Šta je novo?

Metro

Super je to ,,po meri ,, ....
Bg voz davno je u praksi pokazao šta je i koja je glavna prva linija
Batajnica - Pančevo
pa tek onda mogu Brdjani na red da dodju
Mada ne bih se iznenadijo
da brdjani isteraju svoje....
te u prvi plan i ako ne toliko profitabilna i bez punog kapaciteta ipak isplivaju njihovi zahtevi....
 
Ne postoji tu "red". Železnica na trasi Batajnica - Pančevo nikako nije u konfliktu sa bilo kojom trasom metroa, već se dopunjuju. Nisu istog tipa i nisu u konfliktu. Razvijaju se iz posebnih kredita i posebnim ugovorima.

Jedino je pitanje kakvo će presedanje biti. Sa jednim stepenicama na Prokopu gde već postoje kasete i 10 koloseka ili će se dograđivati katapult na Sajmu, nova mostovska konstrukcija i praviti stajalište u vazduhu na otvorenoj pruzi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=859351#p859351:3780jnhb je napisao(la):
boca-ica » Pon Jun 21, 2021 6:17 pm[/url]":3780jnhb]
Bg voz davno je u praksi pokazao šta je i koja je glavna prva linija
Batajnica - Pančevo

BG voz nikada nije išao do Pančeva. Beovoz jeste, nekad davno, tamnih devedesetih, a onda je počeo da kasni...
 
Него, пошто смо имали овде врло креативне, да не кажем ироничне градитељске идеје за унапређење неких градских микро-локација, ево и ја предлажем да се на замишљеном укрштају метроа и бегевоза код Сајма висинска разлика савлада - спиралним тобоганом са благим падом (са зупчаником за узбрдо).
 
Мени и даље нису јасни људи који спомињу неку чудну реч "профит"??? каква је то реч? која јој је сврха у дискусији о метроу?

Ајмо сад да поставимо питање да ли је профитабилно да држава/град односи ђубре, да ли је профитабилно да хитна помоћ покупи људе из слупаних кола, и да ли се исплати одржавати савски насип.

Океј ослободили смо се аустријско-хрватског комунистичког диктатора, ал то не значи да треба да одемо у другу крајност да само гледамо профит профит профит. Већина ствари у граду су непрофитабилне али су неопходне па зато постоје, тако сваки нормалан град гледа на метро.

И да, прва линија треба да покрије доле сва она брда, не само због самих брда, која су сасвим довољан разлог, него и због целих градова накалемљених на београд 800+ аутобусима јужно од тих брда. А друга треба да се ради што пре, тј паралелно, како је и предвиђено, да се покрију села накалемљена 300+ бусевима на истоку. Онда ће се коначно растеретити аутокоманда-франш-славија, јер буквално пола града мора туда да прође. А неке варијанте линије 3 које сам видео су одличне зато што покривају 400+ аутобусе, само бих је од бањиве продужио западно ка канаревом, миљаковцу, раковици, па ако да Бог да се споји са линијом 1 да се не прави 376409213165084197650 непотребних окретница.
 
Размишљао сам доста о овоме и начелно подржавам акцију али искрено морам да признам да то радим са пола срца јер су и Прокоп и КЦС сами на потпуно погрешном месту

КЦС је колапс у најави а временом ће бити све горе, катастрофалан комплекс скарабуџен на најгоре место и за пацијенте и њихову фамилију. Не бих ни најмање жалио да се изгради нови КЦС на Новом Београду где ће бити доступан шинском, авионском и друмском саобраћају а опет уз могућност много више зеленила и мира за пацијенте. Да се ова зграда потом поруши или јој се промени намена не бих ни трунку жалио

Прокоп је мртворођени пројекат који се силује већ 50 година и молим се богу само да ће се шински саобраћај у Београду децентрализовати / дитигализовати тако да сви просто иду на најближу станицу кад хоће да путују и сам концепт "главне" железничке станице онда изгуби смисао

Некако ми је најважније да линија иде испод Кнеза Милоша где би могла да умањи саобраћајни притисак уместо у дну брда али се то свеједно неће обистинити тако да свеједно. Једино стварно подржавам то за крак ка Цераку / Видиковцу / Петловом брду, остало могу да дам само неку млаку подршку деформисању праве линије да би погађала 2 пројекта која су у старту на катастрофалној локацији
 
Verovao ili ne Kailane, ali slažem se s tobom.

I KCS i Prokop su pozicionirani, baš onako da sedneš i pla.. ovaj hoću reći - aplaudiraš.
Panta je svojevremeno sve lepo objasnio u jednom postu, gde je analizirao ceo taj deo grada. Kako ono reče, mauzolej mrtvoj državi (Kuća cveća) pored Mauzoleja mrtve železnice, podno Mauzoleja mrtvog zdravstva na besmislenom mestu.

