Šta je novo?

Metro

Нема овде назад сигурно, урадиће се прва фаза прве линије, уз катастрофално пробијање буџета. Ценим - до Трга, неко ће рећи до Панчевца, и то је то.

После треба бити паметан - како наставити даље, одрживо, без да се развој прекине на 20 година. Биће много тешко.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866044#p866044:4b60414x je napisao(la):
Прле » Uto Jul 20, 2021 1:52 pm[/url]":4b60414x]Тј ти си за то "само да се гради" па није важно ни где, ни како, и нека кошта више него што можемо да отплатимо, па макар још полса Србије отишло на добош?
Мени је логично да док још није касно, док се слепарија није заиграла да после нема назад да се уради шта може
U pravu si, bolje sačekati još jedan vek a u međuvremenu se oslanjati na tramvajčiće.

Apropo kuknjave o troškovima - pa ne znam samo čime su izgrađeni i ti tramvajčići koje ovde hvalite.
A pa da. Kupljeni su i izgrađeni upravo samodoprinosima, sumama novca koju su građani godinama izdvajali upravo da bi se izgradio metro. :kafa:
Ali to nikad nije realizovano, što zbog političkih idiotarija, što zato što se išlo logikom ''ako nemamo svih 262.636.743 maraka i ne znamo izgled pločica u WCu od prve do poslednje stanice, bolje da ni ne krećemo''. Rezultat toga znamo svi. Pogotovu ljudi u Blokovima.
 
Шта значи људи у блоковима знају? Па данас тај трамвај их вози у стари град. И тих 200 милиончића из самодоприноса већ деценијама возе људе. Пројекат трамвајем у 21 век је било само две погрешне ствари
1. Назив, тј логика да ће трамвај да замени метро
2. То што траса на критичним местима није денивелисана.

А то да је и тај пројекат требао требао је сигурно. Друго је се није тада кренуло у изградњу метроа.

Е сад упореди 200 милиона скупљених пара које су заршиле посао са 4 милијарде кредита које вероватно неће завршити посао. И упореди то са 500 милиона Софијског метроа.

Теби то не буди никакву жељу да поставиш питање, а треба ли то да кошта? Шта се може урадити да кошта мање?
За плочице у тоалету нисам ти адреса, ја сам присталица да станице буду у бетону и масној фарби само да се цена спусти.
 
Људи у блоковима ће извисити у овој метро причи као и остали плански рађени крајеви осим Миријева. А метро ће имати пола станица по пустарама, фавелама и распалој индустрији.
 
U Stari grad ih vozi 95. :kafa:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866064#p866064:32pm81rm je napisao(la):
Прле » Uto Jul 20, 2021 2:41 pm[/url]":32pm81rm]
1. Назив, тј логика да ће трамвај да замени метро
2. То што траса на критичним местима није денивелисана
3. To što je 2/3 linija i šina građeno u bestragijama, gudurama i sokacima desne obale Save dok je leva obala, na kojoj je i depo, ostala s jednim jedinim krakom
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866064#p866064:32pm81rm je napisao(la):
Прле » Uto Jul 20, 2021 2:41 pm[/url]":32pm81rm]
А то да је и тај пројекат требао требао је сигурно. Друго је се није тада кренуло у изградњу метроа.
Kao što rekoh, fijasko Tramvajem u 21. vek je izgrađen od sredstava prvobitno odvojenih za metro.
Е сад упореди 200 милиона скупљених пара које су заршиле посао са 4 милијарде кредита које вероватно неће завршити посао. И упореди то са 500 милиона Софијског метроа.
Jaka stvar. I jedan Prokop i sve papazjanije oko njega su pojele nekoliko stotina miliona evra za 50 godina pa niko na forumu o tome ne priča.
Теби то не буди никакву жељу да поставиш питање, а треба ли то да кошта? Шта се може урадити да кошта мање?
Ako ljudi na ovom forumu odbijaju da postave pitanje da li je normalno da se u jednoj prestonici, ne samo SFRJ nego gradu za koji su Tito i kompanija hteli da bude prestonica Nesvrstanih, odbacuje metro da bi se pravile šine i tramvajčići, šta ima ja da postavljam druga pitanja?

