Šta je novo?

Metro

Peregrino":2b05rtim je napisao(la):
Zapoceo jeste, ali koliko je zavrsio? A i to sto je zavrseno, koliko je efikasno, funkcionalno... U svakom poslu je bitan krajnji rezultat. Samo se to racuna.
Nemoj tako, započeo je seču platana, i odužilo se prilično, a onda je poslao snažnu poruku, posekao poslednji i završio. Molim lepo.
 
GRAD BUDUĆNOSTI: Kako će izgledati trasa metroa u najdužoj gradskoj ulici
Metro možda ispod Bulevara
G. Svilar | 23. 07. 2010. - 00:02h | Komentara: 0

Prva linija beogradskog metroa jednim delom prolaziće Bulevarom kralja Aleksandra, što je otvorilo dilemu da li će Bulevar, koji se sada rekonstruiše, ponovo biti raskopavan kada metro krene da se gradi. Za gradske funkcionere takva nedoumica ne postoji jer je, kako kažu, u okviru sadašnje rekonstrukcije ostavljen prostor za metro.

Ovo je za „Blic“ potvrdio gradski arhitekta Dejan Vasović. Gradska vlast zahteva da se metro trasira tako da bude u potpunosti nezavisan od drugog saobraćaja. Da li će to biti ostvareno gradnjom po površini, ispod ili iznad zemlje, definisaće stručnjaci iz francuskih graditeljskih preduzeća kojima je poverena izrada idejnog projekta. Ipak, već sada postoje procene da će, ukoliko metro u Bulevaru bude trasiran iznad zemlje, biti teško obezbediti da on u potpunosti bude nezavisan od drugog saobraćaja.

- Rekonstrukcija Bulevara koja je u toku omogućava realizaciju svakog od navedenih rešenja. Nakon sadašnje rekonstrukcije Bulevarom će ići tramvaj, a ne metro. Iz ove perspektive čini se verovatnijim da će metro u Bulevaru biti izgrađen ispod površine zemlje. Izgradnjom trase metroa iznad zemlje bilo bi veoma teško ostvariti potpunu nezavisnost u odnosu na drumski saobraćaj. Ne i nemoguće svakako - kaže gradski arhitekta Dejan Vasović.

Da li će u Bulevaru ponovo biti raskopavanja i „građevinskih zahvata“ početkom 2013. godine, za kada se najavljuje početak gradnje prve linije metroa?

- Svakako da ne. Način realizacije rešenja koje će predložiti francuski stručnjaci vodiće računa o radovima koji su tek izvedeni. U okviru ove rekonstrukcije u Bulevaru rezervisani su nadzemni i podzemni koridori za prolaz buduće linije metroa. Svi radovi na izgradnji metroa mogu se izvoditi bez intervencija na radovima već izvedenim u okviru sadašnje rekonstrukcije, bilo na površini (postavljanjem novih šina duž sadašnje trase tramvaja), ili pod zemljom (bušenjem nezavisnih tunelskih cevi) - kaže Vasović.

Kako treba da izgleda prva linija metroa već su predložili domaći stručnjaci. Prema ocenama saobraćajnih stručnjaka iz Direkcije za građevinsko zemljište Beograda prva linija metroa (Ustanička - Aleksandra Dubčeka) treba da bude duga 15 kilometara. Prvo bi trebala da bude izgrađena trasa od Ustaničke ulice do Ulice Aleksandra Dubčeka, a posle toga bi se nastavila izgradnje te linije do Bloka 45. Kompozicije bi se, u proseku, kretale brzinom od 28,2 kilometara na sat. Projekat stručnjaka Direkcije predviđa da će vreme putovanja Linijom 1 iznositi 26 minuta. Budućim putnicima od Ustaničke ulice do Trga Republike biće potrebno 12 minuta, a od Vukovog spomenika do Ulice Aleksandra Dubčeka 17 minuta. U zavisnosti od predloga francuskih stručnjaka biće odlučeno i gde će biti glavna stanica metroa. Za sada su u igri Trg Nikole Pašića i Trg Republike.

