Šta je novo?

Metro

Što bi rekli neki pametni ljudi: "Moram da razumem kako da razumem...". :D
 
Živela svetlozelena varijanta treće linije, živeo Prokop, živela svetska revolucija!!!
 
Меморандум није обавезујући али позајмица од око 500 милиона евра за прву линију и те како јесте.

Иначе, трећа линија ће изгледа ипак пролазити како Бог/Јовин заповеда управно на прокоп, кроз изграђену касету. То мора да је ПСП Форман условио, да се не зезају са неким тангирањем прокопа са друге стране аутопута дуж клиничког.
 
Na danasnoj konferenciji su govorili kao da je vec gotov Beogradski metro. Bilo je mnogo samohvale sta je sve vec zavrseno u ovoj legeslaturi. Mnogo njih ce ipak biti u poznim godinama kada ce vozovi krenuti. Videli smo mapu linija u pozadini a profiteri su po prilici samo Ezis, Alstom i PowerChina. Nedostatak projekta ce placati gradani koji nece imati metro u centru nego po obodima reka. Ovo je najluda investicija u Evropi u narednim godinama.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=815731#p815731:2ael0wuh je napisao(la):
Дошљак » 22 Jan 2021 02:45 pm[/url]":2ael0wuh]Неће ваљда стварно гумењаке??
Pa Alstom takve pravi, pa je izbor vec pao kad nema tendera. Koliko produzeca na svetu rade gumenjake?
 
Da li ste se nekad vozili gumenjacima?
Imaju veće ubrzavanje od klasičnih metroa i manje su bučni.
 
orjen":syvocvub je napisao(la):
Pa Alstom takve pravi, pa je izbor vec pao kad nema tendera. Koliko produzeca na svetu rade gumenjake?


Alstom napravi mnogo više klasičnih garnitura, ali ovde je problem lose projektovana prva linija sa velikim visinskih razlikama između stanica.
Gume su zbog veceg trenja bolji izbor za uspone, ali po ravnom su gore.
 
To za buku stoji, ali...

Cela poenta šinskih sistema je u umanjenju trenja. Zato su i šine i točkovi vozova uglačani metali. To čini šinski sistem efikasnijim i jeftinijim za eksploataciju od drumskog. A mi smo uspeli da dodamo toliko naglih uspona i padova na trasu da moramo posegnuti za gumama da ne bi voz proklizao na nagibima.

Nije da nam je reljef to uslovljavao kao u nekim drugim gradovima... ma jok... mi samo volimo tobogane i neracionalne poteze, to nam je nacionalni sport. Šta uopšte komentarisati.
 
Ове је невиђено иживљавање и срамота од пројекта - гледају у приватној држави незналица и лупежа да се награбе лове колико год могу и Французи и Кинези ко и сви остали. Буквално, за сваки сегмент пројекта, од грађевинских решења до избора возног средства, не може скупље решење. То ни најбогатије земље не раде. Још је нама читав град у стању полураспада. Моронско племе.

Прва фаза прве линије ако не буде коштала три милијарде - добро смо прошли.

Једно сто кинеских комуниста има да стуче по најмање милион долара у коцкарници у Макау од посла са овим распикућама.

Такође, због егзотичне технологије са гумењацима нису могућа ни рачвања линија, тако да заборавите крак за Петлово брдо, или било који.
 
Realno pre kovid ofiranja bih na keca poverovao u ovu izjavu a sad bih se zapitao da li je zaista tako.
 
Ковид ти је стукао 6 милијари, па ће метро још толико - онда ћете да лечите болесне људе светом водицом, са извора Свете Петке. И са Корита Иванова.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=815651#p815651:1nv2q39g je napisao(la):
Zion Williamson » Pet Jan 22, 2021 12:04 pm[/url]":1nv2q39g]Po koji put potpisuju memorandum za metro? Treci? Cetvrti?
Dal oni stvarno misle da niko ne pamti kroz godine koliko su lagali za metro?
Za one koji mozda ne znaju, memorandum nije zakonski obavezujuci. Memorandum je jedno veliko nista
Do sada je za metro potpisana gomila memoranduma,pa vidimo dokle je "izgradnja" do sada stigla. Ja sam se ponadao da će ovo ipak biti obavezujuće,jer su pre neki dan medijski lažovi javili da se "22. januara potpisuje ugovor o izgradnji metroa". Nažalost,većina sveta veruje da su ugovor o izgradnji i memorandum o razumevanju jedno te isto.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=815690#p815690:m98p6i0a je napisao(la):
milanche » Fri Jan 22, 2021 2:27 pm[/url]":m98p6i0a]za mene je novost da ce biti gumenjak
Глупандери, ово мора да су им Французи увалили а ови нису повели српске стручњаке са собом да им објасне шта је шта. Монтреал кука што је сав у гумама јер не може да истера нигде метро на површину него мора да копа тунеле, а ми имамо град на 2 равнице...
 
