Šta je novo?

Metro

Ne bi nikako potcenio P+R koncept ni u Srbiji, drugačija je situacija ako imaš fleksibilnost u smislu da znaš da će BG Voz ići na svaka 10-15 minuta a metro još češće. Onda je lako parkirati auto negde na obodu grada i biti za 10 minuta na tik do cilja. Nema razlike od parkiranja negde u centru grada pa onda pešačenje do cilja - samo bez gužvi i mučenja traženja parkinga.
 
Баш тако. Али и зато, између осталог, није добро што је аутомобилом тешко доступан центар Београда веома слабо покривен новим планом метроа, за разлику од свих претходних планова. Не иду сви на Трг републике. И онда неће паркирати кола на ободу сви који би паркирали...
 
Проблем је што у близини станица БГ воза и нема нешто пуно паркинга, изузетак су Карађорђев парк и Вуков споменик. На НБГ је велики паркинг жртвован зарад новог БАС. По перифернијим станицама где би требало баш очекивати овај концепт (Овча, Крњача, Панчевачки мост, Батајница, Земун поље, Земун, Тошин бунар, Кнежевац, Ресник, Раковица) нема организованог паркинга.
 
Да би неко користио систем "паркирај и вози", метро и градска железница или ГСП морају да омогуће путнику да дође за исто или краће време на одредиште, без додатних преседања. Ако јавни саобраћај не може то да му обезбеди, онда се он неће одлучити да остави ауто на периферији и да преседне на јавни превоз.

Метро, градска железница или други вид превоза морају да омогуће путнику да дође тачно на жељено место или у његову непосредну близину. Људи се одлучују за кола јер могу да возе "од врата до врата". Ако возач буде морао доста да пешачи, да преседа и ако му то буде одузимало време, једноставно ће наставити да вози и неће корисити јавни превоз, а нарочито не при лошим временским условима (киша, снег, јак ветар, висока температура) јер то све додатно замара и исцрпљује путника.
 
Људи и да желе да паркирају и возе се БГ возом, немају где.
 
Ја овде не говорим само о БГ возу, већ о свим видовима јавног саобраћаја. У то спадају трамваји, аутобуси и тролејбуси.
 
И ту већина окретница јавног превоза нема паркинге у близини.
 
Самим тим возачи се неће одлучити да ту оставе возило и да продуже даље до центра града.

Поред брзине и удобности, систем "паркирај и вози" мора да буде јефтинији значајно од вожње аутомобила. На ободима важи зона 2 и 3. Цена путовања јавним превозом мора да будр драстично нижа да би возач пристао да одустане од вожње до центра. У ово урачунавам и цену паркинга. Ако се истим колима вози више људи (брачни пар, родитељи и деца коју возе у вртић или школу), теже ће се одлучити да замене ауто ГСП-ом. Зашто? Зато што свако мора да плати карту (више месечних повластица) и зато што желе да иду од врата до врата ако су деца путници.

Све су то ствари које морају да се превазиђу да би неко оставио свој ауто
 
Ne treba da bude drastično niža. Meni je jedino potrebno da je taj prevoz čist i tačan.

Evo recimo Tošin bunar. Kada bi se izmestila favela mogla bi jedna P&R garaža da tu nikne. Plus što tu imamo dosta novih zgrada pa bi možda i njima bio od koristi.
 
Ако би просечном човеку понудио да за 500 или 1000 дин више месечно иде колима од улазних врата до улазних врата где ради, шта мислиш шта би изабрао? Што је већа платежна моћ путника, мања је вероватноћа да се пристати на ГСП и "паркирај и вози".

Друго, губи се и фактор времена из вида. Нико не воли да устаје раније и да се враћа касније.
 
