Šta je novo?

Metro

Pa i ne baš. Čak i taj plan ima sramotno malu iskošćenost potencijala Novog Beograda za tramvaje.

Takođe mi je smešno kako se uvek (u planovima i ''struci'') forsirala ta fantazija o teranju tramvaja do MML pa i do Kaluđerice, a Zemun se uvek zaobilazi.
Jer rušiti straćare u brdima u MML i širiti ulice tamo je ok ali rušiti straćare u ravnom Zemunu (nisu sve kuće tamo austrougarske vile) i tamo širiti ulice je
no - no... :roll:
 
Па до ММЛ је планиран тадашњи Булевар револуције. У Земуну је ситуација стварно компликованија што се тиче ширине. Али и тадашње оптерећење је било другачије. Калуђерица је већ била реалност, а Земунска избегличка предграђа нису била ни у плановима. А и сам карактер Новог Београда је тад био другачији, пола булевара и улица тада није постојало по њему.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=879979#p879979:25nmynkk je napisao(la):
Bender Rodriguez » 14 Sep 2021 12:00 pm[/url]":25nmynkk] Jedino rešenje je suzbijanje broja automobila.
Na koji način? Evo recimo, dođeš u poziciju da ti se da mogućnost da rešiš taj problem. Kako bi ga rešio?
 
Odmah da kažem da se ograđujem od svih bolesnih ideja koje su se predstavile na ovoj novootvorenoj temi. Ironično, tačno kad se ovde pokrenula diskusija o problemu automobila u Beogradu, na drugom podforumu je otvorena ta tema. Ali ja nisam imao na umu nikakva sakaćenja ograničenja brzine niti isterivanje saobraćaja iz grada ili uvođenje smešnih pešačkih zona. To da naglasim odmah.


Jedna od mera koje bi služile da se obustavi ovo gomilanje automobila jeste donošenje strožih zakona o polovnim vozilima. Da ne može više svaki pajser iznad 18 da uveze krntiju i zakrstari ulicama. Ne kažem da je pajser svako ko vozi, nego mislim na one što samo čekaju da ugrabe nešto polovno i otisnu se na ulicu iako nisu još zaposleni niti putuju preko pola grada.

Druga mogućnost je uvođenje viših poreza na drugo vozilo po domaćinstvu. To bi moralo pravno da se razradi i uobliči ali moguće je.

Treće, naravno, poboljšanje javnog prevoza da se ljudima daju alternative i funkcionisanje po gradu bez automobila za što je moguće više stvari.


Nama su na faksu punili glave kako treba ljudima naplaćivati ulazak u centar, kako treba praviti što manje parking mesta, da ne treba širiti ulice, sve kobajagi da se ''ne bi stimulisali ljudi da koriste automobile''. Ja se ne slažem ni sa čime od toga i smatram da su saobraćajnice arterije grada a da je kolski pristup svakom kutku grada obaveza. Kad kažem ''kolski pristup svakom kutku grada'' mislim na to da, kada postoji jaka i opravdana potreba, svako može vozilom da pristupi svakoj tački u gradu da bi: izvršio selidbu; prevezao nešto teško i glomazno; dovezao/odvezao bolesnu ili slabo pokretnu osobu; pozvao Gradsko stambeno da izbave zaglavljenu osobu u liftu; vatrogasci pristupili požaru; i slične ''vanredne'' okolnosti.

E tu nastaje problem. Ja sam od škole misli koja bi da da ljudima mnoštvo izbora, mogućnosti i sloboda. Sa idejom da će oni, uz društvenu svest, uz obuku (vozačku i pravnu) i uz rad nadležnih , se pridržavati načela korektnog i obzirnog korišćenja automobila. I bio sam pri tom stavu čitavih 10 godina, od 2010. do prošle godine. Misleći da je problem saobraćaja u Beogradu samo do nerada i gluposti nadležnih. A onda sam počeo da uviđam gorku istinu.