Sve novo

Osim saobraćajnog aspekta, sadašnja rekonstrukcija Bulevara predstavlja unapređenje gradske podzemne infrastrukture, poručuju iz Grada

- Najveći radovi, kako po obimu, tako i po vrednosti, nalaze se ispod zemlje, što je preduslov da se ostvari planom predviđena izgradnja novih poslovnih i stambenih objekata duž Bulevara. To znači da će značajna sredstva koja je grad Beograd uložio u ovu infrastrukturu biti potpuno u funkciji razvoja i izgradnje ovog dela grada, bez obzira na eventualna nova saobraćajna rešenja - kaže gradski arhitekta Dejan Vasović.
Izvor: Blic
 
Znači ipak će rešenje za celu trasu odraditi Francuzi,a zadatak im je nezavinski šinski sistem,tako da ipak će se ići ispod Bulevara :kafa:
 
bolje je da kopaju ispod zemlje nego da rade cut and cover. mada, znajući kvalitet asfalta u zadnje vreme, ne bi se iznenadio da opet otkopaju ceo Bulevar. taman će proći dovoljno vremena do početka gradnje
 
metroazbuki.jpg


- nisam racunao na prolazak metroa preko mosta na adi, blokovi i brdo su dobro povezani tramvajem i automobilima preko mosta
- vodio sam racuna da se sve linije preseku, da ne bi doslo do situacije da su potrebna dva presedanja
- iz svih "periferija" se bez presedanja dolazi do centra
- vodio sam racuna da obavezno budu povezani i ada, prokop, savski amfitearar, vuk, slavija
- mozda bi bilo izvodivo upotrebiti stari tramvajski most kao metro most?
- gradnja: prvo prva linija, zatim krakovi ka banovom brdu i blokovima (kao plavaA i plavaB) i, na kraju, krakovi ka mirijevu i vozdovcu
- nisam (osim mosta) oznacavao nadzemne deonice, bile bi verovatno iznad auto-puta, malo po nbg i izmedju sajma i brda
 
Nesto gledam sada ove moguce trase i stanice, cini li vam se da u nekim delovima grada ima mozda vise stanica nego sto realno treba? Konkretno, mislim na Bulevar KA, stanice su Olimp pa Cvetkova pijaca, pa onda Batutova i Lion, Djeram i Sredacka, umesto 6 stanica mogli bi da prepolove taj broj. Od Djerma do Sredacke se stize laganom setnjom za 3-4 minuta mozda, isti je slucaj i za ostale stanice koje sam naveo, plus, tramvaj prolazi kroz ceo Bulevar tako da ce biti alternativa.
 
Pa naravno da ima "visak stanica" kada su samo tramvajske stanice precrtali i kada je to zapravo tramvaj a ne metro...
 
Mrkonjić":2ofkw9rm je napisao(la):
kaže on.

Mrkonjić dodaje da je „dilema 'teški' ili 'laki' metro, još prisutna u glavama naših stručnjaka, ali taj posao biće obavljen do kraja godine i za njega je zadužen gradonačelnik Beograda Dragan Đilas".
"Ja Đilasu verujem!", naglasio je ministar Mrkonjić.
Vidim da ćemo da dobijemo POLUVELTER METRO
 
Hm... kazu: ako metro bude isao Bulevarom, nece biti raskopavanja, jer je projekat rekonstrukcije ostavio mesto i za metro. :dil: Kako su emotivno vezani za LRT
 
Da,samim tim što će Alsom i Ežis projektovati kao i odluka Skupštine Grada o nezavisnom šinskom sistemu koja je obavezujuća ,Belam je prošlost ,ali to bi trebalo neko valjda da im saopšti,a ovih dana ima i gorih saopštenja za narod a kamo li za te Belamovce,jer treba da im neko nacrta da su Beograđani jedinstveni u tome da ne žele Lrt,pa makar se ništa i ne gradilo :kafa:
 
Ali cuime se taj bavi i ima li kontakta sa realnoscu taj ko pored takve Odluke i izjave da ce povrsinski ici jedino tramvaji, misli da je projektom zaista ostavljeno mesta i za metro.
 
