Šta je novo?

Metro

Nema gde. A nema ni poente.

Istera se autobus u sredinu ulice, i kao manje će da se gužva. Pa i neće baš. Al dobro, ajde da se pravimo da hoće. Javlaj se sledeći problem - sad kad je usred ulice, moraju da se prave posebna ostrva samo za njegova stajališta. To ne znači samo radove i troškove za ta ostrva, nego pretumbavanje tokova i traka duž cele ulice.

Mnogo ulaganja za malo dobijenog.
Jedini grad za koji znam da je imao koristi od BRT koncepta je Bogota. Pošto su ih bukvalno pretvorili u surogata za metro i sve podredili njemu. I spucali ogromne pare u njega. Inače sam taj koncept je uglavnom besmislen i nepraktičan.
 
Bender Rodriguez":6o1qxwph je napisao(la):
To jedino na levoj obali Save. A ne vidim šta će njoj to kad su za nju tramvaji.
Koji planiraju da se guraju tamo gde je trasa idealna za trolejbus, a nepovoljna za tramvaj. ;)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=879962#p879962:3ungdn2y je napisao(la):
Bender Rodriguez » 14 Sep 2021 11:17 am[/url]":3ungdn2y]Nema gde. A nema ni poente.

Istera se autobus u sredinu ulice, i kao manje će da se gužva. Pa i neće baš. Al dobro, ajde da se pravimo da hoće. Javlaj se sledeći problem - sad kad je usred ulice, moraju da se prave posebna ostrva samo za njegova stajališta. To ne znači samo radove i troškove za ta ostrva, nego pretumbavanje tokova i traka duž cele ulice.

Mnogo ulaganja za malo dobijenog.
Jedini grad za koji znam da je imao koristi od BRT koncepta je Bogota. Pošto su ih bukvalno pretvorili u surogata za metro i sve podredili njemu. I spucali ogromne pare u njega. Inače sam taj koncept je uglavnom besmislen i nepraktičan.
Нису то превелике паре, а има и простора колико хоћеш.

Током децембра се у поподневном шпицу од Блока 30 до моста аутобусом путује 45 минута и дуже. У принципу, све стоји. То је потпуна катастрофа - богме и огроман трошак. Бочне жуте траке су блокиране од аутомобила који се укључују здесна: иронично, више проблема праве возачи који поштују прописе, јер "нишане" из бочне улице средњу траку, тако да је решење са оваквим дизајном немогуће.

Како смо видели, и Стамбол има много користи од БРТ-а, јер га користи 800.000 људи дневно - у Београду ниједна метро линија не може да има толико путника, никад. Али Стамбол има и трамвајску линију коју користи 350.000 путника на дан. Свака њима част.

А, ако се мене пита, могуће је изградити, једновремено, метро за Петлово брдо, БРТ за део НБ и за Земун, ЛРТ Блокови-Устаничка са кратким тунелом и једном подземном станицом у центру, и ето, по цени једне и по метро линије и за пет година, покрио си најважније правце квалитетним јавним превозом.
 
Ne znam, meni su ti BRT koncepti uvek delovali kao socijalna zamena za metro (odnosno dopuna postojećem metrou) koji traže mnogo pretumbacija a na kraju ne donesu mnogo koristi. Imaš tramvaj. Imaš autobus. Imaš metro. Uzmeš autobus i pretvoriš ga u tramvaj... Pa čekaj, za koj moj si onda pravio tramvaj...? Kažem, meni su oni nepraktični kao koncept.


Suština problema je da u Beogradu prosto ima previše automobila. Ljudi su izgubili svaku meru, gomilaju se automobili kao igračke a seda se u njih čak i za najkraća putovanja. Danas sam baš dok sam sa Studentskog trga ulazio u Uzun Mirkovu, video jednu kokošku u Miniju kako izlazi iz garaže Square Nine, vozi se nepunih 20 metara, i onda staje ispred onih fensi Detox pro life green eco new age lokala prekoputa Aerokluba i ostavlja auto nasred kolovoza

Znači kokoška izađe iz garaže, pređe 20 metara, i onda opet parkira. Na stranu što krši zakon, i što mi više dođe da počnem noge da im lomim za to... ono što me je oborilo s nogu je to da će ona, i gomila drugih tupadžija na našim putevima, da peške siđe u garažu, istera auto iz garaže, pređe 20 metara, stane opet, i uđe u lokal... umesto da ostavi jbni auto u garaži, obavi šta ima u tom lokalu, i onda ide po auto pa kući.

