Šta je novo?

Metro

Ужице, у Паризу је трамвај изузетно важан вид превоза, нагло се развија у последњих 30 година, превози око милион путника дневно, а постоји и једна линија која превози готово 300.000 - више него већина метро линија у Европи.

Ако нису довољно упознат са неком тематиком, немој тако олако да пишеш децидне ставове. Мени, који сам бар 30 пута био у Паризу, и возио се трамвајима препуним нетуриста, смешно је док читам. А нисам једини био - имамо овде активног и архитекту из Париза.

Натраг на тему:
– Želimo da znamo u kakvom su stanju svi objekti, jer će se kopati na dubini čak i do 60 metara, dok je prosek 47 metara. Najmanja dubina će biti na Dorćolu, oko 19 metara, ali kada se rade metro stanice i sama trasa, mora se raditi katastar rizika jer svaka zgrada mora da bude snimljena. Naravno da postoji osiguranje ukoliko se dogodi nešto nepredviđeno, kako bi eventualna šteta bila nadoknađena. Ugovor sa kompanijom Power China, potpisujemo u septembru, a u novembru počinje gradnja depoa na Makiškom polju – dodao je Vesić, prenosi Beoinfo.
Ови људи не знају шта раде. Прва линија ће изаћи комотно на 5 милијарди евра.
 
To je Jovin uveo u javni diskurs da je tramvaj nekakav neprijatelj metroa od cega nema vece glosti. Dovoljno je pogledati Bec i Prag.
 
Užice":1vkkwlba je napisao(la):
Pariz i Moskva tramvaje drže više kao turističku atrakciju za razgledanje grada, nego kao vid javnog prevoza.

Slatko sam se nasmejao na ovu nebulozu... :lol:

Pantograf je napisao za Pariz, a u Moskvi je 2019. prevezeno 212 miliona putnika tramvajem. Prošle godine je tramvajski sistem prešao u nadležnost Moskovskog metroa i toku je modernizacija kojom planiraju da do 2023. svi tramvaji budu niskopodni. Nisam još čuo da je neki turista išao u razgledanje Moskve tramvajem.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=865824#p865824:1yqph32o je napisao(la):
vranac » Pon Jul 19, 2021 5:57 pm[/url]":1yqph32o]To je Jovin uveo u javni diskurs da je tramvaj nekakav neprijatelj metroa od cega nema vece glosti. Dovoljno je pogledati Bec i Prag.
Pretpostavljam da je okidac za to bilo kad je pocetkom 80ih odbacen predlog metroa zarad sklepotine "Tramvajem u 21. vek", pa covek postao ogorcen. Cuo sam od osobe iz zeleznicke struke koja ga je upoznala, da je bio strasno sujetan i zlopamtilo.
 
Mnogo veća glupost od te Jovinove ideje je bio retrogradni projekat "tramvajem u 21. vek", koji je Beograd verovatno ojadio sve do polovine tog istog veka. Grad koji ima više od milion stanovnika,ne može imati iole zadovoljavajući kvalitet javnog prevoza bez barem jedne linije metroa. Tramvaj(po mogućstvu,denivelisani) je itekako dobrodošao,ali prioritet svih prioriteta je još pre 40 godina morao biti metro,a ne nekakav "tramvaj za 21. vek",kao da ga dvadeset puta manji Beograd nije imao još krajem 19. veka.
Što se tiče pariskog tramvaja,nikada nisam bio u tom gradu,ali logički sam pretpostavio da pored 16 linija metroa i 5 linija RER-a(nešto slično BG Vozu),tramvaj ne igra neku veliku ulogu u javnom prevozu. Tim pre što sam Pariz u poređenju sa Moskvom ili Londonom nije ni prevelik ni prenaseljen grad(Pariz bez aglomeracije koja ne pripada gradu ima oko 2,2 miliona stanovnika,a London i Moskva bez tog šireg područja imaju 8 i 12 miliona stanovnika).
 
Slazem se oko tramvaja. Ja podrzavam njihovo sirenje i naravno da su Beogradu oni bili potrebni koliko i metro, ako ne i vise. Dakle samo sirenje je neophodno i tu nema zbora. Ali nacin na koji je to uradjeno 1985. je prosto smesno i jadno.
 
Ne razumem što stalno neko potegne priču o gašenju nekog vida prevoza ili smanjenje intenziteta ...svi vidovi prevoza treba da budu sinhronizovani i optimiazovani sa metroom...jer samo tako dobijamo zatvoren krug javnog gradskog prevoza...autobusi, tramvaji, trole, bg voz, minibus...na to bih dodao čak inrečninprevoz koji nismo ni razradili.

