Šta je novo?

Metro

Meni je palo na pamet da linija ide Vuk - C.krst. Lion umesto stanice kod Đerma, ali nikako da nastavi duž V-Ilića ili taako nešto ka Konajrniku.

Bulevar ima nastavak ka Kaluđerici. Lugovima i ostalim dalekim naseljim tj. mnogo veći potencijal.

Матеја Бељан":u8bvog8t je napisao(la):
a Bulevar sa dobro organizovanim tramvajskim prevozom + presedanje na metro nece imati problema u funkcionisanu, pogotovo sto ne bi bilo nikakve potrebe za autobusom.
Bulevar nema vezu bez presedanja to samog centra grada tako da ne bi rekao kako je to dobro organizovano. Bićekad metro prođe ispod Bulevara pa do centra
 
Nemam predstavu da li je izvodljivo da se stari železnički most iskoristi za metro, a stara železnička stanica, pretvori u metro stanicu. U tom slučaju, taj deo trase bi bio iznad zemlje, a ispod zemlje prema Terazijama trasa bi mogla biti iz pravca parka kod Ekonomskog fakulteta. Ne bi morao da se gradi nov most, a sve to podrazumeva da bi morao da se oslobodi savski amfiteatar, što bi realno bilo moguće završetkom železničkog čvora i stanice u Prokopu. Znači leva obala Save je nadzemni metro (jeftinija varijanta). Desni deo Save je nadzemni do stare železničke stanice i Ekonomskog fakulteta, a tunel koji bi se radio za prvu liniju bi bio dugačak 6-7 km. (Ekonomski fakultet, Terazije, Skupština, Pravni fakultet, Cvetkova pijaca, Konjarnik).
 
tekst iz sutrašnje politike

Од Звездаре до Земуна за 26 минута

i slika koja sugeriše lrt

svs19u.jpg


:rolleyes:
 
Uzas

Pogledajte samo izvor na fotografiji iz politike i sve ce vam biti jasno. Ne smem ni da pomislim da je ovo istina u svakom smislu :bash:
 
S ovim sistemom naizmenicnih deonica tunel/povrsina podseca me na metro u Portu koji vise podseca na laki sinski sistem. Stanice van samog centra grada su na povrsini, gde se tunel koristi kod ukrstanja sa vaznijim raskrsnicama. To se na gornjoj slici vidi u oba bulevara. Ovo funkcionise u gradovima velicine Porta (oko 300 hiljada stanovnika), ali za Beograd je pitanje.

Da li neko zna zasto je za ovu prvu liniju metroa uveden terminus Tvornicka u Zemunu? U mnogim svetskim gradovima metro saobraca do onih tacaka gde se prevoz nastavlja velikim brojem linija gradskog i prigradskog saobracaja. U slucaju terminusa Ustanicka to je ispunjeno, Lastine i GSB linije 300 dopremaju putnike iz pravca Smedereva, a takodje njoj gravitiraju i putnici iz Mirijeva, Uciteljskog naselja, Konjarnika i Medakovica. Za Tvornicku to ne vazi u tom smislu. Zar nije bolje produziti je do Keja gde je do devedesetih bila velika okretnica, odakle bi putnici nastavljali za sremska naselja, a pored toga bi odatle polazile i lokalne linije do gornjeg grada (15L do zel. st. Zemun, 17L, 84L do Galenike... ovo kao primer). A najbolje bi bilo da se metro produzi do sadasnje okretnice linije 17.

Dalje, zasto se stalno ta linija vuce Bulevarom Zorana Djindjica? Zar nije bolje da po prelasku Save nastavi Bulevarom Mihajla Pupina i dalje ka Zemunu? Time se eliminise sav dugolinijski saobracaj 16, 65, 75... sto i treba da bude krajnji cilj metro sistema.

Isto tako, kakva je ovo decja papazjanija sa odvajanjem od Opstine NBG ka Belvilu? Zar i to ne bi bilo bolje reseno odvajanjem posebnog koloseka kod Hajata i dalje ulicama Milentija Popovica i Jurija Gagarina ka blokovima na Savi. Odatle bi nastavljali autobusi za sremska naselja uz Savu, kao i ekspres bus linija za aerodrom. Time se dobija i veza sa depoom. Ovo bi bila druga linija metroa.

