Šta je novo?

Metro

Veoma retardirano,rasteretiće samo potez od Savskog trga do Mirijeva,I od Ade do Savskog trga,a linija 3 izgleda da će ići preko Gučevske,što znači opet da neko ko treba iz NS brzo do centra na posao,ili kao što ministar kaže do pozorišta,treba da ide do Gučevske,naravno nije problem,ja i danas pešačim do centra,ali ako je pljusak,jak vetar,najmanje se ljudima pešači do stanice javnog prevoza,tako je u svim većim gradovima u okruženju,i u NS-u je glavni terminal autobusa kod železničke i odlično je povezana sa svim delovima grada,ovo šta Vesić eksperimentiše sa najvažnijim projektom stvarno nije normalno. :(
 
Koliko malo fali da ovaj metro plan postane odličan? Malo!

Na slici narandzasto sam oznacio izmene. Izmena na liniji 1 je vec data i predlozena u samom planu!

Linija 1:
- Ostavljanje mogućnosti produženja linije do Orlovače
- Trasiranje preko Prokopa i KCS, a sve prema predlogu datom u samom planu
-sve ostalo ostaje isto

Linija 2:
- Od slavije trasiranje duz Kralja Milana, stanica ispod hotele Moskva u neposrednoj blizini Terazija i izlazima povezanim sa postojecim podzemin prolazima, ukrštanjem sa linijom 1 u okviru SA i prelazak reke preko drumsko-metro mosta.
-Sve ostalo ostaje isto

Linija 3:
- Koristi se vec dat predlog - Opcija B, linije 3 sa prelazom kod Brankovog mosta

opcija metro.jpg


Šta se time dobija?

- Sve tri linije vode u centar grada, nema potreba za presedanjima zbog dolaska u centar!
- Linija 1 i 2 se i dalje ukrstaju u okviru SA, i ali nema presedanja zbog jedne stanice!
- Linija 1 pokriva Prokop i KCS, ukršta se sa Bg:Vozom i regionalnim vozovima, omoćuva dolazak i laku vezi ljudi iz unutrašnjosti sa centrom grada i KCS, omogućava da linija 3 ide preko Vukovog spomenika i da se i ona ukršta sa Bg:vozom
- Linija 2 ima stanicu u uzem centru, pokriva opterećenu zonu ulice Kralja Milana, ukršta se sa linijom 3 kod Arene, Južnog bulevara i podzemnim prolazima od Skupštine do Terazija
- Sve tri linije imaju stanice u centru, a presedanja se obavljaju preko 3 stanice (Trg, Skupština-Terazije, SA), cime je izbegnuto stvaranje gužve na jednoj stanici!

Linija 1 se ukrsta sa BG:vozom na Prkopu i Pančevačkom mostu i regionalnim vozovima na Prkopu, linija 2 u Zemunu, linija 3 na Novom Beogradu i Vukovom spomeniku.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=827274#p827274:9aw7xeeq je napisao(la):
mihajloboric87 » 28 Feb 2021 09:13[/url]":9aw7xeeq]Veoma retardirano,rasteretiće samo potez od Savskog trga do Mirijeva,I od Ade do Savskog trga,a linija 3 izgleda da će ići preko Gučevske,što znači opet da neko ko treba iz NS brzo do centra na posao,ili kao što ministar kaže do pozorišta,treba da ide do Gučevske,naravno nije problem,ja i danas pešačim do centra,ali ako je pljusak,jak vetar,najmanje se ljudima pešači do stanice javnog prevoza,tako je u svim većim gradovima u okruženju,i u NS-u je glavni terminal autobusa kod železničke i odlično je povezana sa svim delovima grada,ovo šta Vesić eksperimentiše sa najvažnijim projektom stvarno nije normalno. :(
Ne eksperimentiše, nego uveliko radi, nažalost.
 
Ne znam zašto, ali ovaj Milančetov plan i ilustracija su prvi gde se metro sprovodi (i) kroz Prokop i KCS, a da mi se dopada i da podržavam.


Milanche, svaka čast. :kk:
 
Jedna stvar koja jako bode oci - faraonska investicija u most na Adi je delimicno bila opravdana time da "ima i mesto za metro u buducnosti", a danas nijedna opcija - ni zvanicna naprednjacka, ni "Fantasy" opcije koje se crtaju ovde na forumu, ne koriste Adu kao neki koridor. Mozda sam to video na nekoj fantasy mapi sa 5 linija (btw ako ces da crtas fantasy mapu nacrtaj prvo 1-2 linije, koliko je realno da pocne da se gradi narednih 10-15 godina)
 
Sve pohvale za Milanchetov plan.

