Šta je novo?

Metro

Moja poruka svima koji su ranije imali priliku da izgrade metro u Beogradu a nisu, pa sad naknadno sole pamet i dobacuju za astalom:

tenor.gif
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=816034#p816034:3v6x8jlq je napisao(la):
solecar » Sub Jan 23, 2021 12:31 pm[/url]":3v6x8jlq]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=816023#p816023:3v6x8jlq je napisao(la):
Zion Williamson » 23 Jan 2021 11:48[/url]":3v6x8jlq]Ljudi iz blokova izvisili a tamo je najveca populacija ako se ne varam
Po meni trebalo je zakriviti liniju dva posle novog merkatora ka belvilu pa do Mileve Maric Ajnstajn naselja
Izvisila gotovo sva naselja sa velikim brojem ljudi.

Zar ti ne shvatas da se metro ne gradi zbog "naselja sa velikim brojem ljudi", da razlozi izgradnje uopste nisu vezani za saobracaj, vec da dobrim ljudima bude jos bolje?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=816098#p816098:15jsheoc je napisao(la):
MC_ » 23 Jan 2021 16:04[/url]":15jsheoc]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=816034#p816034:15jsheoc je napisao(la):
solecar » Sub Jan 23, 2021 12:31 pm[/url]":15jsheoc]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=816023#p816023:15jsheoc je napisao(la):
Zion Williamson » 23 Jan 2021 11:48[/url]":15jsheoc]Ljudi iz blokova izvisili a tamo je najveca populacija ako se ne varam
Po meni trebalo je zakriviti liniju dva posle novog merkatora ka belvilu pa do Mileve Maric Ajnstajn naselja
Izvisila gotovo sva naselja sa velikim brojem ljudi.
Zar ti ne shvatas da se metro ne gradi zbog "naselja sa velikim brojem ljudi", da razlozi izgradnje uopste nisu vezani za saobracaj, vec da dobrim ljudima bude jos bolje?
Čudi me da do sada nisi shvatio da ja to poodavno shvatam.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=816093#p816093:mfkb1b68 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 23 Jan 2021 03:26 pm[/url]":mfkb1b68]Moja poruka svima koji su ranije imali priliku da izgrade metro u Beogradu a nisu, pa sad naknadno sole pamet i dobacuju za astalom:

tenor.gif

Dobro me podseti Bendere da odgovorim Pantografu u vezi komšijskog cirkusa.

Prosto neverovatno da su Mađari platiti 202mil/km za klasično duboko rešenje budimpeštanske M4, a Španci za L9/L10 u Barseloni "svega" 125mil/km za novi koncept dabldeker tunela d=12m sa pristupnim silosima do perona u tunelu, UTO, staničnim vratima, komandnim centrom, vozovima bez kabine i pored izuzetno dubokih stanica.

Više o katalonskom megaprojektu sa priloženim presecima (u pitanju je komentar u vezi gradnje ružičaste linije u Montrealu): http://www.cat-bus.com/2017/10/barcelon ... pink-line/

Cirkus:
Budapest Beacon 2014: The Budapest M4 metro: a study in inefficiency and waste
Hungarian Spectrum 2011: Budapest and the Alstom Transport
Hungarian Spectrum 2020: Doing business with a Russian company: The sad story of the Budapest metro cars

Začudo nemačka signalizacija: https://assets.new.siemens.com/siemens/ ... wide-e.pdf

Šokantno. M2 i M4 su automatske, i to sa Siemens Trainguard MT signalnim sistemom, baš kao i L9 u Barseloni! Sve tri pomenute imaju Alstom kompozicije i M4 je opet skuplja za održavanje. :shock: Zapravo M4 je UTO (isti vozovi, sa istom maskom ali bez kabine) bez ugrađenih PSD na stanicama pa ima manji broj zaposlenih u kontrolnom centru. Neko tu troši pare, a nije Alstom. Da bude još gore nije sasvim poznato da li su ruski vagoni zaista remontovani stari budimpeštanski ili se radi o tuđem starom ili nekom novom truležu. Jedno jeste sigurno, da je u interesu vrha vlasti ugovaranje posla s Rusima. Odbili su sredstva za nabavku novih, jer nisu hteli više alstomovih. Čak su Estonci izgubili tender za remont jer je bio namešten Rusima.

