Šta je novo?

Metro

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=881464#p881464:22dpusxh je napisao(la):
vucko » Sub Sep 18, 2021 8:45 pm[/url]":22dpusxh]Moram odati pohvalu gradskoj vlasti kako izbegava diskusiju o planu generalne regulacije šinskih sistema koji je još samo 6 dana na javnom uvidu. Plan nije ni usvojen a već se rade kolektori za Makiško polje. Bojim se da ćemo se naći u situacii da će svi biti generali posle bitke, a bitka je sada.

https://www.beograd.rs/cir/gradski-ogla ... sko-polje/

Prirodna je teznja Kapitala da raste i siri se ma racun ZIvota.

Danas sam slusao kod Bitef teatra jednog govornika u sklopu prezentacije jedne ekoloske NGO.
Covek je pricao kako je bio clan Saveta za urbanizam pre deset godina u doba vlasti DS-a.
Vec tada se pojavio plan o umanjenju vodovodne zone u Makisu za 300 hektara.
Savet za urabnizam je odbio taj predlog, ali ga je Grad (Vesic) usvojio.
Pouka ovog coveka je da postoje interesi Kapitala koji funkcionisu bez obzira na vlast.
Vlast i politicari su samo alatke u sluzbi Kapitala.
Partije prolaze, ali ljudi kao Vesic su vecni. Oni brane interese Kapitala na stetu gradjana.
Jer Kapital je taj, koji je u bespravnom, neoliberalnom poretku, automatski neprijatelj gradjana, neprijatelj zivota. Zlo.
Nije to kapital, kad neko hoce da napravi pekaru. To je krupni kapital, nas neprijatelj, nasa smrt.
Fasizam nije anomalija, on je prirodna posledica situacije u kojoj se Kapital nicim ne ogranicava.

Molim vas da zapamtite ovaj gornji pasus.

(O ovome je pisao M Samardzic
"Градимо инфраструктуру која нам није неопходна и срљамо у дужничко ропство. Вучић није националиста, већ експонент глобалног капитала"
)
 
Није ни Капитал са великим к, него нешто што се зове "манипулација исхода процедура."

Било који систем који функционише по принципу усаглашавања више људи ће аутоматски да упадне у раље тога после неког времена.
 
Kapital je pokretac svih tih procesa.
Da ga nema ili da je ogranicen, prisiljen da se oplodi kako odgovara vecini, toga ne bi bbilo.
Jer kapital moze da izgradi bolnicu, da izgradi metro po meri gradjana (ne kao u beogradu), da iskoreni zagadjenje.
Drustvo moze da kontrolise kapital, ali u Srbiji i slicnim banana drzavama, kapital je taj koji kontrolise drustvo.
 
Javni uvid se završava za 5 dana. Svaki dan neumorno radimo na upoznavanju građana sa problemima trenutnog plana izgradnje metroa. Ova fotka od pre neki dan ispred gradske uprave mi je posebno draga.

242189580_155399700093998_3386876547551558359_n.jpg
 
За 5 дана се завршава вероватно најзначајнији јавни увид у историји града. Једино што би се на то могло додати је „предајте примедбе сад или ћутите заувек".
 
Biće kao i sa pričom oko bivše GŽS, gde se sada više priča o grešci prilikom njenog ukidanja, nego pridruživanju akcijama protesta ili organizovanju samostalnih akcija za njeno očuvanje u funkciji, dok je još bila aktivna.
 
Pre dva dana mi je vožnja autobusom 706 od Zelenog venca do pošte u Zemunu sa sve semaforima trajala 13 minuta. 84-ka može voziti do 5 minuta duže ali me baš zanima koliko će trebati putnicima na metro liniji 2 da stignu od Zemuna do centra grada sa sve krivudanjem i presedanjem na Savskom trgu.
 
Знам да може брзо, а знам и да може бар три пута дуже. У које си се време возио?
 
