Šta je novo?

Metro

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=865319#p865319:2vhewpjw je napisao(la):
Bender Rodriguez » Ned Jul 18, 2021 2:07 am[/url]":2vhewpjw]Farbanje garnitura u zasebne boje za svaku liniju onemogućava ili otežava prebacivanje jedne na drugu liniju po potrebi. Napravio bi se logistički košmar.

То јесте један од недостатака оваквог приступа. Гарнитура би била формално везана само за једну линију. Ја сам ово изнео под претпоставком да постоји добро организовано и ефикасно одржавање целог система које би спречило или свело на минимум отказивање полазака због дефекта.

Али као што сам већ рекао, у свету постоји овакав начин обележавања гарнитура. Додао бих и то да постоје метро системи где нису све гарнитуре исте и где није чак ни колосек исти као ни напајање па је тако физички немогуће да се гарнитура пребаци са једне на другу линију.
 
Neki izgleda nisu čuli za postojanje "električnih displeja" i mogućnost njihove zamene u slučaju kvara.

Чуо сам за ел. дисплеј и свакако да сам га и видео, али ово је нешто што већ постоји и што олакшава визуелну индентификацију саме линије и воза без претераног напрезања и сумње путника да ли је на правом месту.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=865320#p865320:1xwzk7dq je napisao(la):
solecar » Ned Jul 18, 2021 2:11 am[/url]":1xwzk7dq]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=865303#p865303:1xwzk7dq je napisao(la):
Užice » 18 Jul 2021 01:16[/url]":1xwzk7dq]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=865297#p865297:1xwzk7dq je napisao(la):
DzonTravolta » Ned Jul 18, 2021 12:59 am[/url]":1xwzk7dq]Ergo, nazad na temu.
Ovo što Vesić priča o molbi KCS-a je besmisleno. U Beču se metro stanica Mihelbojern/Opšta bolnica nalazi u visini prozora opšte bolnice.
Prilično sam siguran da je tako i u drugim velikim gradovima.
Saglasan sam sa ovim što Vučko kaže, mi još uvek ne znamo ni kada će prva i druga linija, a naročito neka fantomska treća.

Druga stvar... još nije naročito sigurno da aktuelna opozicija može da pobedi SNS u Beogradu, ali je takva mogućnost znatno veća nego 2018.
I sad, dođu razni NDBGD kao deo koalicije na vlast, likvidiraju aktuelni projekat metroa i vrate ga na nulu.
Ne znam da li bi to bilo srećno rešenje ili ne.
To bi bila katastrofa, jer bi automatski značilo još najmanje 10-15 godina bez ijedne linije metroa. Koliko god trenutno aktuelni plan metroa bio promašen i politički-interesno podređen BGH20,ipak bi njegova puna realizacija bila daleko manje zlo od sadašnjeg stanja u kojem je Beograd slovom JEDINI milionski grad na tlu Evrope bez metroa,a verovatno i sa najvećim saobraćajnim gužvama na starom kontinentu. Naravno,sve to pod uslovom da od početka izgradnje na jesen bude nešto,a ja ovoj vlasti ne verujem apsolutno ništa, jer im nebi bio prvi put da lažu i za mnogo sitnije stvari od metroa, a do sada su najmanje dva puta slagali beograđane i što se tiče tog projekta: da su radove na metrou započeli 2016. po obećanju od izbora 2014. kada su došli na vlast u BG, danas bi prva linija verovatno već bila pri kraju,i onda nikakav NDBGD nebi mogao da stopira ceo projekat,čak i ako bi se vlast promenila.
A kada pogledam mapu i vidim prazninu zapadno od Makiša i južno od Južnog bulevara, ne mogu da se ne zapitam koja je razlika između toga da imamo i nemamo metro. A i zašto je bitno da po svaku cenu prestanemo da budemo JEDINI milionski grad na tlu Evrope bez metroa?

