Šta je novo?

Metro

Ocigledno da postoji ekipica unutar gradskih institucija koja gura svoj tramvajski koncept, to je 80ih bio "tramvaj za 21. vek", pre par godina to je bio "Belem" (LRT), onda smo imali ovaj "beogradski metro" (ova mapa i ona prica iz Blica od pre par nedelja/meseci) koji je po opisu LRT ali 100% nezavisan (za razliku od Belema koji je bio "nezavisan na 80% trase" tj. svugde gde je nad zemljom osim na raskrsnicama, sto je i jedino bitno u principu). Tu je onda i cesto spominjani beck U6, koji je nastao tako sto je spojeno par tramvajskih vozila i stavljeno na nezavisnu trasu. Ono sto je primetno je lepa progresija u svim tim konceptima od obicnog tramvaja do 100% denivelisanog LRTa, progresija koja ce se nadam se zavrsiti na metrou.

Ja ne sumnjam da ce Francuzi traziti od gradskih vlasti da im se daju svi prethodni projekti i planovi o prevozu u Beogradu. Bitno je samo da to ne bude selektivno, pa da tramvaj ekipa npr. izruci fino svu dokumentaciju za tramvaj za 21. vek, za Belem (INECO studija), Systrinu studiju o metrou sa 3 linije (isto je bio LRT u pitanju ako se ne varam) kao i njihovu studiju o javnom prevozu generalno, sve GSPove planove o prevozu od odustajanja od "pravog" metroa, kao i njihov najnoviji "projekat" ("beogradski metro", ovo gore) a da se nekako negde zagubi studija o metrou iz 1976. i ceo taj plan.

Ono sto bi Jovin i ekipa trebalo da urade, umesto sto pisu jednoteisti clanak za novine, je da vec krenu sa pripremom dokumentacije - istorijat planova metroa u Beogradu, plan iz 1976. (kompletan), mali doradjeni predlog za danasnji grad (ono sto je Jovin predstavljao u nekom intervjuu koji je ovde kacen), i zatim argumentovana kritika - zasto ne tramvajski koncept, zasto ne LRT. I da to sve prevedu na francuski i samoinicijativno dostave firmi koja ce raditi novi projekat - siguran sam da ce to neko tamo procitati.
 
Нажалост, ја не верујем да је Јовин способан за ту количину рационалности. Ипак је он човек у годинама када поступцима пре свега управљају емоције. Њему је отета играчка и он ће сада на исти начин пљувати и Французе, као и све пре њега, а неће му пасти на памет да достави "критичку верзију" плана из 1976, прилагођену савременом Београду. Једино када би то могао неко други из тима. :|
 
@hazard i JohnnyLee

Ideja je bila da sve te postojece ideje i crteze stavimo na standardizovanu podlogu, stilska vezba, a da potom to iskoristimo. Ako direkcija moze da gura svoje davno bajate planove, mozemo i mi da promovisemo svoje. Firmi koja bude pravila projekat metroa svaka informacija bice dragocena, a i nemamo sta da izgubimo ako pokusamo.

Predlozio sam da se crtaju samo tri linije da bi projekat bio sto svedeniji, naravno da bi moglo da ih bude vise.

@Archangel

na primeru su ucrtane samo 3 linije od 5 predvidjenih planom iz 1974. , to je samo primer ilustracije radi.
 
u svakom slučaju, ne mogu da se snađem na toj tvojoj mapi. evo satelitski snimak velike rezolucije, pa pravite
gledam nešto plan, i kako god okreneš, ne može bez 4 linije. ako se stave 3, ostaje uvek jedan ogroman deo grada
 
Upravo u Dnevniku 2 RTS,pričali o Metrou,ravnopravno prikazali sve zainteresovane strane ,nesrećne Belamovce,Mrkonjića i kao neutralnog Gradskog Menadžera,Mrkonjić rekao da su sve ponude ravopravne i da će posao dobiti ona strana koja da najbolju ponudu,i dalje deluje sve uvijeno i rovovski :kafa:

Французи граде метро у Београду

Влада Србије највероватније ће 1. септембра потписати уговор о пројектовању београдског метроа, а посао ће добити француске компаније "Ежис" и "Алстом". Почетак изградње метроа 2012. године.

Скоро четири деценије од идеје до почетка реализације. Уговор о пројектовању београдског метроа, Влада Србије највероватније ће потписати 1. септембра са две реномиране француске фирме, "Ежис" и "Алстом".

