Šta je novo?

Metro

На Новом Београду и није толико развојни, једине пустаре кроз које иде су дуж гробља, што је више технички крак због депоа. Евентуално је зона бившег ИМТа развојна али туда је и логично да прође због трасе између 60их блокова, док код Аде Хује скроз игнорише постојеће насеље Карабурма које најбише генерише саобраћај у том делу града.
 
Čoveče, kad bi liniju br. 1 kod Žarkova umesto ka Makišu preusmerili ka Banjici i spojili sa linijom br. 3 'ladno bi mogli metro sistem da nazovemo po pesmi: "Da l' si ikada mene voljela kao tebe ja?" i tako u krug... :mrgreen:
 
overdrive":2ef8tpog je napisao(la):
Занимљив је феномен како обични људи прилагођавају свој став предложеном плану метроа уз неке ситније измене. Како време даље одмиче, све је више људи који проналазе однекуд позитивне аспекте овог плана и образлажу зашто би то ипак могло да прође.

Видим да је прихваћена и идеја тзв. развојног метроа и на Новом Београду под изговором да постоји могућност изградње на самој траси. Иста логика је примењена на Аду Хују и Макиш са друге стране.
"Obićni ljudi" = kapilarni glasovi
 
https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1927423

Kakav nagon moze da izazove ovaj nedovrseni izazivac muceni?
Ako niste znali, izmedju novog beograda i bulevara vec ima razvijen tramvaj, sta ce vam metro? Ima i razvijen tramvaj od bbrda do b na vodi, p prva linija bi onda trebalo da bude od makisa do okretnice?

Kako je odvratan ovaj lik, zato i ne daju da se komentarise na vesti o njemu na ovom tuznom portalu.

Uz narano ubacenu pricu djilas, tako da ako vam se ne svidja metro, vi ste za djilasa i ne volite srbiju, i njenu zastavu, a mrzite beograd.
 
Саобраћајни проблеми највећи

Истраживање јавног мњења о проблемима функционисања и приоритетима развоја Београда у наредних 20 година показало и то да Београђани нису укључени у урбанистичко планирање нити су о томе довољно информисани

Саобраћај и заштита животне средине највећи су проблеми у функционисању Београда, у граду је премало зелених површина, он се развија у складу са приватним интересима моћника и његов развој није уједначен на целој територији, Београђани нису укључени у урбанистичко планирање нити су о томе довољно информисани, не подржавају пројекте попут изградње стамбено-пословног комплекса у Кошутњаку, гондоле на Калемегдану и ширење града у Макишу. Задовољни су снабдевањем пијаћом водом... Ово су само неки резултати истраживања јавног мњења о проблемима функционисања и приоритетима развоја Београда које је јуче представљено у Медија центру.

Будући да је у току израда Генералног урбанистичког плана Београда (ГУП) 2021–2041, испитивање ставова грађана спровео је колектив „Министарство простора” у сарадњи са агенцијом „Масми” с намером да се у јавности покрене разговор о темама релевантним за израду ГУП-а – стратешког документа који поставља кључне смернице развоја Београда: саобраћајна решења, изградњу комуналне инфраструктуре и објеката, распоред стамбених зона, број и величину паркова, привредних зона... – и доноси се на 20 година.

– Ово је генерацијска прилика да се заједнички разговара о томе у каквом граду желимо да живимо. Међутим, о процесу креирања плана не знамо ништа осим иницијалне одлуке о изради из августа 2019. године. Према тој одлуци, јавни увид у нацрт ГУП-а до 2041. морао се обавити у периоду мај–јун, што се није десило – истакла је Ива Чукић, архитекта из „Министарства простора” које се десет година бави питањима урбанистичког планирања града и учешћа грађана у том процесу.

Израда ГУП-а поверена је Урбанистичком заводу (УЗ), али Чукићева напомиње да није познато који тим га израђује и на основу којих података. Њена замерка је и то што, како каже, до сада нису одржане консултације са грађанима.