Ma nemamo mi taj mentalitet, većina će ići kolima čak i ako im je skuplje i duže jer jbg kola su kola
 
Svaka čast Vucku i ekipi koja pokušava argumentima da se suprostavi ovom nakaradnom planu za metro, kako bi u svim normalnim državama i trebalo da se radi. Nažalost, bojim se da to nikako neće imati dovoljno snagu, pošto ovakav plan nije donet iz neznanja i nestručnosti (kojih u svakom slučaju ima i za izvoz), pa da ukazivanje na greške može da ima efekta, nego iz čistih bolesnih interesa. Ovaj otpor mora da se radikalizuje i da se spinuje tako da im se ozbiljno obije o glavu pred izbore. Da bi ih uopšte doveli u poziciju da se cenjkaju i nude ustupke, potreban je ozbiljan protivteg.
Ja mislim da treba da se insistira na najvećoj krađi svih vremena na ovim prostorima - "Krađi metroa". Krađi od Beograđana i manipulacijom njihovog decenijskog sna za metroom da bi se udovoljavalo interesima svojih investitora. Ovaj metro se ne pravi zbog Beograđana i to trebaju i ptice na grani da znaju do sledećih izbora. A drugi metro nećemo imati. KCS i Prokop ne dobijaju stanicu, Beograd na vodi dobija ni manje ni više nego 3(!!!)...da ne ređamo dalje investitorske lokacije koje su pokrivene, a trebalo bi ih sve pojedinačno spominjati i ponavljati kao kanarinci.
 
Део људи би и пристао да иде ГСП-ом, али то мора да буде ефикасније, удобније и сигурније од аута.
 
Град није учинио ништа да подстакне људе да кола замене за јавни превоз. Линије су осакаћене и преоптерећене, систем паркирај и вози се постоји само у блоку 20, а комфор аутомобила и поред саобраћајних гужви и проблема са паркинг местима је и даље неупоредиво већи од комфора јавног превоза.
Ко год иде негде са децом, пре ће ићи својим аутом него јавним превозом, посебно ако су деца мања. Ко год мора код лекара, ићи ће својим аутом. Ко год мора да стигне негде на време, нпр. у суд или у неку државну установу, опет ће ићи пре својим превозом. Ко год иде на неку прославу - свадбу, крштење, рођендан, славу и сл. увек ће се пре одлучити за ауто или евентуално такси. Ко иде у већу куповину, такође ће пре да се одлучи на ауто због гепека.
 
Da spomenem opet svoje iskustvo iz Atine. Tamo imaju tri linije metroa i krajnje funkcionalni gradski prevoz, ali su ulice i dalje zagusene automobilima, pronaci parking mesto je takodje avantura iz nocne more. No, pretpostavljam da bi bilo jos gore da im je gradski prevoz losiji i da nemaju metro.

Od svih prevoza, metro je najveca garancija da ces negde stici na vreme, bez razmisljanja.
 
Сви градови који имају метро имају и гужве на улицама.
То нема везе једно с другим.
 
Malo da skrenem tematike poslednjih postova. Zaista zabrinjava podatak koliko je starim ljudima ispran mozak. Nisu u stanju da se zapitaju zašto prva linija smeta aparatima kliničkog centra a treća ne smeta (odnosno da zaključe da je sve samo izgovor, da pritom Vesić samo sluša naređenja sa višeg nivoa vlasti). :bash:

Uglavnom se informišući putem medija (novine, tv, novinski i televizijski internat portali), većina pripadnika ove nezanemarljive populacije kao slabo kompjuterski obrazovana ne ume da preuzme fajlove ne bi li sama istražila materiju. Čast izuzecima.

Nisu svesni ni da je Prokop zvanična varijanta. Ako zvaničnici poruče da su "sve to stručnjaci uradili" to se prima k znanju. Ma važi. Spin samo tako. Naveo bi nekoliko faktora i to:

-da je BnV neizostavni deo podizanja (političkog) kredibiliteta aktuelne vlasti (koji samim tim po svaku cenu ne može biti stavljen u drugi plan)
-da su arapski investitori postavljali svoje uslove koje vlast nije mogla lako da odbije, istovremeno nemogavši da sabotira sopstvene planove (bolelo ih uvo za uličnu matricu, metro koridor)
-da je prethodno bio planiran sistem sačinjen od tri podsistema koja su činila neraskidivu celinu
-da je regionalni metro brisan iz planova usput ne prilagodivši metro čvoru
-da je usvojena varijanta sprovedena trasom brisanog RM kroz lokaciju nedavno zatvorene glavne stanice, istovremeno izostavivši novotvorenu novu!
-da su sve odluke u proteklih 8 godina posredno ili neposredno donošene od strane državnoh vrha na čelu sa jednom osobom koja je stoji iza prve i druge stavke
-da je struci dat zadatak da uradi dve varijante prve linije tako da jedna bude prilagođena vlasti, kako bi odabravši političku mogli da svale odgovornost na (plaćneu) struku (u fazonu vi ste rekli da može i preko Mostara, što nama i odgovara)
-da se naređuje Vesiću da spinuje izmišljanjem navodnih problema koji eto ne uključuju ni jednu od varijanti treće linije