Treca linija metroa koja bi isla od Zemuna i dalje Bulevarom Zorana Djindjica bi imala ukrstanje sa linijom 2 kod zel. st. NBG i novim mostom preko Ade nastavila za Banovo Brdo.

Cetvrta linija bi bila od Karaburme preko Trga do Prokopa i dalje na jug ka Banjici.

Na ovaj nacin sa samo 4 linije dobio bi se dobar metro sistem koji bi efikasno koristio gradu i gradjanima na nacin da protera autobuski i automobilski saobracaj iz samog centra. Medjutim, visegodisnja kampanja najave metroa sa tzv. tri linije kao da sluzi da pripremi Beogradjane na ono sto im se sprema, a to je nefunkcionalan metro. A najgore je u tome sto se suflira francuskim kompanijama sta da rade i kuda da vuku linije (ispred necijeg ulaza u zgradu da se doticni ne zamara setnjom). Ako gradska direkcija vec ima plan, sta ce im Rusi, Francuzi i drugi. Neka onda sami grade.

Nadam se da gresim, ali iskustvo...
 
Ma to su one Narikače iz Belama
kolac39qb.gif
,sudeći po njihovoj listi želja Francuzi ne bi imali šta da rade, već bi otkupili Lrt studiju od Španaca firme Ineco,ali rekoše oni i ranije da će se razne interesne grupe pojavljivati u štampi sa svojim prezentacijama,pročitah tekst koji je prezentacija Belama i sam pogled na sliku govori da se ne radi o nezavisnom šinskom sistemu,a najveći im je biser kopanje plitkog tunela lopatama ispred Skupštine već dva meseca ubacaju ovakve tekstove po novinama pa ih opet demantuju,paćenici daleko ga bilo! :o
 
Trikolori na šinama N. V. BRKOVIĆ | 19. jul 2010. 21:08 | Komentara: 0
Izrada projekta prve linije Beogradskog metroa najverovatnije će biti poverena Francuzima. Rad na planu četiri miliona evra
bdg--francuski-metro_310x186.jpg

Kompozicija podzemne železnice kopanije "Alstom"
Metro uprkos neverici
METRO u Beogradu, višedecenijsku želju svih žitelja prestonice, nadmeću se da ispune Rusi, Španci, Nemci, Austrijanci, Kanađani, Kinezi, Japanci, a odnedavno i Francuzi. Ugovor o izradi projekta prve linije i master plana Beogradskog metroa trebalo bi da bude potpisan 1. septembra, a prva faza radova bi počela 2013.

Od početka godine bilo je više nagoveštaja da će Francuska investirati u beogradski metro. Spremnost firmi "Alstom" i "Ežis" da grade po sistemu "ključ u ruke", prenela je pre nekoliko meseci francuska državna sekretarka za spoljnu trgovinu An-Mari Idrak, prilikom sastanka sa ministrom za infrastrukturu Milutinom Mrkonjićem.
O ulasku Francuza na srpsko tržište govorio je i gradonačelnik Dragan Đilas krajem juna kada je Skupština grada usvojila informaciju o izradi dokumenta "Beogradski metro – osnova za izbor rešenja". Prvi čovek Beograda rekao je tada da kapacitet metroa - odakle će biti napajan, koliko vagona, perona i stanica će imati – treba da precizira studija koju bi, u vidu donacije francuske vlade, uradila neka od njihovih kompanija sa iskustvom u ovoj oblasti.
U gradu, međutim, u ponedeljak nije bilo zvaničnih izjava o saradnji sa francuskim komanijama. Međutim, nezvanično saznajemo da će upravo "Alstom" i "Ežis" biti angažovani na poslovima oko metroa.

- Ništa nije završeno i svi zainteresovani su još u igri - navodi izvor "Novosti". - Francuzi su sigurno najozbiljniji konkurenti da dobiju posao, ali o ovom pitanju će se odlučivati na najvišem državnom nivou.


GLOBALNI LIDERI
KOMPANIJA "Alstom" je jedan od lidera u oblasti izgradnje metroa i pokriva više od petine globalnog tržišta. Tokom 70 godina postojanja izgradila ih je više od 45 širom sveta. Firma "Ežis" bavi se inženjeringom i konsaltingom u oblasti infrastrukture i sistema za transport, prostornog planiranja, zaštite voda i životne sredine.
O ulasku Francuza na srpsko tržište govorio je i gradonačelnik Dragan Đilas krajem juna kada je Skupština grada usvojila informaciju o izradi dokumenta "Beogradski metro – osnova za izbor rešenja". Prvi čovek Beograda rekao je tada da kapacitet metroa - odakle će biti napajan, koliko vagona, perona i stanica će imati – treba da precizira studija koju bi, u vidu donacije francuske vlade, uradila neka od njihovih kompanija sa iskustvom u ovoj oblasti.

