Šta je novo?

Metro

Кантар ми је на моје директно питање одговорио да ће бити класичне композиције, никакви гумењаци и сличне егзибиције. Видећемо.

А то да ће нас французи одрати је неспорно. У расподели ове колоније њима је још пре 20 година припао овај метро колачић.

Дубина од 38 метара на Ади је вероватно још један од бенефита погрешне локације моста на ади и беспотребне петље
 
Odlično za gumenjake :D

Ja i dalje ne mogu da se otmem utisku koliko su linije retardirane i to samo zbog BNV-a... A moglo je biti mnogo bolje samo da se izbegne ukrštanje na Savskom trgu.

Ako bi liniju 1 prebacili na prokop, ili izvukli krak ka njemu, linija 3 bi mogla da ide preko bulevara Kralja Aleksandra. Ovako, linija 3 ide da pokrpi sve nedostatke linije 1 i povezuje prokop sa stanicom NBGD koji će biti umreženi svakim vozom koji ide na sever. Totalno ludilo...

2404foto-beobild-e1581422206188.jpg

https://www.danas.rs/beograd/beobuild-m ... na-ispitu/
 
Da da most koji je na pravom mestu je kriv zbog ove izmišljene linije :bash:
 
Ne bih da vam rušim sneška, da li stvarno mislite da će nešto biti od toga ?! :?
Ajd' razumem botove, i naše članove koji duuugo žive po inozemstvima, ali ostale jock!
Čuj metro za 6 godina, grohotom se smejem.. :lool:
4 bulevara rade evo već treću godinu, bulevar Patrijarha Pavla, petlju P. brdo takođe, tunel od Save do Dunava, fabriku otpadnih voda ili kanalizaciju da ne spominjem..
Vlast nam je u večitoj kampanji, a u Novembru ima da vri.. staviće 2 rovokopača, 4 bagera i 22 kamere, a Aja Jung će ponovo da nam prodaje karte.. :blah:

:metrof:
 
Ja se ne bih baš zezao... Prvo je poznato da smo baksuzi kada su neke stvari u pitanju, zato me ne bi čudilo da se ostvari ovo. A drugo, rusi i kinezi nam već rade pruge po Srbiji i situacija tamo je skroz suprotna praksi ovog fušerisanja ulica po gradu. Daj Bože da nisam upravu...
 
Mislim da ovu prvu liniju mogu da produze do Valjeva da ima smisla.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=815812#p815812:s2srpltw je napisao(la):
gishko » 22 Jan 2021, 18:00[/url]":s2srpltw]
Ako bi liniju 1 prebacili na prokop, ili izvukli krak ka njemu, linija 3 bi mogla da ide preko bulevara Kralja Aleksandra. Ovako, linija 3 ide da pokrpi sve nedostatke linije 1 i povezuje prokop sa stanicom NBGD koji će biti umreženi svakim vozom koji ide na sever. Totalno ludilo...
Bas tako :kk: a nista se prakticno ne bi izgubilo, samo bi se dobile normalnije trase
 
dakle, cak i treca linija masi teritoriju opstine rakovica cima ova opstina dobija eksluzivni status, jedine gradske bez metra metroa. lokalni naprdni slogan za sledece gradske izbore treba da bude - tramvajem u 22. vek
 
Što se tiče aktuelnog plana za metro,kako planiraju da premoste reku Savu sa linijom 2 ? Da li će se graditi železnički most na površini,ili će prokopati tunel ispod korita reke? Pretpostavljam da će izabrati najskuplje moguće rešenje,ipak je ovo zemlja zlatnog doba...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=815833#p815833:3rpsmzhs je napisao(la):
razgradjevinar » Fri Jan 22, 2021 8:04 pm[/url]":3rpsmzhs]dakle, cak i treca linija masi teritoriju opstine rakovica cima ova opstina dobija eksluzivni status, jedine gradske bez metra metroa. lokalni naprdni slogan za sledece gradske izbore treba da bude - tramvajem u 22. vek
Нисам сигуран у чему је фора, добар део те општине је пристојно урбанизован 60тих и 70тих година прошлог века и од тада само пропада без динара уложеног, препустили су је дивљој градњи, пребацили у 2гу зону ГСПа и ставили иза спољне магистралне тангенте, а сад су и метро савили под 90 степени само да је заобиђу макар дуплирали другу трасу, човек би рекао да су се замерили неком :D
 
Treća linija neće nikad postojati. Prokop i KCS neće imati metro. Štaviše, kladio bih se da neće postojati ni najveći deo druge linije.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=815834#p815834:2qgq6fvl je napisao(la):
Užice » Pet Jan 22, 2021 8:10 pm[/url]":2qgq6fvl]Što se tiče aktuelnog plana za metro,kako planiraju da premoste reku Savu sa linijom 2 ? Da li će se graditi železnički most na površini,ili će prokopati tunel ispod korita reke? Pretpostavljam da će izabrati najskuplje moguće rešenje,ipak je ovo zemlja zlatnog doba...