Ja ne bi Vesića uplitao u ovo. On je samo jedna karika, i to ne glavna. Ako treba u jednog da se upire prstom, zna se ko je on.

Sekao vrpcu na Stanici koju po svaku cenu želi da obiđe iz prethodno navedenih razloga u koje se sam upleo s Arapima. Struka se krivi, mašta se o problemima. Kakve crne vibracije, pa u 21. smo veku. Više će da vibrira tramvaj tik do zgrade nego metro u dubokom tunelu. Kakvo sleganje, metro kasete već urađene ""pre hrista, zgrada KCS zidana sa mnogim drugim merama predostrožnosti na umu. Zdravstveni objekti se grade prema posebnim (rigoroznim) propisima. Oće da se struši, ma "oće gaće ne znam kad će".

Nice try Vučiću. Al to "neće da može". :grand:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=865736#p865736:izn1yl51 je napisao(la):
Пантограф » 19 Jul 2021 01:11 pm[/url]":izn1yl51]Сви градови који имају метро имају и гужве на улицама.
То нема везе једно с другим.
Nije bas, gradile se metro sistemi da bi se prosirio nadzemni prostor za automobile. To ce biti i negativa posledica u Beogradu, metro jednostavno povecava nadzemni prostor za cestni transport, a i ljude na to i reaguju sto i vise koriste automobil nego metro. Samo oni bez cetvrtotockasa metroom na posao, svi astali ignorisu da su mogli i metroom. Tako je i ovde u Minhenu, metro vozi 18/7, automobili 24/7., a ukupni udeo gradskog prevoza je 19%. Nesto bolje je sa S-Bahn, tako da je metro prilicno skup za svoj ukupni efekt. Ali to se nesme komunicirati. Ako se zeli smanjiti cestni promet, treba povecavati tramvajsku mrezu i smanjiti cestne kolovoze. U glavnom se razmislja supronoto. Licno mislim da je bolje imati tramvaj u 21 veku nego metro, sto samo tramvaj moze blokirati cestnu guzvu. Tako je i bilo u Nju Jorku i Los Angelesu pre ukidanja Streetcar sistema.
 

Prilozi

  • LA 1961.jpg
    LA 1961.jpg
    42,1 KB · Pregleda: 794
Не мислим да трамвај може да спречи раст аутомобила на улицама. Друга ствар, трамвај мора да се денивелише када град досегне одређени број становника иначе је неефикасан. Денивелисана линија омогућава брзо и неометано кретање трамваја. Тамо где се трамвај укршта са друмским саобраћајем долази до застоја. Шта вреди трамвај на Бањици и у Војводе Степе када не може да прође Аутокоманду од Гужве?

Метро представља природан напредак и неопходан је уз задржавање и евентуално унапређење постојећег трамвајског система.
 
Pa sad, pošto Pariz i Moskva ne denivelišu tramvaj, to verovatno znači da on u velikim gradovima - ne mora da se deniveliše. A može, i u Beogradu ponegde sigurno i treba.

Inače, gorenavedeni primer Nemačke (pomenut je konkretno Minhen, ali i cela Nemačka ima hiperrazvijen javni prevoz - i istovremeno enorman nivo upotrebe automobila) pokazuje da javni prevoz, bez obzira na kvalitet i razvijenost, nije dovoljan i da ljudi, jednostavno, više vole da voze svoja kola. S obzirom da Beogradu ne sledi populacioni bum, uz razvoj javnog prevoza - ne treba suzbijati individualni, treba ga olakšati. Jer to ljudi hoće i to vole. I ja isto, za više od polovine putovanja nikada neću koristiti gsp, ni da je najbolji na svetu. To je realno, ostalo su utopije.
 