Изјаве министра Милутина Мркоњића и Аелександра Бијелића
Посао, у вредности од четири милиона евра, донација је француске владе, а пројекат би требало да се заврши до следеће јесени. Почетак изградње планиран је 2012. године.

Прва траса метроа, која ће највероватније спајати Устаничку улицу и Нови Београд, биће дуга 15 километара и коштаће 375 милона евра.

Највише ће коштати подземне станице, 170 милиона евра, деонице метроа 130 милиона евра, електрификација 38 милиона и специјални метро-мост 20 милиона евра.

За посао вредан готово милијарду евра, у Влади Србије и граду Београду очекују добијање повољних дугорочних кредита француских компанија.

Министар за инфраструктуру Милутин Мркоњић рекао је да има пуно интересената који се такмиче ко ће дати бољу понуду и да је добро што се Французи интересују.

"Национални савет за инфраструктуру ове године је пројекат изградње метроа у Београду уврстио у трећи приоритетни пројекат Републике Србије у наредних осам година", рекао је Мркоњић.

Према пројекту Француза, Београдски метро биће независни систем, одлично повезан са осталим врстама саобраћаја у граду. Биће плитко укопан, за разлику од метроа који сада иду и до дубина од 30 метара.

Градски менаџер Александар Бијелић верује да ће до краја 2012. или почетком 2013. године започети радове на првој траси Београдског метроа.

Када буде готов, за десетак година, имаће три линије са укупно 55 станица и мрежу тунела дугу 36 километара. Београдски метро кретаће се 28 километара на сат, што значи да ће се са краја на крај града стизати за 26 минута
Izvor;RTS.rs.

Pazite ovaj biser"Prema projektu Francuza" koji tek treba da projektuju,,,,,tra la la..da se iskidaš od smeha :laugh:
 
asta la vista bejbe :laugh:

Ne znam sta da mislim,znacemo vise prvog septembra,verujem da francuzi nisu ludi ko ovi belamovci.

Kada sam video u novinama sliku i tekst.Na slici je prakticno stari plan ali recimo ukrstanje sa UMP-om je podzemno,takodje i kod cvetka sa tim prvim distrubitivnim prstenom.Kao sto sam i mislio,to su potezi ocajnika iz te ekipe koja od 2003. godine mulja sa spancima.Francuzi ce uraditi sigurno bolji projekat za gradjane a i verujem da cemo videti trecu sinu(sto je za mene dovoljan napredak u odnosu na pljuvackom udavljen BELAM).

Slazem se za Jovina,mada ima nade makar teorijske da mozda nece ispasti bu**** i da ce hteti da prica sa njima,mislim da je u jednom intervjuu pomenuo da se divi rusima,nemcima i francuzima sto se tice metroa.Mada kako je prosli put ispalio Djilasa ne verujem da ce iko iz grada hteti da ga poveze sa tim Francuzima,onda mora Mrku da juri.

Nego ,koje su prednosti i mane plitkih tunela?

Da li ste videli nadvoznjake na nbg,ono je gore od rolerkoastera po ovim nasima :laugh:

P.S.Otvaranje radova 2012. pred izbore polaganjem kamena temeljca a radovi u 2013 godini,ovo mi postaje poznato ko sa mostom u Zemunu.
 
Pazite ovaj biser "Prema projektu Francuza,(predstavljaju Belam) Francuzi koji tek treba da projektuju(i tek treba da potpišu ugovor 1.sep.za izradu projekta),,,,,tra la la..da se iskidaš od smeha :laugh: Hoće li neko iz Gradske Vlade poslati ove Belamovce na neko studijsko putovanje recimo u Ameriku do 1.septembra,da nas više ne dave nebulozama.. :shok:
 
@JohnnyLee

Zahvaljujem na prilogu, bio mi je potreban takav high res snimak.
 
Obzirom da do sada nisam postavio svoj plan, sada postavljam svoj od tri linije, kako se zahtevalo :) Ovo je jedna od ideja.
2ezr7eu.jpg
 
zidar":3je7kmm4 je napisao(la):
@JohnnyLee

Zahvaljujem na prilogu, bio mi je potreban takav high res snimak.
nema na čemu.

evo od mene dve varijante, jedna sa 4 linije (možda i realnija) i jedna sa 5 linija (koliko je realna, prosudite sami). nisam stavio depoe, stavite ih sami, gde vi mislite da treba:
varijanta 1
varijanta 2 (ovde me nije mrzelo da računam približne dužine linije)
 
Kao sto sam i mislio!Jovin je danas pisao o prosirenju narodnog muzeja ispod trga republike u danasjoj politici,nije oftopic jer pominje i metro a i taj prostor je povezan sa metroom.