Dobro pretpostavljaš, plan je tunel ispod reke.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=815812#p815812:3h5ngzqy je napisao(la):
gishko » 22 Jan 2021 06:00 pm[/url]":3h5ngzqy]Odlično za gumenjake :D

Ja i dalje ne mogu da se otmem utisku koliko su linije retardirane i to samo zbog BNV-a... A moglo je biti mnogo bolje samo da se izbegne ukrštanje na Savskom trgu.

Ako bi liniju 1 prebacili na prokop, ili izvukli krak ka njemu, linija 3 bi mogla da ide preko bulevara Kralja Aleksandra. Ovako, linija 3 ide da pokrpi sve nedostatke linije 1 i povezuje prokop sa stanicom NBGD koji će biti umreženi svakim vozom koji ide na sever. Totalno ludilo...

2404foto-beobild-e1581422206188.jpg

https://www.danas.rs/beograd/beobuild-m ... na-ispitu/

Taj krak bi bio izgrađen ko zna kad, ali oni hoće sad ili odmah. Izokrenuli prioritete, pa remećenjem trasa izazvali domino efekat prenešen i na druge linije. Posle će da se krpi što god bude moglo gde god bude moglo shodno mogućnostima.

Pa samo posmatrajući plan iz 1968 možemo doći do zaključka da deonica prve linije Ruska-P.Most trasirana preko Prokopa iako za kilometar duža (6 umesto 5km) utiče ne samo na svrsishodno praktikovanje dubokog kopa uz pokrivanje ključnih čvorišta već i na povoljnije sprovođenje ostalih linija trasama pogodnijim za primenu ostalih, potencijalno jeftinijih metoda gradnje.

Ponoviću još jednom da je ta varijanta izabrana zbog cene a ne stranačkog interesa, moglo bi se nekako progutati. Stoga ovako zamišljena varijanta Savska nema opravdanje. Pogledaj kako je Janjić pre pola veka sproveo liniju B ispod Vojvode Stepe, Kralja Milana i Vasine. Nije da ni ona ne može plitko. Napredna je skroz podzemna. Jedino je A mogao od Vuka ispod BKA ili Kraljice Marije, umesto pored BKA duboko. C nije mogla drugačije, i u tome se vidi glupost trase preko BnV koja nije trebalo da bude više od 2km u dubokom tunelu.

Kako god okreneš ne možeš ništa jer je Savski Trg i onaj đavo Nemanjin (Bog da mu dušu prosti) dignut preko reda. Po izlasku iz metro stanice njegov mora da ti se unosi u lice, kad ne može Vučićev (o sad se osećam ko Vesna Pešić). Vučić pred očima lakomislenog naroda od sebe sveca pravi.
 
И даље не могу да се одлучим које решење је боље, станица Мост на Ади 30 метара испод земље или укрштање са БГ возом код Сајма 20 метара изнад земље..... :?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=815817#p815817:1twkxkf1 je napisao(la):
banjanin » 22 Jan 2021 18:07[/url]":1twkxkf1]Ne bih da vam rušim sneška, da li stvarno mislite da će nešto biti od toga ?! :?
Ajd' razumem botove, i naše članove koji duuugo žive po inozemstvima, ali ostale jock!
Čuj metro za 6 godina, grohotom se smejem.. :lool:
4 bulevara rade evo već treću godinu...
Zamisli tek koliko se ja smejem kada čujem nekoga kako kritikuje forumaše iz Srbije i Beograda o 6 godina za metro, a spominje 4 bulevara, Vesićevu kovanicu.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=815887#p815887:1twkxkf1 je napisao(la):
don1120 » 22 Jan 2021 22:05[/url]":1twkxkf1]И даље не могу да се одлучим које решење је боље, станица Мост на Ади 30 метара испод земље или укрштање са БГ возом код Сајма 20 метара изнад земље..... :?
Najbolje od svega je 50 metara penjanja, samo u stepenicama, a na to pridodati i šetnjuod jednog do drugog stajališta. Ovo se odnosi na sajam.
 