S takvim ljudima, takvim mentalitetom i ovakvim nadležnima koji im sve to omogućuju, mislim da nema tog podsistema koji će da spasi Beograd.

Neko će sad da pomisli da skrećem s teme ali zapravo ne skrećem. Ovaj grad je po pitanju saobraćaja normalno funkcionisao do pre 10 godina.
E onda se svaka bu******** i somina dokopala automobila. A neki i po dva u domaćinstvu... Dokle god se to neguje i toleriše, neće biti ni spasa za Beograd. Pa sve i da sejemo garaže ko pečurke i uvedemo još 10 novih podsistema JGPa. Nema, ne može grad da iznese to. Nema gde. Slepci posle rata nisu proširivali stari deo grada i stare ulice, a ovi slepci sada puštaju da svaki vo uveze šta god mu padne ruku i sedne da se vozika. Jedino rešenje je suzbijanje broja automobila. Koliko god ja ne voleo to. Ali očigledno mora tako, pošto mnogi ljudi razuma, obraza i mere prosto nemaju.
 
Evo, da prikažem vizuelno pošto slika govori više od hiljadu reči. Dakle bukvalno sam danas prisustvovao ovome
Kokoska.jpg

Kad se dođe do ovog stadijuma, i gde ovo više nisu izuzeci za rubriku ''verovali ili ne'' nego svakodnevnica, tu više nije problem ni u javnom prevozu, ni u ulicama, ni u infrastrukturi... nego samo u narodu. Kada neki narod ovako počne da koristi automobil, znači da mu ga očigledno više ne treba davati.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=879974#p879974:2w3sxah5 je napisao(la):
Пантограф » Уто Сеп 14, 2021 11:46 am[/url]":2w3sxah5]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=879962#p879962:2w3sxah5 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 14 Sep 2021 11:17 am[/url]":2w3sxah5]Nema gde. A nema ni poente.

Istera se autobus u sredinu ulice, i kao manje će da se gužva. Pa i neće baš. Al dobro, ajde da se pravimo da hoće. Javlaj se sledeći problem - sad kad je usred ulice, moraju da se prave posebna ostrva samo za njegova stajališta. To ne znači samo radove i troškove za ta ostrva, nego pretumbavanje tokova i traka duž cele ulice.

Mnogo ulaganja za malo dobijenog.
Jedini grad za koji znam da je imao koristi od BRT koncepta je Bogota. Pošto su ih bukvalno pretvorili u surogata za metro i sve podredili njemu. I spucali ogromne pare u njega. Inače sam taj koncept je uglavnom besmislen i nepraktičan.
Нису то превелике паре, а има и простора колико хоћеш.

Током децембра се у поподневном шпицу од Блока 30 до моста аутобусом путује 45 минута и дуже. У принципу, све стоји. То је потпуна катастрофа - богме и огроман трошак. Бочне жуте траке су блокиране од аутомобила који се укључују здесна: иронично, више проблема праве возачи који поштују прописе, јер "нишане" из бочне улице средњу траку, тако да је решење са оваквим дизајном немогуће.

Како смо видели, и Стамбол има много користи од БРТ-а, јер га користи 800.000 људи дневно - у Београду ниједна метро линија не може да има толико путника, никад. Али Стамбол има и трамвајску линију коју користи 350.000 путника на дан. Свака њима част.

А, ако се мене пита, могуће је изградити, једновремено, метро за Петлово брдо, БРТ за део НБ и за Земун, ЛРТ Блокови-Устаничка са кратким тунелом и једном подземном станицом у центру, и ето, по цени једне и по метро линије и за пет година, покрио си најважније правце квалитетним јавним превозом.
Мислим да је добра идеја да се сав јавни превоз помери у средње траке које би биле жуте или трамвајске баштице, где год је то физички могуће. На НБГ има места за то. За почетак би могли у Јурија Гагарина да асфалтирају трамвајске баштице, пошто тамо зеленило никад не би заживело без заливања, и у те траке пребацио и све аутобусе а укинуо стајалишта уз десне траке. Тиме би се добила заједничка стајалишта трамваја и аутобуса и лакше чекање и преседање превоза. Исто би урадио и у Немањиној и у Булевару, као и у Савској и Милутина Миланковића по цену жртвовања лепог травњак.
 
Ма, не бих ја то. Ту треба убрзати трамвај - интервенцијама на раскрсницама, тј. регулацијом левих скретања друмских возила.

Све то треба добро да се испројектује: није лако, али је могуће, иду људи по свету у школе за то. Са онаквим левим скретањима у Гагариновој, џаба ти баштице и централне резервације.
 