Vama ovde, čast izuzecima, šta god da se kaže, vi ćete to samo izignorisati i nastaviti da terate svoju priču. Tramvaj je jedna od svetih krava Beobuilda, i odavno je ustoličeno nepisano pravilo da ništa na njegov račun i njegovo postojanje ne sme da se kritikuje, a njegovo širenje i guranje treba da se promoviše svuda, uzduž i popreko. Pa ako vas baš briga za troškove i propuste Tramvaja u 21. vek, što bi mene bilo briga za troškove i propuste metroa? Čitajući kuknjave ovde, bukvalno ispada da je Tramvaj u 21. vek bio tačno ono što Beogradu treba, a metro u 2020. je čist hir i promašaj.

A onda se pojave i takvi poput tebe koji izvrnu reči drugima pa samo što ne kažu ''aha! Znači ti si jedan od onih što smatra da je bolje da jedemo hleb i mast 30 godina samo da bismo imali metro!?'' I ostatak ekipe iz mraka koja sve to uredno lajkuje i podržava takve manipulacije i izvrtanja reči. Iako sam ja pre svega par dana rekao da nisam za tu krajnost. Ali nisam ni za ovu krajnost koja se ovde praktikuje već 50 faking godina, da se nikad ništa ne započinje ako se nema tačno 326.634.730 evra i ako se odmah ne zna svaki detalj, od prve pločice do poslednjeg kubika betona na poslednjem peronu.

Sve vezano za metro što bi ovi sada da prave je promašaj.
A sve vezano za tramvaj, što bi da prave ovi, prošli, budući, ko god... to je uvek po defaultu čist pogodak.

To je logika koja se ustoličila na ovoj temi. Super. Želim vam srećnih narednih 100 godina u čekanju metroa i klackanju u raspadnutim Katicama koje voze svuda osim tamo gde je projektovano da voze. :kafa:
 
P.S.
A iskreno, ne znam ni šta se ti toliko tangiraš i javljaš po pitanju troškova kada odavno više ni ne živiš ovde.
Nego to je onaj sindrom Srbina koji iz druge zemlje bolje zna šta kome ovde treba i kako da se do toga dođe.
A u ovom slučaju je ironija utoliko veća što se radi o čoveku koji živi u zemlji gde su metroi nicali ko pečurke i bili imperativ, a sada on ovde govori kako ne treba ulaziti u tu priču jer: 1) troškovi i 2) ne znamo svaki detalj svake stanice svake linije od početka do kraja A NISMO JOŠ NI LOPATU ZABOLI A VEĆ SMO SVI ODLUČILI DA JE CELA STVAR PROMAŠAJ. Ali bitno da tramvaj u gudurama nije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866045#p866045:22io58d1 je napisao(la):
Пантограф » Uto Jul 20, 2021 1:57 pm[/url]":22io58d1]Нема овде назад сигурно, урадиће се прва фаза прве линије, уз катастрофално пробијање буџета. Ценим - до Трга, неко ће рећи до Панчевца, и то је то.

После треба бити паметан - како наставити даље, одрживо, без да се развој прекине на 20 година. Биће много тешко.
Neka bude i od Žarkova do Pančevca,u Beogradu će se barem za promil lakše živeti nego u prethodna pola veka. Slažem se da su troškovi maksimalno napumpani,ali na to smo sa ovom klikom više nego navikli.
 