Očito da metro kroz most na Adi i nije bio planiran. Rampa kod Hipodroma to opovrgava, jedino može da ide neki metro sa kraćim i užim vagonima, kao na budimpeštanskoj liniji 1 i možda neki pariski metro. Laki šinski sistem može.

Neću da crtam fantasy mape, ali ću dodati da neki glavni pravci za metro treba a budu:
-Povezivanje centra Zemuna, sa centrom Novog Beograda i centrom Beograda.
-Centar grada i Glavna železnilka stanica
-Eventualno centar sa aerofromom, mada to može i BG:voz.

Ovo se sve može povezati sa dve, maksimalno tri linije. Takav plan je u osnovi prve etape metro plana iz 70ih godina. Mišljenja sam da Beogradu i ne treba više od tri linija pravog metroa. Ostali pravci se mogu povezati linijama gradske železnice, tipa S-tog u Kopenhagenu, ili nešto poput RandstadRaila u Rotterdamu, gde bi postojali i poneki pružni prelazi.

A priče oko treće linije su, bojim se, samo priče da se malo umiri javnost pošto su videli da su zeznuli crvenu liniju zaobilazeći Prokop.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=827383#p827383:r3jza48o je napisao(la):
StudentLL » 28 Feb 2021 17:29[/url]":r3jza48o]Jedna stvar koja jako bode oci - faraonska investicija u most na Adi je delimicno bila opravdana time da "ima i mesto za metro u buducnosti", a danas nijedna opcija - ni zvanicna naprednjacka, ni "Fantasy" opcije koje se crtaju ovde na forumu, ne koriste Adu kao neki koridor. Mozda sam to video na nekoj fantasy mapi sa 5 linija (btw ako ces da crtas fantasy mapu nacrtaj prvo 1-2 linije, koliko je realno da pocne da se gradi narednih 10-15 godina)
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=827399#p827399:r3jza48o je napisao(la):
Siniša » 28 Feb 2021 18:36[/url]":r3jza48o]Sve pohvale za Milanchetov plan.

Očito da metro kroz most na Adi i nije bio planiran. Rampa kod Hipodroma to opovrgava, jedino može da ide neki metro sa kraćim i užim vagonima, kao na budimpeštanskoj liniji 1 i možda neki pariski metro. Laki šinski sistem može.
U startu je bila priča da se planira LRT preko Mosta na Adi. Čini mi se da je to onaj plan sa zelenom linijom ka Vidikovcu i centru, te žutom koja bi išla od Vidikovca na NBG preko Mosta na Adi.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=827399#p827399:r3jza48o je napisao(la):
Siniša » 28 Feb 2021 18:36[/url]":r3jza48o]Neću da crtam fantasy mape, ali ću dodati da neki glavni pravci za metro treba a budu:
-Povezivanje centra Zemuna, sa centrom Novog Beograda i centrom Beograda.
-Centar grada i Glavna železnilka stanica
-Eventualno centar sa aerofromom, mada to može i BG:voz.

Ovo se sve može povezati sa dve, maksimalno tri linije. Takav plan je u osnovi prve etape metro plana iz 70ih godina. Mišljenja sam da Beogradu i ne treba više od tri linija pravog metroa. Ostali pravci se mogu povezati linijama gradske železnice, tipa S-tog u Kopenhagenu, ili nešto poput RandstadRaila u Rotterdamu, gde bi postojali i poneki pružni prelazi.

A priče oko treće linije su, bojim se, samo priče da se malo umiri javnost pošto su videli da su zeznuli crvenu liniju zaobilazeći Prokop.
Treća linija služi da umiri javnost, i da se pokrije ono što je izostavljeno prvom i drugom linijom, a priča o realizaciji starog plana o tramvaju do Vidikovca, da pokrije onaj deo koji zaobilazi i treća linija, jer linije su tako lepo trasirane da zaobilaze gotovo sve što je bitno u gradu. To mogu samo Mega diplomci da osmisle. A posle mi prosipaju priču kako se metro provlači dubokim ukopom preko Bulevara vojvode Mišića jer je to najopterećeniji pravac na relaciji Južna naselja - centar. Pa i ne bio najopterećeniji kada je ujedno i jedini. A opšte poznato je da kada se radi duboki ukop, da komotno može mda se trasira gde god se hoće, jer zavisnost od drugih faktora je minorna i praktično zanemarljiva, za razliku od površinskog saobraćaja koji ne može da ide kako hoće, već zavisi pre svega, od topografije terena.
 
Stanice Trg Nikole Pasica (Skupstina) i Terazije mogu biti spojene podzemnim prolazom.
 