Da,dobro pitanje,i još jedno..odakle tolika ovlašćenja i pravo Direkciji za građevinsko z. da oni odlučuju umesto da predlažu, kao i da vrše propagandu u medijima o tome da li će se graditi Lrt ili Metro,pored Skupštine grada za koju se zna kakvu je odluku donela,pa ako su direkcija za g.zemljiše onda im je valjda imperativ da eliminišu problem imovinsko-pravnih odnosa ..jer oni u poslednjih nekoliko dana javnosti prestavljaju rečju i slikom da će se sigurno graditi Lrt Belam,i pored odluka i dobrih najava iz Grada da će Francuzi raditi novu studiju a i graditi, i samim time unose zabunu u javnosti,mislim to nema nikakvog smisla i time samo štete imidžu Gradske vlast.
 
A kad god dolaze nove informacije o saobracaju generalno, uvek su protivrecne, nejasne, nedovoljno definisane. Stice se utisak da je citava struktura nedovoljno organizovana
 
Jerkovic":fbn46npk je napisao(la):
Nesto gledam sada ove moguce trase i stanice, cini li vam se da u nekim delovima grada ima mozda vise stanica nego sto realno treba? Konkretno, mislim na Bulevar KA, stanice su Olimp pa Cvetkova pijaca, pa onda Batutova i Lion, Djeram i Sredacka, umesto 6 stanica mogli bi da prepolove taj broj. Od Djerma do Sredacke se stize laganom setnjom za 3-4 minuta mozda, isti je slucaj i za ostale stanice koje sam naveo, plus, tramvaj prolazi kroz ceo Bulevar tako da ce biti alternativa.
Naravno da je previshe stanica. :)

Kao sto neko vec reche, preslikali su tramvajske stanice kao metro.
Pogledaj samo stanice Vuk - Pravni fakultet - Trg N. Pasica - Trg republike... :rolleyes:


Inache, meni lichno se nikakav nadzemni metro ni na teritoriji Nbg-a ne dopada. :violina:
Ne svidja mi se pesma koja se stalno vrti - Nbg je prostran, ima puno mesta, moze sve da stane... :notok:

I, tako cemo jednog dana doci do urbanistichkog haosa i u ovoj opstini. Zapravo, vec je pocheo da se shiri kao zaraza... :bash:
 
Da slažem ,se pa upravo to što su obnovili tramvajsku prugu u Bulevaru je razlog da stanice budu na većoj razdaljini 1km-2,jer je to i neophodno da bi vozovi razvili projektovanu brzinu,dok recimo bliže centru potez stanica Vuk-Pravni-Skupština ipak su potrebne te stanice,za Nbg isto rešenje je najbolje u tunelu ili stubovi ako mora ,moguće je otvoreni iskop,plitki tunel,sve osim zauzimanja površina
 
Ali mozda je jeftinije napraviti jedno stajaliste sa dva prilaza... NPR, stanica Nikole Pasica da ima ulaz i iz podzemnog prolaza kod poste
 
Ideja je dobra videh slično kod Sofijskog Metroa ali,su razdaljine velike iako vizuelno ceo prospekt od Doma sindikata do G.Pošte ne deluje kao Crveni Trg u Moskvi,kada krene da se pešači ipak je to velika razdaljina
 
