Šta je novo?

Metro

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=828227#p828227:15csa3gs je napisao(la):
wexy » 03 Mar 2021 13:43[/url]":15csa3gs]
Требало би неко да нам објасни како су добијене вредности које оправдавају изградњу „тешког” метроа.
Ja sam ovde prestao da citam.

Neki opet iz petnih zila pokusavaju da proguraju LRT i tramvaj za 22. vek.
Dok neki drugi uporno pokušavaju da proguraju teški metro u Makiš, koji pritom zaobilazi sve bitne tokove građana.
 
Deo teksta koji sam citirao se ne odnosi na izbor linija, tako da ne vidim koji je smisao tvog odgovora.

Vise puta sam ovde pisao da je izbor prve linije los, s druge strane jedna, tri pa ni pet linija nece pokriti sve sto treba tako da..

Meni je iskreno veci problem sto ispada da ce i prica o teskom metrou biti sarena laza kao i brza pruga, s obzirom da pokusavaju da kopiraju podzemni tramvaj iz Liona.
 
Smisao je da se istakne da postoje i oni koji podržavaju teški metro, samo zato što to smatraju dobrim, i jedinim bitnim parametrom, ne bitno dal je trasa dobra ili loša. Jednostavno sam se nadovezao na tvoj post, i pisao uopšteno, ne misleći konkretno na to da si ti ta osoba, i ne ograničavajući se na članove foruma.
 
Сваки пут када Политика, истооријски гледано, традиционално гласило актуелне владајуће партије, пише нешто, што на око изгледа као критика власти, обично после тога испадне изигравање демократије и привидна промена курса који је до тад сулудо био праћен.
Искрено се надам да писање Политике није само такав издувни вентил, већ политички маневар да без великог удара на репутацију ревидује идиотска одлука о првој линији.
 
Trebamo razdvojiti pitanje kapaciteta i trase. Nezvanične informacije koje imam govore da su podaci za broj putnika "pumpani" za Makiš, kao i stanice BNV (Gazela) i Savski trg. Čovek je saobraćajni inženjer pa mu je to profesionalna deformacija. Nema brige neće biti građen nikakav LRT već je pitanje kapaciteta da li će biti visokokapacitivni ili srednjekapacitivni zavisno od predviđenog broja putnika po satu. Ako predimenzionišemo sistem on će koštati skuplje, a polasci će biti ređi jer će vozila voziti poluprazna.

Predlažem da pročitaš tekst do kraja jer čovek ukazuje na to da je trasa pogrešna i da Prokop nije pokriven za šta imamo konsenzus ovde na forumu.
 
nisam siguran da ovi mogu da revidiraju svoje odluke, makar ne na bolje, to bi bas bio presedan. moje skromno misljenje je da je jedini nacin da se ovo spreci njihov debakl na sledecim gradskim izborima. da li je to realno za ocekivati.. pa ne bas, ali to nam je sto nam je. ono sto za sada ne mogu da shvatim da li ce u medjuvremenu poceti nekakvi radovi ili je i naprdnjacima jasno da bi sa pocetkom radova doslo i do povecane paznje javnosti za taj projekat sto bi moglo da bude jako ubojito oruzije u rukama ozbiljne opozicije
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=828236#p828236:1k02svpw je napisao(la):
wexy » Sre Mar 03, 2021 2:58 pm[/url]":1k02svpw]

Vise puta sam ovde pisao da je izbor prve linije los, s druge strane jedna, tri pa ni pet linija nece pokriti sve sto treba tako da..