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=865319#p865319:1xwzk7dq je napisao(la):
Bender Rodriguez » 18 Jul 2021 02:07[/url]":1xwzk7dq]Farbanje garnitura u zasebne boje za svaku liniju onemogućava ili otežava prebacivanje jedne na drugu liniju po potrebi. Napravio bi se logistički košmar.
Neki izgleda nisu čuli za postojanje "električnih displeja" i mogućnost njihove zamene u slučaju kvara.
Razlika je u tome što će sa izgradnjom prve linije biti rasterećen barem koridor Mirijevo-Trg Republike-Žarkovo,a sada smo u stanju da se bukvalno ceo grad guši u saobraćajnom kolapsu i smogu,čak i neke relativno periferne saobraćajnice.
Da me niko ne shvati pogrešno,ne podržavam ni pod razno ovu vlast,ni na gradskom,ni na republičkom nivou. Neka se promeni gradska vlast 2022. ali neka nastave sa realizacijom metroa,ukidanje ovog plana i ponovno projektovanje od nule će Beogradu oduzeti još mnogo godina,a to bi inače bio već neki dvadeseti put da se tako postupa sa metroom. Jedna vlast počne da projektuje metro,ne stigne za svog mandata da izgradnju prenese sa papira na teren,a već sledeća garnitura sve to stopira i kreće od nule,ni ona ne započne izgradnju dok ne padne sa vlasti,i tako redom,to političko vrzino kolo se u Beogradu vrti već više od pola veka kada je u pitanju metro,a jedina posledica tog stalnog odlaganja kad god se promeni vlast je ta da Beograd po funkcionalnosti saobraćaja i kvalitetu života u njemu sve više liči na neku afričku prestonicu,i to siromašnijih afričkih zemalja,jer one bogatije metro već imaju(Abudža,Kairo,Alžir).
Nije ovde poenta da metro treba sagraditi kako bismo se hvalili svojim standardom. Mogli bismo da se hvalimo samo prestonicama bivše SFRJ,Tirani,Kišinjevu,Rejkjaviku,Nikoziji,koje su toliko male da im metro ni ne treba. Da postoji jeftiniji način da se pobede saobraćajne gužve,ja bih bio prvi za njega. Nažalost,drugo rešenje za grad veličine Beograda ne postoji,pogotovo ne u trećoj dekadi 21. veka kada je broj motornih vozila i stanovnika u njemu daleko veći nego u vreme otkad datiraju prvi planovi za metro.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=865362#p865362:yng5sfvh je napisao(la):
overdrive » 18 Jul 2021 10:28[/url]":yng5sfvh]
Neki izgleda nisu čuli za postojanje "električnih displeja" i mogućnost njihove zamene u slučaju kvara.
Чуо сам за ел. дисплеј и свакако да сам га и видео, али ово је нешто што већ постоји и што олакшава визуелну индентификацију саме линије и воза без претераног напрезања и сумње путника да ли је на правом месту.
Zamislimo da se desi neki kvar, i iz nekog razloga voz sa linije 1 ne može da saobraća svojom trasom, nego samo da produži trasom linije 2. Na trasi linije 2, neko stoji i čeka da mu naiđe voz. Nailazi voz sa linije 1, a on ga propušta, jer to nije ta boja koja njemu treba, uprkos tome što voz ide trasom koja njemu odgovara.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=865372#p865372:yng5sfvh je napisao(la):
Užice » 18 Jul 2021 11:18[/url]":yng5sfvh]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=865320#p865320:yng5sfvh je napisao(la):
solecar » Ned Jul 18, 2021 2:11 am[/url]":yng5sfvh]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=865303#p865303:yng5sfvh je napisao(la):
Užice » 18 Jul 2021 01:16[/url]":yng5sfvh]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=865297#p865297:yng5sfvh je napisao(la):
DzonTravolta » Ned Jul 18, 2021 12:59 am[/url]":yng5sfvh]Ergo, nazad na temu.
Ovo što Vesić priča o molbi KCS-a je besmisleno. U Beču se metro stanica Mihelbojern/Opšta bolnica nalazi u visini prozora opšte bolnice.
Prilično sam siguran da je tako i u drugim velikim gradovima.
Saglasan sam sa ovim što Vučko kaže, mi još uvek ne znamo ni kada će prva i druga linija, a naročito neka fantomska treća.