Alstom, iako poznat po dugom stažu skandala nije kriv, već korumpirana vlast (gradska i republička) zajedno sa domaćim izvođačima i podizvođačima, preduzećima koja održavaju liniju. Da jeste, već bi bio uhvaćen i platio bi ogromnu kaznu. Navodno montrealski kočioni sistem ne ispunjava uslove, iako su hteli da prekinu ugovor radi dovoravanja Rusima.

Bolje se zapitati zašto je Barselona prošla neuporedivo jeftinije (da su Mađari primenili špansku petodu probili bi 400mil/km) ako su vozovi Alstom a signalizacija Siemens kao u Budimpešti? I kako sad eksploatacioni troškovi M4 mogu biti skuplji od M2 i M3 zajedno kad M2 i M4 koriste automatske francuske vozove s nemačkom signalizacijom, dok sa ruskim na M3 imaju problema? Teoretski, imajući u vidu dubinu troškovi mogu biti nešto viši zbog eskalatora i ventilacije, no znatno bi veči bili ne zbog Alstoma već domaćih preduzeća u vezi sa korumpiranom političkom bandom. Lažu kako su ostale neuporedivo jeftinije da bi se Rusi prikazali u najboljem svetlu. Kad se nakradu, a Rusi postanu partneri cena će odjednom spasti. Još su po***deli kad je francuski sud presudio u korist Alstoma. Odmah su napali Francuze iako bi bilo koji sud doneo isto rešenje.

Rekao bih da sa svima treba donekle biti oprezan, posebno sa Francuzima, Kinezima i Rusima, a ponajviše sa domaćim političarima.
 
Najgore od svega je sto ce po eventualnoj izgradnji ove prve linije morati da dotiraju metro iz budzeta zbog neopravdanosti celog projekta..
 
Skoro pa najgore. Nema ništa gore od belog slona koji maši drugi beli slon već pola veka, osim na papiru. Od 2030 će i u praksi. :violina:

Kad mozgovi veličine klikera ne shvataju da metro preko Prokopa može samo "oživeti" čitav železnički čvor, onako kako je isprva i bilo planirano. Džaba i Sajam ako će kao presedačka stanica opslužiti više putnika nego Prokop. Džaba i Mostar kad ne kači KCS, džaba i presedanje na Savskom Trgu kad ne ide direktno do Slavije. O sporom tramvaju u skupom tunelu i da ne govorim. Kao da je neko tu stanicu postavio da bi sutra rasipnici terali i tramvaj podzemno trasom metroa, i metro podzemno trasom nadzemne železnice.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=816505#p816505:1d1ngp96 je napisao(la):
Express » Sun Jan 24, 2021 9:50 pm[/url]":1d1ngp96]Kao da je neko tu stanicu postavio da bi sutra rasipnici terali i tramvaj podzemno trasom metroa, i metro podzemno trasom nadzemne železnice.

Jeste. Građevinski lobi sedamdesetih je preusmerio železnicu sa Autokomande i logične trase koja prati autoput kroz grad na varijantu Prokop jer ima više tunela.
 
Ако већ праве линију Макиш-Миријево, ја бих је провукао са супротне стране, преко Коњарника, Браће Јерковић, Бањице, Дедиња и Бановог брда. Да се ова насеља људски повежу, а не педесетицом као до сада.
 
S obzirom da im je najnovija priča da će linija 3 biti veza sa železnicom, mislim da su odustali od presedačkih stanica Sajam i Makenzijeva, što sam od starta pričao da se neće ostvariti. Ta imaginarna linija 3 je obična iscrtana linija na mapi kako bi pokušali da se opravdaju što linije 1 i 2 spajaju tajkunska naselja zarad dizanja cene kvadrata u njima.