Ne znam za druge ovde ali ja sam ranije, do pre svega godinu dana, bio znatno liberalniji po pitanju automobila. Ali sam poceo da menjam, da stelujem taj stav (namerno kazem stelujem, dakle ne da iz jedne krajnosti odem u drugu, nego da ga korigujem) kad sam uvideo da ljudi nemaju nikakvu meru i da situacija izmice kontroli.

Nije normalno vise. Komformizam je poceo da dostize nivoe bolesti. Kad sam video ljude koji u svrhe razonode (poseta drugarici) kolima prelaze put od Cuburskog parka do Stadiona a pocetna i krajnja destinacija obe na 100 metara od autobuske linije, shvatio sam koliko je daleko sve otislo.
 
Не знам, ја пешачим и по неколико километара. Али у Сремчицу не бих пошао превозом, па да има и ГСП хеликоптер. Богме ни на Миљаковац. А Београд је велики, и има тога много.
 
Posteno, cak i da se ne slazem, mogu da razumem to.

Ali kad vidim ljude koji putuju, u slobodno vreme (dakle mimo radnih dana i sati) po urbanim delovima grada (dakle ne do satelitskih naselja) razdvojenim par stajalista, i radije ce da izadju, hodaju do kola, izvuku se iz kvarta, udju na magistralni pravac ka drugom delu grada, stignu tamo, pa opet traze parking mesto pa opet pesace od njega do odredista... a svo vreme imaju direktnu vezu JGPa... to prosto ne mogu da shvatim.

Sto sam rekao na drugoj temi nedavno - naravno da savrseno razumem i podrzavam coveka koji zivi u Batajnici i pali auto da bi isao na posao u centru. Ali kad vidim ove neke koji zive na Dorcolu ili Vracaru i pale kola i guzvaju se da bi autom - u slobodno vreme - isli do Savskog venca ili Vozdovca... to mi je van svake pameti i obzirnosti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=865792#p865792:29gtsyez je napisao(la):
Пантограф » Pon Jul 19, 2021 4:30 pm[/url]":29gtsyez]Pa sad, pošto Pariz i Moskva ne denivelišu tramvaj, to verovatno znači da on u velikim gradovima - ne mora da se deniveliše. A može, i u Beogradu ponegde sigurno i treba.

Inače, gorenavedeni primer Nemačke (pomenut je konkretno Minhen, ali i cela Nemačka ima hiperrazvijen javni prevoz - i istovremeno enorman nivo upotrebe automobila) pokazuje da javni prevoz, bez obzira na kvalitet i razvijenost, nije dovoljan i da ljudi, jednostavno, više vole da voze svoja kola. S obzirom da Beogradu ne sledi populacioni bum, uz razvoj javnog prevoza - ne treba suzbijati individualni, treba ga olakšati. Jer to ljudi hoće i to vole. I ja isto, za više od polovine putovanja nikada neću koristiti gsp, ni da je najbolji na svetu. To je realno, ostalo su utopije.
Pariz i Moskva tramvaje drže više kao turističku atrakciju za razgledanje grada, nego kao vid javnog prevoza. Nije im ni potreban,pošto oba grada imaju više od 10 linija metroa. London je kompletan tramvajski prevoz ukinuo pedesetih godina jer se metro toliko proširio da je tramvaj postao neisplativ i nepotreban,tek pre par godina su vratili jednu ili dve linije,opet u turističke svrhe. Beograd je danas u takvom saobraćajnom problemu da su mu preko potrebne barem dve ili tri linije metroa,a tramvajska mreža neka ostane na postojećem nivou,može se i ona širiti,ali samo u one ulice koje su dovoljno široke da imaju prostora za denivelisanu tramvajsku prugu. Mislim da za širenje trolejbuske mreže Beograd nema realne mogućnosti,jer oni uvek moraju deliti kolovoz sa ostatkom drumskog saobraćaja što samo povećava gužvu,jedino bi imalo smisla da se određene autobuske linije pretvore u trolejbuske.
 
Vrh