PONUDE I SA ISTOKA

O IZGRADNJI metroa u Beogradu razgovaralo se i sa Rusima. Prilikom poseta Srbiji predstavnici ruske vlasti, između ostalog, pokazali su interesovanje za gradnju železničke stanice Prokop u Beogradu, kao i za rekonstrukciju stanice metroa kod Vukovog spomenika. Takođe, gradili bi po sistemu "ključ u ruke" - laki ili teški metro. Za kreditno investiranje u metro, osim Rusije, nudili su se i Kina i Japan.- Ništa nije završeno i svi zainteresovani su još u igri - navodi izvor "Novosti". - Francuzi su sigurno najozbiljniji konkurenti da dobiju posao, ali o ovom pitanju će se odlučivati na najvišem državnom nivou.




Ugovor o izradi projekta prve linije i master plana Beogradskog metroa koji će biti poveren firmama "Ežis" i "Alstom", trebalo bi da bude potpisan 1. septembra. Rad na projektu će koštati četiri miliona evra, a doniraće ih Vlada Francuske.


Za izradu studije Francuzima će trebati od šest do 12 meseci, pa se procenjuje da će izgradnja prve faze početi 2013. godine. Inače, projektanti će se opredeliti za pravac jugoistok-severozapad, od Ustaničke ulice, duž Bulevara kralja Aleksandra, kroz centar, pa preko Save, Novim Beogradom do Tvorničke ulice u Zemunu, što se poklapa sa mišljenjem čelnih ljudi Beograda.www.novosti .rs

Rekoh ja ranije da će Beogradski Metro biti pitanje prestiža ;)
 
Pa sta da ocekujemo od triper kombinacije Direkcija+Politika
Ovo na crtezu se zove tramvaj koji povremeno zaranja pod zemlju a u Diznilendu kod Pariza ga zovu Big Thunder Mountain.
Bas me zanima kako mozgovi iz direkcije zamisljaju to cudoviste iz Loh Nesa u Bulevaru AVNOJA /_/_/_/_ :)

gore dole gore do, gore dole gore do.....

btw nagib metro trase je od 10 do 12 % pa izracunajte

zvacemo ga mickey metros
 
Jao, MAJKO MILA, ovo je najgore od svih resenja koje sam do sada video, a bilo ih je puno. Nemam sta da dodam gornjim komentarima sa tehnicke strane, ali sa ekonomsko-drustvene strane, ovo bi na kraci i srednji rok bilo cisto bacanje ogromnih para a na duzi rok bi nam uvalilo kosku koje se VEKOVIMA ne bi resili. Uzas.
 
Када је Јовин рекао да ћемо ово добити, сви сте га редом изнападали. Овај план је све време био спреман у Дирекцији и било је јасно да ће бити јако лобирано да буде усвојен. Иначе, цене су из Дизниленда - 130 милиона за комплетну трасу (од које половина подземно), 20 милиона за мост,... ма није него!!! Београд измислио револуционарну методу за градњу метроа, још нигде примењену у свету, три пута јефтинију, сви остали су глупи и не знају шта ваља!
 
Peregrino":1efxm2u4 je napisao(la):
Isto tako, kakva je ovo decja papazjanija sa odvajanjem od Opstine NBG ka Belvilu?
То је папазјанија која се да очекивати од мајмуна који су првобитно (2003) предложили систем са три линије помоћу којих се од Бановог брда до центра путује тако што се преседа на све три. А пре 30 година увели Београд трамвајем у 21. век. Ментално генерално инкомпетентно друштванце.
 
Posto smo izgleda izgubili svaku nadu u nadlezne sluzbe koje se bave projektovanjem metroa, predlazem da ovaj put mi odradimo jednu stilsku vezbu.

Mogao bi svako od nas da preuzme blanko mapu Beograda i da ucrta trase 3 LINIJE po svom ukusu (photoshop ili paint).