Vesića sam hteo da komentarišem ali nemam snage...bukvalno svalu rečenicu je lupio...al narod ko narod...pamćenje ko zlatna ribica a želja da istraži nešto što je čovek lupio na minimumu...

Bukvalno ispada da nam u KC mere temperaturu i dalje živinim termometrom...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=865813#p865813:3hjyv5tj je napisao(la):
Bender Rodriguez » Pon Jul 19, 2021 5:44 pm[/url]":3hjyv5tj]Posteno, cak i da se ne slazem, mogu da razumem to.

Ali kad vidim ljude koji putuju, u slobodno vreme (dakle mimo radnih dana i sati) po urbanim delovima grada (dakle ne do satelitskih naselja) razdvojenim par stajalista, i radije ce da izadju, hodaju do kola, izvuku se iz kvarta, udju na magistralni pravac ka drugom delu grada, stignu tamo, pa opet traze parking mesto pa opet pesace od njega do odredista... a svo vreme imaju direktnu vezu JGPa... to prosto ne mogu da shvatim.

Sto sam rekao na drugoj temi nedavno - naravno da savrseno razumem i podrzavam coveka koji zivi u Batajnici i pali auto da bi isao na posao u centru. Ali kad vidim ove neke koji zive na Dorcolu ili Vracaru i pale kola i guzvaju se da bi autom - u slobodno vreme - isli do Savskog venca ili Vozdovca... to mi je van svake pameti i obzirnosti.

ја бирам да ли ћу колима ил превозом преко 2 параметра, да ли има крштен бесплатан паркинг на одредишту. и да ли треба да сам лепо пицнут кад стигнем тамо, јер чак иако се тешко налази паркинг, нећу да идем на неку прославу или тако нешто бусом у којем ћу да се усмрдим као свиња у штали, у такве ароматичне аутобусе спада на пример 50, док су 31 и 17 ван шпица мање више океј, заправо, сад кад размислим, приватничке линије су у односу на ГСПове генерално знојаве душегупке, осим трола и трамваја који су нажалост дно дна

дужина путовања је значајан фактор, зато ми нпр бгвоз није никад у плану, јер иде на сат времена, ако ми се баш погоди, радије ћу њим него бусевима, ал већа је вероватноћа да чекам 45 мин него да ми се погоди, тако да ако ће метро стварно на 2 мин, ма нек је и 5, заиста не могу да замислим ситуацију у којој је брже колима прећи неку путању него метроом (+ евентуално станицу две неким бусом, ако не, пешке)
 
@uzice u Berlinu je tramvaj okosnica JP za pola grada i dopunjuje metro perfektno. Tako da nije u pitanju “turistička fora”

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=865858#p865858:22jwtfzq je napisao(la):
milanche » 19 Jul 2021, 19:56[/url]":22jwtfzq]Potpiši peticiju - za metro po meri građana - Linija 1



PAMETNOM DOSTA :D
file.php

Idemo!
 
To je to, ulazimo u finiš sa peticijom kako bi dobili metro po meri građana. Neka nam je sa srećom! :gobb:
 
Neverovatan lik, nadrealan i bezobrazan. Kao i za sve u zemlji čim neko pokuša nešto da promeni na projektu koji su i inače njihovi. Doduše nije se drugo ni moglo očekivati. Kakav ton, kakvo nipodaštavanje dok priča o udruženju i govori kontradiktorne stvari na nacionalnom magnetofonu i glasilu stranke ili ti srećnoj televiziji o "vibraciji" sa kojom se i voditeljka slaže :

https://fb.watch/v/36lP_g_GG/
 
Prilog Newsmax Adria emitovan prekjuče. Šteta što mi nije puštena izjava gde odgovaram na tvrdnje pomoćnika gradonačelnika Beograda Gorana Vesića u vezi vibracija za Klinički centar Srbije jer je grad projektovao treću liniju da prolazi KCS-om čak i više nego prva. A takođe su i primeri metro stanica ispod bolnica u Minhenu, Torontu i Los Anđelesu primeri kako je moguće napraviti metro ispod bolnica.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=XPDNekRjja0[/youtube]
 
Какав је пуноглавац овај Весић. Само се не спуштати на његов ниво.
 
Шибицарски Цар је највећа срамота Београда и већа штеточина за град од четворице дахија и њихових амиџа заједно.

Иначе се недавно очигледно намлатио и за дубину копања ("до 90 метара") - најдубља станица је Tрг рeпублике, на 52 метра дубине. Што је опет изузетно дубоко, посебно за главну станицу на линији, коју ће користити највише путника - поређења ради, станица Вуков споменик је дубока 40 метара. А изузетно је дубока.