Ukratko, Klinički centar je istovremeno i na dobrom i na lošem mestu. Moglo je da bude savršeno da su neke stvari na vreme rađene i planirane. I ne, pritom ne mislim na metro. Nego na pristupačnost okolnim saobraćajnicama, kao i (dez)organizaciju unutar bolničkog kruga.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=859545#p859545:pr0upx5s je napisao(la):
Kailan » 22 Jun 2021, 11:16[/url]":pr0upx5s]... да признам да то радим са пола срца јер су и Прокоп и КЦС сами на потпуно погрешном месту...

Što je apsolutno legitimno mišljenje, ali to ne menja činjenicu da su Prokop i KCS tu gde jesu i da će ostati na tom mestu. Da li je to dobro ili ne druga je tema.

I mnogo bogatije države sebi ne mogu da priušte da tek tako izmeste železničke čvorove ili postojeće kliničke centre a kamoli Srbija, i upravo zato ne smemo da dopustimo da (još neizgrađeni) metro koridor maši ove dve tačke (posebno KCS).
 
ма слажем се, и кажем да имате моју подршку, само је бедно кривити линију метроа да обухвати две лоше позициониране грађевине и само показује колико се овде већ више од пола века све ради или неплански или по лошим плановима
 
Prokop i KCS tu između ostalog zato što je svaki plan metroa do sad, osim ovog poslednjeg predviđao da metro prođe ispod njih. Ako imaš dva velika grada, Beograd i Novi Sad, gradiš prugu koja spaja Beograd i Novi Sad, a ne Progar i Begeč. Kod metroa je isto tako - imaš Prokop, imaš KCS, poveži ih, ne filozofiraj!
 
Ako me sećanje dobro služi, nije svaki plan uključivao i njih. Ali pošto govorim na osnovu sećanja, a mrzi me da sada kopam po netu i arhivama da tražim dokaze, neka se moja izjava uzme sa rezervom. Ali generalno, mnogi su ili bežali ili gledali da se što manje petljaju sa Prokopom.
 
Укључује их сваки план осим једне верзије студије САНУ из 1992. (остарели Б. Жежељ) и студије француске консултантске групе Систра од децнију касније.
 
Ta francuska, na to sam mislio i toga sam se najpre setio.
Uostalom, sećam se da sam negde i na forumu čitao neke komentare na neki od planova koji su se kačili, i da se jedan broj forumaša krstio i ljutio što je Prokop bio potpuno zaobiđen i zanemaren. Al davno beše, ne znam ni da li sam još bio učlanjen.
 
Kako god, eno tamo na onoj temi o Prokopu filozofirate i to sve uz neke pretpostavke i poluinformacije koje verovatno nisu faktor. Prosto, raspljinjujete priču. Inicijativa Po meri metro gađa tačno u centar ono što bi trebalo poboljšati na prvoj liniji, te mislim da bi svi trebalo da stanemo i podržimo to, čak najbolje i zvanično kao Beobuild forum zajednica, ma koliko raznih mapa metroa u Beogradu neki od nas crtali. Govorim ovo kao neko ko nije deo inicijative Po meri metro, ali je podržavam.
 
Ali Bender, bez obzira na sve to, Prokop na lošem mestu, itd, vrlo je jasno da je potpuno besmisleno izostavljati glavnu železničku stanicu i najveći zdravstveni centar bez direktnog pristupa metrou. Sigurno još dugo nećemo biti u mogućnosti da opet premeštamo nešto od ta dva (ili oba) na bolju lokaciju, a znajući da sve što se u Srbiji prvo označi kao privremeno, u stvari postane trajno. Čak štaviše, metro kroz Prokop će još više dati smisla Prokopu, a da je pameti staviti i međunarodnu autobusku stanicu kod Prokopa (na ploči, koja ide sad za nešto drugo pak), pa to bi tek bilo nešto normalno, a time bi metro dopunjavao taj sistem na Prokopu i obrnuto.
Treba zanemariti sve gluposti i sve što se dešavalo i jednostavno gledati napred i rešavati probleme, unapređivati planove.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=859642#p859642:2hl8iq2q je napisao(la):
WLABmz » 22 Jun 2021 02:19 pm[/url]":2hl8iq2q]Prokop i KCS tu između ostalog zato što je svaki plan metroa do sad, osim ovog poslednjeg predviđao da metro prođe ispod njih. Ako imaš dva velika grada, Beograd i Novi Sad, gradiš prugu koja spaja Beograd i Novi Sad, a ne Progar i Begeč. Kod metroa je isto tako - imaš Prokop, imaš KCS, poveži ih, ne filozofiraj!
Upravo to i govorimo. Obe lokacije će ostati slepa creva bez prve linije metroa. I ja bi hteo da je autobuska stanica na Autokomandi ali nažalost taj autobus je davno otišao.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=859779#p859779:2bv959cg je napisao(la):
marrecar » Sre Jun 23, 2021 1:00 am[/url]":2bv959cg]Ali Bender, bez obzira na sve to, Prokop na lošem mestu, itd, vrlo je jasno da je potpuno besmisleno izostavljati glavnu železničku stanicu i najveći zdravstveni centar bez direktnog pristupa metrou. Sigurno još dugo nećemo biti u mogućnosti da opet premeštamo nešto od ta dva (ili oba) na bolju lokaciju, a znajući da sve što se u Srbiji prvo označi kao privremeno, u stvari postane trajno. Čak štaviše, metro kroz Prokop će još više dati smisla Prokopu, a da je pameti staviti i međunarodnu autobusku stanicu kod Prokopa (na ploči, koja ide sad za nešto drugo pak), pa to bi tek bilo nešto normalno, a time bi metro dopunjavao taj sistem na Prokopu i obrnuto.
Treba zanemariti sve gluposti i sve što se dešavalo i jednostavno gledati napred i rešavati probleme, unapređivati planove.
Mare, imaš moje postove upisane pa proveri i sam - ja ni u jednom momentu nisam rekao da sam protiv inicjative. Samo sam dao svoja viđenja o metrou kroz Prokop i KCS. Nego ovaj nadrndani vagon iznad mene, što me čas ignoriše, čas podbada kad bi da pokupi jeftine poenčiće, pokušava da me predstavi kao nekog zaverenika i minera te ideje i inicjative. Rekao sam i na temi o Prokopu - neka im ga metro ispod njega i KCS.
 