Pa vi rastumacite,koliko vidim za ovu ideju je sto francuzi prave metro,ja vam reko da ima nade :gobb:

Култура
РЕАГОВАЊЕ
Прилог реконструкцији Народног музеја

Шта ће се градити испод Трга било је, крајем седамдесетих година прошлог века, искључиво у надлежности и одговорности пројектаната а не градских челника и политичара

Поводом припрема за расписивање конкурса за идејно решење реконструкције Народног музеја и мишљења о томе да ли треба користити простор испод Трга Републике за проширење Mузеја, „Политика” је, током прошле недеље, објавила три чланка: „Улаз у музеј испод нивоа земље” Васе Перовића; „Активирање подземља Трга Републике може да траје и 10 година” Милана Ракочевића, и „Градња испод Трга Републике зависи и од политичких одлука” Владимира Николића. У жељи да допринесем што квалитетнијим урбанистичким условљеностима конкурсног програма, поменућу неке чињенице из мог вишедеценијског искуства о реконструкцији и уређењу централне зоне Београда...

Радикална реконструкција и уређење централне зоне у градовима Европе обављени су током изградње Метро-система, када су улице и тргови, после стогодишње аутомобилске узурпације, враћени грађанима изградњом пешачких зона и зелених површина. Београд је, током седамдесетих година прошлог века, пратио урбанистичку стратегију градова сличних по броју становника (Беч, Минхен, Праг, Будимпешта...). Скупштина града је (1967-1982) организовала и финансирала израду планске и пројектне документације Београда са Метро-системом. Урбанистички завод је урадио: Регулациони план Централне зоне (ЦЗ) (1977), „Сектор за Метро”: Пројекат „Метро Београд” – инжењерско-архитектонске пројекте Прве етапе Метро-система (1982) и пројекте Пешачке зоне подручја Кнез Михаилове, Студентског трга и Трга Републике.

На основу урбанистичких услова Регулационог плана ЦЗ и инжењерских услова метро-трасе, пројектовала је Метро станицу „Трг Републике”. С обзиром на задате коте перона и метод изградње „у широком ископу” (48 са 112 м) пројектована су три подземна нивоа. На 75 одсто површине прве и друге подземне етаже пројектовани су јавни садржаји, односно: северна трећина подземног простора – 3200 квадрата – повезано је са сутереном Народног музеја. Према томе, шта ће се градити испод Трга било је, тада, искључиво у надлежности и одговорности пројектаната а не градских челника и политичара.

Међутим, средином осамдесетих година, када су политичари-самоуправљачи одређивали где и шта ће се градити, уместо почетка изградње Метро-система, изграђен је „Трамвај за 21. век”!... Крајем деведесетих година, градоначелник Зоран Ђинђић реафирмисао је Пројекат „Метро Београд”; у „Сектору за метро” ажурирани су (1997-2000) пројекти Прве етапе Метро-система; унапређен је пројекат Метро-станице „Трг Републике”, са паркингом на другом подземном нивоу; урађени су пројекти денивелације Васине и дела Француске улице и пројекти поплочавањa Трга Републике, Васине и Коларчеве улице... После октобарских промена 2000, „стручњаци за саобраћај” Дирекције за грађевинско земљиште и главни архитекта Ђорђе Бобић наметнули су Београду модернизовани трамвај „ЛРТ” са трамвајском станицом испод Трга Републике... И, пре два месеца, изјава градоначелника Драгана Ђиласа: „Београд мора да гради независни метро-систем а не модернизовани трамвај који има предност на раскрсницама”.

То данас значи – да су поново актуелни ажурирани пројекти Метро-станице испод Трга Републике („студија” – донација француске владе – која се помиње, односи се на електромашинску опрему, метро-вагоне, њихов изглед, број, капацитет... а не на грађевинско-архитектонске пројекте) односно – да се, у наредне две до три године, паралелно са реконструкцијом Народног музеја, изграде јавни садржаји испод пешачког Трга Републике. Изградња је реална (вредност грађевинских радова мања је од једне петнаестине вредности Моста на Ади) јер би се обављала у оквиру уређења пешачке зоне Кнез Михаилове улице која је у току.

