Šta je novo?

Metro

A koliko će naše vredeti odnosno koštati?

500 milijardi po liniji? Kako da ne.

Ako nisam prethodnih 10 godina dozvoljavao naprdnjacima da lažu i pumpaju cenu Mosta na Adi (svake godine ''glasina'' bi ''porasla'' za još 100 miliona, sve dok se nije dostiglo 900 miliona evra), neću ni danas dozvoljavati DSovcima, N1 i sličnima da lažu i pumpaju cenu metro projekta.


Razumem ja šta je posao vlast i razumem šta je posao opozicije. Ali ako se nešto kritikuje i napada, neka bude osnovano i argumentovano. A ne po principu ''ma koštao je 300, recimo 400, zaokružimo na 500, a možda i 600 miliona evra'' i ''ma nisu oni još ni počeli ali evo znam ja unapred da će koštati 300 miliona linija, ali računaj 500 miliona, mada možemo da zaokružimo i na milijardu po liniji'''...

To rade Pink i N1. A takvih se gnušam.
 
4,6 milijardi. Manje nego sto je kostala Zeljava koja nikad nije ni upotrebljena.


A naravno da cena raste iz decenije u deceniju kako se posao odlaze, grad nabija sve vise i samim tim komplikuje izgradnja.

Dok su drugi radili korak po korak i placali manje, mi pametni sad cemo da radimo sve odjednom i platimo vise.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866116#p866116:1w4jzy15 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Uto Jul 20, 2021 3:24 pm[/url]":1w4jzy15]Ceo svet je gradio korak po korak.

Samo Srbi prepametni čekaše savršene prilike, idealne uslove, sve od prve do poslednje pare, i sve od prvog perona do poslednje pločice poslednje stanice.


Celu istoriju tako čekamo savršene prilike i idealne uslove i zato i prolazimo tako kako prolazimo. Od međunarodne politike pa sve do gradskog razvoja.

Па овде је већ први корак (прва фаза градње) озбиљна грешка, да не кажем фатална, и то није нешто што можеш гумицом да преправиш, не буди буквалиста.
Речено ти је већ да нема назад, објективно ово јесте савршена прилика, план шинских система се усваја кроз пар месеци и креће градња депоа, трасирање и озбиљнији радови мислим да ће ипак тек непосредно пред изборе, има ту још доста посла али је градња близу и то наравно нико не опонира.

Када је реч о напумпаним ценама, ту са нам руке везане и слажем се да је то код нас као добар дан, крало се нашироко док су деценијама правили Коридоре па су људи преживели, ипак је крајњи циљ растерећење и убрзање саобраћаја, и људи су га са нестрпљењем чекали без обзира на све. Само што коридори имају разумну трасу (повезују велика насеља, битна одредишта, магистрале, локалне путеве итд) што се за прву линију не би могло рећи. Ако не издејствујемо прву варијанту и крак ка Видиковцу ово ће бити већи промашај него трамвај за 21. век, баш зато што кошта масно и што ћемо га годинама кроз буџет плаћати, а ако већ плаћамо нешто, нека барем буде по мери грађана :D :wink:
 
Po peti put: Ni lopata jos nije zabodena a vi ste vec otpisali ceo projekat, svih 20 stanica, i svih XY kilometara tunela kao promasaje.

O tlme ja govorim svo vreme. Nigde nisam rekao da je projekat dobar. Nego govorim o besmislu cekanja savrsenstva i o tom presudjivanju na slepo a da gradnja nije ni zapocela.


A budite sigurni da bi, bez obzira na to ko je na vlasti, svaka buduca gradnja za 5, 10, 15, 20 godina... samo kostala jos vise i jos vise i jos vise... A pritom ne racunam inflaciju, nego mislim ako ovo sad kosta sadasbjih 4.6 milijardi, nesto 2030. bi kostalo 5,6 , 2040. bi kostalo 7 i tako u nedogled. A sve to jer se stalno ceka nedostizno savrsenstvo i idealan momenat.
 
Da, bas sam to rekao.

To, i da treba svi da jedemo hleb i mast ako treba samo da se izgradi metro.

Sta god vam je po po volji, samo lepo izvrnite i prisijte meni. Tako to radi intelektualna elita.