Tako da, pošto ni pet linija neće pokriti sve što treba, ok je da ova prva ne pokrije ništa što treba.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=828201#p828201:2j6yi5sr je napisao(la):
vucko » 03 Mar 2021 12:58 pm[/url]":2j6yi5sr]Зашто аутори новог концепта метроа не бране свој пројекат

У једној ТВ емисији пре две недеље, имали смо прилику да чујемо од дописника из Париза да је током посете председника Србије и разговора у Паризу о изградњи београдског метроа, француска агенција за развој која је била финансијер досадашњих активности око метроа, у виду француске државне помоћи, одустала од даљег финансирања пројекта из неколико разлога: недовољна транспарентност при доношењу одлука, отпор струке, непотврђена оправданост пројекта, недостатак тендера при додели реализације појединих делова пројекта, велики притисци које је клијент вршио на стручни тим, првенствено да се определи за трасу 1. линије метроа ка Макишу. У поменутом чланку из „Политике”, господине Стојчићу, Ви кажете, цитирам: „Зашто би неки политичар рекао некоме ко води област да уради нешто што је погрешно и кошта пуно и не би га користио нико”. Добро питање, али се изгледа управо то десило и зато француска агенција и одустаје.

Мр Мирко Радованац,
дипл. инж. саобраћаја

http://www.politika.rs/scc/clanak/47400 ... -cm7sGs0Ps
Evo i tog TV snimka gde novinarka u emisiji Demostata emitovanoj početkom februara tvrdi da je pričala sa francuzima u vezi projekta metroa:

https://www.facebook.com/watch/?ref=ext ... 7643056889
 
Kailan":2rrrxytd je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=828203#p828203 je napisao(la):
unedfined » Сре Мар 03, 2021 2:04 pm[/url]":2rrrxytd]Zašto se ljudi upiše primate i uopšte diskutujete od trećoj pa čak i o drugoj liniji metroa? Jedino što će ikada biti izrgrađeno je potez Makiš - Pančevac i eventualno produžetak do Ada Huja ako ovi tada još budu bilo na vlasti i država Srbija do tada ne bankrotira.

Svim prethodnim vlastima je bilo nezamislivo da se Beogradski metro finansira iz republičkog budžeta... I isto će misliti i sve iduće nakon ove.

A ovi su strogo oročeni trenutkom kada će Srbija default-ovatu kod MMF-a i Svetske Banke.

Sent from my M2007J3SG using Tapatalk

По чему процењујеш да ће Србија банкротирати?
Rast javnog duga je brži od rasta BDP-a, ponestaje stvari koje se mogu privatizovani, i što se privatizuje ide daleko ispod cene.

Ako nastave da ovako slave to što se par puta godišnje zadužuju za pola milijarde milijardu... Za 5 do 10 godina ćemo biti u riziku da od svake iole ozbiljnije ekonomske krize ostanemo bez novca u budžetu da servisiramo javni dug, t.j. nacionalni bankrot od milošte zvani default.

Gledajući primere iz Afrike i Južne Amerike, vladajuća garnitura se tada lepo popakuje u privatne avione i zapali za Švicu i ostavi nekim drugima da vade kestenje iz vatr.

Sent from my M2007J3SG using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=828609#p828609:1hzcok5i je napisao(la):
vucko » 04 Mar 2021 06:05 pm[/url]":1hzcok5i]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=828201#p828201:1hzcok5i je napisao(la):
vucko » 03 Mar 2021 12:58 pm[/url]":1hzcok5i]Зашто аутори новог концепта метроа не бране свој пројекат

У једној ТВ емисији пре две недеље, имали смо прилику да чујемо од дописника из Париза да је током посете председника Србије и разговора у Паризу о изградњи београдског метроа, француска агенција за развој која је била финансијер досадашњих активности око метроа, у виду француске државне помоћи, одустала од даљег финансирања пројекта из неколико разлога: недовољна транспарентност при доношењу одлука, отпор струке, непотврђена оправданост пројекта, недостатак тендера при додели реализације појединих делова пројекта, велики притисци које је клијент вршио на стручни тим, првенствено да се определи за трасу 1. линије метроа ка Макишу. У поменутом чланку из „Политике”, господине Стојчићу, Ви кажете, цитирам: „Зашто би неки политичар рекао некоме ко води област да уради нешто што је погрешно и кошта пуно и не би га користио нико”. Добро питање, али се изгледа управо то десило и зато француска агенција и одустаје.