Neke činjenice, onako nabacane:

1) Metro sve ove godine nije izgrađen kako ne bi pala cena kvadrata u centru. Prva linija je apsolutno trasirana da spaja nova naselja kako bi investitori mogli da dignu cenu kvadrata u nebesa u novim naseljima na trasi metroa.

2) U trenutku kada Beograd nema metro i isti treba razviti kako bi bio dostupniji što većem broju ljudi, oni ga trasiraju da terminus prve dve linije bude isti. Prva linija je tajkunska, druga i ima neke logike, ali trasirana tako da sprečava logičan dalji razvoj mreže (videti pod 3). Treća imaginarna linija se ukršta sa drugom na dva mesta. Projektanti, sedi, 1!

3) Ajd da kažemo da je prva tajkunska linija nužno zlo i da mora ići tuda kuda ide, uz dolinu reka, ali pod zemljom ($$$). I iz toga se može spasti nešto. Kako? Umesto što razvoj koncipiraju tako da imaju 3 linije od čega se 2. i 3. ukrštaju dva puta i terminus 2. je na istom mestu kao i 1. linije, druga linija koja ide preko Vračara ne treba da ide ka Mirijevu već od Vojislava Ilića nastavi dalje južno ka Braće Jerković. Šta se time dobija? Dobija se prostor za razvoj mreže od 4 linije, tako što će se ta planirana linija 3 podeliti na linije 3 i 4 na stanici Trg Nikole Pašića:

Linija 3: Banjica - Autokomanda (mogla bi ići nešto zapadnije od planirane jer bi deo kod Braće Jerković pokrivala linija 2) - Prokop - KCS - Trg Nikole Pašića - Luka Beograd - Borča
Linija 4: Blok 61 - planirana trasa linije 3 - Trg Nikole Pašića - Vukov Spomenik - Dimitrija Tucovića - Mite Ružića - Mirijevo.
Na liniji 1 bi se kasnije mogao dograditi krak ka Vidikovcu, koji bi verovatno bio glavni krak, ka kojem bi išla većina vozova.

Šta se ovime postiže - ravnomernija raspoređenost metroa u gradu, svaka linija se ukršta sa drugom samo jednom. Pogledajte i najsloženije metro sisteme u svetu, pokušajte da nađete gde se dve linije ukrštaju dva puta - ja još nisam (osim kružne linje u Moskvi, ali to je druga priča). Pretpostavljam da postoji negde, ali to je vrv izuzetak koji potvđuje pravilo.
 
Svi oni koji misle da ce ova linija biti prazna, da kazem nece. Jer ce sve autobuske linije nasleja cekar, cerak vinogradi, vidokovac, petlovo, labudo brdo, zeleznik biti fideri i biti skraceni do terminusa na pocetku Pozeske. Uz to terminus sa prigrad, do sremcice, obrenovac i ostalo ce biti skraceni do makisa.

Potpuno je racionalno objasnjenje da depo bude u makisu, jer ima dosta slobodnog prostora, prikljucen je na zeleznicu, lako za transport itd. Ono sto je tu problem, sto ne postoji plan da se linija priduzi prema petlovom brdu, nije u planu predvidjena bifurkacija tj racvanje, da se napravi terminus za prigrad napravi kod orlovace, kako je bilo i planirano, a da krak za makis bude samo tehnicki krak do depoa. To je za mene glavni problem.

Taj tehnicki krak bi mogao da se koristi i za redovan saobracaj ali tek kad bi se celo naselje izgradilo. Izgradnja naselja te velicine traje decenijama. Pa sam bnv ce se graditi 30 godina. Za to vreme ljudi u svim postojecim naseljima ispastaju.

Malo pametnih ljudi, nestranackih sto je ostalo da radi u tim gradskim ustanovama, je predlozilo i opciju koja ne bi zaobisla bnv, ali bi kacila i prokop i kcs. Tako bi treca linija mogla ici do vuka, tj onim drugim opcionim resenjem, gde je oduvek planirano ukrstanje sa gradskom zeleznicom.

