Šta je novo?

Metro

Čestitam na organizaciji cele ove inicijative, nadam se da će zaživeti. Ja ću svakako promovisati ovu ideju u mojim krugovima i nadam se da će se barem neko pridružiti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=858054#p858054:ix70ms62 je napisao(la):
vucko » 15 Jun 2021, 16:53[/url]":ix70ms62]Evo prvog medijskog nastupa i to simbolično na glavnoj železničkoj stanici Prokop! :gobb:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=P8lbuy_DzSY[/youtube]

To je to, konačno neka normalna akcija bez politizacije problema.
 
Moram priznati da je pristup bio realan, odmeren, nepristrasan i profesionalno odradjen.
Takodje je dobra stvar što ne meša politiku i što ne pravi od grada i vlasti neprijatelje.
Bio sam čak iznenadjen kad si rekao da "trenutni plan metroa zapravo nije loš"
 
Hvala svima, ideja je da utičemo na nešto a ne da kao klasični Balkanci udaramo o ploču kada neko udara o klin. Ideja je da dođemo do što boljeg rešenja prve linije metroa koje je u javnom interesu državljana Srbije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=858054#p858054:h41ky6zq je napisao(la):
vucko » 15 Jun 2021 03:53 pm[/url]":h41ky6zq]Evo prvog medijskog nastupa i to simbolično na glavnoj železničkoj stanici Prokop! :gobb:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=P8lbuy_DzSY[/youtube]

Nastup izveden na retko viđen način. Odmeren, ujedno i primeren, bez trunke netrpeljivosti. Pravi poziv na dijalog u iznalaženju adekvatnog rešenja. :gobb:

Uzevši u obzir da dogovor kuću gradi, nadam se pozitivnom rezultatu ove sjajne akcije! Veliki pozdrav Milošu i svim borcima za metro po meri građana.
 
Sutra u sredu 16.06. u okviru dodatka „Beton“ u dnevnom listu „Danas“ izlazi prvi tekst udruženja u štampanim medijima, gde se možete detaljnije upoznati sa ciljevima radi unapređenja predloženog plana prve linije metroa. Ko je voljan moze da kupi da procita :)
 
spatiotecte":8vhionjh je napisao(la):
Moram priznati da je pristup bio realan, odmeren, nepristrasan i profesionalno odradjen.
Takodje je dobra stvar što ne meša politiku i što ne pravi od grada i vlasti neprijatelje.
Bio sam čak iznenadjen kad si rekao da "trenutni plan metroa zapravo nije loš"


Zapravo cela Vučkova izjava je "politička"...i nemojte pogrešno da me razumete ne mislim na to da je politički obojena već ovakve izjave su karakteristika pravih obrazovanih političara...koji znaju kakav stav i nastup treba da imaju prilikom javnih nastupa ukoliko žele da izvuku nešto, od opet pod navodnicima, "protivničke" strane ili barem međusobni dijalog za početak...jako odmerena i dobro promišljena izjava...za svaku rečenicu postoji jako dobar razlog zašto je tako izrečena i koncipirana...

To vam je ono kao kada treba da uputite nekom zaposlenom kritiku pa prvo navedete pet pozitivnih stvari koje je uradio...pa tek onda grešku koju treba da ispravi u narednom periodu...

Meni je najbolji deo oko finansiranja izgradnje...i sa tom rečenicom je želja da se obezbedi što veća podrška za plan...čak i od ljudi koji ne žive u BG...

Bravo Vučko...da smo imali ovakvu opoziciju poslednjih godina a ne ovako kljakavu možda bi se sada već vozili prvom linijom metroa...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Odličan nastup, svaka čast. Samo kad završim sa poslovima, pridružit ću se akciji.