– Једино што се десило је иницијална анкета УЗ-а из марта ове године која је ван временских оквира у којем је требало да буде и представља још једну симулацију учешћа јавности у процесу планирања. Не знамо ни када ће план бити готов, садашњи важи до краја године. А последњих година свакодневно смо сведоци узурпације јавног простора, бројних примера самоорганизованости грађана који бране своје окружење, учествују у јавним расправама, али њихове примедбе на решења у планским документима најчешће буду игнорисане – изричита је Чукићева.

У истраживању је наведено да је партиципација важна јер унапређује транспарентност процеса планирања и његов квалитет, елиминише потенцијалне конфликте у простору, повећава поверење грађана у процесе доношења одлука... Учешће јавности, стручне, али и лаика, у креирању тако важног документа само је један од значајних улазних података за ГУП. Друге базе података, попут стратешких докумената и студија које се ослањају на информације из пописа становништва из 2011, нису ажурне осим Стратегије одрживог урбаног развоја из 2019. године, тврди Јасмина Ђокић, урбанисткиња и једна од чланова тима који је радио на овом истраживању.

– Она је урађена темељно са широко спроведеном партиципацијом и требало би да буде главни документ на који се ослања ГУП 2041 у конципирању циљева. Када он буде на раном јавном увиду, ми ћемо моћи да дајемо сугестије, примедбе, али само на оно што је већ формирано. Подаци до којих смо дошли у нашем истраживању драгоцени су пре те фазе јавног увида и њих можемо користити као коректив како бисмо увидели да ли се циљеви ГУП-а поклапају са оним како Београђани замишљају развој града у наредних 20 година и шта очекују какво друштво треба да буде – истиче Ђокићева.

Ово испитивање ставова пунолетних грађана спроведено је телефонски између 11. јуна и 8. јула ове године на узорку од 1.283 испитаника, а интервјуи су трајали по 15 минута, каже Марко Аксентијевић, политиколог из „Министарства простора”.

Приоритети у развоју града

49,8* саобраћај (метро, јавни превоз, гужве, путеви, улице)
46,5 заштита животне средине, екологија и зелене површине
17,4 инфраструктура
16,2 паркинг места, проблеми паркирања, више јавних гаража
15,2 здравствени објeкти, домови здравља, болнице
12,6 дивља градња, да се гради са мером и циљем, лош урбанистички развој
12,1 канализација, решавање питања отпадних вода
9,7 култура, више културних установа, уметност
7,7 образовање, едукација деце и омладине, просвета
7 вртићи и школе

* одсто испитаника

Извор: „Министарство простора”: Истраживања јавног мњења о проблемима функционисања и приоритетима развоја Београда

https://www.politika.rs/scc/clanak/4884 ... mi-najveci
 
Gradska uprava Beograd:
Hajde da vidimo čime su građani najviše zabrinuti i da ih više uključimo u donošenje važnih odluka i projekata

Isto Gradska uprava Beograd:
1629807754-javni-uvid-750x500.jpg
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=uknCL9Vu8iw[/youtube]
 
имао је јединствену прилику да започне метро, ништа није урадио. тако да му је боље да ћути
 
Имао и проћердао. То је моја њему највећа замерка.
 
Igrao je na sigurno umesto da rizikuje, izabrao je most umesto metroa i eto gde je sada. Ne mogu reći da mi ga je žao već naprotiv je veoma odgovoran što smo i dobili ovakav plan metroa.
 
Od svih koji su najavljivali da će otpočeti metro, najmanje zamerke imam za Đinđića (iz epohe kad je bio gradonačelnik Beograda): em su to još bile 90-e, em je smenjen posle svega par meseci.
Najviše zamerke imam za Bogdanovića, koji je filozofirao sa onim LRT-om.
Đilasu zameram što nije otpočeo posao (i on je čekao neku kampanju da to uradi), no, opet, zahvalan sam mu barem zbog toga što je angažovao Jovina (s kojim se ubrzo posvađao) i Vukana Vučića, te što je odustao od Bogdanovićeve katastrofalne ideje.

Ovo što radi Vesara je zločin, to nije projekat.
 
Meни искрено ни план метроа из Ђиласовог доба није најсрећније решење. Али је боље од овог СМАРТ плана.
 