“Beogradski metro imaće i treću liniju, čija trasa još nije utvrđena, a njen koncept kako je najavio ministar finansija Siniša Mali biće Beograđanima predstavljen u aprilu.”

Izvor: https://www.ekapija.com/news/3149311/fr ... setak-prve

Iako znam da treću liniju neće videti ni moji unuci, pitam se da li će uspostaviti trasu koja kači Prokop i Klinički centar da bi nam rekli eto vam ga na.
 
Da je kapnuo po jedan dolar svaki put u zadnjih 50 godina kad je neki političar ke**ao ili najavljivao metro, sad bismo imali dovoljno para za dve metro linije.
 
U Sofiji su prošle godine otvorili 3. metro liniju, koštala ih je 500 miliona evra
https://www.railtech.com/infrastructure ... ro-opened/
Razlog za tako nisku cenu je to što im je EU finansirala 65% metroa pa bugarski političari nisu mogli da se ugrađuju ko što su se naši sad ugradili.

Sent from my JSN-L21 using Tapatalk
 
Uopste ne kontam smisao ovog plana. Bukvalno zaobilazi citav grad, gde je najveca gustina naseljenosti. Dobro je da barem Trg Republike ima stanicu... Kakva je to studija?
Primecujem, takodje, da su pojedine stanice prilicno razudjene tj. odvojene jedna od druge, bez obzira na gustinu naseljenosti pojedinih delova grada.
Linija BG voza se, kako vidm, nigde ne spaja sa metro stanicama ove dve linije, barem nije izricito obelezeno (Mekenzijeva?). Izignorisano.


mala-linija-bg-metroa.jpg
 
Ljudi iz blokova izvisili a tamo je najveca populacija ako se ne varam
Po meni trebalo je zakriviti liniju dva posle novog merkatora ka belvilu pa do Mileve Maric Ajnstajn naselja
 
Bice kako oni hoce u skladu sa njihovim interesima.
Vecinu ljudi ovo pitanje ne zanima, ovo je potpuno nebitna stvar za vecinu nasih sugradjana.
Interes statisticke vecine je statusno zasenjivanje komsija, sto sa saobracajem neme veze.
 
Kada su pomenuti točkovi, nadam se da se radi o tzv. "sendvič" točkovima sa gumenim ulošcima koji umanjuju buku i vibracije i ublažavaju udare ne povećavajući otpor kotrljanja točkova po šinama.
Metroi sa gumenim točkovima obično nisu velike širine, uglavnom ne prelaze 2,5 m.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=816023#p816023:2mghkt44 je napisao(la):
Zion Williamson » 23 Jan 2021 11:48[/url]":2mghkt44]Ljudi iz blokova izvisili a tamo je najveca populacija ako se ne varam
Po meni trebalo je zakriviti liniju dva posle novog merkatora ka belvilu pa do Mileve Maric Ajnstajn naselja
Izvisila gotovo sva naselja sa velikim brojem ljudi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=816024#p816024:1k4s9z62 je napisao(la):
MC_ » 23 Jan 2021 11:49 am[/url]":1k4s9z62]Bice kako oni hoce u skladu sa njihovim interesima.
Vecinu ljudi ovo pitanje ne zanima, ovo je potpuno nebitna stvar za vecinu nasih sugradjana.
Interes statisticke vecine je statusno zasenjivanje komsija, sto sa saobracajem neme veze.

Vecina moze da ne zna sta joj je bitno i sta je u njihovim najboljim interesima. Mogu da se opasno zavaravaju ili da polaze od toga sta je kome licno od pririteta, zanemarujuci kolektivno. Kada uvide da nesto nije kako treba, onda obicno bude dockan.
Zbog toga treba da postoje ljudi koji ce da preporznaju interese zgradjana, jer za to sluze, a gradjani da imaju izgradjeno poverenje u njih.
Posto toga nema, onda je sve sumnjivo, i to sa razlogom.
 
Bobić: Metro spakovan uz Beograd na vodi, problem uvek bio nedostatak novca

Bivši gradski arhitekta Đorđe Bobić izjavio je za N1 da priča o metrou u Beogradu traje već 50 godina, i da se uvek završavala time da nema para. Nakon potpisivanja novog memoranduma sa francuskim i kineskim kompanijama, Bobić je rekao da ne vidi kako će se obezbediti 4,4 milijarde evra za izgradnju metroa u Beogradu, osim novim zaduživanjima koja, kako je rekao, nisu baš dobro rešenje za građene. Kritikovao je i promenu trase metroa u odnosu na ranije planove, uz ocenu da je ona sada prilagođena projektu Beograd na vodi.

