Šta je novo?

Metro

Približava se početak izgradnje metroa u Beogradu. Naše udruženje "Pomeri metro" smatra da je potrebno unaprediti postojeći plan metroa pokrivanjem Kliničkog centra Srbije i Glavne železničke stanice Prokop prvom linijom metroa. Ovom izmenom bi dobili metro koji je po meri građana.

197734828_111063607860941_1143259376353604095_n.jpg


https://www.facebook.com/pomerimetro
http://www.pomerimetro.rs
 
^^^Ima nade! :gobb:

Inače genijalno je menjanje značenja različitih reči sa istim redosledom slova spajanjem (pomeri, da bi bio po meri). Slogan se lako pamti i ostavlja utisak, pa samim tim podstiče na (re)akciju.

Problem je objašnjen na adekvatan način, tekst okačen na sajt i društvene mreže, tako da sad samo fali direktan kontakt društva sa građanima poput deljenja flajera oko KCS, Prokopa, u Manježu, na ključnim mestima gde bi u slučaju nastavka realizacije aktuelnog plana kretanje bilo otežano. To bi trebalo obuhvatiti radnim planom. Aktivna propaganda opravdana je kao adekvatna kontramera, jer to pre svega i grad i republika rade već godinama.

Za razliku od vlasti narod bar ima opravdanje da se suprotstavi. Kao građani nemamo ništa da izgubimo.
 
Hvala Expresse, planirane su i akcije na terenu a i medijski nastupi. S obzirom da je pre manje od 24 sata objavljena stranica a da imamo već 200 lajkova na Fejsbuku mislimo da će ova akcija biti veoma ispraćena od strane građana. Ukoliko neko želi da pomogne udruženju neka nam slobodno piše na Fejsbuku, Instagramu ili Tviteru, svugde nam je nalog @pomerimetro a može i na email adresu udruzenje@pomerimetro.rs

:gobb:
 
Podržavam! Video sam na fejsu. Na osnovu ključnih teza (sažete forme) građani brzo shvate u čemu je problem, čak i posle dugogodišnjeg ubeđivanja u suprotno od strane glavnih aktera u realizaciji projekta. Kako ponestaje vremena to je i suština brze akcije. Terenske akcije i medijski nastupi neophodni su radi približavanja starijim sugrađanima koji ne koriste računar, a direktno zavise od predloženih izmena u pozitivnom smislu. :gobb:
 
Ciljevi su realni i oslanjaju se na zdrav razum ali u formalnom smislu na ono što je grad dao kao varijantu u PGR-u koji još nije usvojen.
 
Pozdrav drustvo, nije me bilo dugo, posao, porodica i tako...
:sesir:

Evo malog doprinosa na moju omiljenu temu, metro u Beogradu, sta drugo nego mapa.

To jest dve mape, crna i bela, uradjene u duhu wayfinding totema koje smo postavili po gradu (oni crni sa crvenim kapicama).

Mape su geografske, sa svim ulicama, a trase metro linija blago uprostene da izgledaju kao dijagram.

Nisam ulazio u detalje bg:voz linija, samo infrastruktura. Dodao sam krak ka Karaburmi ali ne i onaj ka Makisu jer mi nije tacno jasno gde i kako se kaci na metro i da li ce se tunel ispod Vidikovca zaista sanirati.

metro-beograd-mapa.png


metro-beograd-mapa-2.png


http://www.inat.fr/metro/beograd
 
Сваки пут када видим укрштање црвене линије са БГ Возом на Сајму доживим нервно растројство. Такође је апсурд да жел. ста. Вуков Споменик нема везу са метроом иако је то деценијама планирано. Толико је очигледно да је друга варијанта једина исправна која уз мале измене сасвим задовољава потребе његових грађана, а не потребе тржног центра, новог споменика, непостојећег стамбеног комплекса итд.