Inace spajanje linije 1 i 2 u Mirijevu je zato da bi metro sa linije 2, mogao da koristi isti depo u maksiu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=816676#p816676:ldhr8q3h je napisao(la):
milanche » 25 Jan 2021 12:44[/url]":ldhr8q3h]Svi oni koji misle da ce ova linija biti prazna, da kazem nece. Jer ce sve autobuske linije nasleja cekar, cerak vinogradi, vidokovac, petlovo, labudo brdo, zeleznik biti fideri i biti skraceni do terminusa na pocetku Pozeske. Uz to terminus sa prigrad, do sremcice, obrenovac i ostalo ce biti skraceni do makisa.
Naravno, i na kraju ćeš više presedati i lomatati se do grada, zarad nečije fiks ideje. Kao što je urađeno sa linijama za Savski trg (milim na fiks ideju sa okretnicom kod Galerije).
 
U svakom slučaju, Prokop i Vukov spomenik su morali biti mesta ukrštanja prve dve linije sa gradskom železnicom. Nešto što je prosto prirodno i logično. Ovako ćemo dobiti nekakav Frankenštajn sistem, gde umesto presedačkih tačaka između 3 sistema imamo metro, železnicu i tramvaj koji se svugde maše za manje od kilometar.
 
Taj krak ka Orlovači je dobra ideja i moćiće uvek da se izgradi u budućnosti.
 
I treća linija je odlična ideja, i moći će da se izgradi u budućnosti, a da li će se, to je veliko pitanje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=816684#p816684:3l6qg39a je napisao(la):
solecar » 25 Jan 2021, 13:04[/url]":3l6qg39a]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=816676#p816676:3l6qg39a je napisao(la):
milanche » 25 Jan 2021 12:44[/url]":3l6qg39a]Svi oni koji misle da ce ova linija biti prazna, da kazem nece. Jer ce sve autobuske linije nasleja cekar, cerak vinogradi, vidokovac, petlovo, labudo brdo, zeleznik biti fideri i biti skraceni do terminusa na pocetku Pozeske. Uz to terminus sa prigrad, do sremcice, obrenovac i ostalo ce biti skraceni do makisa.
Naravno, i na kraju ćeš više presedati i lomatati se do grada, zarad nečije fiks ideje. Kao što je urađeno sa linijama za Savski trg (milim na fiks ideju sa okretnicom kod Galerije).

Tacno tako. Mada ce biti drasticno smanjenje broja potrebnih autobusa, sto znaci manji troskovi i oslobadjanje bul.v.misica.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=816695#p816695:3l6qg39a je napisao(la):
spatiotecte » 25 Jan 2021, 13:32[/url]":3l6qg39a]Taj krak ka Orlovači je dobra ideja i moćiće uvek da se izgradi u budućnosti.

onda moras u plan da uneses to, da bi odmah uradio potrebnu bifurkaciju, da bi stanicu zarkovo podesio tako da bude moguce koristiti i ako se racva metro, da udje u planske akte da se obezbedi koridor, da se slucajno ne bi gradilo nesto na tom mestu itd. Mislim da bi se to moglo dobiti kao sto su vratili i trolu 28.
 
Ideja:
Ona ekipa sto je izgurala promene petlje zbog parka Borici da se zalozi i za metro ka vidikovcu, petlovom brdu itd.
Imaju istoriju uspeha, a i njihov kraj je u pitanju
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=816021#p816021:cms01ujj je napisao(la):
Drakche » Sub Jan 23, 2021 11:40 am[/url]":cms01ujj]Uopste ne kontam smisao ovog plana. Bukvalno zaobilazi citav grad, gde je najveca gustina naseljenosti. Dobro je da barem Trg Republike ima stanicu... Kakva je to studija?
Primecujem, takodje, da su pojedine stanice prilicno razudjene tj. odvojene jedna od druge, bez obzira na gustinu naseljenosti pojedinih delova grada.
Linija BG voza se, kako vidm, nigde ne spaja sa metro stanicama ove dve linije, barem nije izricito obelezeno (Mekenzijeva?). Izignorisano.