Мр Мирко Радованац,
дипл. инж. саобраћаја

http://www.politika.rs/scc/clanak/47400 ... -cm7sGs0Ps
Evo i tog TV snimka gde novinarka u emisiji Demostata emitovanoj početkom februara tvrdi da je pričala sa francuzima u vezi projekta metroa:

https://www.facebook.com/watch/?ref=ext ... 7643056889

Naravno da su Francuzi svesni čenjenice da baš ključna, početna faza ujedno i najviše odstupa od stvarnih potreba. Imajući u vidu dve stanice - železničku i novu glavnu autobusku, poslovni centar, te moguće fider čvorište za linije koje pokrivaju područje sa 100000 stanovnika više bi smisla bilo da je preusmerena preko Bloka 42 (Jovinova M5+M3+RM3). Saobraćajni kompleks Bloka 42 bi privremeno predstavljao vezu sa obe glavne stanice dok metro ne dođe do Prokopa.
 
Od zvanične trase me hvata depresija, oprostićete mi što bežim u fantaziju. Razrada mog plana od tri linije u centru sa grananjem van njega (topologija Minhen).

PDJFsMr.jpeg


Puna rezolucija: https://i.imgur.com/PDJFsMr.jpeg
 
Одличан предлог, само мала сугестија, да жута линија пређе Саву не поред Бранковог, већ на месту старог Савског моста, пошто је лакше да уђе у Теразијски гребен на Теразијској тераси него да се цела падина око Бранковог буши и руши, поприлично је тесно ту.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=829741#p829741:52rb4z7s je napisao(la):
Дошљак » 09 Mar 2021 04:01 pm[/url]":52rb4z7s]Одличан предлог, само мала сугестија, да жута линија пређе Саву не поред Бранковог, већ на месту старог Савског моста, пошто је лакше да уђе у Теразијски гребен на Теразијској тераси него да се цела падина око Бранковог буши и руши, поприлично је тесно ту.
Više mi se sviđa da zamena za Stari savski ostane kao tramvajska veza. Metro most ne mora da bude zalepljen za Brankov, može da bude i par stotina metara nizvodno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=828753#p828753:3jzec82s je napisao(la):
unedfined » Пет Мар 05, 2021 2:01 pm[/url]":3jzec82s]
Kailan":3jzec82s je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=828203#p828203 je napisao(la):
unedfined » Сре Мар 03, 2021 2:04 pm[/url]":3jzec82s]Zašto se ljudi upiše primate i uopšte diskutujete od trećoj pa čak i o drugoj liniji metroa? Jedino što će ikada biti izrgrađeno je potez Makiš - Pančevac i eventualno produžetak do Ada Huja ako ovi tada još budu bilo na vlasti i država Srbija do tada ne bankrotira.

Svim prethodnim vlastima je bilo nezamislivo da se Beogradski metro finansira iz republičkog budžeta... I isto će misliti i sve iduće nakon ove.

A ovi su strogo oročeni trenutkom kada će Srbija default-ovatu kod MMF-a i Svetske Banke.

Sent from my M2007J3SG using Tapatalk

По чему процењујеш да ће Србија банкротирати?
Rast javnog duga je brži od rasta BDP-a, ponestaje stvari koje se mogu privatizovani, i što se privatizuje ide daleko ispod cene.

Ako nastave da ovako slave to što se par puta godišnje zadužuju za pola milijarde milijardu... Za 5 do 10 godina ćemo biti u riziku da od svake iole ozbiljnije ekonomske krize ostanemo bez novca u budžetu da servisiramo javni dug, t.j. nacionalni bankrot od milošte zvani default.