Najbolji plan je bio iz 70-ih, tu nema zbora, ali je "Đilasov" u tom smislu drugi najbolji.
Aktuelni plan je čak gori i od LRT-a.
 
Da je iko započeo metro ne bi imali ni promenu trase koja je sada aktuelna već bi sistem bio trasiran i nadograđivan
Džabe im najbolji planovi ako ni 1mm metroa nisu izgradili.
 
Btw danas u Bulevaru kod Vuka u pravcu ka Ustaničkoj kao za inat LRT fijasko sa 7 trola poređanih. Ali ne treba Bulevaru metro jer su tramvaji kao što možemo videti veoma pouzdane. Naravno, to nije problem u Savskoj, Bulevaru vojvode Mišića niti Požeškoj gde će metro i tramvaji ići istom trasom.

242954635_3023766801213235_5281130679149233420_n.jpg


242744850_3023766787879903_4299279854063005751_n.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=883478#p883478:211fnwu2 je napisao(la):
DzonTravolta » 25 Sep 2021 01:27 pm[/url]":211fnwu2]Najbolji plan je bio iz 70-ih, tu nema zbora, ali je "Đilasov" u tom smislu drugi najbolji.
Aktuelni plan je čak gori i od LRT-a.
Pa, upravo tako, plan iz '76 prvi, Đilasov drugi.
Plan iz '76 je izuzetno savršen i nakon 40 i kusur godina aktuelan. Povezuje najbitnije tačke sa smislenim linijama.
LRT plan iz 2004 je svakako manje zlo od ovog aktuelnog, bar povezuje važne tačke kao Prokop i KBC. U njemu je jedino linija 2 (Pravni fakultet-Slavija-KBC-Prokop-Sajam) u tunelu, što trasom odgovara metrou, ali ne i kapacitetom, pošto su predvideli niskopodne tramvaje, samo šire. Ona više odgovara Medium-capacity transit systems (MCTS). Da je prva linija predviđena kao nezavisna, plan bi bio više prihvatljiviji, iako su nešto na kraju i pokušali da ga tako zamisle.
 
Искуство нас учи да ништа не треба узимати здраво за готово. Разне ствари су започете и никада нису завршене.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=883147#p883147:keffkikk je napisao(la):
unedfined » Pet Sep 24, 2021 4:07 pm[/url]":keffkikk]
overdrive":keffkikk je napisao(la):
Занимљив је феномен како обични људи прилагођавају свој став предложеном плану метроа уз неке ситније измене. Како време даље одмиче, све је више људи који проналазе однекуд позитивне аспекте овог плана и образлажу зашто би то ипак могло да прође.

Видим да је прихваћена и идеја тзв. развојног метроа и на Новом Београду под изговором да постоји могућност изградње на самој траси. Иста логика је примењена на Аду Хују и Макиш са друге стране.
"Obićni ljudi" = kapilarni glasovi

Не само они, већ и ови који тврде да су образовани, независни, слободномислећи и исправни.

Треба пратити и читати изјаве које се крећу од "немогуће", "не долази у обзир", "никада", преко изјава "може, али да се промени овде", "имали би смисла ако би скренуо овде", "није неоправдано", па све до "ово нам је једина шанса", "другу прилику нећемо имати", "сад ил никад".

Ако неко заступ став да метро мора да буде ефикасан и да буде урађен како треба, онда не може да подржи ово ни уз предложене измене.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=883593#p883593:11nzihrr je napisao(la):
overdrive » 25 Sep 2021 10:59 pm[/url]":11nzihrr]Искуство нас учи да ништа не треба узимати здраво за готово. Разне ствари су започете и никада нису завршене.
Moram napomenuti da je slamka za koju se hvatate tanka.
Što se tiče drugog komentara ovaj metro nije promašaj ali kao što već ističemo ima velike nedostatke. Sama premisa od ničeg do ničeg je pogrešna jer Mirijevo nije ništa mada većina sagovornika opozicione političke preferencije iz nekog razloga misli da se prva linija završava na Ada Huji.
 
Vrh