Druga stvar... još nije naročito sigurno da aktuelna opozicija može da pobedi SNS u Beogradu, ali je takva mogućnost znatno veća nego 2018.
I sad, dođu razni NDBGD kao deo koalicije na vlast, likvidiraju aktuelni projekat metroa i vrate ga na nulu.
Ne znam da li bi to bilo srećno rešenje ili ne.
To bi bila katastrofa, jer bi automatski značilo još najmanje 10-15 godina bez ijedne linije metroa. Koliko god trenutno aktuelni plan metroa bio promašen i politički-interesno podređen BGH20,ipak bi njegova puna realizacija bila daleko manje zlo od sadašnjeg stanja u kojem je Beograd slovom JEDINI milionski grad na tlu Evrope bez metroa,a verovatno i sa najvećim saobraćajnim gužvama na starom kontinentu. Naravno,sve to pod uslovom da od početka izgradnje na jesen bude nešto,a ja ovoj vlasti ne verujem apsolutno ništa, jer im nebi bio prvi put da lažu i za mnogo sitnije stvari od metroa, a do sada su najmanje dva puta slagali beograđane i što se tiče tog projekta: da su radove na metrou započeli 2016. po obećanju od izbora 2014. kada su došli na vlast u BG, danas bi prva linija verovatno već bila pri kraju,i onda nikakav NDBGD nebi mogao da stopira ceo projekat,čak i ako bi se vlast promenila.
A kada pogledam mapu i vidim prazninu zapadno od Makiša i južno od Južnog bulevara, ne mogu da se ne zapitam koja je razlika između toga da imamo i nemamo metro. A i zašto je bitno da po svaku cenu prestanemo da budemo JEDINI milionski grad na tlu Evrope bez metroa?
Razlika je u tome što će sa izgradnjom prve linije biti rasterećen barem koridor Mirijevo-Trg Republike-Žarkovo, a sada smo u stanju da se bukvalno ceo grad guši u saobraćajnom kolapsu i smogu, čak i neke relativno periferne saobraćajnice.
I nakon te izgradnje će se grad gušiti u smogu, zato što taj smog ne potiče jedino i isključivo od kola. Gro toga potiče od grejanja na raznorazne alternative (loše drveće, loš ugalj...), pa tu je problem deponije, pa sekundarci, pa raznorazni mirisi iz fabrika u Pančevu i Smederevu, pa imamo i miris kanalizacije (koji zagađuje iako ne izaziva smog). Kada se izgradi ovakav metro, i prilagodi gradski saobraćaj takvom metrou, svi ti efekti koje spominješ se poništavaju povećanjem broja vozila tamo gde je metro zakinut.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=865372#p865372:yng5sfvh je napisao(la):
Užice » 18 Jul 2021 11:18[/url]":yng5sfvh]Da me niko ne shvati pogrešno,ne podržavam ni pod razno ovu vlast,ni na gradskom,ni na republičkom nivou. Neka se promeni gradska vlast 2022. ali neka nastave sa realizacijom metroa,ukidanje ovog plana i ponovno projektovanje od nule će Beogradu oduzeti još mnogo godina,a to bi inače bio već neki dvadeseti put da se tako postupa sa metroom. Jedna vlast počne da projektuje metro,ne stigne za svog mandata da izgradnju prenese sa papira na teren,a već sledeća garnitura sve to stopira i kreće od nule,ni ona ne započne izgradnju dok ne padne sa vlasti,i tako redom,to političko vrzino kolo se u Beogradu vrti već više od pola veka kada je u pitanju metro,a jedina posledica tog stalnog odlaganja kad god se promeni vlast je ta da Beograd po funkcionalnosti saobraćaja i kvalitetu života u njemu sve više liči na neku afričku prestonicu,i to siromašnijih afričkih zemalja,jer one bogatije metro već imaju(Abudža,Kairo,Alžir).
Nije ovde poenta da metro treba sagraditi kako bismo se hvalili svojim standardom. Mogli bismo da se hvalimo samo prestonicama bivše SFRJ,Tirani,Kišinjevu,Rejkjaviku,Nikoziji,koje su toliko male da im metro ni ne treba. Da postoji jeftiniji način da se pobede saobraćajne gužve,ja bih bio prvi za njega. Nažalost,drugo rešenje za grad veličine Beograda ne postoji,pogotovo ne u trećoj dekadi 21. veka kada je broj motornih vozila i stanovnika u njemu daleko veći nego u vreme otkad datiraju prvi planovi za metro.
Niko nije ni rekao da metro treba da se gradi da bi smo se hvalili standardom, već se priča da se gradi metro da bi mogli da se hvale kako nismo više jedini milionski grad u Evropi bez metroa.
Takođe, odbacivanjem aktuelnog plana ne bi smo bili u vrzinom kolu, niti se čekalo još ko zna koliko godina na realizaciju skice metro plana. Mi imamo sve već spremno, zato što ti raniji planovi, koliko god se mi suprostavljali sa mišljenjima oko toga koji je dobar i u kojoj meri, imaju dobrih stvari koje se mogu iskoristiti i u relativno kratkom roku se mogu napraviti novi planovi, tako da sa te strane ne bi smo bili u problemu.
Što se tiče finansija, a i saobraćajnih gužvi, najjeftinije rešenje je sprovesti metro tamo gde žive ljudi, a ne preko livada, potencijalnih budućih gradilišta, kao i do lokacija u gradu gde gravitira veći broj ljudi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=865275#p865275:3dc4nag1 je napisao(la):
Пантограф » Sub Jul 17, 2021 11:45 pm[/url]":3dc4nag1]Postoje zgrade kod Vukovog spomenika gde se baš, baš oseća kad prođe voz. Međutim, tehnologija smanjenja vibracija postoji, stanica ne mora da bude baš ispod bolnice, a kao što neko već napisa - isti su liniju 3 planirali preko KCS...