Као што је већ речено, примећује се рупа на југу, први крак - Видиковац и други крак - веза са железницом у Раковици ако је то уопште физички могуће. Такође се придружујем подршци ,,Помери метро’’ и надам се позитивном исходу целог овог проблема :D :kk:
 
Одличан приказ колико прва линија маша град, погледајмо прве четири станице кроз пустару, Мостар и Сајам као стајалишта на преседачким чвориштима које је баш ова линија требала да укине као преседачка чворишта, Цвијићева-Панчевац-Карабурма-Диљска, све забачено и ван стамбене зоне. Миријевски булевар је уствари Мали Лесковац.
Са леве стране Саве је мрежа боља, али је велика грешка што зелена линија иде за Жст Земун уместо да продужи до аеродрома дуж аутопута па после аеродрома до Сурчина.
 
Baš lepo što im je nacrtao mapu sa sve besmislenom stanicom kod Sajma kao lični pečat.
 
Zidar, hvala na postavljenim mapama, izuzetno su jasne kao i uvek. Slažem se sa Došljakom da mape zapravo ukazuju koliko prvoj trasi nedostaje skretanje na Klinički centar Srbije i Glavnu železničku stanicu Prokop kao i krak ka Ceraku, Vidikovcu i Petlovom brdu na šta i ukazujemo u "Po meri metro". Za oko mi je zapalo i da je na mapama potpisan JKP "Beogradski metro i voz"

Da li to znači da su mape odobrene od strane ovog javnog preduzeća? Ukoliko je to tačno da li bi mogao da posreduješ da održimo sastanak sa predstavnicima JKP "Beogradski metro i voz" kako bi im predstavili naš pogled na stvari u "Po meri metro"?

Veliki pozdrav,
Vučko
:gobb:
 
Zidar, jel ovo vezano za treću liniju (krak od blokova (61-64) do Zemuna, pored BK) tvoja tvorevina ili nešto zvanično, novo pridodato?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=856413#p856413:13cjovb4 je napisao(la):
Igor » 08 Jun 2021 05:05 pm[/url]":13cjovb4]Baš lepo što im je nacrtao mapu sa sve besmislenom stanicom kod Sajma kao lični pečat.

Hahaha.
Ovo se zove tomahavka i to ona prava. :lol:
 
Da ne bi ponovo pisao referat pokušaću ukratko po stavkama da ukažem na najozbiljnije nedostatke aktuelnog plana prema hronološkom uticaju:

1a. pružanjem prednosti molovima, stanarima luksuznih objekata i rekonstruisanim trgovima metro već u prvoj fazi prve linije izostavlja po svim dosadašnjim planovima "ground zero" čitavog železničkog čvora, samim tim i centar kako lokalne tako i dugolinijske mreže koja obuhvata celu zemlju (razmera problema je republička u smislu da prioritet imaju novi stanari jednog naselja od posetilaca iz zemlje i inostranstva)
1b. imajući u vidu navedeno izbegnuta je najbrža i najjednostavnija veza železnice sa najvećim zdravstvenim kompleksom u zemlji i šire
1c. poput navedenog problema veze sa Žel. St. Prokop, ignorisanjem račvanja lokalna i dugolinijska železnica nisu u sprezi sa prvom linijom u zoni opštine Rakovica što onemogućava ostvarivanje jednostavnih i brzih putovanja do delova opštine Čukarica iz pravca Niša, odnosno Užica
2. izostavljene efikasne veze ostalih linija sa žlezničkim čvorom (Vukov Spomenik, Novi Beograd) uz nepotrebna vijuganja mašenjem glavnih pravaca

Sve tačke prve stavke podrazumevaju trenutni negativan uticaj odmah po otvaranju prve faze (od kojih izuzevši skupe korekcije pojedine mogu trajno delovati na neke delove grada), dok se negativne posledice druge stavke mogu očekivati kao kumulativan efekat odabira budućih rešenja, odnosno (ne)uspeha pri integraciji sa sudbonosnom prvom fazom.
 
Ево једна критика и на рачун треће линије. Станице од Арене до Трга, са све преласком Саве су беспотребно бацање пара. Боље да линија 3 од Арене дели трасу са линијом 2 до Савског трга, и до Трга републике са линијом 1. Станице Ушће и Пристаниште су такође беспотребне. До пристаништа се лагано стиже од Савског трга, а до Ушћа из блока 18.
 