Неће. Живеће се теже. После сваког пропалог пројекта живи се теже - да није тако, друштва чији пројекти пропадају би напредовала. Други немају такве пројекте: Софија има 4 линије метроа, пре 20 година је имала половину прве линије.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866053#p866053:o9zvx95e je napisao(la):
Bender Rodriguez » 20 Jul 2021 01:19 pm[/url]":o9zvx95e]
A pa da. Kupljeni su i izgrađeni upravo samodoprinosima, sumama novca koju su građani godinama izdvajali upravo da bi se izgradio metro. :kafa:
Ово није тачно, а константно се понавља, па те молим да макар ти више то не чиниш: никакав новац никад није скупљан за метро. Демантоваћу хиљаду пута ако треба. Скупљан је самодопринос за унапређење јавног превоза и - превоз је унапређен (скупљан је и за завршетак клиничког центра - ту су оманули, мада су урадили поликлинику). У Београду је превоз 1988. био много бољи него 1983. За пет година од сада - неће бити бољи. Ни за 25. Сигурно неће, јер, да би изградила макар две планиране линије - овако како су планиране - Србија би у том периоду морала да улаже можда и пола милијарде евра годишње. А толико неће улагати, јер ипак није најбогатија земља на свету.

Треба се спремати за дан после - шта кад ово стане.
 
Na osnovu iskustava sa ostalim rekonstrukcijama, verujjem da ce se milijarde potrositi, ali da metro nece biti izgradjen.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866072#p866072:3dg3wg17 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Уто Јул 20, 2021 3:59 pm[/url]":3dg3wg17]P.S.
A iskreno, ne znam ni šta se ti toliko tangiraš i javljaš po pitanju troškova kada odavno više ni ne živiš ovde.
Nego to je onaj sindrom Srbina koji iz druge zemlje bolje zna šta kome ovde treba i kako da se do toga dođe.
A u ovom slučaju je ironija utoliko veća što se radi o čoveku koji živi u zemlji gde su metroi nicali ko pečurke i bili imperativ, a sada on ovde govori kako ne treba ulaziti u tu priču jer: 1) troškovi i 2) ne znamo svaki detalj svake stanice svake linije od početka do kraja A NISMO JOŠ NI LOPATU ZABOLI A VEĆ SMO SVI ODLUČILI DA JE CELA STVAR PROMAŠAJ. Ali bitno da tramvaj u gudurama nije.

Обично на овакве опаске не одговорам, али обзиром да периодично "попијем" такву прозивку од других рек'о, да кажем, па да, надам се, ставимо тачку на такав коментар. Ја другу земљу (пасош) осим Србије (српског) немам, без обзира што сам у Русији више од 15 година. Имам стан на Новом Београду.
Да ли сада, по теби, имам право да изнесем мишљење? Дакле, не само као пореског обвезника државе Србије - јер ће задуживање да задене све, чак и оне који никад нису и никад неће доћи у Београд већ као грађанина престонице и потенцијалног кориснике метроа. Или сматраш да ти имаш ексклузивно право да располажеш кредитним новцем који ће да задужи не само тебе и мене, и све овде на Беобилду, већ и нашу децу и унуке? - само зато што си ето, у Београду?
Ја рецимо сматрам да је свака добронамерна критика корисна, па чак и од оних без гугла тешко могу да набоду где је Београд. Боравак ван Србије је само допунски подстицај, јер сви ми који нисмо ту, можемо да пренесемо исуства како то неко ради ко је већ изградио сличан систем. За то гледање, политиачри троше огромне паре да би се шрћакли и у суштини не виде ништа, а искуства коју преносимо ми из иностранства, потпуно су бесплатна, и ја самтрам, веома корисна. Не можеш ти, чак ни као туриста, у неком граду да схватиш како функционише саобраћај.