Da se automobili gomilaju, i gomilaju i manito gomilaju čak i u onim delovima grada koji nisu daleko od centra, gde su saobraćajnice široke i gde postoji dobra povezanost javnim prevozom. I shvatio sam da ljudi prosto više nemaju mere. Da se pazari po dva automobila za jedno domaćinstvo. Da se autom ide i do trafike i pijace. Da stereotip o vlasniku bahato parkiranih automobila u vidu ćelavog tetotivranog kriminalca pada u vodu, jer danas gledam sve tipove ljudi na svim mestima u Beogradu kako staju i parkiraju se bahato ili bezobzirno i ne vide u tome nikakav problem.

Zaključak? Ljudi su izgubili svaku meru. I premda nisu vozači 100% krivi za ovu krizu, daleko od toga da nemaju svoj udeo. Čak bih rekao da polovina problema leži na njima. Zato što je, sa poplavom jeftinih krntija sa zapada, prevaziđena mera do koje je auto potreba (sa čime se ja slažem i podržavam) i postao nešto što je poput priveska za ključeve, nešto što se uzima i koristi svaki put kad se napusti hodnik zgrade. To tako ne može. Ljudi moraju da se dozovu pameti i da se malo ograniče i odreknu nekih stvari, inače će uskoro ceo grad kolabirati.

Ono što sam juče dokumentovao sa kokoškom u Miniju je za sada ekstrem. Ali uskoro, taj ekstrem će postati standard. Kao što su nekad na trotoar ili kolovoz parkirali samo kriminalci i posebni psihijatrijski slučajevi, a danas to radi svaka dalabu od 18 do 100 godina. E tako će biti i sa tim ''šetanjem automobilom'' kroz grad. Danas to radi ova što ima za Mini i za pušenje u Square Nine (mislim, konzumiranje kubanskih cigara). Sutra će to da radi svaka dalabu koja ima za benzin.
 
Mislim da je ova ideja o porez na drugom, trecem itd vozilo u domacinstvu odlicna.
 
Na drugo vozilo je glupost, odnosno suludo je na taj način ograničavati broj automobila. To bi značilo da su neki punoletni građani jednakiji od drugih u zavisnosti u kakvom domaćinstvu žive.

A šta ako bračni par radi na suprotnim krajevima grada? Još nema metro a prevoz je loš?

Narapvite metro, unapredite gradsku železnicu, razvite tramvajski i trolejbuski sistem, napravite logičnu mrežu autobuskih linija, razumni taktovi pa onda pričajte dalje.

Ja prvi koristim kada god mogu Bg Voz za grad ali u situaciji kada ide na sat vremena i završava u 20h, kada trojka ne radi već bus okraće u Savskoj a 37 od mene do centra vozi kao na more da sam krenuo logično je da ću da sednem u automobil.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=880364#p880364:3ddn2swv je napisao(la):
markomarkovic » 15 Sep 2021 14:31[/url]":3ddn2swv]Nema tu sta nekoga da mrzi ili da ne mrzi. Omogocuti parking ljudima (vidimo na slici da ga ima) a onda nula tolerancija za nepostovanje. Mesec dana da prolazi oko sokolovo svaki dan u naselju pa da vidis kako se menjaju navike. Ma sta mesec, dve nedelje bi bile dovoljne.
Ma u roku od tri dana bi bilo rešeno, i to nestankom zaliha maski za lice. i to radi zaštite od korone, nego radi zaštite ličnih navika i budžeta. ;)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=880432#p880432:2m3wun1y je napisao(la):
vucko » 15 Sep 2021 17:29[/url]":2m3wun1y]Preuzmite sa našeg sajte šablon za primedbu na plan metroa! Rok za podnošenje primedbi ističe 24. 9. 2021.!

https://www.pomerimetro.rs/aktuelnosti/ ... yQQWHd27yY
Da li se ovo odnosi samo na metro ili i na metro i na BG: voz i na tramvaje?
 
