Šta je novo?

Metro

Ja sam to predlagao i ranije za stanicu K.Park,a grad počeo da murale radi na Prokopu,zašto da ne, Beograd ima puno mladih umetnika,takvi radovi grad ne bi koštali puno,vizuelni efekat bi na stanicama bio jako prijatan,pa s obzirom da nismo bogati da svaku stanicu kao u Moskovskom Metrou uradimo kao muzej,onda možemo da od stanica napravimo galerije slika,mozaika i sl.tako da recimo svaka stanica ima teme,iz Rimskog,Vizantijskog,Slovenskog i ostalih perioda kao i moderne,naravno da bi se i vajari uključili u tako nešto ili recimo da neka stanica dobije fontanu i sl. a onda bi i pojedine stanice u centru postale deo turističkog obilaska recimo buduća Metro stanica na Trgu R. bi bila kao deo kompleksa budućeg renoviranog muzeja,gde bi se izloagali orginali ili kopije najpoznatijih Srpskih slikara ,također stanica kod Skupštine bi mogla da predstavlja istoriju grada i sve to ne mora du bude skupo jer za vizuelne ugođaje danas postoje razrađene metode,a stanicama u centralnoj zoni grada bi se dao taj vizuelno-istorijsko turistički značaj.
 
jel neko video veceras emsiju vrelo beogradsko leto o projektima i.t.d pricao je gradski arhitekta,sapic i neki treci pajac
 
Gledah danas,u kontekstu uredjenja slavije pomenuse i trasu metroa,naravno gradski arhitekta a ne onaj sapic.

Kao radi se studija i znace se za 6-9 meseci makar trase i kakav ce biti,i to ce posle realizovati po toj odluci ova i naredne gradske vlast metro jer ce se to graditi duuugo vremena.Sve u svemu nista
 
Brzo vas je prosla muka od teoretisanja o metrou, dok dodje do Zvezdarske sume bice bas duuugo, ali ne toliko do dana kada ce gospoda sa Vracara, Dorcola i dela Novog Bg. udobno i brzo moci da dodju i pazare u Uscu i Knezu. Mozete li da nam prenesete sta su rekli o uredjenju Slavije,jer je zaista to vise nego potrebno.
 
Pa rekao ok,posle studije znaće se gde će prolaziti tarse ispod Slavije,verovatno je mislio da li će ići na Pravni ili ka Skupštini i sl.a zna se gde će bit stanica tj.glavnu ulaz odmah ispred Narodne banke,tu gde su sada udžerice i roštilji,a da će se Metro graditi dugo u to nema sumnje, potrebna je decenija za ceo sistem,a za Slaviju je rekao da je u osnovi problem imovinskopravni i da je u toku zavođenje reda u zemljišne knjige i da to zahteva vreme,ali da je pozitivno što je novi Zakon doneo vlasništvo i nad zemljištem svih koji poseduju nekretnine.. :kafa: zato sam i bio siguran da će u celom starom gradu Metro biti ispod zemlje i u Bulevaru,imovinsko.pravni problemi daju takvoj opciji korake od sedam milja,a ujedno zato je i Interceptor počeo brzo da se buši krticom,jer pravnih i novčanih problema sa površinom nema.
 
Pa verovatno su i oni to konačno uvideli,da je pola posla završeno ako nemaju imovinsko-pravnih problema ,nikad nije kasno.. :dil:
 
A najmanje problema ce biti ako protutnji ispod tla jedino ispod sadasnjeg Terazijskog tunela.
 
Možeš malo da pojasniš? Pa podrazumeva se da je najbolje rešenje ako protutnji preko Metro drumskog mosta pored današnjeg tarmvajskog tj.starog Savskog,pa pravo ispod Terazijske terase prema Bulevaru ;) mada ima i drugih opcija ,ali eto mi ne donosimo odluku..
dostoevskaya-02.jpg
 
@2012

Hvala.U svakom slucaju znacemo nesto krajem godine i dok trepnemo bice polovina 2012te i izbori pa cemo opet da slusamo bajke za veliku decu(ljude) i tako jovo nanovo.
 
Ja verujem da će Francuzi uraditi najbolje za Beograd,to je zemlja koja ima izuzetni iskustvo u gradnji Metroa po svetu,jasno je stavljeno da će biti potpuno nezavisne trase,za to smo se borili tako da nema govora o Lrt kakav je bio predlagan, Alstom Ežis je iznenađenje očekivali smo Systru,ali Francuzi biraju kome daju novac,znači imaćemo dobre hi-tech vozove,naravno interesuju me te zaštićene trase to je širok pojam,ali svakako dok ne vidimo studiju pričamo u prazno,u Budimpešti su za M4 Francuzi odradili posao pa mi to daje optimizma :kafa:

Французи ће градити Београдски метро
Израда пројекта прве линије и мастер плана поверена фирмама „Ежис“ и „Алстом“, а финансираће га француска влада. – Претпоставља се да ће заједнички подухват бити озваничен током посете председника Николе Саркозија нашој земљи
metro,-fra.jpg


Метро у Будимпешти: дело стручњака фирме „Алстом“„ПОЛИТИКА” САЗНАЈЕ
Израда пројекта прве линије и мастер плана Београдског метроа биће поверена француским фирмама „Ежис“ и „Алстом“, а уговор би требало да буде потписан 1. септембра, сазнаје „Политика“. Четири милиона евра, колико ће рад на пројекту коштати, платиће Влада Француске у виду донације.