Да додамо и да је, под условом да је тачно ово за "каучук", Станко Кантар отворено лагао да неће бити гумени точкови - или су нас, може бити, перфидни Гали накнадно превеслали у последњи час, "помогавши" нам да изаберемо станицу испод Моста на Ади на 38 метара дубине (?!).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=815690#p815690:2j1bybdp je napisao(la):
milanche » 22 Jan 2021 01:27 pm[/url]":2j1bybdp]za mene je novost da ce biti gumenjak
Paralelni pneumatici od kaučuka i vazdušni jastuci omogućuju nečujnu i udobnu vožnju na šinama bez truckanja,....
https://www.b92.net/lokal/beograd/e...ati-i-koji-su-planovi-za-stanice-foto-1796586

to je pprenet onaj tekst iz novosti.

Čini ti se, izostavio si ostatak:

Tako izgleda putovanje kompozicijama francuskog industrijskog giganta "Alstom" čiji će vagoni u skorijoj budućnosti konačno tutnjati trasom metroa koji žitelji srpske prestonice strpljivo čekaju već decenijama.

Pomenuli su kuriozitet alstomovog portfolija uz napomenu da će njihove kompozicije biti korišćene, što nije nikakva tajna. Metalni točkovi zaista tutnje, iako su hteli upotrebiti reč "juriti". U pitanju je tipičan senzacionalizam. Zamisli Alstom proizvodi nečujne, a naši će konačno tutnjati - bez osvrta na tehnologiju planiranih garnitura za koje smo već videli jedan preliminarni render. Serijska vozila neće morati da izgledaju baš tako, mada će biti bazirana na istoj tehnologiji. Takođe, kao što Vučko pomenu "svršen čin" mislim da je "zamrzavanje" dimenzija/kapaciteta već izvršeno. Sad se fokusiraju na detaljne varijante trasa.

Ovo je razlog za brigu:

Najveći zadatak za zaposlene u JKP "Beogradski metro i voz" i one koji učestvuju u izradama studija biće da kroz ceo proces dođu do optimalnih konstrukcionih i tehnoloških rešenja koje će dovesti do niže cene izgradnje. Ujedno, kako Kantar kaže, treba da vode računa o budućim troškovima eksploatacije i održavanja, jer će oni opterećivati budžet narednih 30-50 godina.
Beogradski metro biće najsavremeniji, potpuno automatizovan, bez mašinovođe. Pri gradnji, koristiće se najsavremenije tunelske mašine - "krtice". Novina je da je stanica "Francuska" pomerena, pa će sada biti ispod Bajlonijeve pijace. Sama lokacija je atraktivnija, i skraćuje trasu metroa za 300 metara. Time će se izbeći novoizgrađeni objekti koji su fundirani na šipovima i udaljiće se trasa od Dunava, a ulazi se u povoljnije geološke slojeve tla za izgradnju.

Izgleda pokušavaju da grade TBM metodom pliće, umesto gumenjak rolerkostera, ili racionalnijeg trasiranja sličnog Jovinovom planu. Što se Radničke tiče, obzirom da se drže dubokog kopa na toj deonici jednostavno nemaju izbora. Jednostavno ne mogu drugačije da zaobiđu šipove osim dubinom, jer neće da prvlače u nivou između stubova.

https://www.google.com/maps/@44.7917083 ... 312!8i6656
https://www.google.com/maps/@44.7909345 ... 312!8i6656
https://www.google.com/maps/@44.7909639 ... 312!8i6656
https://www.google.com/maps/@44.7923953 ... a=!3m1!1e3

Kao da ne vide da između NIS-ovog koloseka i tramvajske trase mogu sprovesti metro dvokolosečno do pruge. Alternativno jednokolosečno trasom industrijskog koloseka, a drugi kolosek drugom trasom. Teoretski moguće je proterati više od dva koloseka nadzemno, uz gradnju stanice istočno od tramvajskih/autobuskih stajališta na petlji.

Ko hoće nađe način, a ko neće nađe izgovor pa makar to bilo rasipništvo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=815744#p815744:3guc9m8v je napisao(la):
spatiotecte » 22 Jan 2021 03:26 pm[/url]":3guc9m8v]Da li ste se nekad vozili gumenjacima?
Imaju veće ubrzavanje od klasičnih metroa i manje su bučni.
Ja nisam, ali znam klasicnih poput u Minhenu, Becu i Berlinu. Mislim da je Minhen primer za U-Bahn. To u Beogradu svakako nece graditi. Ocekujem dosta manje stanice i manju duzinu vozova.
 
Само ћу додати да четврта линија будимпештанског метроа, са истим Алстомовим аутоматизованим композицијама само са челичним точковима и без перонских врата, има четири пута веће експлоатационе трошкове од преостале две совјетске линије заједно!!!

Википедија: According to estimates the first section of the M4 will have cost approximately 452 billion HUF to build alongside an annual operating cost of 6 billion HUF, which is fourfold the operating costs of the M2 and M3 combined.