P.S.
Kad moze na temi o epidemiji gde tolerises druge koji mene vakcisanog etiketiraju kao antivaksera, evo bicu i na ovoj temi negativac i stetocina. Sta god eliti treba.
 
Нити смо отписали цео пројекат нити свих 20 станица већ само једну једину, Мост Газела, не знам где сам ја о томе говорио !??
19 станица остају а за узврат добијамо две нове, ка којима ће гравитирати велики број људи, плус још 3/4 станице на краку ка Видиковцу, дакле чинимо услугу Граду на већој атрактивности прве линије.
 
Типичан српски инат, у суштини ниси ти ни против него само нека се нешто прича

Ја мислим да је овај пут више него јасно да ће се метро градити. Зашто је лоше, мислим да је већ довољно пута написано, и све што "форумска елита" јесте да свим могућим и немогућим начинима уиче на јавно мњење да се у овом лудилу направи нешто да има смисла.

Ти критикујеш све који критикују постојећи план зато што још лопата нија забодена. Па кад да критикујемо? Кад се забоде? Онда је стварно касно. Сада још има мало шансе.

Али најважније је што ја не могу да схватим, шта ти, једини другомислећи предлежеш. Шта је твоја идеја?
 
Не треба бити у фазону боље ишта него ништа или дај шта даш. Тај став нас је и довео у ову ситзацију.
 
U ovom slucaju jeste bolje ista nego nista, ako smo platili Telekomovih 600 miliona evra za Premijer ligu, platicemo i metro koliko god da kosta jer ce te pare u svakom slucaju otici na neku glupost a ne na normalne stvari.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866178#p866178:e7mtckbv je napisao(la):
Пантограф » Uto Jul 20, 2021 9:31 pm[/url]":e7mtckbv]Pa šta je to radio Telekom, kupio Vest Hem??

Kad tuđim parama plaćaš, ništa nije skupo.

Državna kompanija Telekom Srbija otkupila je prava za televizijski prenos fudbalske Premijer lige Engleske na kanalu Arena sport za 100 miliona evra po sezoni, u narednih šest godina, što je gotovo deset puta više nego što je ta prava ranije plaćao Sport klub, saznaje danas agencija Beta.
https://www.danas.rs/drustvo/izvor-tele ... -na-areni/
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866053#p866053:3hxuqe3n je napisao(la):
Bender Rodriguez » 20 Jul 2021 14:19[/url]":3hxuqe3n]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866044#p866044:3hxuqe3n je napisao(la):
Прле » Uto Jul 20, 2021 1:52 pm[/url]":3hxuqe3n]Тј ти си за то "само да се гради" па није важно ни где, ни како, и нека кошта више него што можемо да отплатимо, па макар још полса Србије отишло на добош?
Мени је логично да док још није касно, док се слепарија није заиграла да после нема назад да се уради шта може
U pravu si, bolje sačekati još jedan vek a u međuvremenu se oslanjati na tramvajčiće.
Još genijealnije je izgraditi prvu fazu prve linije metroa i onda se voziti tramvajima čitav jedan vek do nastavka prve linije. :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=865999#p865999:1wyqosi0 je napisao(la):
Пантограф » 20 Jul 2021 10:55[/url]":1wyqosi0]Stanica Most na Adi je predviđena na 23 metra dubine, Sajam na -27 (odatle će da se poveže, sredstvima vertikalnog/kosog transporta sa stajalištem BG:voza na železničkom vijaduktu!), Gazela na -24 (Vesićeve pokretne stepenice do Kliničkog centra!).
A sam taj Vesić je svojevremeno izjavio da su podzemni prolazi prevaziđeni i da ih više niko ni ne gradi u svetu. A svi znamo da ti podzemni prolazi u velkikoj meri koriste pokretne stepenice.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866150#p866150:2h4ij8yz je napisao(la):
Прле » Uto Jul 20, 2021 7:47 pm[/url]":2h4ij8yz]
Али најважније је што ја не могу да схватим, шта ти, једини другомислећи предлежеш. Шта је твоја идеја?
Evo Igor je odgovorio umesto mene. Uzeo mi čovek reči, izvrnuo ih lepo, i preoblikovao u ono što njemu odgovara:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866128#p866128:2h4ij8yz je napisao(la):
Igor » Uto Jul 20, 2021 6:17 pm[/url]":2h4ij8yz]Ma Samoneksegradi :kum:
---------------------------------
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866157#p866157:2h4ij8yz je napisao(la):
Дошљак » Uto Jul 20, 2021 8:17 pm[/url]":2h4ij8yz]Не треба бити у фазону боље ишта него ништа или дај шта даш. Тај став нас је и довео у ову ситзацију.
A čekanje savršenstva i idealnog će nas dovesti do toga da nikad ne dobijemo metro.
 