И за крај, мада можда је боље да сам са тим почео: ја још нисам прочитао да је овде неко против изградње метроа. Не знам због чега стално то форсираш?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866087#p866087:2f7pp70w je napisao(la):
Пантограф » Uto Jul 20, 2021 4:05 pm[/url]":2f7pp70w]
Ово није тачно, а константно се понавља, па те молим да макар ти више то не чиниш: никакав новац никад није скупљан за метро. Демантоваћу хиљаду пута ако треба. Скупљан је самодопринос за унапређење јавног превоза и - превоз је унапређен (скупљан је и за завршетак клиничког центра - ту су оманули, мада су урадили поликлинику). У Београду је превоз 1988. био много бољи него 1983.
Izvini ali sama ta izjava ''nije skupljan novac za metro, nego 'samo' za unapređenje javnog prevoza'' je onako malo... nelogična. Pogotovu ako se ima u vidu da je 1981. donet novi plan za metro i da se bila aktuelizovala priča, ali je onda naglo obustavljena a par godina kasnije realizovan ''Tramvajem u 21. vek''.

Prihvatam kritiku i ispravku da samodoprinosi nisu bili precizno namenjeni i naslovljeni da se rade za metro, nego za opšte unapređenje prevoza u Beogradu. Ali isto tako, nisu bili ni precizno namenjeni i naslovljeni da su samo za površinski prevoz (tramvaji, trolejbusi, autobusi).
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866090#p866090:2f7pp70w je napisao(la):
Прле » Uto Jul 20, 2021 4:16 pm[/url]":2f7pp70w]
Да ли сада, по теби, имам право да изнесем мишљење? Дакле, не само као пореског обвезника државе Србије - јер ће задуживање да задене све, чак и оне који никад нису и никад неће доћи у Београд већ као грађанина престонице и потенцијалног кориснике метроа. Или сматраш да ти имаш ексклузивно право да располажеш кредитним новцем који ће да задужи не само тебе и мене, и све овде на Беобилду, већ и нашу децу и унуке? - само зато што си ето, у Београду?
Svaki državljanin Srbije ima pravo da iznosi svoje mišljenje o svemu, i ja to prvi podržavam. Ali iako to načelno podržavam, ne mogu da ne reagujem kada povremeno naletim na naše ljude koji više godina nisu u Srbiji, a misle da znaju kako je ovde i šta nam treba bolje nego mi sami. Tu ne mislim samo na ovu situaciju i ovaj forum, nego generalno. Umem da razlikujem kada neko upućuje kritiku ili predlog u smislu ''ljudi, ovde je bolje, hajde da prekopiramo od uspešnijih'' od onoga kada neko upućuje kritiku u smislu ''ja sa daljine znam bolje nego vi tu šta vama treba''.
И за крај, мада можда је боље да сам са тим почео: ја још нисам прочитао да је овде неко против изградње метроа. Не знам због чега стално то форсираш?
Iz istog razloga što ti meni izvrćeš reči i predstavljaš me, pred ostatkom zadrte jednoumne mase, kao da sam ja pri stavu da treba cela Srbija da se odriče čega god je potrebno samo da bi se izgradio metro u Beogradu. A ja to nigde nisam rekao niti sam to tako predstavio. Kao što sam rekao u citiranim postu, moj stav i moja pisanja se fokusiraju na to da:
1) su Srbi decenijama čekali savršenu priliku i idealne uslove da naprave metro, i stoga su napravili tačno: 0 metara, 0 stanica i 0 garnitura
2) za vreme tog čekanja savršenstva, spucali su nekoliko stotina miliona evra u železničku stanicu i petljavinu koji ni dan danas ne rade sa 20% kapaciteta a ometali su, ometaju, i ometaće druge projekte i razvoj grada
3) u okviru sadašnjeg metro projekta, projekta koji će se izmenjati 30 puta od početka gradnje do završetka samo prve linije, još uvek nije zabodena ni lopata, još uvek nije ni jedan kubik iskopan... a već je forumski kvorum, elita foruma, donela presudu da je ceo projekat propast, da je sve promašaj, da ne treba da se pravi i da je bolje da nemamo metro uopšte nego da ga imamo nesavršenog