Пројектанти из „Ежиса“ боравили су пре извесног времена у Београду, када им је презентовано до сада учињено, али и потребе и очекивања престонице у вези с метроом као независним шинским системом. Студија, за чију израду се процењује да ће бити потребно између шест и дванаест месеци, даће одговор на кључно питање: куда ће проћи прва траса Београдског метроа. Тако ће бити стављена тачка на квадрилему која у вези с тим питањем постоји од првих идеја о подземној железници у главном граду, дакле последњих пола века. Према сазнањима „Политике“, пројектанти ће се определити за правац југоисток-северозапад, од Устаничке улице, дуж Булевара краља Александра, кроз центар па преко Саве, Новим Београдом до Творничке улице у Земуну. Остаје на француским експертима да одлуче где ће се овај правац укрштати с правцем југозапад-североисток (Баново брдо ка Карабурми): на Тргу Николе Пашића или Тргу републике, односно, где ће бити главна станица метроа. Једно је сигурно: житељи око изабране локације и корисници припадајућих саобраћајница окончању радова највише ће се обрадовати. Јер, изградња подразумева девастирање постојеће инфраструктуре, уз неизбежну буку и вибрације.

Студија ће дати одговор и на још једно кључно питање: где ће прва траса метроа прећи преко Саве. За разлику од мање-више лаког одређивања броја и распореда станица, ово је права и озбиљна дилема: да ли градити друмски и метро мост у Немањиној или само метро мост, да ли ће метро до Новог Београда стизати преко воде или ће му пут бити укопан испод речног корита... Иначе, Београдски метро, по сазнањима нашег листа, ни неће бити подземна железница у дословном смислу, заправо, подземно вођених траса биће у читавој мрежи нешто мање од 50 одсто, приближно исто колико и заштићених површинских траса.

Оно што Београђане ипак највише занима јесте предвиђена динамика радова. Према прилично утемељеним проценама, почетак изградње прве фазе очекује се 2013. године, а гарант реализације биће међудржавни аранжман.

С обзиром на то да су за пројекат прве линије и мастер плана Београдског метроа ангажоване француске фирме, о трошку владе те земље, није тешко претпоставити да ће најављени споразум о стратешком партнерству између Србије и Француске обухватити и ангажман у вези са изградњом престоничког метроа. Упитан да ли ће предстојећа посета председника Француске Николе Саркозија бити прилика да се то и званично објави, Милан Кркобабић, заменик градоначелника, у интервјуу нашем листу одговорио је сасвим наслућујуће: „Све је могуће. Београд је град чуда“.

----------------------------------------------

Будућност на шинама

Компанија „Ежис“, која себе описује пословним слоганом „Носилац будућности“, бави се инжењерингом и консалтингом у области инфраструктуре и система за транспорт, просторног планирања, заштите вода и животне средине. Ан-Мари Идрак, државна секретарка за спољну трговину у Влади Француске, која је својевремено била директорка париског метроа и француске железнице, изјавила је у фебруару ове године да би „Ежис“ и „Алстом“ радо градиле метро у српској престоници. Како је прецизирала, чека се да Београд донесе одлуку о типу метроа и припреми пројектну документацију.

Фирма „Алстом“ је један од лидера у овој области: током 70 година постојања, изградила је више од 45 метроа широм света. Покрива више од петине глобалног тржишта, а њени вагони превозе житеље и посетиоце Париза, Њујорка, Барселоне, Шангаја, Будимпеште...

Дарко Пејовић

Lepo sam im ja govorio da idu do Budimpešte ;)
 
Sta, uslov ce biti da tramvaji idu kroz Bulevar? Ako je tako onda smo mi mnogo bogati stio smo bacili pare na tramvajske sine...
 
Zašto? Trend je u svetu da se tramvajska mreža razvija paralelno sa Metrom,ona predstavlja dopunu i alternativu,omogućava veća rastojanja između Metro stanica,štite okolinu od zagađenja tako što se smanjuje broj autobusa,a grad veličine Beograda mora da ima sve vidove prevoza na elektro vuču,i ostale tako da se dobija pouzdani tranzit. :kafa:
Da vidimo šta radi Alstom...Metro voz za Hamburg
file_49241_94408.jpg

file_50518_90698.jpg

Sao Paulo M4
file_45404_117591.jpg

Brasilia Metro
file_42950_122479.jpg

Nanjing Metro
file_42854_68212.jpg

Budimpešta
file_40251_270689.jpg

Buenos Aires
file_31098_51950.jpg

Barcelona
Ovom CV-ju,nema šta da se doda

The metro, a key urban priorityOperating in a majority of capital cities for over a century, the metro has completely transformed to meet the modern needs of major cities and their inhabitants. Fast, economical and non-polluting, metro systems can transport up to 50,000 people an hour, in total safety and comfort.