Inače, mislim da je Vespazijan, car šibicara, presmrdeo sa ovom izmišljotinom od pokretne trake do KCS i da je to prilika da ga se torpeduje... verovatno u diplomatiju, al ne za konzula, nego za veleposlanika izvanrednog i opunomoćenog. Kako god, nek se Beogradom više ne bavi.

To je i meni zapalo za oko. Neverovatno je kako se čovek svakodnevno blamira, u jednoj rečenici uspe da lupi nešto pa da sam sebe demantuje i onda se vrati na ono što je lupio. Znači metro ne može preko KCS, pa će ići treća linija, ali metro ne može tuda.
 
Jasno je da je veoma lose izveo ovaj spin jer je u totalnoj kontradikciji sam sa sobom kad kaze da prva linija ne moze zbog vibracija da prodje izpod klinickog centra a treca linija moze.
 
Upetljao se u svojim lažima.

Koliko god lukav, podmukao i brzog mozga bio, kada tolike godine laže i maže uzduž i popreko, pre ili kasnije počne da se sapliće.
 
Zamislimo da se desi neki kvar, i iz nekog razloga voz sa linije 1 ne može da saobraća svojom trasom, nego samo da produži trasom linije 2. Na trasi linije 2, neko stoji i čeka da mu naiđe voz. Nailazi voz sa linije 1, a on ga propušta, jer to nije ta boja koja njemu treba, uprkos tome što voz ide trasom koja njemu odgovara.