Денивелисање пар главних раскрсница и кружни токови на мање фрекфентним би добро дошли. Ево још један мали предлог за убрзање јавног превоза и растерећење једне веома загушене раскрснице - да од Франша до кружног тока на Тргу ослобомења аутобуси 33, 36, 39, 42, 47, 48, 59 и 78 користе независну трамвајску баштицу. У смеру ка Славији би се укључивали у булевар ослобођења исто као и трамваји, чекајући на семафору код ветеринарског.
 
Neizvodljivo za sve linije. Nije moguće izvesti bezbdno skretanje iz Dr Militina Ivkovića levo u tramvajsku bašticu, kako bi linije tuda išle ka Slaviji. Drugo, ni liniji 39 u smeru ka Slaviji ne bi bio zgodan ulazak i taj deo koji koriste samo tramvaji. Jedino bi linija 33 mogla da koristi u oba smera. Svi drugi samo smer ka perifernim terminusima (linija 36 unutrašnji krug).
 
Имају помоћна искључења из кружног тока за трамвајски кружни ток који се користи као резервна окретница. Нисам мислио да аутобуси пресецају кружни ток већ да иду баштицом до њега.
 
Ako se se ide kružnicom koja se koristi kao pomoćna okretnica, onda bi autobusi radili isto što rade i na Slaviji, samo što bi se to ovde odrazilo na funkcionalnost kružnog toka. Ako bi se išlo kao što idu tramvaji (presecanjem kružnog toka), bilo bi izvodljivo samo za liniju 33. Ovo se odnosi na smer ka Slaviji.
 
Зашто би се одразило на функционалност кружног тока? Замисао ми је да се убрзају линије јавног превоза избегавањем саме петље са семафором, и да се смањи гужва на истој склањањем аутобуса одатле.
 
Није то лоше, ваљда је и технички изводљиво.
Једино, са толико линија вероватно не би могао трамвај/аутобус да има сигнални приоритет код Шеклеровог факултета.
 
Онда макар да се уведе за смер од Славије ка Аутокоманди, верујем да би доста значило. Плус би аутобуси добили још једно стајалиште, код Звечанске.
 
Primećujem da se na svake dve tri godine na forumu ustoličava neki novi trend kao univerzalno rešenje za sve Beogradske saobraćajne probleme. Prvo su to bili tramvaji, zbog svog kapaciteta i trajnosti. Onda su kapacitet i životni vek postali sekundarni a akcenat je bio na ekologiji i mogućnosti trolejbusa da se sprovedu negde gde tramvaj ne može. Sada su i ekologija i lako trasiranje stavljeni u drugi plan, te se BRT pojavljuje kao novo univerzalno rešenje, zbog svojih eksploatacionih brzina.
 
Не треба искључити ни један вид превоза. Очигледно је да код нас сви системи имају одређене мане, најчешће везане за саму саобраћајну инфраструктуру, те треба радити на отклањању истих.
 
Pazi, volim i ja jedem paprikaš. Ali i za taj paprikaš znam tačno šta ima svoje mesto u njemu, a šta ne.
I kad nešto nije kako treba, obično se sredi izmenom postojećih sastojaka, ne dodavanjem 20 novih.
 
Код нас углавном ништа није како треба. И све треба да се побољша. И аутобуси, и електробуси, и тролејбуси, и трамваји, и БГ воз и метро, какав је предложен. Значи немамо паприкаш, већ имамо кесу са намирницама која се поцепала и све из ње је испало на под и пролило се.
 
E to je već drugo. I s tim se slažem.

Poboljšati postojeću smesu i recept, ne dodavati još 20 novih sastojaka. :D
 
Па није овде нико нешто претерано предлагао новотарије, већ побољшавање постојећег :D Бесмислене новотарије су ескалатори од Мостара до КЦС, жичаре од Ушћа до Калемегдана, бродови као приградски превоз. И наравно, метро, овакав какав је предложен, је веома лош.
 
Pa BRT je pozamašna novotarija, ne samo što je ogroman građevinski poduhvat nego obuhvata i menjanje strategije, dopunjavanje saobraćajnih propisa i regulisanja i prilagođavanje samog GSPa tom konceptu. A bogami i putnika, ma koliko to možda na prvu loptu delovalo kao trivijalno.

Ja razumem da ljudi uviđaju prednosti i mane svakog modela. Ne podsistema, nego modela. Celokupnog mehanizma na nivou grada. Zato sam ovo gore i napisao kao konstataciju, bez previše ocenjivanja. Ali evo, kad smo već pokrenuli priču da kažem da ne volim samo kada to liči na one situacije gde dete vidi jednu igračku pa kaže ''e hoću još samo ovo''. Pa onda vidi drugu pa kaže i za nju ''e molim te mama, samo još ovo''. I tako sto puta.