Moguce je izgraditi jednu stanicu sa vise izlaza,povezanih sa horizontalnim liftovima, tj. pokretnim trakama, o tome smo nedavno pisali. Neko je napisao da se izmedju dve stanice, prekratkog rastojanja lako prepesaci, pa to je isti nacin razmisljanja i tih koji su ih smisljali, jer niko razuman ne prelazi celo rastojanje izmedju stanica, nego POLOVINU I MANJE RASTOJANJA IZMEDJU STANICA! Pitanje sina u Bulevaru, sine do Vuka ce za par godina biti vec dotrajale i nece ih vracati, a prva trasa ce ici do Vuka, dok se izgradi nastavak do Mirjeva i sada obnovljene sine ce odsluziti svoje. Ako se uvede metro, tramvaj mora da se ukloni, cak iako bude sasvim ispod tla. Ali izgleda da trasa na Bulevaru, mozda ima bolju alternativu u trasi sa stanicama Terazije, SKC, Slavija Cubura, Krst, Djeram, Cvetkova pijaca...
 
To što kažeš da se tramvaj treba ukiniuti kada se izgradi Metro je suprotno trendovima u svetu naprotiv svuda se forsira tramvaj bez obzira da li se poklapa sa trasom Metroa ili ne,i zbog toga da stanice Metroa mogu budu na većem rastojanju a pored ekologije i ekonomičnosti služe kao rezervni podsistem,jer veliki gradovi imaju sve vidove prevoza i suviše je rizično da postoji samo jedan,evo jedan primer u vanrednim situacijama u Pragu,kada je bila velika polava Metro je bio pod vodom u mnogim delovima,jer nisu stigli na vreme (ljudski propust)da zatvore čelična vrata koja inače služe da su slučaju nuklearnog rata Metro pretvori u sklonište,posle toga čitav Prag je grunuo u tramvaje koji su kako kažu izdržali krdo i spasili Prag. :kafa:
 
2012":y68kf4dh je napisao(la):
za Nbg isto rešenje je najbolje u tunelu ili stubovi ako mora ,moguće je otvoreni iskop,plitki tunel,sve osim zauzimanja površina
I ja sam protiv zauzimanja povrsina.
Ali, u tom slucaju otpada i nadzemna trasa, i otvoreni iskop, kao i trase na stubovima. Zapravo, mislim da bi za nas mentalitet, resenje na stubovima, bilo daleko najnehigijenskije.
 
Pod uzurpacijom prostora podrazumevam i ideju trase na stubovima... Estetski gledano, takvo resenje mi je cak i ruznije nego trasa na ulichnom nivou (mada je ova druga zavisna od ostatka saobracaja, te tek ne dolazi u obzir). :)

stf, potpuno si upravu kada si se osvrnuo na nas mentalitet i aspekt u vezi sa higijenom trase izdignute na stubove. Ne smem ni da zamislim na sta bi to lichilo... :/ Stubovi bi bili izrvljani, oblepljeni, prljavi posle nekoliko godina, a bili bi i prirodni kolektor kojekakvog djubreta... :(

Ili tunel, ili nista! :p
 
Pa stubovi zeleznice sada kroz BG su ok...ali oni na neki nacin zaobiolaze glavne bulevare. Mnogo bi ruzno bilo praviti stubove na bulevaru avnoja... ili slicno
 
Da slažemo se svi to nije za naš mentalitet,stubovi za Metro Dubai izgledaju moćno,ali tamo prostora ima koliko hoćeš dok ovde žele da te Bulevare koji Beogradu daju taj metropolis look žele da devastiraju i naruže,pa će grafiti,vatre,smeće postati zažtitni znak takvog Metroa,jer nemamo kulturu življenja kao u Kopenhagenu.
copenhagen-metro.jpg

Metro Kopenhagen
w3xGcycUC2YANlbyb1Ww1237649757.jpg

Mada i tamo ima garfita ali,nema logorskih vatri i smeća
plan_denmark_copenhagen_metro_train_over_water_oerestadsselskabet
 
Vrh