Све ми је то јасно. Рекао сам већ шта представља ману таквог система.
 
Ма колико да је прва линија у целини погрешна, и да по важности треба да буде заправо трећа по реду, ако је то услов да уопште почне да се гради метро (али са обухватањем КЦС и Прокопа) мислим да је мања жртава него да не крене уопште. Утицај на гужве ће бити тек после изградње треће линије...
 
Večeras u 20h na Newsmax Adria će biti emitovan prilog u kojem smo govorili o našim predlozima pomeranja metroa na Klinički centar Srbije, Prokop, Vidikovac i Petlovo brdo.
 
Gledao sam prilog ali tzv. cilj broj 2 ka Petlovom Brdu komotno može da se izbaci pošto u par priloga nije pominjan i verujem da je Vesić zadovoljan time da se svi zajedno bavite nečime što nema potencijal građanskog okupljanja, a i peticija je izvetrila u nastupima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=865463#p865463:ctzu48n7 je napisao(la):
Прле » 18 Jul 2021 15:49[/url]":ctzu48n7]Ма колико да је прва линија у целини погрешна, и да по важности треба да буде заправо трећа по реду, ако је то услов да уопште почне да се гради метро (али са обухватањем КЦС и Прокопа) мислим да је мања жртава него да не крене уопште. Утицај на гужве ће бити тек после изградње треће линије...
Pozdravili te stanovnici naselja duž Ibarske magistrale, koji će već sa izgradnjom prve linije da osete uticaj metroa na gužve.
 
Konfuzija valjda vidiš da će dobiti tramvaj :bash: a na snimku ispred bilborda kod Ceraka i Vidikovca se priča o Mladenovcu i Prokopu :violina:
 
Date su izjave i za to da bi uvođenje tramvaja na Cerak, Vidikovac i Petlovo brdo bila greška kao tramvajem u 21. vek i da bi to dovelo do toga da se za 50 godina shvati greška. Takođe je obrazloženo i u vezi Makiša. Intervju je trajao desetak minuta.
 
Весић: Од Железника до Карабурме метроом за 24 минута

Од Железника до Карабурме метроом ће се стизати за свега 24 минута, изјавио је заменик градоначелника Београда Горан Весић.

– Радним данима у шпицу метро ће ићи на 2,2 минута, у полушпицу на три и по минута, по подне на пет, а ујутру и увече на седам минута. Максимална брзина на отвореном биће 80 километара на сат, а на уласку и изласку из станица 30 – навео је Весић у интервјуу за Курир, који је пренео Танјуг.

Најавио је да ће уговор за пројектовање друге линије метроа Град Београд потписати у наредних неколико недеља са француском компанијом „Ежис”, која пројектује и прву линију.

– На прве две линије биће 42 станице на 40,3 километара трасе. Прва линија од Железника до Миријева биће дуга 21,1 километар, а друга од Земуна до Миријева 18,9. Обе ће имати по 21 станицу. Прве недеље септембра, заједно са Друштвом архитеката Београда, расписујемо конкурс за пројектовање првих 16 станица на првој линији. Пружићемо прилику домаћим архитектама јер свака станица треба да буде другачија и да говори о историји тог дела града – рекао је Весић.

Истакао је да ћемо после пола века, од 4. децембра 1970. године када је тадашњи градоначелник Бранко Пешић најавио изградњу метроа, дочекати да то у новембру и почне, и то градњом депоа на Макишком пољу.

Весић је подсетио да је буџет Града Београда данас највећи у историји престонице и да износи 1,219 милијарди евра, те додао да изградња две линије кошта као четири годишња буџета Града што значи да га Београд сам никада не би могао изградити.

– Захвални смо председнику Србије Александру Вучићу што је обезбедио 4,6 милијарди евра да би Београд добио метро – нагласио је Весић и додао да ће прва линија бити завршена 2028, а друга 2030. године.