Izvor: B92.net

Izglasan dizajn metroa: Beograđani odlučili, pobedila "Sigurnost"
19509278156142fdee35ed5306945925_640.jpg


Građani su u anketi u kojoj su imali priliku da biraju između četiri predloga dizajna metroa, a glavna razlika među njima je u boji, izabrali "Sigurnost" koji podrazumeva kombinaciju svetle i tamne plave boje.

Na drugom mestu po broju glasova je predlog "Sloboda" sa 33, 58 odsto, zatim ga slede "Svetlost" koji je osvojio 12,26 odsto i "Snaga" za koji je glasalo 10,57 odsto građana.

https://www.b92.net/lokal/beograd/ekono ... st-1923541
 
Srbija voz na aparatima.
Čudo je SNS dozvolio da na internet anketi ne pobede njihove stranačke boje.

Послато са SM-G975F помоћу Тапатока
 
Verovatno su ovaj dizajn već ugovorili i kupili, kapiram da je i ovo glasanje samo farsa kao i sve ostalo.
 
Vrlo je moguće da ima i toga. A i ne bi me čudilo da se i taj izgled promeni do trenutka nabavke.
 
A vrlo moguće je i da su ukapirali da SNS kolorit iritira građanstvo (ono koje se kreće dalje od lokalnog marketa i koristi gradski prevoz).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=880704#p880704:39734mm4 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 16 Sep 2021 11:54 am[/url]":39734mm4]Bolja slika radi podsecanja:
532665_216177074-794872171391227-8723220288425498388-n_f.jpg

Dizajn prednje maske Sigurnosti malo podseća na vozila gradske železnice linije A i E u Parizu

EEEA4E62-F221-4973-9507-BE414B0D8A59.jpeg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=880595#p880595:1czcfrra je napisao(la):
vradovic » Čet Sep 16, 2021 8:41 am[/url]":1czcfrra]Potpisana 3 ugovora za beogradski metro.
https://www.kamatica.com/vest/potpisana ... etro/64796
Da ne likujemo pre vremena,ova tri ugovora se odnose samo na izradu nekakvih planova i studija,kakvih smo se nagledali i previše u zadnjih pola veka. Ponadao sam se da su ovo ugovori sa izvođačima o realizaciji radova na terenu i rokovima, ali dočekao me hladan tuš kada sam otvorio vest. A novembar 2021. se bliži...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=880704#p880704:22o1pvcv je napisao(la):
Bender Rodriguez » Čet Sep 16, 2021 12:54 pm[/url]":22o1pvcv]Bolja slika radi podsecanja:
532665_216177074-794872171391227-8723220288425498388-n_f.jpg
Moje mišljenje je da je kolor-šema vozova najmanje bitna u celoj priči,ali da se ja pitam,lično bih izabrao svetlost: na njoj dominira crvena boja,čime bi se uklopila sa većinom vozila javnog prevoza u Beogradu,koja su crvene ili crveno-plavo-bele boje.
 
Moram odati pohvalu gradskoj vlasti kako izbegava diskusiju o planu generalne regulacije šinskih sistema koji je još samo 6 dana na javnom uvidu. Plan nije ni usvojen a već se rade kolektori za Makiško polje. Bojim se da ćemo se naći u situacii da će svi biti generali posle bitke, a bitka je sada.

https://www.beograd.rs/cir/gradski-ogla ... sko-polje/
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=880332#p880332:11ua5q6m je napisao(la):
beobike » Sre Sep 15, 2021 12:33 pm[/url]":11ua5q6m]Na drugo vozilo je glupost, odnosno suludo je na taj način ograničavati broj automobila. To bi značilo da su neki punoletni građani jednakiji od drugih u zavisnosti u kakvom domaćinstvu žive.

A šta ako bračni par radi na suprotnim krajevima grada? Još nema metro a prevoz je loš?

Jedan od njih moze i da da otkaz.
Ne treba tako idealizovati radno mesto i rad.
Vaznije je ono kako se zivi nego karijera.
 
Vrh