Celokupna istorija srpske države se zapravo svodi na čekanje savršenih prilika i idealnih uslova, za sve redom. Rezultate i posledice toga vidimo i osećamo, već vekovima. Sada, u kontekstu razvoja Beograda, i ispravljanja ono što su mnogi slepci ranije ubrljali, pruža se prilika da se napokon nešto pokrene sa mrtve tačke. I u procesu koji traje 5 godina, i menja se po 30 puta od prve do finalne realizacije, pre nego što je uopšte zabodena prva lopata, elita foruma donosi odluku da je sve promašaj i da treba da se ponovo odustane od svega na neodređeni broj decenija. Pa ne znam stvarno šta da kažem na to. Okej onda, batalimo sve projekte i sve zamisli dok se ne stvore idealni uslovi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866093#p866093:6df4ms5e je napisao(la):
Bender Rodriguez » 20 Jul 2021 03:29 pm[/url]":6df4ms5e]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866087#p866087:6df4ms5e je napisao(la):
Пантограф » Uto Jul 20, 2021 4:05 pm[/url]":6df4ms5e]
Ово није тачно, а константно се понавља, па те молим да макар ти више то не чиниш: никакав новац никад није скупљан за метро. Демантоваћу хиљаду пута ако треба. Скупљан је самодопринос за унапређење јавног превоза и - превоз је унапређен (скупљан је и за завршетак клиничког центра - ту су оманули, мада су урадили поликлинику). У Београду је превоз 1988. био много бољи него 1983.
Izvini ali sama ta izjava ''nije skupljan novac za metro, nego 'samo' za unapređenje javnog prevoza'' je onako malo... nelogična. Pogotovu ako se ima u vidu da je 1981. donet novi plan za metro i da se bila aktuelizovala priča, ali je onda naglo obustavljena a par godina kasnije realizovan ''Tramvajem u 21. vek''.

Prihvatam kritiku i ispravku da samodoprinosi nisu bili precizno namenjeni i naslovljeni da se rade za metro, nego za opšte unapređenje prevoza u Beogradu. Ali isto tako, nisu bili ni precizno namenjeni i naslovljeni da su samo za površinski prevoz (tramvaji, trolejbusi, autobusi).
Они који су расписали самодопринос нису имали метро на уму: они су ставили тај план у архиву. То је касније испиновао један у основи частан човек и стручњак, борећи се против лоших планова градске власти Ненада Богдановића. Он је испиновао и да је Ђинђић хтео да почне метро али је смењен - а спиновао је, јер је то сматрао опортуним (ДС био на власти). Али, није прошло - ни Ђинђић, док је био жив, није се осврнуо на ту причу.

Није било самодоприноса за метро, то су глупости.
 
Pa napiši njegovo ime jasno i glasno, šta se toliko zentate toga... Na ovom forumu kao da postoji neka prećutna cenzura i svete krave koje se nikad ne smeju ni izgovarati, a kamoli preispitivati. Mislim dobro, postoji na jednoj drugoj temi na drugom podforumu, ali nisam očekivao da će i ovde biti tako.


Jel na Jovina misliš?

P.S.
Karlo ovde tvrdi drugačije (4. pasus)
https://www.danas.rs/kolumna/karlo-pola ... -u-21-vek/
 
ма нек кошта колко ће да кошта, трамваје ЦАФ смо плаћали више него дупло колика је цена у каталогу, на мосту на ади су прошли опљачкали град самим мостом, а садашњи шинама које су нас коштале ко да су од сувог злата, и опет трамвај мора да кружи око целог блока да би се попео на исти, да не спомињем 10 пута напумпану фонтану на славији, и сваку могућу реконструкцију улице

крађа на оваквим пројектима је нажалост нормална ствар, и без ултранасилне крваве промене власти (ја сам за то ал народ није) се на изборима неће променити, опет ће цео СНС да пређе у неку нову странку као што је цео ДОС у СНС, то је реалност у којој живимо, ако хоћемо метро коштаће нас више него што је реално

друго, у односу на то колико је у београду екстреман (су)терен, и то колико је метро закаснео пројекат, плус тунели испод једне од већих река у европи, са пољима муља километрима око корита... заиста и не видим да је цена нешто пренапумпана, сигурно није више од дупло, што је за пројекте ове и прошле власти изузетно скромно и поштено