- Slika: 800x800 px, rezolucija 72 px/inch (vec je podeseno)
- Text: Arial, 10pt, black
- Linije: boje su u legendi dole desno ("nadzemna " podrazumeva da je trasa na stubovima ili mostu a ne na nivou kolovoza kao tramvaj)
- Debljina linije: 4px
- Ime fajla: METRO_username (radi lakse identifikacije prilikom preuzimanja)
- Jedan crtez po ucesniku da ne bi zatrpali temu

BLANKO KARTA:
(za preuzimanje: desni klik pa save as)

11_metrousername.jpg


PRIMER:
(crtez je deo plana iz 1974.)

11_metroprimer.jpg



Uzivajte!
 
ej zidare zidare, kasnis, crtane su ovde mnogo vise od 3 linije :D
 
Ne znam dal me više interesuje kako misle da ovo naprave za 130 miliona evra, ili kako misle da se cela ova trasa sa 20 stanica pređe za 26 minuta..
 
Ma nije to konačno usvojeno,kapiraš one Narikače iz Belama objavile pamlet nije im prvi ni poslednji,realnije je ovo što piše danas u Novostima,lepo kažu da je trka još u toku..a i jedan detalj,Đilas izjavio da su tramvajske šine u Bulevaru namenjene isključivo za tramvaje a ne za Metro,a to se ne poklapa sa Belamom nikako,, :kafa:
 
Znaci projekat radi Egis a ne Systra. Francuska vlada je lijepo raspodjelila projekte koje ona finansira (malo nama, malo njima). Ipak, moze se desiti da se uskoro spojimo (iako i ne vjerujem bas u taj scenario ali je moguc)
 
U svakom slučaju lepo što rade Francuzi,veliko je to iskustvo,imam utisak da su hteli da nađu neko neutralno rešenje između ovih iz Belama i Teške opcije,kao i da uposle firme koje do sada nisu radile studije za Beograd da bi dobili neko potpuno novo rešenje,mada kažu da su im predali sve dosadašnje opcije teške i lake tako da će verovatno lakše sagledati šta su to predlagale te grupe i oko čega su se sporili, a interesantno mi je da se ponovo pominje u opciji tunel ispod Save,kako bi savladali visinsku razliku između staog i novog Bg bilo bi interesantno videti,mada danas je tehnički gotovo sve izvodljivo :kafa:
 
ma ovo su stavili šta oni žele. ne verujem da će Francuzi tako nešto napraviti. tj., možda će biti takva linija, ali ne verujem da će biti tobogana po Beogradu. pa jeftinije je da se sve zakopa nego to da rade. a i cene su maksimalno nerealne.

@ zidar
ova tema je puna naših ideja. prelistaj ako budeš imao vremena (sačuvao sam mapu :))
 
ovako nesto nam ne treba ( a verujem da je, znajuci ljude na vlasti, da je zvanichno resenje samo marginalno bolje) - polovichno resenje koje se gradi samo da se dobiju prvi izbori i nastavi sa korupcijom i kradjom. Pa na sta ce da lichi taj bulevar AVNOJ-a...malo u vazduhu, malo pod zemljom, malo na povrshini...da to mozda ne zele francuzi da nas obraduju besplatnim projektom roler-koastera uz metro :)
 
Mapica koja se pojavila u Politici je modifikovan projekat spanske firme Ineco, koji je pre izvesnog vremena "izradila" Direkcija za gradjevinsko zemljiste i izgradnju Beograda - i ona predstavlja samo predlozak koji grad ustupa Francuzima, kao neku vrstu liste zelja - ono sto grad smatra da nama treba.

Osnovni deo tog plana je zapravo pravac - Zemun-Ustanicka. Sve ostalo na tom pravcu je podlozno izmenama - nadzemne/podzemne deonice, broj stanica, lokacija mosta, pa dalje da li ce to biti sasmo metro most, metro/drumski most, ili pak tunel, zatim mesto ukrstanja linija metroa, plitki ili duboki tuneli i sl.

Francuzi ce praviti glavni projekat, Francuzi ce ga finansirati, Francuzi ce ga graditi, i Francuzi ce ubirati profit. Dakle, model i dalje 99% ostaje koncesija na 20-30 godina, uz nekomercijalnu cenu karte koju ce grad subvencionisati kako bi "pokrio" koncesionara. U prevodu na srpski, trzisna cena karte koja bi se isplatila Francuzima je previsoka za srpski standard, te ce karte biti jeftinije, a grad ce novcem iz budzeta pokriti koncesionara za taj "gubitak".