На констатацију да прва линија не обухвата ни Прокоп ни Универзитетски клинички центар Србије, који је здравствено чвориште целе земље, Весић је рекао да нигде на свету метро не пролази испод болница јер вибрације које људи иначе не осећају утичу на рад осетљивих инструмената који се користе у медицини.

– Прва линија делом ће закачити Улицу кнеза Милоша, а метро станица „Мостар” биће свега 400 метара од Универзитетског клиничког центра Србије, од кога ће се до ње пружати подземна трака, да се људи директно спусте, без пешачења – појаснио је Весић.

Навео је да ће Прокоп бити обухваћен трећом линијом метроа, али и подсетио да је он иначе покривен БГ возом, с кога ће моћи да се преседне на неколико станица метроа.

Весић је подсетио да је Град Београд отворио гласање за све суграђане о томе како би желели да изгледају вагони метроа.

– Слобода, Снага, Светлост и Сигурност су називи за четири дизајна вагона о којима гласају Београђани што су заправо симболично и стубови будућег београдског метроа. Тако и Београд симболично добија своја 4С – рекао је Весић.

Коментаришући критике да је са председником Вучићем и министром финансија Синишом Малим цртао трасе метроа које иду из „нигде у нигде", Весић је рекао да је то још једна глупост јер се, истиче, постављањем линија метроа и БГ воза одређује правац развоја града.

– Чим смо објавили трасе метроа, за 10 одсто је порасла цена некретнина на око километар око станица, што је и нормално. Можете ли да замислите како ће изгледати делови Миријева, Железника или Жаркова са метро станицама. Планирамо развој града деценијама унапред – рекао је Весић.

Навео је да је траса метроа резултат скоро петогодишњег рада домаћих стручњака и реномираних страних компанија и додао да су мастер план саобраћаја радили Саобраћајни факултет и Завод за урбанизам Града Београда, те да је претходно утврђено да је најоптерећенија линија у граду потез од Макишког поља до Сајма.

– Осим тога, траса је утврђена на основу анализе једне од највећих британских компанија WSP, а пројект ради „Ежис", једна од највећих компанија на свету у овој области – закључио је Весић.

izvor: beograd.rs
 
ја мислим да ће 1. линија већ помоћи доста што се тиче гужве око сајма, али би било идеално кад би направили неки park&ride, огромну гаражу, ту негде код макиша да становници обреноваца и сличних места ту паркирају Б Е С П Л А Т Н О (иначе нико неће користити), и цап за 15ак мин су у центру и не размишљају о паркингу, а аутобусе појачати и скратити до ту негде, ионако садашњи 500-свашта и 800-свашта воде до Богу иза ногу: у ону небитну рупчагу од савског трга, кул је споменик ал одатле је цимање до апсолутно сваког дела града, па би метро олакшао долазак бар до станица куда пролази, а смањио гомилање милијарди аутобуса око савског трга и околине

што се тиче крака ка миријеву, ваљда ће становницима карабурме бити океј, миријеву хоће, ал то није неки нарочито значајан правац као крајеви 2. линије, додуше тамо око панчевца је итекако значајан, само треба барем удесетостручити капацитет панчевца да би се дошло до нивоа цивилизације која познаје точак и ватру, иначе ни 8 линија метроа неће ништа помоћи

линија 2 ће бити далеко ефективнија, опет, уз појачање 300-свашта линија које доводе сва она села и градове источно од БГ до станице устаничка, и неку гаражу ту негде (могло би поред лидла, ту има места колко оћеш), и значајно ће се растеретити транџе као и 17 и 31, линије које возе више путника него многе метро линије у свету

такође, двојка ће растеретити правац 600-свашта, сва она села градове и метрополе западно од мунзеа и нбг, ту места за гараже и појачане аутобуске станице има колко ти душа иште тако да не морам да дужим