Bili za ili protiv,primećujem da su ovde mnogi ubeđeni sa 100% sigurnošću da će sam metro početi da se gradi na proleće 2022. a depo za metro već u novembru ove godine. Sada je skoro kraj jula,a ugovora o metrou još nema,do sada su potpisani neki memorandumi koji nemaju ama baš nikakvu pravnu snagu. Dok ne vidim da je potpisan komercijalni ugovor o izgradnji,ostajem skeptik da će išta od metroa biti. U svakom slučaju,smatram da će Beogradu biti bolje i sa krajnje nesavršenim metroom kakav oni planiraju,nego bez ikakvog metroa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866215#p866215:yj7h8fra je napisao(la):
Bender Rodriguez » 21 Jul 2021 00:15[/url]":yj7h8fra]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866157#p866157:yj7h8fra je napisao(la):
Дошљак » Uto Jul 20, 2021 8:17 pm[/url]":yj7h8fra]Не треба бити у фазону боље ишта него ништа или дај шта даш. Тај став нас је и довео у ову ситзацију.
A čekanje savršenstva i idealnog će nas dovesti do toga da nikad ne dobijemo metro.
Koji to neviđeni boljitak dobijamo izgradnjom predloženog metro plana?
Drugo pitanje, koje se ponavlja, što mora baš ovaj plan i zašto ostajemo bez metroa zauvek ako ovaj ne realizujemo? Zašto recimo ne uzeti neki od prethodnih planova, koji su bolji, i njih graditi, umesto ovog? Mislim na konkretan plan, ne i na tip vozila koji je taj plan predviđao, i izuzimam one planove poput Jovinovog (oslanjam se na neki jednostavniji plan za realizaciju).
 
Za početak, prvi i najvidljiviji boljitak je manje automobila na ulicama i manje gužvi.

Odgovor na pitanje zašto ne uzeti neki od prethodnih, boljih planova svi znamo i mislim da sam ga napisao nedavno na temi o Prokopu - zato što Braća Inc. žele metro kroz ili uz Beograd na vodi. Ni meni se to ne dopada, ali tako je kako je.

Ono što razlikuje moj stav i iskaze, od većine drugih ovde, je što sam ja svestan da smo u dubokom blatu i da smo došli do tačke gde je ''daj šta daš''. Dok bi drugi i dalje da čekaju idealno i savršeno.


Ovo me podseća na neke teme na ovom i drugim forumima kada bi se pričalo da li Srbija treba da uđe u NATO. I kada ljudi poput mene, koji se gade te organizacije, ali razumeju da smo bukvalno okruženi njome i da nemamo šanse, kažu da bi bilo bolje ući nego biti van, to se onda shvata kao da smo mi zaljubljeni u njega. A ne kao da samo uviđamo gorku realnost. Tačno znam i koji članovi s ovi teme bi u tom slučaju prvi pohitali da mi izvrnu reči i proglase za pro-NATOvca, bez ikakvog razmišljanja i shvatanja da neko može da bude deo nečega a da ga pritom ne voli, ali da ga prihvata jer je to manje zlo od druge opcije.


No na stranu i to, ono što mi je najjače od svega je što bukvalno ni prvi radnik nije izašao i ni prva lopata nije zabodena, a ljudi već predviđaju opštu apokalipsu izgradnjom ovog metro projekta. Da sutra dođu Vesić i Vučić (kao jedan od Braće Inc.) i kažu ''ok, metro će prolaziti ispod KCS i Prokopa'', preksutra bi se našli novi argumenti zašto je ceo projekat i dalje apokalipsa. Ja podržavam preispitivanje i kritiku, ali ako ljudi očekuju metro projekat koji ima sve prednosti, a nikakve mane... i koji će pritom da košta prcvonjak... paaaa, bojim se da će se načekati bar još narednih 100 godina.