Svaka cast Milancetu. Eto kad bi ovo neko video i usliso molbe gradjana , jer kako smo i videli, struka (Zavod za urbanizam) takodje kritikuje političke linije metroa. Valjalo bi da se takav totalitarizam malo olabavi i barem napravi nekakav ovakav kompromis sa gradjanima.
 
taj kompromis lici ko da napravis dogovor sa belivukom da te prebije ko zeca ali da obeca da nece da te na kraju tranzira i onda kazes, belivuk je bas car, ispostovao sve sto smo dogovorili
 
Hvala svima puno :sesir: neverovatno je zaista koliko malo fali da bude odlican plan i to sa predlozima koji su i oni sami dali. Kada budem imao malo vise vremena mozda uradim i malo bolju grafiku, neki prikaz, da bude jos jasnije.
 
Veliki plus za Milančeta. Ja bih dodao, da ovakvim izborom trasa, a naročito mosta preko Save, se dobija dosta ekonomičnije rešenje - pliće stanice, mogućnost nadzemne trase ili plitkog ukopa. Samim tim, i koja milijarda u našim džepovima više - a u njihovim manje :).
 
Миланче, то би било добро, јер онда може да се дели и да дође до више људи. Ја ћу сигуно такав материјал поделити на мом фејсубуку. Није много људи, али опет. Од уста до уста.
 
Са Бањице до Н. скупштине ће се пре стизати тролом него овом вијугавом трасом жуте/окер линије. Треба грдно грешити, па овакву власт заслужити.
69668_nnnnjjj_iff.jpg


Црвена и плава исто лоше трасиране, и оне су могле да вијугају јер што да не. Може нам се.
 
Čista posledica debilizma čitavog plana, koja opet ne pokriva sve nedostatke.
 
Зашто аутори новог концепта метроа не бране свој пројекат

Сведоци смо убрзаних промотивних, маркетиншких и активности на уговарању пројекта „Београдски метро”. О пројекту смо чули од председника Србије, министра финансија, градоначелника и заменика градоначелника, главног архитекте Београда, директора ЈП „Београдски метро и воз” (саобраћајни инжењер водног смера), али никако да чујемо реч стручњака (наших и страних) који су пројекат радили. Постоји доста опонената овој идеји, који се истина не чују много, тако да желимо њихово сучељавање са ауторима пројекта, као и са политичарима који „већ продају карте за прву линију метроа”.

Према серији изврсних питања која су поставили новинари „Политике” (Д. Мучибабић и Д. Алексић) следила је размена мишљења еминентног урбанисте проф. др Борислава Стојкова и главног архитекте Београда, Марка Стојчића („Политика”, 15. 2. 2021). Евидентна је самоувереност господина Стојчића који на конкретна питања новинара „Политике” и професора Стојкова одговара, .... студије су показале.... бројања су показала”, без навођења извора за своје тврдње. Ко даје право господину Стојчићу, за кога нисмо никада чули какво искуство има у урбанизму, а посебно у области планирања градског саобраћаја, да тако ауторитативно даје мишљење о нечему, о чему, слободно можемо рећи, нема много знања нити искуства у тој области?

Сматрам да би господину Стојчићу требало поставити неколико питања на која бисмо волели да чујемо стручан одговор.

Који су то подаци који поткрепљују промену концепта метроа и усмеравање ка Макишу (и Обреновцу). Према расположивим подацима последње студије „Мрежа линија јавног градског транспорта путника и дефинисање потребних капацитета – Анализа постојећег стања” (Саобраћајни факултет, 2015. године, страна 56), можемо видети да су најоптерећенији коридори у вршном часу: Баново Брдо – Цвијићева (пресек код Сајма, 6.314 путника на/час), Општина Нови Београд – Карабурма (пресек на Бранковом мосту, 5.671 пут/ч), Блок 45 – Ушће (пресек код Шест каплара, 4.032 пут/ч) и Бањица – Цвијићева (пресек Карађорђев парк, 4.228 пут/ч). Очигледно је да ови подаци приказују сасвим другачију слику о томе где су тренутно највеће потребе кад је реч о саобраћају у граду.

С друге стране, према тзв. Смарт плану Београда (на кога се позивао господин Весић у једној телевизијској емисији), очекује се да број становника порасте за 12,8 одсто до 2033. године. Требало би неко да нам објасни како су добијене вредности које оправдавају изградњу „тешког” метроа.

Колико ће путовања јавним превозом генерисати насеље од планираних 35.000 становника на Макишу, у овом тренутку пустој ледини? Ако претпоставимо да ће сви запослени и ђаци ићи ка центру града (метроом), не би могли очекивати више од 15–20.000 путовања на дан, што могу да покупе две-три аутобуске линије. Међутим, само неупућени могу да претпоставе да ће се сви возити метроом (макар био и бесплатан).