управо зато је од кад је настала прва помисао о метроу, садашња линија 2 замишљена као прва и најважнија

линија 3 ће спојити правац 400-свашта, али досадашњи цртежи само до бањице су ми неразумни, продужио бих је ка раковици, да не морају становници миљаковаца, канаревих брда и раковица на аутобус за неколико станица, па метро, па онда опет где треба бус, ипак су то цивилизована социјалистичка насеља достојна метроа, чак ако се продужи до видиковца и живинарских брда може делимично да исправи недостатак крака 1. линије к тамо, ако не успеју да се изборе за крак
 
Ti stvarno misliš da će neko ko putuje iz Obrenovca, a već je u kolima, da preseda na Makišu na metro, da bi došao do centra?
Ti stvarno misliš da će neko sa poteza 500, da preseda na Banovom brdu na metro, da bi došao do centra, a onda opet presedao da dođe do mesta gde sada daelko jednostavnije stiže?
Ti stvarno misliš da će neko sa poteza 600 da se cima iz Surčina do Zemuna, preko NBG da bi metroom preko tog istog NBG došao do centra?
 
Ruku na srce, ja znam par ljudi koji praktikuju koncept Park & ride. Jedan kada treba da skokne do centra, kolima dolazi iz Višnjice do depoa Karaburma, tu parkira i onda dalje nastavlja prevozom. Znam isto jednog što dođe do Hajata, tu parkira i onda dalje nastavlja prevozom ka centru.

Ali svakako da je broj ljudi koji primenjuje taj princip generalno izuzetno mali.

Beograd je jako čudan kao urbanistički fenomen, ima u sebi razne odlike i prakse koje se sprovode, ali sve je to uvek nekako raštrkano i netipično, različito od očekivanja i projekcija. Valjda zato što je i sam grad toliko šaren i mešovit. I brda i ravnice, i staro i novo, i široko i usko, negde dobar prevoz a negde katastrofa, mnogo planskih naselja a mnogo i divljaka... Mnogo šarenila u svakom smislu i u svakoj kategoriji.
 
Znam i ja dosta njih koji žive u naseljima duž Borske, a dođu kolima do mene, pa odatle na gradski prevoz. Ali takvih je u manjini. Zato sam i postavio sva ona pitanja, jer ipak je mnogo više ljudi koji direktnu vožnju od tačke A do tačke B svojim kolima smatraju komforom, u trenutku kada nam ljudi iz instranstva (pojedine zemlje i gradovi) govore kako jednostavno možemo gradskim prevozom da dođemo od jedne do druge tačke.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=865604#p865604:23wxoqt9 je napisao(la):
solecar » Pon Jul 19, 2021 2:03 am[/url]":23wxoqt9]Ti stvarno misliš da će neko ko putuje iz Obrenovca, a već je u kolima, da preseda na Makišu na metro, da bi došao do centra?

да ако има бесплатно паркирање код макиша, па не мора да размишља где ће да ували ауто и колико ће га коштати

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=865604#p865604:23wxoqt9 je napisao(la):
solecar » Pon Jul 19, 2021 2:03 am[/url]":23wxoqt9]
Ti stvarno misliš da će neko sa poteza 500, da preseda na Banovom brdu na metro, da bi došao do centra, a onda opet presedao da dođe do mesta gde sada daelko jednostavnije stiže?

мислим да хоће преседати на метро ако је брже (свакако јесте, чак и са још једним преседањем, заобилази ее гужва код сајма), и лакше стићи директно метроом до неког дела центра, уместо пентрања уз брда до прве нормалне аутобуске линије, или преседања са небитних 78/83, цимања трамвајем (па вероватно још једним преседањем)...