Alstom has built metros for over 70 years, and is now the second largest manufacturer worldwide. With a 20% market share, the company supplies metros to 45 cities around the world. Its metro division is constantly growing and is expected to make up 10% of Alstom's 2006-2007 sales , mainly as a result of the success of the Métropolis model, launched in 1997.

Since then, over 2,000 Métropolis cars have been ordered. The vibrancy of the industry can be attributed to the many benefits of this mode of transportation, in a world of massive urban development and strict environmental constraints


A evo i za Ežis kompaniju

UndergroundEgis Rail’s expertise in running large projects for driven or driverless underground transport is recognised by project managers the world over, Today, Egis Rail is in charge of numerous extensions to urban networks and continues to develop large projects, both in France and internationally.
.Its skills in the area of automatic wide-gauge underground systems, developed over more than 15 years, make Egis Rail a recognised provider for this sector.


To see all Egis Rail’s references, consult the reference grid available in the right hand column. For targeted research, use the search engine or click on the link below.

See a selection of Egis Rail’s references

Evo kako bi to izgledalo u Beogradu;
Alstom i Egis,Barselona Metro 9
http://www.youtube.com/watch?v=NBgtxMBd9tw
http://www.youtube.com/watch?v=gvi1yjGdIL0
 
ma Alstom je ozbiljna firma. imaju mnogo dobre vozove.
sviđa mi se ovo u Barsi kako su napravili. kada bi nešto tako uzeli i ovde.... pogotovo sa ovim zaštitnim vratima. kako smo depresivna nacija, naši bi se bacali tu pod vozove
 
Da znaš,a i nema promaje zimi kao na Vuku ,a i speciajlsti su za automatske Metroe, tako da se ne iznenadimo ako Beogradski bude fully automatzovan ;) mada ipak oprez,jer ovo što je objavljeno u štampi nije i zvanično a zna se da kada objave nešto na kraju sve ispadne obrnuto :kafa:
 
Paralelno sam etroom ne znaci i bukvalno paralelno, pre poprecno i tamo gde metroa nema. Zato sam za ideju da metro ide preko Crvenog krsta...malo je skuplje, ali funkcionalnije
 
Матеја Бељан":1fdfzvox je napisao(la):
. Zato sam za ideju da metro ide preko Crvenog krsta...malo je skuplje, ali funkcionalnije
Na C.krstu bi se mogla i napraviti okretnica za više trola, pa da se ostavi samo jedna linija koja ide ka centru, a ostale da se skrate i da idu samo ka prefiferiji.
Ovo posebno imajući u vidu da bi žička trebalo da se proširi

I meni se to činilo kao pametno rešenje iako bi za mene lično to rešenje bilo nepovoljnije
 
@ Slazem se sa tobom i odranije da treba da prva trasa prodje ispod Terazija i da je najbolje mesto za most, kao sto su i planom iz 70. ih predvideli, da ide pored tramvajskog nizvodno, ali kao sto si rekao da mi ne odlucujemo, moze da se desi i da prodje kroz sadasnji Terazijski tunel cime bi se ispunio zahtev da ide ispod tla, a skoro sve ostalo mozda bude iznad, jeftinije je i lepse za razgledanje okoline.Ali ne slazem se u vezi tramvaja, jer i danas je pitanje da li je neophodan tramvaj u bulevaru, jedna bus linija i obliznje trolejbuske mogle su da zadovolje potrebe do metroa. @ Mateja, trasu do Krsta sam i sam video kao bolje resenje, ali u tom slucaju bi trasa trebalo da se nastavi do Konjarnika i dalje, ali kada se takva trasa uporedi sa Bulevarom cini mi se ipak da Bulevar nije slucajno izabran, pre svega i zbog toga sto je uglavnom prav i sto je tlo ravno, mada ne sasvim, za razliku od trase od Krsta ka Konjarniku koja je sasvim neravna.
 
Zato i kazem, skuplje ali efikasnije! Ne bi bilo zagusenja malih vracarskih ulica, a Bulevar sa dobro organizovanim tramvajskim prevozom + presedanje na metro nece imati problema u funkcionisanu, pogotovo sto ne bi bilo nikakve potrebe za autobusom.
 
Moram priznat da sam i ja razmisljao o trasi preko Crvenog Krsta. Istina i plan iz '72 je predvidjao trasu regionalnog metroa kroz Crveni Krst do Konjarnika i dalje.
 
Ali ipak frekvencija ljudi i okoline idu u prilog Bulevaru ,jer svega 5 min hoda je C.Krst budaljen od Bulevara , a čitajući ovaj tekst iz Politike vidim da je ponovo u opciji i tunel ispod Save,mada vidim većina nas se slaže da Metro drumski most dobro rešenje,kao i stanica ispod Terazija :kafa:
 
Vrh