^^^To, jer ne obuhvata račvanje.

Ideja koju je pomenuo Došljak bi iziskivala četvorokoloesčnu kičmu do Savskog Trga u slučaju sprovođenja prve linije preko Prokopa, a treće preko Vukovog Spomenika. Duplikaciju koloseka sa svim pokrivenim stajalištima obe linije treba izbegavati, mada postoji još jedna alternativa u vidu četvorokolosečne osnove od Prokopa preko Manježa do Arene što svakako navodi na preispitivanje mogućnosti. Ima i to svojih prednosti. Recimo da bi takvo rešenje delimičnog vođenja tri linije jednom četvorokolosečnom trasom bilo jeftinije od izgradnje tri nezavisne dvokolosečne trase pri čemu bi nudilo i uspostavljanje ekspres režima. Treća linija bi na taj način delila trasu sa prvom između Prokopa i Manježa, odnosno sa drugom između Manježa i Arene. Ekspres vozovi prve i treće preskakali bi Višegradsku, a npr. treća uvek Blok 18 i Sava Centar. Četvorokolosečna deonica mogla bi da primi četiri itinerera, odnosno dve linije sa kracima, uz moguće uvođenje više itinerera već u ranim fazama širenja mreže (izbegavanje čekanja na treću). Kao i svako drugo rešenje i navedeno ima svoje mane. U ovom slučaju to se odnosi na značajno umanjenu pokrivenost centralnog gradskog jezgra.

Dodao bih još ne tako mali problem pešačenja pola kilometra od perona u Bloku 42 do ulaza u stanicu Novi Beograd u Antifašističke Borbe, odnosno novu BAS. Ni tramvajsko stajalište nije bogzna koliko blizu. Ali otom potom, vodeći se aktuelnim planom dok ne stignemo do treće ima da rodimo mečku.
 
Ja i dalje ne verujem da je neko isplanirao metro na jugu grada, a da taj jug nisu i Vidikovac i Cerak. Mislim, jasno je meni zašto je to urađeno, ali je to bezobrazluk i bahatost dignut na najviši nivo.
 
Mogu čak da razumem i ideju da se depo za metro locira pored ranžirne ali da se u planu u potpunosti izostave velika naselja mi je van pameti. Prokop i KCS su tek zdravi razum koji je izostao i otišao nebu pod oblake tamo negde kod stanice Sajam :bash:
 
Pa :fijasko: #12 koji završava gore, što dalje od BG:Voza. Dakle ničim smislenim.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=856458#p856458:2nac2x39 je napisao(la):
Прле » Uto Jun 08, 2021 8:45 pm[/url]":2nac2x39]Чиме се правда изостављање?
Nema opravdanja na šta se i u PGR-u jasno ukazuje.
 
Може ли неко да замисли потребе да се повежу нпр. Рупчине (Жарково-Беле воде) са Вилиним водама (Цвијићева-Панчевачки мост)?
 
@Igor
Nastaviće da gaze i PGR sve dok narod ne stane u odbranu svog obraza, i svog grada. Plan širenja tramvajske mreže nazire se iza metro ringišpila u prvom planu.

@Došljak
Može. Neko sa mozgom veličine zrna graška. Ili recimo A.V i društvo. A mogao je i Jovin, doduše sekundarnim sistemom pa njemu ne uzimam za zlo. On je živeo u snovima o nemogućem Beogradu (2,5 miliona, jaka Jugoslavija, demografski bum umesto bele kuge).

Niko osim naprednjaka dosad nije bio u stanju tako nešto "genijalno" da zamisli već u prvoj fazi. Grad doživeo "brodolom" (čitaj "prevozolom"), a on sa autoritetom pokušava da zapuši prvo najmanje rupe na brodu koji tone. :roll: Vidikovčanima u ponudi su "čamci za spasavanje", a većina nek se davi do besvesti u njihovim *ovnima.
 
Vrh