Gledajući primere iz Afrike i Južne Amerike, vladajuća garnitura se tada lepo popakuje u privatne avione i zapali za Švicu i ostavi nekim drugima da vade kestenje iz vatr.

Sent from my M2007J3SG using Tapatalk

Ништа од тога није тачно, јавни дуг Републике Србије је од 2014. до краја 2019. смањен за више од 4 милијарде долара, не повећан. Јесте мало повећано задужење у току 2020. године (као и малтене у свакој земљи) али је јавни дуг тренутно на мање од 53% БДП-а. https://countryeconomy.com/national-debt/serbia

Поређења ради, у Хрватској је јавни дуг преко 80% БДП-а а у Еврозони преко 97% БДП-а. https://ec.europa.eu/eurostat/docum...P-EN.pdf/a3748b22-e96e-7f62-ba05-11c7192e32f3
https://rs.n1info.com/biznis/mali-j...o-je-bio-pre-pandemije-nece-znacajnije-rasti/

Штавише, Србија је једна од ретких земаља којој није умањен кредитни рејтинг у току 2020. године упркос томе што је то била најгора економска криза од Велике депресије већ је кредитни рејтинг стабилан и 2 од 3 највеће агенције за кредитне рејтинге процењују да ће ускоро додатно повећати кредитни рејтинг Србије и поставити га на "инвестициони" ниво - у класу земаља за које се генерално сматра да је ризик од банкротирања изузетно мали.
https://en.wikipedia.org/wiki/Economy_of_Serbia

Која је поента ширења безочних лажи? Поготово на потпуно неповезаним темама где постоји реална шанса да се свако доказивање да је у питању лаж обрише јер "није директно повезано са темом" како би лепо упакована лаж могла да се провуче и убеди што више људи без прилике да чују праву истину
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=829744#p829744:glh41guj je napisao(la):
Arnorian » Уто Мар 09, 2021 4:05 pm[/url]":glh41guj]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=829741#p829741:glh41guj je napisao(la):
Дошљак » 09 Mar 2021 04:01 pm[/url]":glh41guj]Одличан предлог, само мала сугестија, да жута линија пређе Саву не поред Бранковог, већ на месту старог Савског моста, пошто је лакше да уђе у Теразијски гребен на Теразијској тераси него да се цела падина око Бранковог буши и руши, поприлично је тесно ту.
Više mi se sviđa da zamena za Stari savski ostane kao tramvajska veza. Metro most ne mora da bude zalepljen za Brankov, može da bude i par stotina metara nizvodno.
Стари Савски мост је проблематична тачка трамвајског система, пошто трамвај ту скреће са главних праваца. Боље је да трамвај иде Бранковим мостом, па Призренском до Теразија и даље ка Ташмајдану, Вуку и Устаничкој или Омладинском, или други крак ка Славији и даље Бањици.
Ако би метро мост био низводно, онда би метро буквално ишао преко нижих кућа у Карађорђевој и тик испод темеља народне библиотеке на Косанчићевом венцу срушеној у агресији 1941. а испод њених темеља су пронађени археолошки остаци античког Сигидунума. Трамвај преко Бранковог би растеретио аутобусе ка Зеленом венцу и довео путнике право у центар.
 
Kailan":2b0cw3ne je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=828753#p828753 je napisao(la):
unedfined » Пет Мар 05, 2021 2:01 pm[/url]":2b0cw3ne]
Kailan":2b0cw3ne je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=828203#p828203 je napisao(la):
unedfined » Сре Мар 03, 2021 2:04 pm[/url]":2b0cw3ne]Zašto se ljudi upiše primate i uopšte diskutujete od trećoj pa čak i o drugoj liniji metroa? Jedino što će ikada biti izrgrađeno je potez Makiš - Pančevac i eventualno produžetak do Ada Huja ako ovi tada još budu bilo na vlasti i država Srbija do tada ne bankrotira.