Дакле, 16 милиона годишње само да иде, а наш би могао да буде и скупљи. Биће то један од ретких метроа који не доноси никакву уштеду у односу на аутобуски саобраћај.

Зато Кантар прича то што прича, али џаба му.

Французи служе да деру овце, тако је одувек.
 
Koji je razlog što se kod nas guraju ti gumenjaci? Je li imaju francuzi višak koji ne znaju gde da uvale, skuplji su itd? Ne znam što toliko insisitraju na nečemu što traži dodatno održavanje u zemlji gde ne znaju prozore da operu. Sećam se kada sam se sa prijateljima sprdao da kasnim jer je pukla guma na vozu, ovi će vala i to da obestine...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=815774#p815774:2sp5nib2 je napisao(la):
Пантограф » Fri Jan 22, 2021 5:48 pm[/url]":2sp5nib2]
Зато Кантар прича то што прича, али џаба му.
Французи служе да деру овце, тако је одувек.
Ма нису само Французи, ово "ми браћа", "партнери", то можда на високом нивоу, на оперативном нивоу је све капитализам.

Ја сам стицајем околности присуствовао гомили билатералних састанака разних врста и странци дођу припремљени као да су цео живот проучавали податке и законодавство наше земље, а наши дођу као румене припите лале на "пријатељску" партију покера (и не само ова власт). Пар пута су правни тимови "наших" банака (тачније пар појединаца који држе закон у малом прсту) спасили (из својих интереса) државу да не баци стотине хиљада евра, потенцијално милионе. Кад крене шамарање подацима и законима страних и "наших" правника, људи из Народне банке и Министарства финансија само трепћу очима... Тако је макар било не знам како је сад, али знам од старијих да је тако било још и за време Тита када су Несврстани играли коло око наше Привредне коморе са разним преференцијалним царинама.
 
Тачно тако. Глуперде из државних институција чији је посао да чувају јавни интерес.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=815775#p815775:8ze736b7 je napisao(la):
gishko » 22 Jan 2021 04:56 pm[/url]":8ze736b7]Koji je razlog što se kod nas guraju ti gumenjaci? Je li imaju francuzi višak koji ne znaju gde da uvale, skuplji su itd? Ne znam što toliko insisitraju na nečemu što traži dodatno održavanje u zemlji gde ne znaju prozore da operu. Sećam se kada sam se sa prijateljima sprdao da kasnim jer je pukla guma na vozu, ovi će vala i to da obestine...

Нисмо још сигурни да ће бити гумењаци - можда је новинар дао себи машту на вољу, а други преписао - али, да, то је скупља, и скоро па ексклузивно њихова технологија (кад једном узмеш од њих, нема мењања).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=815779#p815779:3u3tlf1k je napisao(la):
Плусквамперфекат » Pet Jan 22, 2021 5:01 pm[/url]":3u3tlf1k]
Ја сам стицајем околности присуствовао гомили билатералних састанака разних врста и странци дођу припремљени као да су цео живот проучавали податке и законодавство наше земље, а наши дођу као румене припите лале на "пријатељску" партију покера (и не само ова власт). Пар пута су правни тимови "наших" банака (тачније пар појединаца који држе закон у малом прсту) спасили (из својих интереса) државу да не баци стотине хиљада евра, потенцијално милионе. Кад крене шамарање подацима и законима страних и "наших" правника, људи из Народне банке и Министарства финансија само трепћу очима...
Tačno tako. Ja nisam imao tu priliku da prisustvujem takvim stvarima lično, ali znam iz prve ruke od ljudi koji jesu. U suštini, naši državnjaci (namerno tako kažem) kad god se radi o tim pregovorima, susretima i sporazumima, su uglavnom išli potpuno nepripremljeni, i sa nastupom ko da idu u kafanu. Konkretno, kad su išli par puta u Ameriku da tamo preko naših gastarbajtera i dijaspore (oni odvratni zli ljudi što rade tamo pa šalju pare u Srbiju a ne hvale vlast i državu za to) naprave neke projekte i saradnje, sve se svodilo na to da bi naši ždrali i pili ko svinje, i slikali se u svakoj mogućoj prilici. A kad bi došao trenutak da se pređe na posao, ili bi se razbežali (pošto su se ogrebali za put, smeštaj, hranu i zabavu) ili bi mislili da se takvi sporazumi i dogovori sklapaju kao što se sklapaju ovde u Srbistanu - u kafani dok se jede pečenje.

Prosto, ne ulazi im u glavu da Srbija =/= ostatak sveta. I naravno, to da kad su milioni evra gore dole u pitanju, da je poželjno da dođeš spreman i informisan. A i što bi. Je** se njima. Ionako nije njihovo. Svaki od njih se promuva ovde po 10ak godina, nakrade, pa onda nestane iz javnosti ili ide u ''region'' da tamo bude savetnik, konsultant, ambasador... :kafa:

Lopovska država koju vode propaliteti, neznalice i kriminalci.
 
Vrh