Аутор је руководилац пројекта „Метро Београд” (1973-1982. и 1997-2000)
Бранислав Јовин
објављено: 21.07.2010.

http://www.politika.rs/rubrike/Kultura/Prilog-rekonstrukciji-Narodnog-muzeja.sr.html

Citiram singidunuma sa skyscrapercity-a

Evo jedne fotografije sa teme Beograd 1960-1990, autor Joca Ristich. Pokazuje parolu koja je unistila metro...

sld183.jpg
 
Da, Jovin postaje optimista i koliko vidim prvi put javno podržava odluku Gradske Skupštine na predlog Đilasa o gradnji nezavinskog šinskog sistema i da je ponovo aktuelan projekat klasičnog Metroa,interesantan obrt,također da se studija Francuza ne odnosi na građevinsko arhitektonske radove,ako smo dobro razumeli šta je hteo da kaže :/
 
Nikakvo političko-propagandno-spamovanje, koje se od pojedinih članova foruma širi po raznim temama, ne može da me ubedi da je ovakvo rešenje koje se pojavljivalo poslednjih dana u medijima dobro.

Ukida se tramvaj kroz Bulevar, čije se šine upravo postavljaju?!
Linija koja "ide do Zemuna" kao kad bi do Banovog brda išla do Hipodroma...
Generalno, Linija (samo) do Banovog Brda koja bi realno imala 5-6 svojih stanica, koje su btw i sad porkivene tramvajima... Problem sa povezanošću jugozapadnog Beograda je najmanje Banovo Brdo, a mnogo više svi ostali do kojih idu krivudave, gore-dole 1+1 ulice, i onda kad se sve to sjati u Bulevar Vojvode Mišića...

Imam i ja neke ideje kako bi uz blago proširivanje tramvajske mreže, i tri-četri linije metroa moglo sve super da se sredi... nacrtaću kad stignem. Mada, to je sve više kao igranje simcity-a. Ionako ovi na vlasti vole da pokažu ko ima buzdovan, a šta za njih znače građanske inicijative... :p
 
Objasni na kakvo političko-propagandno-spamovanje misliš i koji su to pojedini forumaši ,mislim generalizuješ stvari a imao si prilike da reaguješ posle svakog posta ako je neko radio neku propagandu,ja nisam primetio,jer propaganda je u medijima a mi samo prenosimo korektno sve stavove,a svako ima pravo da komentariše tj.kaže mišljenje,a nešto su mi ova tvoja pitanja nejasna,ko je rekao i kada da se ukida tramvaj u Bulevaru ?,ako si pratio izjave zvaničnika suprotno,obnovljene šine služi će isključivo za tramvaje,a da re razočaram Metro se na projektuje da krivuda već se trasa postavlja što je moguće linearno,iz x razloga,građevinskih,brzine,pravca bušenja ktice i sl. Da vlast ima buzdovan to je od vajkada, a da slušaju građanske inicijative do sada se pokazali,usvajanjem rešenja za nezavisni šinski sistem ,dok je predhodni zamalo usvojen bio tramvaj, a videćemo razvoj za dalje koliko su osluškivali i ostale sugestije u vezi Metroa te zadržavam rezerve.:kafa:
 
@MindWind

Slobodno prikazi svoje misljenje na crtezu, i ne moj da mislis da je to uzaludno, sva nasa misljenja i iskustva stapamo u jednu racionalnu celinu.
Buzdovane i drvosece ce zaborav progutati, mi smo tu da stvaramo nesto lepse.
 
What are metros?
Metropolitan railways are urban, electric transport systems with high capacity and a high frequency of service.

Metros are totally independent from other traffic, road or pedestrians. They are consequently designed in tunnel, viaducts or on surface level but with physical separation. Metropolitan railways are the optimal public transport mode for a high capacity line or network service.

Some systems run on rubber-tyres but are based on the same control-command principles as steel-wheel systems.

In different parts of the world metro systems are also known as the underground, subway or tube.

Developments and trends

The first underground line opened in London in 1890. Since then, some 116 conurbations in Europe, America, Asia and the Middle East and North Africa have joined the ranks of cities with their own metro system.

Despite the high investment costs required, the development potential of metro systems is still large since there will be some 560 cities with populations of over one million by 2015.

The major development of the last years is the development of driverless train operation. This allows not only for cheaper, but also safer and more reliable operation, and last but not least better customer service.