Svim prethodnim vlastima je bilo nezamislivo da se Beogradski metro finansira iz republičkog budžeta... I isto će misliti i sve iduće nakon ove.

A ovi su strogo oročeni trenutkom kada će Srbija default-ovatu kod MMF-a i Svetske Banke.

Sent from my M2007J3SG using Tapatalk

По чему процењујеш да ће Србија банкротирати?
Rast javnog duga je brži od rasta BDP-a, ponestaje stvari koje se mogu privatizovani, i što se privatizuje ide daleko ispod cene.

Ako nastave da ovako slave to što se par puta godišnje zadužuju za pola milijarde milijardu... Za 5 do 10 godina ćemo biti u riziku da od svake iole ozbiljnije ekonomske krize ostanemo bez novca u budžetu da servisiramo javni dug, t.j. nacionalni bankrot od milošte zvani default.

Gledajući primere iz Afrike i Južne Amerike, vladajuća garnitura se tada lepo popakuje u privatne avione i zapali za Švicu i ostavi nekim drugima da vade kestenje iz vatr.

Sent from my M2007J3SG using Tapatalk

Ништа од тога није тачно, јавни дуг Републике Србије је од 2014. до краја 2019. смањен за више од 4 милијарде долара, не повећан. Јесте мало повећано задужење у току 2020. године (као и малтене у свакој земљи) али је јавни дуг тренутно на мање од 53% БДП-а. https://countryeconomy.com/national-debt/serbia

Поређења ради, у Хрватској је јавни дуг преко 80% БДП-а а у Еврозони преко 97% БДП-а. https://ec.europa.eu/eu....pdf/a3748b22-e96e-7f62-ba05-11c7192e32f3
https://rs.n1info.com/b...o-je-bio-pre-pandemije-nece-znacajnije-rasti/

Штавише, Србија је једна од ретких земаља којој није умањен кредитни рејтинг у току 2020. године упркос томе што је то била најгора економска криза од Велике депресије већ је кредитни рејтинг стабилан и 2 од 3 највеће агенције за кредитне рејтинге процењују да ће ускоро додатно повећати кредитни рејтинг Србије и поставити га на "инвестициони" ниво - у класу земаља за које се генерално сматра да је ризик од банкротирања изузетно мали.
https://en.wikipedia.org/wiki/Economy_of_Serbia

Која је поента ширења безочних лажи? Поготово на потпуно неповезаним темама где постоји реална шанса да се свако доказивање да је у питању лаж обрише јер "није директно повезано са темом" како би лепо упакована лаж могла да се провуче и убеди што више људи без прилике да чују праву истину
Znam znam, ekonomski tigar i najveći u Jevropi...


Sent from my M2007J3SG using Tapatalk
 
Izvor: B92.net

B92.net otkriva: Poznate sve lokacije stanica prve linije metroa, sledi arhitektonski konkurs
904474506604a18dc027a4922160904_640.jpg


Arhitektonski konkurs za izgled prve stanice metro sistema biće raspisan u narednih šezdeset dana, rekao je za B92.net gradski urbanista Marko Stojčić. Očekuje se i da se krajem leta, početkom jeseni, održi izložba gde će biti prikazan izgled tih stanica.

"Ideja je da metro stanice budu svaka za sebe umetničko delo u arhitektonskom smislu i nešto što ne viđamo tako često u metro sistemima u svetu", naveo je gradski urbanista.

Poručio je da će biti održan i javni uvid u Plan generalne regulacije šinskog sistema koji če omogućiti građanima da podnesu sugestije, primedbe, na samu trasu kako metro sistema, tako i na trasu proširenja tramvajskog sistema i BG voza.

"Kad pričamo o prvoj liniji metroa, upravo na javnom uvidu građani će moći da vide sve tačne pozicije metro stanica", poručio je Stojčić.