Izvesno je da cemo pravi i konacan izgled Beogradskog metroa znati tek za dve godine, kada projekat bude gotov, za sta je, kao sto smo vec procitali, Francuska vlada izdvojila vec 4 miliona evra.

Za pocetako, malo vise detalja cemo verovatno saznati po dolasku francuske delegacije u Beograd, tako da savetujem ljudima da budu strpljivi i cekaju pravovremene i proverene informacije.

Uglavnom, ono sto je realnost je da je ovo verovatno najizvesniji nacin da dobijemo metro i da nikada nismo bili blize realizaciji tog projekta. Realno, kao sto svi znamo, ekonomija nam je i dalje u preponama tako da je domace investiranje u tako skup projekat nemoguce, dodatno zaduzivanje bi u ovoj situaciji bilo neracionalno, a koncesija, iako sa sobom donosi i lose strane, je najkraci put do metroa. A da je metro postoa potreba koja ne moze vise da ceka, postaje sve jasnije iz dana u dan.

Mislim da su ljudi i dalje nesvesni cinjenice u kakvom gradu zivimo - odnosno jaza izmedju nasih zelja i nasih mogucnosti. Da ilustrujem primerom - cim zavrsim s kucanjem ovog posta, idem u kupatilo da punim flase s vodom jer ce za par sati (kao sto se to desava svaki dan u poslednjih mesec dana) voda nestati.
 
He he pola ljudi bi se ispovraćalo po vozu :D ma ne Francuzi tek treba da kažu svoju viziju a prezentovane su im sve opcije,još je rano da se donese bilo kakav zaključak a jedno je sigurno da će Francuzi raditi studiju za nezavisan šinski sistem ,a da će oni dati rešenje sa kapacitnost,brzinu, gde tunel ,gde stubovi,gde zaštićene trase na ovaj roler-koster sigurno su se i oni smejali.. :laugh: E vidim i da se tabor optimista uvećao,pozitivne misli se materijalizuju brže..:p
 
Homer Jay":1go0bdy3 je napisao(la):
Francuzi ce praviti glavni projekat, Francuzi ce ga finansirati, Francuzi ce ga graditi, i Francuzi ce ubirati profit. Dakle, model i dalje 99% ostaje koncesija na 20-30 godina, uz nekomercijalnu cenu karte koju ce grad subvencionisati kako bi "pokrio" koncesionara. U prevodu na srpski, trzisna cena karte koja bi se isplatila Francuzima je previsoka za srpski standard, te ce karte biti jeftinije, a grad ce novcem iz budzeta pokriti koncesionara za taj "gubitak".
Ne vjerujem da ce Francuzi upravlajti metro-om. To mi necemo raditi ni u Hanoju a meni se cini da je to isti nacin finansiranja. Znaci Francuzi daju pare, francuske firme ce raditi projekat i metro a Bg ce isplatiti taj kredi (koji bi trebao biti povoljen jer ipak francuske firme prave metro).

Znaci u septembru bi trebao poceti posao na projktu. Prvo ce napraviti "basic design" pa onda valjda "criteria design" i na kraju "technical design" i na kraju krajeva dokumentaciju za tender. Za sve ovo treba racunati vise od godinu dana posla (puno vise). Na tenderu bi trebala dobiti nki veliki konzorcium (na primjer Alsthom + Thales + jos neke srspke firme sigurno ili neki drugi). Radovi bi u najboljem slucaju najranije trebali poceti 2012 i to na depou.
 
Ja sam takođe ubeđen da je finansiranje predviđeno kreditom, koji će da vraća grad. A što se tiketinga tiče, u toku je tender koji vodi direkcija i predviđa da pobednik ubira prihod za ceo GSP, i uvede svoj sistem tiketinga.
 
Da zapravo radi se o međudržavnom ugovoru,kocesiji ili kreditu,mada još uvek treba biti oprezan jer napisaše da su sve opcije i Rusi i dalje u igri,ako Francuzi rade projekat na mora da znači da će ga i gradit,zapravo koliko razumem Sarkozi treba donese tu dobru vest,posle toga će biti sigurno,videćemo šta će avgust doneti možda padne još neka ponuda :kafa: Ne verujem da samo Grad može vraćati komercijalni kredit,dok koncesiju tj.participiranje u razlici ekonomske cene karte može.
 
Vrh