E da, Vučko, majca je odlična. Hoću da imam jednu ovakvu 8) :)
 
Вучко је пример како се води аполитична грађанска иницијатива којој је искрен циљ неко побољшање и стварна и извесна реализација онога око чега се прича води. На овај начин се избегавају замке политичког етикетирања од стране владајућих слојева који онда капирају да се не ради о продуженој руци опозиције него о реалном гласу обичног човека (гласача). Ово ја пишем годинама ...

Ја сам убеђен да су у почетку акцијања "Вратимо тролу 28" владајући слојеви били у фазону да је то још један од локалних Ђиласових политичких пијуна и да су покушали да изигноришу удружење, али су временом скапирали да је акција политички чиста и - вратили тролу.

Да резимирам - будући да је Вучко део ове приче, који зна да избегне замке политизације са обе стране политичког рова, она у старту има шансе за успех.
 
Hvala svima na podršci! S obzirom da se komunicira sa opštom javnošću ima nekih grešaka koje sam napravio i na koje su mi kolege prijateljski ukazale ali glavno je da smo imali neskromno ću reći odlično predstavljanje u javnosti. Pošto sam bio i u drugim akcijama neki prijatelji su mi pisali da me N1 plaća da im glumim lekara, pekara, apotekara i da ću sledeće nedelje da glumim prodavca lubenica na Cvetkovoj pijaci. :gobb:

Danas smo izašli u Betonu koji je dodatak dnevnih novina "Danas". Predlažem da ga kupite ako želite da se upoznate sa našim predlozima.

201218691_114385400862095_8246803400053805147_n.jpg
 
Vucko sve pohvale!
Odlican nastup, svaka rec je na mestu, jasno, strucno, humano.

Obe tacke i te kako imaju smisla:

- Naravno da treba da se ostavi mogucnost kraka ka Ibarskoj, mislim da je to absolutni konsenzus na forumu a i sire.

- Obzirom da je trasa prve linije celom duzinom podzemna, tehnicki je sada potpuno svejedno da li ce ici preko sajma ili preko Prokopa. Onda neka ide preko Prokopa ukoliko je ucinak veci, a trenutno jeste.

Glavni kontra-argument za skretanje linije 1 na Prokop bi bio da se time narusava plan linije 3 koja takodje treba tuda da ide, no to uopste nije problem, naprotiv. Kada bi linija 1 odmah opsluzila Prokop i Klinicki centar, linija 3 bi postala slobodna da ide iz centra ka Autokomandi direktnijom trasom, umesto da zavija, i da se nakaci na bg:voz recimo kod Karadjordjevog parka. Celokupni plan metroa postao bi uravnotezeniji.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=858282#p858282:3sk2quty je napisao(la):
zidar » Sre Jun 16, 2021 2:48 pm[/url]":3sk2quty]

Glavni kontra-argument za skretanje linije 1 na Prokop bi bio da se time narusava plan linije 3 koja takodje treba tuda da ide, no to uopste nije problem, naprotiv. Kada bi linija 1 odmah opsluzila Prokop i Klinicki centar, linija 3 bi postala slobodna da ide iz centra ka Autokomandi direktnijom trasom, umesto da zavija, i da se nakaci na bg:voz recimo kod Karadjordjevog parka. Celokupni plan metroa postao bi uravnotezeniji.

Ne, to nije kontraargument. Ništa se time ne narušava jer linija 3 ima dve varijante - jedna preko Prokopa, a druga preko Vukovog Spomenika. Trasiranjem linije 1 preko Prokopa, daje se vetar u leđa da linija 3 ide varijantom preko Vukovog spomenika, koja je neuporedivo bolja.

Metro-mapa1a.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=858282#p858282:8dkaz5rx je napisao(la):
zidar » 16 Jun 2021 01:48 pm[/url]":8dkaz5rx]Vucko sve pohvale!
Odlican nastup, svaka rec je na mestu, jasno, strucno, humano.

Obe tacke i te kako imaju smisla:

- Naravno da treba da se ostavi mogucnost kraka ka Ibarskoj, mislim da je to absolutni konsenzus na forumu a i sire.