Tačno uviđam šablon: na svakih godinu - dve, na nekoj od tema neko okači neko u moru rešenja u moru gradova u moru različitih promenljivih. I deo ljudi odma kaže ''eeee da, e baš ovo je ono što nama još fali, i kad to napravimo, imaćemo sve elemente za rešavanje saobraćaja u Beogradu''. A svake dve godine spisak postaje duži za još jednu - dve stvari. I to nije samo na ovim temama vezanim za saobraćaj, nego i drugim. Vidi neko nešto što je okačio taj i taj, sliku iz Džakarte, kako su oni rešili neki problem, i odma bude ''eeee... daaa... ajde da budemo kao Džakarta''.

Beograd će za par godina imati: autobuse solo na dizel, TNG, struju, autobuse zglobne, ekspres kombije/minibuse, trolejbuse solo, trolejbuse zglobne (ako se ne dezintegrišu od rđe), tramvaje kraće, tramvaje duže, BG voz, metro. Hajd' da vidimo šta sve možemo s njima. Mislim, u izvornim oblicima i mogućnostima. Inače i jedna 50ica može lako da se reši pravljenjem gigantskog vijadukta od Ustaničke pravo do Trošarine i od VMA do Vidikovca. Samo... kolko to košta, i šta se time dobija...

Ima dosta ugledanja na bolje i učenja od drugih ali definitivno ima i ''videla žaba da se konj potkiva pa i onda digla nogu'' momenata. Da se razumemo, nemam ja ništa protiv širenja vidika i ugledanja na druge. Ali hajde bar da: 1) se neka ideja prvo isproba pre nego što se skoči na drugu 2) da se ideje ne vrte i ne menjaju češće nego godišnja doba. I da se ustanove neke smernice gde šta ide i gde je čemu mesto i prioritet, a ne kako šta kome padne na pamet.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=811145#p811145:6b2ym4nb je napisao(la):
Bender Rodriguez » Čet Jan 07, 2021 6:24 pm[/url]":6b2ym4nb]
U međuvremenu, na prostranom ravnom Novom Beogradu... (kahm tramvajske baštice kahm)
https://dostaje*******ilo.rs/wp-content/uploads/bulevar-zorana-djindjica.jpg
 
Ja сам само за то да аутобуси и трамваји свуда где иду истом трасом, деле траку и стајалишта. И свакако за ширење трамваја по НБГ, али и за побољшавање постојеће трамвајске инфраструктуре, пошто нова нема смисла ако се надовеже на постојећу која има доста мана.
 
I da, još nešto... (poslao sam ovaj post sekundu posle tvog, kao dodatak na moj prethodni)
TD.jpg


Umreću jednog dana, neću otkriti zašto je taj tramvajski depo posađen u centar centra leve obale Save kad najmanje nju opslužuje i najmanje njoj koristi.
 
Мислим да је ту првобитно планиран депо за метро. И опет, план за трамвај из 80их није реализован до краја. Није урађен крак до Земуна (линије 6, 10, 14, 16), није урађена окретница у блоку 70 (линија 4), није урађена пруга преко Бранковог моста која би даље ишла Бранковом улицом, Теразијама, тргом Николе Пашића и делом булевара до Таша, плус са друге стране Саве планирана пруга дуж булевара Деспота Стефана до Роспи Ћуприје (линије 3, 8, 14) са краком до Дунав станице (линије 1, 11, 15), тунел од Економског факултета до булевара Деспота Стефана, и продужетак пруге о Устаничке до ММЛ (линије 5, 6, 7).
Да је то све изграђено, имали би смо већ 90их линије:
1 Кнежевац-Дунав станица
2 Пристаниште-Вук-Пристаниште
3 Кнежевац-Омладниски стадион-Роспи ћуприја
4 Блок 70 - Омладински стадион
5 Беко-ММЛ
6 Земун Кеј Ослобођења - ММЛ
7 Блок 45 - ММЛ
8 Вождовац-Роспи ћуприја
9 Блок 45 - Бањица
10 Земун Кеј Ослобођења - Бањица
11 Блок 45 - Дунав станица
12 Баново брдо - Ташмајдан
13 Баново брдо - Беко
14 Земун Кеј Ослобођења - Роспи ћурпија
15 Баново брдо - Дунав станица
16 Баново брдо - Земун Кеј Ослобођења
 
Vrh