Trikolori na šinama N. V. BRKOVIĆ | 19. jul 2010. 21:08 | Komentara: 0
Izrada projekta prve linije Beogradskog metroa najverovatnije će biti poverena Francuzima. Rad na planu četiri miliona evra
Kompozicija podzemne železnice kopanije "Alstom"
Metro uprkos neverici
METRO u Beogradu, višedecenijsku želju svih žitelja prestonice, nadmeću se da ispune Rusi, Španci, Nemci, Austrijanci, Kanađani, Kinezi, Japanci, a odnedavno i Francuzi. Ugovor o izradi projekta prve linije i master plana Beogradskog metroa trebalo bi da bude potpisan 1. septembra, a prva faza radova bi počela 2013.
Od početka godine bilo je više nagoveštaja da će Francuska investirati u beogradski metro. Spremnost firmi "Alstom" i "Ežis" da grade po sistemu "ključ u ruke", prenela je pre nekoliko meseci francuska državna sekretarka za spoljnu trgovinu An-Mari Idrak, prilikom sastanka sa ministrom za infrastrukturu Milutinom Mrkonjićem.
O ulasku Francuza na srpsko tržište govorio je i gradonačelnik Dragan Đilas krajem juna kada je Skupština grada usvojila informaciju o izradi dokumenta "Beogradski metro – osnova za izbor rešenja". Prvi čovek Beograda rekao je tada da kapacitet metroa - odakle će biti napajan, koliko vagona, perona i stanica će imati – treba da precizira studija koju bi, u vidu donacije francuske vlade, uradila neka od njihovih kompanija sa iskustvom u ovoj oblasti.
U gradu, međutim, u ponedeljak nije bilo zvaničnih izjava o saradnji sa francuskim komanijama. Međutim, nezvanično saznajemo da će upravo "Alstom" i "Ežis" biti angažovani na poslovima oko metroa.
- Ništa nije završeno i svi zainteresovani su još u igri - navodi izvor "Novosti". - Francuzi su sigurno najozbiljniji konkurenti da dobiju posao, ali o ovom pitanju će se odlučivati na najvišem državnom nivou.
GLOBALNI LIDERI
KOMPANIJA "Alstom" je jedan od lidera u oblasti izgradnje metroa i pokriva više od petine globalnog tržišta. Tokom 70 godina postojanja izgradila ih je više od 45 širom sveta. Firma "Ežis" bavi se inženjeringom i konsaltingom u oblasti infrastrukture i sistema za transport, prostornog planiranja, zaštite voda i životne sredine.
O ulasku Francuza na srpsko tržište govorio je i gradonačelnik Dragan Đilas krajem juna kada je Skupština grada usvojila informaciju o izradi dokumenta "Beogradski metro – osnova za izbor rešenja". Prvi čovek Beograda rekao je tada da kapacitet metroa - odakle će biti napajan, koliko vagona, perona i stanica će imati – treba da precizira studija koju bi, u vidu donacije francuske vlade, uradila neka od njihovih kompanija sa iskustvom u ovoj oblasti.
PONUDE I SA ISTOKA
O IZGRADNJI metroa u Beogradu razgovaralo se i sa Rusima. Prilikom poseta Srbiji predstavnici ruske vlasti, između ostalog, pokazali su interesovanje za gradnju železničke stanice Prokop u Beogradu, kao i za rekonstrukciju stanice metroa kod Vukovog spomenika. Takođe, gradili bi po sistemu "ključ u ruke" - laki ili teški metro. Za kreditno investiranje u metro, osim Rusije, nudili su se i Kina i Japan.- Ništa nije završeno i svi zainteresovani su još u igri - navodi izvor "Novosti". - Francuzi su sigurno najozbiljniji konkurenti da dobiju posao, ali o ovom pitanju će se odlučivati na najvišem državnom nivou.
Ugovor o izradi projekta prve linije i master plana Beogradskog metroa koji će biti poveren firmama "Ežis" i "Alstom", trebalo bi da bude potpisan 1. septembra. Rad na projektu će koštati četiri miliona evra, a doniraće ih Vlada Francuske.
Za izradu studije Francuzima će trebati od šest do 12 meseci, pa se procenjuje da će izgradnja prve faze početi 2013. godine. Inače, projektanti će se opredeliti za pravac jugoistok-severozapad, od Ustaničke ulice, duž Bulevara kralja Aleksandra, kroz centar, pa preko Save, Novim Beogradom do Tvorničke ulice u Zemunu, što se poklapa sa mišljenjem čelnih ljudi Beograda.www.novosti .rs
Rekoh ja ranije da će Beogradski Metro biti pitanje prestiža