Stojčić je naveo i da je već sada u toku postupak u kom projaktant idejnog rešenja metro sistema u Beogradu kompanija Ežis ide na teren. U toku tog, kako kaže, postupka sagledavanja lokacije imaće nekoliko interakcija sa građanima na samoj trasi metroa gde će ih anketirati i prikupljati informacije u vezi sa njhovim potrebama.

Stojčić je poručio i da je show-room koji treba da bude postavljen na Trgu republike u pripremi i da će biti u narednih nekoliko meseci. "I tu će građani moći da iznose svoje predloge i da ostavljaju komentare vezane za izgradnju metroa i svega što prati tu izgradnju".

U ovom trenutku su, navodi, poznate sve lokacije za stanice metro sistema za prvu linju i drugu fazu prve linije, dok za drugu liniju postoje aproksimativne pozicije.

Stojčić je naveo da se pripremaju i ankete putem kojih će građani moći da se opredele za izgled vozova i enterijera.

Kamen temeljac beogradskog metroa planiran je za kraj 2021. godine. Kako je ranije najavljivano, tada bi trebalo da krene izgradnja depoa na Makiškom polju. To će označiti početak gradnje prve linije dugo očekivanog beogradskog metroa.

Radovi na izgradnji prve linije, dužine 21,3 kilometar i sa 21 stanicom, a koja će ići od Železnika do Mirijeva, trebalo bi da budu završeni 2028. godine.

Druga linija će ići od Mirijeva do Zemuna u dužini od 19,2 km i imaće 20 stanica. Beogradski metro imaće i treću liniju, čija trasa još nije utvrđena, a njen koncept kako je ranije najavio ministar finansija Siniša Mali biće Beograđanima predstavljen u aprilu.

Procene su da će izgradnja metroa u Beogradu koštati oko 4,4 milijarde evra.
 
Poručio je da će biti održan i javni uvid u Plan generalne regulacije šinskog sistema koji če omogućiti građanima da podnesu sugestije, primedbe, na samu trasu kako metro sistema, tako i na trasu proširenja tramvajskog sistema i BG voza.

Zar opet??
 
Prošli put je bio rani javni uvid a sada je najavljen javni uvid.
 
Da da primedbe a kako će stanice da izgledaju i koje će boje biti kompozicije je manje važno u odnosu na trase.
 
Pretpostavljam da će u tom "promotivnom štandu"tm moći nešto i da se zamezi i pojede...red je da napuniš stomak dok donosiš odluku da li će kontrolorinda nose sapku ili kačket...pretpostavljam da će se štand zvati npr "Boutique 5567"...pretpostavljam da će biti i privremen...na nekoh 30 godina.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Danas je usvojen rebalans budžeta grada:

"225,5 милиона динара за финансирање израде геотехничког елабората за другу линију и другу фазу прве линије београдског метроа и услуге израде студија,"
 
Koje gluposti, da se sada bira dizajn stanica i biraju kompozicije koje će biti u upotrebi za 10 godina u najboljem slučaju... do tad će svet da se okrene naopako.

A ovamo par meseci pred puštanje u saobraćaj brze pruge do NS još uvek ne znamo kako će definitivno ti vozovi da izgledaju.

Samo zamlaćivanje naroda glupostima, napravi ti te stanice sa budu čiste i funkcionalne, koga briga da li će one biti umetnička dela? Dok nam za to vreme recimo gase Prirodnjački muzej, a Muzej Beograda će rekonstruisati i useliti u onu kasarnu na sveti nikad..
 
Станице се граде за наредних 150-200 година. Погледајте Вук како се добро држи, макар тај централни део и сами перони јер су урађени квалитетно и лепо. Е сад, ако постоји време кад се није имало за такву мегаломанију и квалитет то је период 1992-95 и да су је којим случајем урадили као Карађорђев парк данас бисмо имали у срцу града мега пацовску рупу неподношљивог смрада и изгледа. А таква је већ у својим периферним деловима. Централни део одолева због своје прометности, величине и квалитета.
 
Vrh