Mislim, nema tu šta još mnogo da se kaže. Sve je već rečeno. Očigledno je da na ovoj temi 90% učesnika želi i očekuje savršen metro. I šta god da im se kaže ili napiše, niko od njih neće ni za trunku korigovati svoj stav i iskaz. A dosta njih će rado nastaviti da izvrću tuđe reči, a sve to će aminovati administrator. Znam ovakve situacije i znam ovakve ljude. To je ono kada kolektiv nešto zacrta i ukleše u kamen i možeš ti da pričaš i objašnjavaš u beskraj, džaba, neće oni korigovati ni jednu decimalu svog stava, a rado će nastaviti da te doživljavaju kao neprijatelja i potapaju. Tako da ne vidim poentu daljih diskusija oko toga. Sve je već rečeno. Ostaje samo da vreme pokaže ko je bio u pravu i šta nas čeka.
 
Тог бољитка неће бити. Овај метро је развојни, за будуће станаре будућих насеља, значи за смањење потенцијално будућих аутомобила и гужви, не постојећих. Значи минималан ефекат. Мада метро и да је најбољи никад неће смањити аутомобилске гужве на Славији, Газели, Мостару, Аутокоманди, у Кнеза Милоша, Јаше Продановића, на Панчевцу, Бранковом мосту итд. Он треба да смањи гужву у постојећем јавном превозу. Али овај овакакв га маша. Поклапа само линије 55 и 46. Од Макиша до Миријева и од Савског трга до Миријева. Све остало је изигнорисано. Мисли се да људи са Бановог брда и Жаркова иду до Сајма и Мостара зато што воле, а не зато што им је то једини правац. Исто се мисли и да људи са Карабурме иду Вишњичком зато што воле. Или да људи долазе са 96, 48 и 33 до Панчевачког моста зато што воле.
 
Ok, neće biti boljitka. Ni ovaj metro projekat ne treba graditi, treba čekati neki sledeći.
Eto, dogovoreno. Vidimo se na drugim temama.
 
Овакав не треба. Сви претходни су исто имали мане, али ни један као овај.
 
Ih bre Bendere, izgleda da je i u tebe ušao Zumin duh sa korona teme. :)
Prvo napišeš zidinu teksta, i to u stilu Zume, gde teraš neku svoju priču, nevezano za postavljeno pitanje, a onda se naljutiš kada dobiješ odgovor koji ti nije po volji.

Kako si ti tamo proglašen antivakserom koji ne vidi realnost, tako sam ja ovde proglašen čekaocem idealnog metroa koji ne vidi realnost. NIti sam za "daj šta daš", niti sam za čekanje idealnog metroa. To znači da ni ne očekujem metro (i sve što ide uz njega) da ima sto mana, a dve prednosti. Ubeđenja sam da takav metro plan neće doneti boljitak i smanjenje broja vozila na ulicama, već kontraefekat. Kako ti lepo reče da su ljudi izgubili svaku meru što se tiče korišćenja kola, zašto misliš da će se to promeniti izgradnjom metroa gde ljudi treba više da presedaju da bi došli do tačke gde sada mogu direktno gradskim prevozom ili uz jedno presedanje, i da se neće desiti da onaj koji i do lokalnog marketa koristi kola, da će prestati da ih koristi i preći na metro, a da ovi drugi neće početi da koriste kola, nego će sa radošću pre presedati sa gradskog prevoza na metro, pa opet na gradki prevoz, umesto prelaska na korišćenje kola?
Kako ti doživljavaš stavove nekih članova kao uklesane u kamen i da možeš da pričaš i objašnjavaš u beskraj, džaba, neće oni korigovati ni jednu decimalu svog stava, tako ja doživljavam tvoje pisanje o metrou, a uopšte te ne doživljavam kao neprijatelja, čak i u tih nekoliko slučajeva gde nam se značajnije razilaze mišljenja i stavovi.
 
Vrh