„To je nešto što traje već 50 godina, ja se ne sećam da je bilo drugačije. Stalno su se pravili nekakvi dogovori, predugovori, memorandumi, sporazumi o razumevanju itd, i uvek se to završavalo tako što nema para“, kazao je Bobić u Novom danu TV N1, osvrćući se na juče potpisani Memoranduma o razumevanju za projekat Beogradski metro.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=89ahVo7BJmo[/youtube]

Bobić je istakao da je veliki pobornik metroa, jer je Beograd dostigao broj stanovnika da mu je takva vrsta prevoza neophodna, a nezavisni šinski prevoz je, kako je podsetio, i važan činilac u popravljanju ekološke slike prestonice, budući da bi smanjio upotrebu privatnih automibila.

Podsetio je da je metro u Beogradu prvi put pomenut još davne 1938. godine, a da je u generalni plan 1972. ucrtan „sjajan projekat Brane Jovina“, i da su te linije do nedavno opstajale u svim planovima.
Ko „crta“ linije – Francuzi ili privatni kapital?

Sada je nekadašnja druga linija postala prva, a trasa joj je promenjena tako da više ne ide sa Vidikovca, preko železničke stanice Prokop, Slavije, Bulevara kralja Alesandra do Trga Republike, već od Makiškog polja, preko Savske ulice i Savskog trga, pa tek onda Trga Republike odakle dalje nastavlja ka Mirijevu.

Umesto Trga Republike, prve dve linije metroa ukrštaće se na Savskom trgu. Ministar finansija Siniša Mali tvrdi da su izmenu trase, na osnovu analize saobraćaja, predložili Francuzi, ali Bobić smatra da iza svega stoji interes privatnog kapitala.

„Trasa metroa spakovana je uz Beograd na vodi, pa onda još gora stvar, sa budućom izgradnjom na Makišu (…) Hidrogeolozi su vrlo protivni, i upozoravaju da će da ugrozi vodoizvorište i da će da izazove nove troškove (…) Imate ukinutu Železničku stanicu, na mestu gde je ta stanica se ukrštaju dve linije metroa, a koja je samo jedna obična raskrsnica, ali je blizu Beograda na vodi“, primećuje Bobić.
„U Beogradu ništa nije konačno“

Bivši gradski arhitekta je dodao da njegovo iskustvo, međutim, pokazuje da u Beogradu ništa nije konano i da se svakih nekoliko godina projekti fundamentalno menjaju, jer nema kontinuiteta u planiranju.

„I ja sam dosta sklon tome da mislim da je ovo jedan od trenutaka koji će biti promenjen. On će trajati dok ova ideja bude na vlasti. Kada se to promeni, ili kada sama ta ista vlast iz razloga što kapitalu to odgovara na drugi način, sama promeni te planove, to će se tako dešavati neprekidno“, ocenio je Bobić.

Kazao je i da dok ne bude napravljen ugovor, ne bude obezbeđen novac za projekat, i dok sve ne bude formalno-pravno uobličeno, na aktuelni projekat metroa gleda kao na marketinšku akciju aktuelne vlasti.

„Ne vidim kako će se taj novac obezbediti osim novim zaduživanjima koja za građene nisu baš dobro rešenje“, ocenio je Bobić.
„Novac uvek bio samo u nekakvoj priči“

Bobić je podsetio da je i sam bio deo vlasti od 2004. do 2008. godine, kada je bila aktuelna diskusija o tome da li je Beogradu potreban tzv. laki ili teški metro, ali do realizacije projekta nije došlo zbog nedostatka novca.

„Bili su nekakvi pregovori sa Špancima, Rusima, postojala je nekakva nada da se taj novac obezbedi, ali on nikada nije bio stvarnost, uvek je bio samo u nekakvoj priči. Time se više bavila politika“, istakao je on.

Bobić je rekao i da se nada da će metro u Beogradu jednom biti izgrađen, ali na način da bude podoban stanovnicima grada, da bude integrisan sa železnicom i tramvajskom mrežom, i da upotrebu privatnih automobila svede na meru koja je podnošljiva za grad.
[/quote]

https://rs.n1info.com/biznis/bobic-metr ... tak-novca/
 
Vrh