Ocigledno da postoji ekipica unutar gradskih institucija koja gura svoj tramvajski koncept, to je 80ih bio "tramvaj za 21. vek", pre par godina to je bio "Belem" (LRT), onda smo imali ovaj "beogradski metro" (ova mapa i ona prica iz Blica od pre par nedelja/meseci) koji je po opisu LRT ali 100% nezavisan (za razliku od Belema koji je bio "nezavisan na 80% trase" tj. svugde gde je nad zemljom osim na raskrsnicama, sto je i jedino bitno u principu). Tu je onda i cesto spominjani beck U6, koji je nastao tako sto je spojeno par tramvajskih vozila i stavljeno na nezavisnu trasu. Ono sto je primetno je lepa progresija u svim tim konceptima od obicnog tramvaja do 100% denivelisanog LRTa, progresija koja ce se nadam se zavrsiti na metrou.
Ja ne sumnjam da ce Francuzi traziti od gradskih vlasti da im se daju svi prethodni projekti i planovi o prevozu u Beogradu. Bitno je samo da to ne bude selektivno, pa da tramvaj ekipa npr. izruci fino svu dokumentaciju za tramvaj za 21. vek, za Belem (INECO studija), Systrinu studiju o metrou sa 3 linije (isto je bio LRT u pitanju ako se ne varam) kao i njihovu studiju o javnom prevozu generalno, sve GSPove planove o prevozu od odustajanja od "pravog" metroa, kao i njihov najnoviji "projekat" ("beogradski metro", ovo gore) a da se nekako negde zagubi studija o metrou iz 1976. i ceo taj plan.
Ono sto bi Jovin i ekipa trebalo da urade, umesto sto pisu jednoteisti clanak za novine, je da vec krenu sa pripremom dokumentacije - istorijat planova metroa u Beogradu, plan iz 1976. (kompletan), mali doradjeni predlog za danasnji grad (ono sto je Jovin predstavljao u nekom intervjuu koji je ovde kacen), i zatim argumentovana kritika - zasto ne tramvajski koncept, zasto ne LRT. I da to sve prevedu na francuski i samoinicijativno dostave firmi koja ce raditi novi projekat - siguran sam da ce to neko tamo procitati.
Ja ne sumnjam da ce Francuzi traziti od gradskih vlasti da im se daju svi prethodni projekti i planovi o prevozu u Beogradu. Bitno je samo da to ne bude selektivno, pa da tramvaj ekipa npr. izruci fino svu dokumentaciju za tramvaj za 21. vek, za Belem (INECO studija), Systrinu studiju o metrou sa 3 linije (isto je bio LRT u pitanju ako se ne varam) kao i njihovu studiju o javnom prevozu generalno, sve GSPove planove o prevozu od odustajanja od "pravog" metroa, kao i njihov najnoviji "projekat" ("beogradski metro", ovo gore) a da se nekako negde zagubi studija o metrou iz 1976. i ceo taj plan.
Ono sto bi Jovin i ekipa trebalo da urade, umesto sto pisu jednoteisti clanak za novine, je da vec krenu sa pripremom dokumentacije - istorijat planova metroa u Beogradu, plan iz 1976. (kompletan), mali doradjeni predlog za danasnji grad (ono sto je Jovin predstavljao u nekom intervjuu koji je ovde kacen), i zatim argumentovana kritika - zasto ne tramvajski koncept, zasto ne LRT. I da to sve prevedu na francuski i samoinicijativno dostave firmi koja ce raditi novi projekat - siguran sam da ce to neko tamo procitati.