ево конкретно до теразија, с једне стране имамо минимум пола сата дуже путовање кроз гужве код сајма и мостара, па онда алпинизам до горе, а са друге стране преседање на метро линију 1 негде при почетку, излазак код трга републике, и лагану шетњицу до теразија

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=865604#p865604:23wxoqt9 je napisao(la):
solecar » Pon Jul 19, 2021 2:03 am[/url]":23wxoqt9]
Ti stvarno misliš da će neko sa poteza 600 da se cima iz Surčina do Zemuna, preko NBG da bi metroom preko tog istog NBG došao do centra?

можда сам погрешио што се тиче 600 потеза, можда сам мислио на 700, не познајем тај део града баш сјајно, мислио сам на линије које се врте око земуна, али из сурчина може на линију 3 негде код бежаније или краја блокова, ту негде да се пребаце бусеви



ево ја први до неких делова града (нека друга периферија) идем колима, а до центра ни у бунилу колима, само 31, да не живим на коњарнику, него негде мало даље, волео бих да постоји нека гаража или паркинг где могу да оставим ауто, седнем на 31, и за 15 мин сам у центру, јер ван шпица 31 функционише изузетно добро, обично иду прилично добри аутобуси, није гужва, а јако је брз, од мене до храма треба око 12 минута

тако некако треба метро да функционише, не да малтретирамо људе додатним преседањима и скраћивањем бусева, него да им олакшамо и убрзамо долазак до центра са периферије града, а онима који су на ултрапериферијама да омогућимо лак долазак до метроа, самим тим потреба за уласком аутомобила, и јаких аутобуса (16,17,23,31,95) у центар ће се смањити, ценим да је многима лакше да дођу до периферије, телеПРОНТују се до центра (у односу на садашње гужве), и не размишљају о паркингу ако су ишли колима, него ово сада
 
Sto se tice Obrenovca oni su ako se prate njihove izjave(sto je sve teze)zamislili da do 2027(godinu dana pre metro linije 1) naprave prugu Obrenovac -Makis i time kreiraju park/ride sistem.Vi sad recite koliko je to realno?

A za Petlovo brdo/Vidikovac ocekujem argument da oni imaju zs Knezevac ,a kad dodju "brzi vozovi" na 12-15 min do centra.(to je negde skoro izjavljeno)

Jos jedan potencijalni izgovor moze biti ideja o stanici voza na cerak vinogradi okretnici.Ko se vise razume nek objasni koliko je to realno finansijski,sto se tice vremena i potreba gradjana?
 
Да ли стварно очекујете паркинге и park and ride комцепт када се све ове деценије нису удостојили да га уведу уз БГ воз?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=865604#p865604:10g9ooy5 je napisao(la):
solecar » Pon Jul 19, 2021 12:03 am[/url]":10g9ooy5]Ti stvarno misliš da će neko ko putuje iz Obrenovca, a već je u kolima, da preseda na Makišu na metro, da bi došao do centra?
Ti stvarno misliš da će neko sa poteza 500, da preseda na Banovom brdu na metro, da bi došao do centra, a onda opet presedao da dođe do mesta gde sada daelko jednostavnije stiže?
Ti stvarno misliš da će neko sa poteza 600 da se cima iz Surčina do Zemuna, preko NBG da bi metroom preko tog istog NBG došao do centra?
Svi problemi tog tipa se trivijalno lako rešavanju ukidanjem ili skraćivanjem tih smetajućih linija.
 
Направиће такав паркинг сигурно, није упоредив БГ:воз са метроом у том смислу. Мада сам и БГ:воз лично користио на тај начин, више пута (није баш лако из 2. МЗ на Б. коси доћи до стајалишта Тошин бунар, мора да се преседа са 75 на 65, па се онда дође колима до ивице сурдука, па низ степенице - а при повратку и уз њих, што је здраво :D). И иначе није занемарљив број Београђана који паркира у најближој незонираној улици и продужава у центар, напротив. Нормално је и да ће неко ко на Теразије иде из Обреновца, или из Сремчице, паркирати ауто у Макишу и продужити метроом - то је и лакше, и брже, и јефтиније.
 
Vrh