Ne znam čime sam zaslužio vređanje, ne mora se vređati neko ko ima drugačije mišljenje od tebe. Hajde da uradimo ovo oko prve linije pa da posle utičemo i druge linije. Ako su mogli bugari sa Spasimo metro možemo i mi. :gobb:
 
Nije se odnosilo na tebe nego na ovog
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=859740#p859740:1spvqqru je napisao(la):
WLABmz » Uto Jun 22, 2021 10:10 pm[/url]":1spvqqru]Kako god, eno tamo na onoj temi o Prokopu filozofirate i to sve uz neke pretpostavke i poluinformacije koje verovatno nisu faktor. Prosto, raspljinjujete priču.
 
Izvini, previše nas je sada sa vozovima na avataru. Neko bi rekao da živimo u bumu šinskog saobraćaja, bio on preko pantografa ili treće šine :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=859803#p859803:3mht8vun je napisao(la):
vucko » Sre Jun 23, 2021 8:28 am[/url]":3mht8vun]Ne znam čime sam zaslužio vređanje, ne mora se vređati neko ko ima drugačije mišljenje od tebe. Hajde da uradimo ovo oko prve linije pa da posle utičemo i druge linije. Ako su mogli bugari sa Spasimo metro možemo i mi. :gobb:

Шта су bugari могли, шта се тамо дешавало? Нисам упућен.
 
vucko":3prerc02 je napisao(la):
I ja bi hteo da je autobuska stanica na Autokomandi ali nažalost taj autobus je davno otišao.

Ja ne bih hteo. Iz prostog razloga što je ta lokacija prebukirana. Kada bi tu još bila autobuska stanica, koji bi tek kolaps nastao...Ali to je već druga tema.

Bender Rodriguez":3prerc02 je napisao(la):
Nego ovaj nadrndani vagon iznad mene, što me čas ignoriše, čas podbada kad bi da pokupi jeftine poenčiće, pokušava da me predstavi kao nekog zaverenika i minera te ideje i inicjative.

Jeftine poenčiće za šta? Ne razumem. Ti kao ti me zaista ne zanimaš, naročito da te predstavljam kao nešto, a pravo da ti kažem ni ne smatram te kao nekog zaverenika. Ne znam odakle ti sve to. Samo mislim da sada kada postoji neka konkretna inicijativa ne treba temu rasplinjavati i gubiti fokus sa onoga što je suštinski bitno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=859884#p859884:3aqe2dgv je napisao(la):
WLABmz » Sre Jun 23, 2021 12:17 pm[/url]":3aqe2dgv]
Ja ne bih hteo. Iz prostog razloga što je ta lokacija prebukirana. Kada bi tu još bila autobuska stanica, koji bi tek kolaps nastao...Ali to je već druga tema.
Slažem se. Ali neki bi na tom mestu da prave Delta Galaksiju. A deo forumaša ih podržava i navija za to.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=859869#p859869:30gjkxx7 je napisao(la):
nekianonimnilik » 23 Jun 2021 10:45 am[/url]":30gjkxx7]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=859803#p859803:30gjkxx7 je napisao(la):
vucko » Sre Jun 23, 2021 8:28 am[/url]":30gjkxx7]Ne znam čime sam zaslužio vređanje, ne mora se vređati neko ko ima drugačije mišljenje od tebe. Hajde da uradimo ovo oko prve linije pa da posle utičemo i druge linije. Ako su mogli bugari sa Spasimo metro možemo i mi. :gobb:

Шта су bugari могли, шта се тамо дешавало? Нисам упућен.
Oni su negde krajem 2000tih napravili građansku akciju koja je za cilj imala uticanje na gradsku vlast da treća linija metroa ne bude LRT kako su predlagali gradski planeri već da bude klasičan metro kao i prve dve linije u Sofiji. Inače ta treća linija vodi do aerodroma u Sofiji. Oni su uspeli da izlobiraju da grad promeni pristup i da se napravi treća linija kao klasičan metro.

Evo njihovog sajta, nisu nešto aktivni u poslednje vreme.
http://spasimetroto.org/
 
Vrh