- Obzirom da je trasa prve linije celom duzinom podzemna, tehnicki je sada potpuno svejedno da li ce ici preko sajma ili preko Prokopa. Onda neka ide preko Prokopa ukoliko je ucinak veci, a trenutno jeste.

Glavni kontra-argument za skretanje linije 1 na Prokop bi bio da se time narusava plan linije 3 koja takodje treba tuda da ide, no to uopste nije problem, naprotiv. Kada bi linija 1 odmah opsluzila Prokop i Klinicki centar, linija 3 bi postala slobodna da ide iz centra ka Autokomandi direktnijom trasom, umesto da zavija, i da se nakaci na bg:voz recimo kod Karadjordjevog parka. Celokupni plan metroa postao bi uravnotezeniji.
Hvala Zidar, eto kao jedan član foruma drugom.
Drago mi je da se mi na forumu slažemo uz određene izuzetaka koji imaju puno pravo da se ne slažu sa predložima našeg udruženja. A sada je onaj teži deo posla da nadležninma predstavimo ove naše ideje. Verujem da će tačku 1 biti lakše da "izguramo" jer je to varijanta iz PGR-a kao što se pominje i ta varijanta da linija 3 ide umesto na glavnu železničku stanicu Prokop na Vukov spomenik.

Svakako je lakše to predložiti i "lobirati" od strane "Po meri metro" da se varijanta Prokop-KCS usvoji kad je već predložena trasa kao varijanta PGR-a šinskih sistema. Ponavljam da nismo sedeli u 4 zida i crtkali iz dosade već smo temeljno gledali šta je predviđeno u PGR-u šinskih sistema, a i podneli smo prigovore na taj plan kao pojedinici kada je prošle godine pre pandemije bio rani javni uvid plana generalne regulacije šinskih sistema sa elementima metroa.

:gobb:

Da ponovim sa teme Prokop, juče mi je kada sam išao baš na ovo snimanje za TV trebalo manje od 5 minuta Bg Vozom od Vuka do Prokopa dok mi je nazad trebalo malo iznad 5 minuta. Čak mi je i novinarka pomenula da koristi Bg Voz za odlazak na posao jer je velika ušteda vremena za razliku od drugih površinskih vidova prevoza koji su nepouzdani i podložni spoljnim uticajima.
 
Poslednji je moment da se reaguje i na drugu liniju, pre nego što se zacementira njea trasa (tender za elaborat trase je pokrenut). Oba kraja su loša. Zemunski krak ide niz Ugrinovačke, što onemogućava bilo kakvo buduće grananje, a tom trasom je predaleko većem delu Zemuna za korišćenje bez presedanja. Ista priča i sa istočnom stranom, gde linja sasvim nepotrebno ide u donji deo Mirijeva. Identična je i situacija sa zapadnim krakom treće linije, koji je planiran niz sredinu blokova 6x. Znam da je to ovde na forumu omiljeno rešenje, ali je loše. Takva linija će biti predaleko polovinama blokova prema Savi, a putnici sa gornjeg dela Bežanije isto neće moći da je koriste bez presedanja. A bilo kakav naknadni krak je besmislen.

Potrebno je rešenje trase koje uzima u obzir buduća grananja, a ne da ih minira. Cilj je da što veći deo populacije grada može da koristi metro bez presedanja.

Prva linija preko Prokopa oslobađa treću liniju da ide istočnije. Ali mislim da trasa preko Crvenog krsta nije dobra. Originalna trasa iz Jovinovog plana, od Trga do Banjice je bolji izbor, jer tu može da se uradi grananje prema Braće Jerković, tj. da se prvo radi ono, a krak do Banjice kasnije.

untitled.png


Verzija sa stanicama: https://i.ibb.co/F8g1j9z/untitled1.png

Varijanta ako ne uspe pomeranje prve linije na Prokop: https://i.ibb.co/hZvsgnx/untitled3.png
 
Evo, pošto svi imate neke genijalne predloge, imam i ja jedan.
Sve četiri linije da se ukrštaju na Kanarevom Brdu.
Mislim da je ovo daleko praktičnije od trenutnog plana. :dil:
1.png

:lool: :lool: :lool: :laugh: :laugh: :laugh:
 
Преседачко чвориште "Мала Славија" - кад већ на "Велику" не иде...