Presedanje je ovde ključna reč. Neka stiže i za pet minuta, presedanje ubija sve. Ali izgleda da će ipak Europolis postati novi centar grada. Na silu. Pa e svi gravitirati ka Savskom trgu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=882636#p882636:1umymwj1 je napisao(la):
Igor » 23 Sep 2021 03:25 am[/url]":1umymwj1]Pre dva dana mi je vožnja autobusom 706 od Zelenog venca do pošte u Zemunu sa sve semaforima trajala 13 minuta. 84-ka može voziti do 5 minuta duže ali me baš zanima koliko će trebati putnicima na metro liniji 2 da stignu od Zemuna do centra grada sa sve krivudanjem i presedanjem na Savskom trgu.
Из центра Земуна, додуше, неће моћи ни да стигну метроом... осим уз још једно преседање на аутобус :(
Требало је само направити малу девијацију и довести, плитким тунелом, метро до Пинкија, чиме би се солидно покрило Старо језгро.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=882636#p882636:3u3drzuy je napisao(la):
Igor » Čet Sep 23, 2021 4:25 am[/url]":3u3drzuy]Pre dva dana mi je vožnja autobusom 706 od Zelenog venca do pošte u Zemunu sa sve semaforima trajala 13 minuta.
:Čekao 706 na stanici 20min da krene:
 
Od Trga republike do Zelenog venca i od stanice metroa kod Gradskog parka do Pošte ima isto - 500 metara osim što je ravno i kroz park pa je malo lakše za hodanje.

Dužina deonice M1+M2 je 7,2 kilometara što se uz predviđenu brzinu od 33 km/h prelazi za 13 minuta.

Prema studiji šinskih sistema, interval bi trebalo da bude dva minuta na metro linijama mada to deluje više kao neki teoretski maksimalni i u praksi će u nekim delovima dana sigurno biti i 10 minuta. Pri tom intervalu od dva minuta, ukupno prosečno čekanje bi bilo 2 minuta uz presedanje ali uzećemo četiri za slučaj da taj interval u praksi bude veći. Ne znam koliko bi bili dugački hodnici u samim stanicama ali neka i to presedanje i pristup stanicama oduzme pet minuta.

Čekanje autobusa na Zelenom vencu je već velika nepoznanica, znate i sami, no u teoriji u špicu izgleda ovako 10voz/h (84) + 6 voz/h (704) + 5,5 voz/h (706) + 5 voz/h (707) = 26,5 voz/h. Ovo daje teoretski interval sleđenja u špicu od 2,26 minuta.

Autobus: 5 min + 1,13 min + 15 min = 21,13 min
Metro: 5 min + 4 min + 13 min + 5 min = 27 min

Dakle, biće tu i tamo približno, pri čemu u idealnim uslovima je autobus brži, no metroom je daleko pouzdanije i uz veći ponuđeni kapacitet.
 
Пумба, остаће врло коришћени аутобуси за Земун са оваквим планом заувек.
Као што ће остати и 95 за блокове по изградњи две линије метроа.
 
Остаће и колоне возила од погона Космај до пумпе Змај, као и колоне од Теразијског тунела све до ГО Нови Београд.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=882667#p882667:dypy0hrk je napisao(la):
tragac » Čet Sep 23, 2021 9:13 am[/url]":dypy0hrk]Presedanje je ovde ključna reč. Neka stiže i za pet minuta, presedanje ubija sve. Ali izgleda da će ipak Europolis postati novi centar grada. Na silu. Pa e svi gravitirati ka Savskom trgu.

Неће моћи јер не садржи ништа и није одржив.
 
Пантограф":2lv2qn3d je napisao(la):
Пумба, остаће врло коришћени аутобуси за Земун са оваквим планом заувек.
Као што ће остати и 95 за блокове по изградњи две линије метроа.
Pa da, zato bi trebalo ostaviti površinske linije koje sad postoje takvim kakve jesu bar u početku da bi svako mogao da proceni šta mu se više isplati. Lično mislim da se pouzdanost metroa pogotovo u špicu ne može meriti ni sa čim pa će on svakako iz tog razloga privući putnike čak i kada oni treba negde usput da presednu na njega kao recimo u Žarkovu. To bi bila revolucionarna stvar kada bi čovek mogao u Beogradu da zna za tačno koliko minuta će negde stići javnim prevozom.

