагу би била ужасна, док би се бетонски вијадукти уклопили уз амбијент дуж широких булевара. Овде имамо пример колика је минимална ширина разделног острва довољна за стубове који би ностили метро. Подземна траса како по НБГ тако и за сам прелазак реке је погрешна где би била боља опција метро-друмски мост било у продужетку булевара Зорана Ђинђића, било уместо старог трамвајског моста, а трамвај да се протера преко Бранковог. Са метроом на стубовима би смо имали већину трасе на приближно сличној коти, по НБГ и преко Саве на стубовима, па по преласку реке улазак у Теразијски гребен право на истој висини и даље подземно кроз центар града.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=884096#p884096:33q6xqrr je napisao(la):
Дошљак » 27 Sep 2021 17:12[/url]":33q6xqrr]Сваки режим може да се вади на претходну или текућу кризу. Комунисти су прво морали да обнове разрушено у рату, па да изграде и неке основен ствари, али су се залетали са неким не најнеопходнијим стварима као што су конгресне сале, хотели и сл. и онда их је стигла криза 80их.
Mogli su da izgrade metro u Beogradu, ali su se odlučili za ono što danas nazivamo Novim železničkim čvorom i Bg: vozom, za razliku od nekih drugih država, koje su tada gradile metro.
 
Биће да је нови железнички чвор исфорсиран од стране федералног нивоа. А са друге стране самоуправљање је довело до тога да битније буду инвестиције у летовалишта по приморју нпр. него у основну инфраструктуру главног града. Друге државе нису имале самоуправљање, па су и комунистичке државе у то доба градиле метро. Теоретски, метро је могао бити започет при изградњи Новог Београда и то је реално пропуштена шанса.
 
Novi železnički čvor je finansiran isključivo državnim, a ne gradskim novcem. Prvobitno nije bio ni predviđen za gradsku/prigradsku železnicu. To je kasnije zbudženo, jer metro/regionalni metro koji je bio planiran u vreme kad je počela izgradnja novog železničkog nikad nije izgrađen.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=884120#p884120:1ou9jsmg je napisao(la):
Дошљак » 27 Sep 2021 04:42 pm[/url]":1ou9jsmg]Биће да је нови железнички чвор исфорсиран од стране федералног нивоа. А са друге стране самоуправљање је довело до тога да битније буду инвестиције у летовалишта по приморју нпр. него у основну инфраструктуру главног града. Друге државе нису имале самоуправљање, па су и комунистичке државе у то доба градиле метро. Теоретски, метро је могао бити започет при изградњи Новог Београда и то је реално пропуштена шанса.
Federacija praktično nije ni postojala kada je počela gradnja Prokopa - bila je defakto konfederacija, savez suštinski nezavisnih država - a ni pre toga bar 14 godina nije imala nikakvu nadležnost nad ovakvim stvarima. Da si napisao 'republika', bio bi u pravu.
 
Разни ЖТП и ЖТО. Али сам мислио да су неке одлуке донете на нивоу целе државе. Не кажем да су и финансиране.
 
Države su bile republike. Sve investicione odluke su donete na tom nivou. Savezna preduzeća nisu postojala još od prve polovine šezdesetih. Ljudi se danas zbune kad im kažeš da je JAT - Jugoslovenski aerotransport - bio srpsko preduzeće. A bio je.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=884170#p884170 je napisao(la):
Дошљак » Pon Sep 27, 2021 8:47 pm[/url]"]Разни ЖТП и ЖТО. Али сам мислио да су неке одлуке донете на нивоу целе државе. Не кажем да су и финансиране.


Постојала је Заједница југословенских железница у чији састав су улазили ЖТП-ови. Након завршетка Другог светског рата, железнице су биле јединствене и звале су се ЈЖД. Касније су подељене.

Опет, то сад нема везе са овим. Суштина је да је дуги низ година новац разбациван на разне глупости, а да главни град једне државе није правилно финансиран и развијан. Да не буде забуне, сматрам да постоје још важније ствари од самог метроа, а једна од њих је колектор за отпадне воде.

На списак промашених улагања треба додати и Београдску арену као и кандидатуру ове земље за разне олимпијаде и светска првенства. Страшно је то што и након распада СФРЈ ова држава и њен народ мисле да треба наставити са том политиком те данас имамо настојање да се изгради стадион у Сурчину, упркос томе што у центру града постоје два баш велика стадиона, а поред њих неколико других.

Неко ће рећи да су то све ситнице, милион горе или доле, али заборављају да једну велику ствар чини безброј малих ствари. Ја бих лично волео да Београд нема ништа од набројаног, али да има подземну железницу и пречистач отпадних вода, али очигледно је да су приоритети другачији.
 
Истина, паре су даване на не баш најнеопходније пројекте - Сава центар, хотеле Славија, Метропол, Југославија, Интерконтинентал, па и Арену док је саобраћајна инфраструктура остала крајње неразвијена изузев пар булевара на НБГ.
 
И тако слободно можемо да дођемо до закључка да смо потрошили неколико метро система у Београду на бесмислене грађевине, целине и организације. Поред тога, одржавање бесмисла такође кошта, а бесмисао производи и друге трошкове у виду застоја и неефикасног саобраћаја. Неефикасна железница производи губитке, неефикасан друмски саобраћај ствара загађење и губитке итд.

Суштина је да пара има, али нема за све и никада их неће бити. Ствар је у приоритетима. Некоме је био приоритет да зида мост са највећим пилоном икада, да зида инфраструктуру за универзијаду, да гради Арену, другоме је приоритет Београд на води, украси, јелке и субвенције за стране улагаче који послују са већим губитком од сваког СОУР-а. Е сад, узмите и саберите све те трошкове и добићете цифру од које можете да саградите флоту носача авиона, а камоли 10 км метроа.

На крају, оно што не можемо да вратимо и што је највредније је време које је протекло, а и оно може да се изрази у новцу.
 
Vrh