треће, само нек узму кредите у доларима, и крену што пре да раде, долар само што није пропао, у задњих годину дана је одштампано преко 35% долара икад одштампаних, ми ту инфлацију не видимо јер је закључана у касама ултрабогатих фирми, кад уђе у циркулацију, па сви осиромаше, амери ће штанцати још да покрију своју ненормалну војску, и паразитску државну администрацију која је гора чак и од наше, тако да ћемо отплатити мање него што узмемо, под условом да се паметно одигра што се тиче ситних слова
 
Фино то поређење с трамвајима, само што не можеш да стављаш у исту раван милионе и милијарде евра. За цену - сачекаћете још, сазнаћете кад се заврши (прва фаза, јер даље неће моћи).

@Bender
Нећу да напишем име, познавао сам добро човека и поштујем га. Доста га се развлачио по медијима и по форумима, што се мене тиче.

(Карло се вероватно повео за писанијима на форуму - већина народа верује да је Колумбо доказао да је земља округла, а то је булшит, јер је то већ било познато.)
 
Da, i čuveni cirkus sa CAF tramvajima... Da se razumemo, drago mi je što su uzeti, ali za pare koje su date, sramota je da su izabrali konfiguraciju salona sa najdebilnijim rukohvatima (odnosno nedostatkom istih), sedištima koja su šatro za 2 a zapravo za 1 osobu, tapacirungom koji je niti mekan i udoban, a niti lak za čišćenje (znači nema prednosti ni mekanog tapaciranog sedišta ni plastičnog koje se lako čisti) i vozilima koja isprva nisu mogla da saobraćaju na polovini krakova.

Sad će neko reći ''pa to je zato što su tadašnji političari hteli da se omaste''. Pa da, jeste. I ja to ne sporim. Ali ako je tako na ovim prostorima već vekovima, na osnovu čega se očekuje da neće hteti da se omaste i na metrou?

Tako je kako je. Tako (ne)funkionišu stvari na ovim plemenskim prostorima. I mi možemo u beskraj da plačemo nad time i da čekamo savršenu priliku i idealne uslove, i da nikad ništa ne uradimo i ne napravimo.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866098#p866098:96fa8jcx je napisao(la):
Пантограф » Uto Jul 20, 2021 4:45 pm[/url]":96fa8jcx]
@Bender
Нећу да напишем име, познавао сам добро човека и поштујем га. Доста га се развлачио по медијима и по форумима, што се мене тиче.
Ah, čuveni srpski običaj ''o pokojniku samo najbolje''... Ja nemam problem za svakog čoveka koga znam, znao sam, i znaću - uključujući tu i moje najmilije - da jasno i glasno kažem: ''cenim, volim i poštujem to, to i to. Ne volim, ne cenim i zameram mu to, to i to''.

Obišao sam dosta od sveta, ali samo ovde sam naišao na taj neki običaj da samo to što je neko završio mandat na ovom svetu, mu daje neki status nedodirljivog nepogrešivog sveca čiji se lik i delo nikad ne smeju preispitivati. Kao, samim tim što je neko umro, postao je nepogrešiv i sve njegove mane koje je imao dok je bio živ, automatski se brišu ili poništavaju. Što bih i mogao da razumem da su ljudi bar istrajni i dosledni u tome. Nego npr kad treba da se kaže nešto za ''običnog čoveka'', onda je odgovor ''a, pa o mrtvima se ne priča''. A kad se potegne priča o istorijskim ličnostima ili samo nekim malo poznatijim, e onda je u redu reći i lepo i ružno, i istine i laži, i sve redom...

Nikad nisam razumeo tu ovdašnju logiku i te duple standarde.
 
Па нећемо ништа ни урадити. Можемо ми да прогласимо да ћемо послати Шумадинца за 10 година на Марс, ракетом из Доње Шаторње, ал немамо за то ресурса, џаба.
 