Already 30 driverless lines are in operation and it is expected that in future 75% of new lines will be designed as driverless. Existing lines will also be massively retrofitted to driverless operation on the occasion of periodic modernisation of rolling stock or signalling equipment.

This development is not only a technological challenge, but also requires a complete rethinking of service philosophy, company organisation and processes, as well as staff qualifications.

Metros in figures
In 2006, metro networks carried some 155 million passengers per day, or 34 times the average daily number of air passengers. This comparison clearly demonstrates the economic and social importance of developing, organising and operating a metro system.

Metro is the most efficient transport mode in terms of energy consumption and space occupancy. In order to transport 50,000 passengers per hour and direction, a metro needs a right-of-way measuring 9m in width, whereas a bus would require 35m, and cars 175m. One kEP (kg equivalent petrol) will allow a single person to travel more than 48km by metro or 38km by bus, but no more than 19km by car. Izvor: UITP

Novi Alstom vozovi za Budimpeštanski Metro
http://www.youtube.com/watch?v=Ip8J7fMqK0o
Varšava
http://www.youtube.com/watch?v=SkkCeuBY6HM
 
JohnnyLee":11ayadhf je napisao(la):
kada sam radio varijantu 2, napravio sam i kombinovanu sa tramvajima
Svidja mi se zuta trasa a i ideja da tramvaj ide sa okretnice,dakle ti bi ovim planom smanjio broj trolejbuskih linija?Najveci problem 28 i 40tice je takovska ulica.Jedino sto vidim kao manu na tvom planu je sto je zapostavljena karaburma i visnjica
 
zapostavljeni su koliko i Zemun.
o trolama nisam ni razmišljao. mada, sada kada si to spomenuo, a zapostavljeni i Zemun i Karaburma, eto rešenja. da trole opslužuju te krajeve grada
 
Mrkonjić: “Teški“ metro u Beogradu
22. jul 2010. | 18:52 | Izvor: B92, Tanjug
Beograd -- Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić je ponovio svoj stav da bi metro u Beogradu morao da se gradi pod zemljom, a ne nadzemnim šinskim sistemom.
1241364474c484d6582349907174380_extreme.jpg

On je potvrdio i da se francuske firme interesuju za izgradnju beogradskog metroa.

Mrkonjić je rekao da francuska tehnologija odgovara našim uslovima, "ali domaći stručnjaci još razmišljaju o tome koja će varijanta metroa biti izgrađena".
"Ja sam vrlo jasan u stavu - metro je nezavistan šinski sistem i kroz centralni deo grada mora da ide pod zemlju i tu nema diskusije“, kaže on.

Mrkonjić dodaje da je „dilema 'teški' ili 'laki' metro, još prisutna u glavama naših stručnjaka, ali taj posao biće obavljen do kraja godine i za njega je zadužen gradonačelnik Beograda Dragan Đilas".
"Ja Đilasu verujem!", naglasio je ministar Mrkonjić.
Gradonačelnik je nedavno rekao da bi metro u Beogradu mogao da počne da se gradi krajem 2012. ili početkom 2013. godine i da bi Beograd za 10 godina mogao da ima mrežu metro linija na Novom Beogradu, do kraja Bloka 45, ka Banovom brdu, Čukarici, Vidikovcu, Karaburmi.

On je rekao i da "Beograd neće razvijati moderan tramvaj kako su ga neki nazivali ranije, nego nezavisan šinski sistem koji se nigde ne ukršta sa drumskim saobraćajem, što jeste garancija da je reč o pravom metrou".
"Taj sistem se nigde neće ukrštati sa ostalim drumskim saobraćajem što jeste garancija da je u pitanju pravi metro. On će ići iznad zemlje gde god je to moguće, budući da je to tri puta jeftinije nego podzemno, ali neće seći tokove saobraćaja, dok u centru grada mora da ide ispod zemlje", objasnio je Đilas.

Podsetimo, mediji su ranije pisali da budući beogradski metro neće biti podzemna železnica u doslovnom smislu, već da će podzemno vođenih trasa u čitavoj mreži biti nešto manje od 50 odsto, približno isto koliko i zaštićenih površinskih trasa.
 
Pa posle svega što je započeo za kratko vreme,šta reći... ;)
 
Zapoceo jeste, ali koliko je zavrsio? A i to sto je zavrseno, koliko je efikasno, funkcionalno... U svakom poslu je bitan krajnji rezultat. Samo se to racuna.
 
Vrh