Ovde jeste problem što ta druga linija ne ide preko Trga pa je potrebno to presedanje za jednu stanicu koje ubija srednju brzinu no to je recimo odlika metroa sovjetskog tipa koji već postoje u mnogim gradovima - trougao ispod centra grada. Recimo u Pragu najopterećenija linija C ne saobraća ni preko jednog od glavnih trgova ali se ipak koristi za dolazak do centra grada i to presedanje dobro funkcioniše. Ali zato će od centra Zemuna do Slavije recimo metro biti neprikosnoven jer ide najkraćim putem i bez presedanja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=882672#p882672:ljzyfgqo je napisao(la):
Posejdon » 23 Sep 2021 09:21 am[/url]":ljzyfgqo]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=882636#p882636:ljzyfgqo je napisao(la):
Igor » Čet Sep 23, 2021 4:25 am[/url]":ljzyfgqo]Pre dva dana mi je vožnja autobusom 706 od Zelenog venca do pošte u Zemunu sa sve semaforima trajala 13 minuta.
:Čekao 706 na stanici 20min da krene:
Malo neosnovan argument - može i metro onda da ima takav takt pa da i njega čeka 20 minuta da krene sa stanice. Dakle, teoretski problem čekanja je rešiv, a u ovom slučaju je potpuno irelevantan jer je fokus na dužinu putovanja od-do stanice. Umesto 706 mogao je ući u 84 ili bilo koji bus koji je kretao u tom trenutku sa Zelenog venca.
 
Метро овакав какав је предложен ће тешко да одвуче путнике са ауотбуских линија које су ефикасне, као што су 704, 706, 15 и 84 за Земун. Такође ће тешко растеретити и преоптерећене линије које су носилац јавног превоза у Београду - 23, 31 и 95.
 
Pa da to su te metrolike bus linije.
 
Е да и 16, мада верујем да ни 17 и 18 исто неће бити растерећене.
Био сам скоро на увиду. Ево пар планова кога интересује да види.

Свеобухватни план шинских система:
IMG-20210921-135454.jpg

https://i.postimg.cc/V1Y9FrQq/IMG-20210921-135454.jpg
Детаљнији план за централну зону:
IMG-20210921-141408.jpg

https://i.postimg.cc/h4ff5q0B/IMG-20210921-141408.jpg
Детаљнији план за Земун:
IMG-20210921-141434.jpg

https://i.postimg.cc/j5qZbjSv/IMG-20210921-141434.jpg
Детаљнији план за Бежанију и блокове, Ледине, Сурчин и део Жаркова преко Саве:
IMG-20210921-141445.jpg

https://i.postimg.cc/T2p93Hnc/IMG-20210921-141445.jpg
П.С. ево додао сам и линкове ка фотографијама у већој резолуцији где се боље види улична мрежа пошто је она блеђа, а сликано је мобилним телефоном.
 
Душана Вукасовића и Војвођанска треба да буду једна станица, у зони кривине
 
Није лоше ни да буду две удаљеније станице као што је предложено с обзиром на густину насељености блокова. Трећа линија има добру трасу од Бежаније до Трга, а од трга би било корисније да иде на Вуков споменик, и од њега преко Црвеног крста до Војислава Илића, Коњарника, Устаничке и после ка Миријеву као што иде друга линија. Тиме би се таман растеретиле линије 27, 29 и 31.
Ево још пар запажања: дуж булевара су као хтели да удаље метро од постојећег трамваја, али су их опет спојили на делу од Цветка до Устаничке, а ту ето игром случаја има доста новоградње и још доста простора за још новоградње, слично и на Бановом брду није проблем што иду истом трасом трамвај и метро, а на делу од Панчевца до Роспи ћуприје се поклапају и са БГ возом.
Још један детаљ треће линије који ми се свиђа, и који треба максимално користити као аргумент против сулуде идеје о жичари јесте њена траса од Ушћа до Калемегдана преко Пристаништа.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=882652#p882652:281wnwbh je napisao(la):
Прле » Čet Sep 23, 2021 8:35 am[/url]":281wnwbh]Знам да може брзо, а знам и да може бар три пута дуже. У које си се време возио?

Ključno pitanje. Takođe, u suprotnom smeru, iz Zemuna ka centru, putovanje uglavnom duže traje, naročito u popodnevnom špicu. Vreme putovanja se dodatno produžava kada se zatvori Bulevar Nikole Tesle, što se u poslednje vreme dešava sve češće.
 
Занимљив је феномен како обични људи прилагођавају свој став предложеном плану метроа уз неке ситније измене. Како време даље одмиче, све је више људи који проналазе однекуд позитивне аспекте овог плана и образлажу зашто би то ипак могло да прође.

Видим да је прихваћена и идеја тзв. развојног метроа и на Новом Београду под изговором да постоји могућност изградње на самој траси. Иста логика је примењена на Аду Хују и Макиш са друге стране.
 
Vrh