Ima se resursa, to bar ne može niko da mi kaže.

E sad, to što nema volje, reda i kefala da se upotrebe na najbolji mogući način i bez ikakve pljačke, to je drugo. Ali resursa ima.


I u Jugi su drugi pričali da nema resursa i mogućnosti a izbušiše Plješevicu i Slatinu. Nego jbg, Željava i Slatina im behu prioriteti i urgentnost, a metro u Beogradu klaj klaj...kad se stvore idealni uslovi. I tako, prođe 50 godina a idealni uslovi nikad nisu došli. A u međuvremenu ceo svet izgradi' metroe, čak i Africke bestragije. A ovde se i dalje čekaju idealni uslovi.

I kao što rekoh gore, Karlo ovde tvrdi da su samodoprinosi bili (i) za metro.
https://www.danas.rs/kolumna/karlo-pola ... -u-21-vek/

Da napomenem da uopšte nisam guglao njegovo ime, nego sam kucao ''Metro samodoprinosi'', a njegov članak je bio među prvim rezultatima pretrage.
 
Pa to ti vidi sa Karlom, ali, kad je raspisan samodoprinos, on još nije bio ni rođen, tako da...

Nepravilna istina ima tu tendenciju da se prepisuje ("nemački za jedan glas nije postao zvanični jezik u SAD", "Vuk Branković izdajica", to name a few).

A Srbija nema resursa da gradi skromnnu mrežu od 10 milijardi evra.
 
Znači, ako smem da primetim i konstatujem:

Jedan tvrdi jedno.
Drugi tvrdi drugo.
Niko neće da se napiše ko je šta rekao u javnosti jer ''o pokojnicima samo najbolje''.

Celokupan sadašnji metro projekat je propast i promašaj.
A Prokop i sadašnja izvedba BG Čvooooura su okej.

Imalo se nekad 10 milijardi evra za Željavu i Slatinu ali se danas nema 500 miliona za metro.
Bolje nikad ne započeti ništa ako nije sve savršeno uklopljeno, nego započeti nešto pa graditi korak po korak.

SociableHarmoniousBeauceron-max-1mb.gif


Ozbiljna tema i ozbiljan forum, nema šta.
 
Не може ово да се изгради корак по корак, јер су кораци од по три милијарде евра. Да смо сви високи као Арвидас Сабонис, или Боби Марјановић, зафалило би нам корака. Ето.
 
eKapija: Pokrenuta peticija kojom se zahteva da prva linija BG metroa obuhvati KCS, Prokop i naselja duž Ibarske

Udruženje građana Po meri metro pokrenulo je onjaln peticiju kojom će od beogradskih vlasti, a u ime potpisanih građana, zahtevati da se krak prve metro linije izgradi od stanice Žarkovo u Trgovačkoj ulici ka Petlovom brdu, duž naselja Cerak, Cerak-Vinogradi, Vidikovac, Labudovo brdo i Petlovo brdo, da se prva linija beogradskog metroa izgradi preko železničke stanice Beograd Centar i Kliničkog centra Srbije, kao i transparentnost u donošenju odluka o izboru trase prve linije metroa.

Pročitajte ceo tekst ovde:
https://www.ekapija.com/news/3352651/po ... uhvati-kcs
 
Ceo svet je gradio korak po korak.

Samo Srbi prepametni čekaše savršene prilike, idealne uslove, sve od prve do poslednje pare, i sve od prvog perona do poslednje pločice poslednje stanice.


Celu istoriju tako čekamo savršene prilike i idealne uslove i zato i prolazimo tako kako prolazimo. Od međunarodne politike pa sve do gradskog razvoja.
 
Па баш и не. Ено Бугари протерали Турке 1989. - 1988. не би дали Совјети, 1990. Американци. А ми своје послове некако све у погрешно време.
(И метро Бугари направили, ал им целе линије вреде по 500 мил ЕУР, јбг.)
 
Vrh