(Добра ти је ова линија за Јаково:)
 
@Arnorian Nemoj me pogrešno shvatiti, ali najave grade za izgradnju prve linije govore o oktobru 2021. i početku gradnje od depoa. Dok se za 2023 pominje početak gradnje druge linije. To što se usvajaju planovi i studije ne znači previše jer znamo da se ukoliko postoji pritisak javnosti svi planovi pre izgradnje mogu promeniti.

Stoga, sva naša energija ide ka izmenama prve linije. Ukoliko se usvoje naše primedbe onda ćemo se baviti drugom linijom, a naravno i trećom. Ako jurimo dva metro vozila nećemo ni uhvatiti nijedno dok ako jurimo jedno punom snagom možda ga i uhvatimo :gobb:
 
Kao što kaže Vučko sve u svoje vreme. Da smo tako razmišljali ranije uticalo bi se na mnogo toga. Na greškama se uči, što su u slučaju Beogradskog Metroa svakako prioriteti u konstruktivnim kritikama. Paničilo se u vezi svega, ostalo se na nuli (ako izuzmemo laki vs teški).

Čak štaviše, ukoliko je prvenstveno rukovodstvo BMiV (ponajviše Kantar) dovoljno inteligentno (u šta ne smunjam) nadležni mogu da pretpostave šta naši predlozi znače za neke naredne fazem u smislu ekstrapolacije ideja na ostale trase. Ko zna, možda će sami da predlože provizije za grananje, uz korekcije predloženih trasa PGR.
 
Ovo da se napravi račvanje ka brdima mi deluje totalno realna i prirodna opcija. Taj deo mislim da će usvojiti.
Za ovaj drugi ne znam da li će prihvatiti.
 
Крак ја кокошијим брдима се лако може бранити јер би то била истовремено санационо - развојна траса. Санациона у смислу да купи десетине хиљада људи из насеља која су у старту и грађена да би их метро купио, а развојна у смислу да омогућава масовну урбанизацију десне стране Радничке улице. Значи истовремено решаваш огроман саобраћајни проблем и омогућаваш даљи развој града.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=858648#p858648:2gwou0kp je napisao(la):
vucko » Пет Јун 18, 2021 2:16 am[/url]":2gwou0kp]@Arnorian Nemoj me pogrešno shvatiti, ali najave grade za izgradnju prve linije govore o oktobru 2021. i početku gradnje od depoa. Dok se za 2023 pominje početak gradnje druge linije. To što se usvajaju planovi i studije ne znači previše jer znamo da se ukoliko postoji pritisak javnosti svi planovi pre izgradnje mogu promeniti.

Stoga, sva naša energija ide ka izmenama prve linije. Ukoliko se usvoje naše primedbe onda ćemo se baviti drugom linijom, a naravno i trećom. Ako jurimo dva metro vozila nećemo ni uhvatiti nijedno dok ako jurimo jedno punom snagom možda ga i uhvatimo :gobb:

Апсолутно тачно, нас је премало да се расипамо на толико фронотова. Треба све интелектуалне ресуре концентриасти на ово питање - регулисање прве линије.
 
Pozivamo sve koji žele da se uključe u rad "Po meri metro" da nam se jave putem društvenih mreža ili sajta. Uskoro krećemo sa uličnim akcijama pa će nam koristiti svaka pomoć. Za metro preko Prokopa i Kliničkog centra Srbije i za krak od Banovog Brda preko Ceraka, Vidikovca i Labudovog brda do Petlovog Brda! :kk:
 
Vrh