С обзиром да оваквим пројектовањем иду сигурним кораком ка историјском успеху да пробију, и то убедљиво мађарски рекорд од 200 милиона евра по километру, верујем да ће прва фаза прве линије бити скраћена до Трга републике и да је то све што ћемо видети од напредног метроа. Какве друге и треће линије, какви бакрачи: најбогатије земље немају паре за овакво иживљавање.
 
Ja o tome pričam sve vreme. Potrošiće se silne pare, i napuniće se silni džepovi, a mi ćemo 2030. za 5 milijardi evra dobiti 3 frtalja cele jedne linije. Živi bili....

Da bi metro iole pomogao javnom prevozu potrebno je 3 funkcionalne linije. A to ne možemo dobiti sve do 2040. jer još 5 milijardi teško da ćemo naći nakon fijaska sa prvih 5.

Sve zbog osnovne i polazne nakarade - dubine. Dubine, koja siluje geografiju Beograda. Trase i ostale mane projekta jesu ozbiljne, ali ova mana sa dubinom je eliminatorna.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=865982#p865982:513exfa8 je napisao(la):
Пантограф » Уто Јул 20, 2021 8:37 am[/url]":513exfa8]Шибицарски Цар је највећа срамота Београда и већа штеточина за град од четворице дахија и њихових амиџа заједно.

Иначе се недавно очигледно намлатио и за дубину копања ("до 90 метара") - најдубља станица је Tрг рeпублике, на 52 метра дубине. Што је опет изузетно дубоко, посебно за главну станицу на линији, коју ће користити највише путника - поређења ради, станица Вуков споменик је дубока 40 метара. А изузетно је дубока.

С обзиром да оваквим пројектовањем иду сигурним кораком ка историјском успеху да пробију, и то убедљиво мађарски рекорд од 200 милиона евра по километру, верујем да ће прва фаза прве линије бити скраћена до Трга републике и да је то све што ћемо видети од напредног метроа. Какве друге и треће линије, какви бакрачи: најбогатије земље немају паре за овакво иживљавање.
Та претерана дубина је исиљена трасирањем метроа дуж речних котлина уместо кроз брда. Једина брда на траси метроа су Баново, Трразијски гребен и Миријевско брдо. Нормалан метро би ишао кроз брда и о од Петловог до Бановог редом, па на стубовима преко Топчидерске долине до Топчидерског брда, па опет на стубовима од Прокопа до гребена испод КЦС и онда кроз брда до трга. Дубина би била прихватљивија а изграфња јефтинија.
 
Stanica Most na Adi je predviđena na 23 metra dubine, Sajam na -27 (odatle će da se poveže, sredstvima vertikalnog/kosog transporta sa stajalištem BG:voza na železničkom vijaduktu!), Gazela na -24 (Vesićeve pokretne stepenice do Kliničkog centra!).

Na Banovom brdu sve stanice su na -35,-36 metara, dakle, bezmalo kao Vukov spomenik. Luka Beograd je na -22, Pančevački most na -23.

Sve ovo je duboki iskop i uglavnom ispod dna korita reke Save.

Ne, ovo niko ovako ne gradi. U pitanju je projekat za akumulaciju bogatstva NR Kine, R Francuske i SNS-aristokratije.
 
Проблем код таквог (не)размишљања тј гурања идеје о инвеститориској линији метро што су ризици превелики велики у свему:
1. Цена коштања изградње у ризичном муљевитом терену је непознаница
2. Чак и велико упумпавање цементне емулзије није гаранција да ће радови вити изведени како треба
3. Знајући нашу неагилност у одржавању (коју треба узимати у обзир за било који јавни пројкат) можемо да очекујемо капиталне прекиде саобраћаја овог туге-метроа
4. Цена експлоатације метроа ће бити због мале користи предузимачког (да не кажем дивелоперског) капитала бити изузетно велика. Ми нисмо били у стању да одржавамо есклаторе у вуковом споменику, они мали нису радили, па, скоро никад, а екипа их је нонстоп поправљала.
5. Електрична енергија на вентилацију тако дубоких станица као и за ескалаторе и осветљење.
6. Невероавтна количина аутматике која захтева ипак бригу и одражвање како би возови могли да се користе


Сума сумарум, 4 милијарде ће се спискати, биће добро ако избуше све тунеле и станице.
 
Тј ти си за то "само да се гради" па није важно ни где, ни како, и нека кошта више него што можемо да отплатимо, па макар још полса Србије отишло на добош?
Мени је логично да док још није касно, док се слепарија није заиграла да после нема назад да се уради шта може
 
Vrh