Укрштање две трасе метроа на „Београду на води” представља највећи апсурд концепта. Кога ће привлачити те две линије метроа да би централну укрсницу метроа градили на том месту? Ни Лондон није селио свој центар града са Пикадилија и Лестер сквера у Сити (нови град на подручју ранијих докова – Докландс), нити је Париз померио центар ка Дефансу, него се зна где је традиционални центар града и где је највећа концентрација кретања и где се укрштају главне метро линије.

Када спласне интересовање за споменик Стефану Немањи, и када се смањи атрактивност тржног центра „Галерија”, према тренду који је присутан свуда у свету, ко су ти будући корисници? Нажалост, Београђани нису баш тако чести посетиоци музеја, ако се направи у згради старе железничке станице. Станари „Београда на води”, као и будући корисници пословног простора, који су за то дали стотине хиљада евра, свакако спадају у категорије становника са највишим дохотком. А они се ретко где у свету возе метроом, па неће ни код нас. Покажите нам, молим вас, прогнозирана оптерећења наведене станице.

Нека нам неко одговори који град на свету има метро који не пролази кроз главну железничку станицу? Тим пре ако се зна да је приликом изградње колосека на „Прокопу” остављен и озидан простор – коридор ширине 40 метара, управно на трасу железнице, испод колосека, за будући метро.

У једној ТВ емисији пре две недеље, имали смо прилику да чујемо од дописника из Париза да је током посете председника Србије и разговора у Паризу о изградњи београдског метроа, француска агенција за развој која је била финансијер досадашњих активности око метроа, у виду француске државне помоћи, одустала од даљег финансирања пројекта из неколико разлога: недовољна транспарентност при доношењу одлука, отпор струке, непотврђена оправданост пројекта, недостатак тендера при додели реализације појединих делова пројекта, велики притисци које је клијент вршио на стручни тим, првенствено да се определи за трасу 1. линије метроа ка Макишу. У поменутом чланку из „Политике”, господине Стојчићу, Ви кажете, цитирам: „Зашто би неки политичар рекао некоме ко води област да уради нешто што је погрешно и кошта пуно и не би га користио нико”. Добро питање, али се изгледа управо то десило и зато француска агенција и одустаје.

Мр Мирко Радованац,
дипл. инж. саобраћаја

http://www.politika.rs/scc/clanak/47400 ... -cm7sGs0Ps
 
Zašto se ljudi upiše primate i uopšte diskutujete od trećoj pa čak i o drugoj liniji metroa? Jedino što će ikada biti izrgrađeno je potez Makiš - Pančevac i eventualno produžetak do Ada Huja ako ovi tada još budu bilo na vlasti i država Srbija do tada ne bankrotira.

Svim prethodnim vlastima je bilo nezamislivo da se Beogradski metro finansira iz republičkog budžeta... I isto će misliti i sve iduće nakon ove.

A ovi su strogo oročeni trenutkom kada će Srbija default-ovatu kod MMF-a i Svetske Banke.

Sent from my M2007J3SG using Tapatalk
 
Ja komentarišem ceo sistem, tj. sve tri linije. Već sam pisao zašto se trasiranjem metroa preko Ceraka, Cerak Vinograda, Vidikovca, Labudovog i Petlovog brda dobija boljitak i za stanovnike pomenutih naselja i za šire područje Beograda i zašto je smislenije trasiranje u odnosu na Makiš. A komentarisanjem treće linije ukazujem na apsurd izostanka povezivanja pomenutih naselja, koja su izbačena iz plana prve linije zarad neke ideje o razvoju grada i razvojnom metrou, kako je ovde bilo objašnjavano, a što dovodi samo do kontra efekta. Isto je sumanuto i zaobilaženje Prokopa i KCS, kada se već planira duboki ukop, plus je suludo i to što moraš da presedaš da bi se dobacio do Trga republike.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=828203#p828203:2nz209p5 je napisao(la):
unedfined » Сре Мар 03, 2021 2:04 pm[/url]":2nz209p5]Zašto se ljudi upiše primate i uopšte diskutujete od trećoj pa čak i o drugoj liniji metroa? Jedino što će ikada biti izrgrađeno je potez Makiš - Pančevac i eventualno produžetak do Ada Huja ako ovi tada još budu bilo na vlasti i država Srbija do tada ne bankrotira.

Svim prethodnim vlastima je bilo nezamislivo da se Beogradski metro finansira iz republičkog budžeta... I isto će misliti i sve iduće nakon ove.

A ovi su strogo oročeni trenutkom kada će Srbija default-ovatu kod MMF-a i Svetske Banke.

Sent from my M2007J3SG using Tapatalk

По чему процењујеш да ће Србија банкротирати?
 
Требало би неко да нам објасни како су добијене вредности које оправдавају изградњу „тешког” метроа.
Ja sam ovde prestao da citam.

Neki opet iz petnih zila pokusavaju da proguraju LRT i tramvaj za 22. vek.
 
Vrh