mala-linija-bg-metroa.jpg
Da je ova prva linija nakon Žarkova još produžila na jug preko Ceraka,Vidikovca,Labudovog Brda,Petlovog Brda,a onda tek napravila zaokret ka Železniku,imala bi više smisla,mada ne znam kakav je geološki sastav zemljišta u ovim naseljima,i da li je pogodan za kopanje tunela. A za to što prva linija zaobilazi Prokop,a druga gotovo ceo Bulevar samo da bi se ukrstila sa prvom kod Beograda na Vodi,nema apsolutno nikakvog suvislog opravdanja,osim nečijih privatno-patijskih šema i kombinacija.
 
autobuske linije od juznih naselja do banovog brda ce sigurno biti redukovane ali to ne znaci da ce biti ukinute. ljudi koji zive duz kneza viseslava, ace joksimovica, blagoja parovica... sigurno nece ici peske do najblizeg tramvaja. u praksi, jako mali broj lujdi ce se odluciti da npr od wmc-a na ceraku idu autobusom do belih voda gde ce sacekati tramvaj koji ce ih odvesti do trgovacke gde bi hvatali metro ka gradu..

@uzice
metro ka naseljima koja si naveo nije nikada planiran podzemno vec povrsinski, trasom ibarske magistrale tako da nema nikakvih geoloskih prepreka.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=816737#p816737:2besi6cq je napisao(la):
milanche » 25 Jan 2021 03:03 pm[/url]":2besi6cq]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=816684#p816684:2besi6cq je napisao(la):
solecar » 25 Jan 2021, 13:04[/url]":2besi6cq]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=816676#p816676:2besi6cq je napisao(la):
milanche » 25 Jan 2021 12:44[/url]":2besi6cq]Svi oni koji misle da ce ova linija biti prazna, da kazem nece. Jer ce sve autobuske linije nasleja cekar, cerak vinogradi, vidokovac, petlovo, labudo brdo, zeleznik biti fideri i biti skraceni do terminusa na pocetku Pozeske. Uz to terminus sa prigrad, do sremcice, obrenovac i ostalo ce biti skraceni do makisa.
Naravno, i na kraju ćeš više presedati i lomatati se do grada, zarad nečije fiks ideje. Kao što je urađeno sa linijama za Savski trg (milim na fiks ideju sa okretnicom kod Galerije).

Tacno tako. Mada ce biti drasticno smanjenje broja potrebnih autobusa, sto znaci manji troskovi i oslobadjanje bul.v.misica.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=816695#p816695:2besi6cq je napisao(la):
spatiotecte » 25 Jan 2021, 13:32[/url]":2besi6cq]Taj krak ka Orlovači je dobra ideja i moćiće uvek da se izgradi u budućnosti.

onda moras u plan da uneses to, da bi odmah uradio potrebnu bifurkaciju, da bi stanicu zarkovo podesio tako da bude moguce koristiti i ako se racva metro, da udje u planske akte da se obezbedi koridor, da se slucajno ne bi gradilo nesto na tom mestu itd. Mislim da bi se to moglo dobiti kao sto su vratili i trolu 28.

Pa dobro da svakako.
Ma da teško da bi se bilo sta izgradilo sto bi onemogućilo izgradnju tog kraka jer bi tunel išao ispod ibarske magistrale tako da tu ne bi trebalo biti problema.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=816621#p816621:1i75a3jc je napisao(la):
WLABmz » 25 Јан 2021 09:27 am[/url]":1i75a3jc]
Pogledajte i najsloženije metro sisteme u svetu, pokušajte da nađete gde se dve linije ukrštaju dva puta - ja još nisam (osim kružne linje u Moskvi, ali to je druga priča). Pretpostavljam da postoji negde, ali to je vrv izuzetak koji potvđuje pravilo.

У Каиру се прва и друга линија укрштају два пута у самом центру. Изграђена је и половина треће, можда чак и нешто више од половине.

597px-Cairo_Metro_map.svg.png
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=816790#p816790:uuhyijxe je napisao(la):
Užice » 25 Jan 2021 04:04 pm[/url]":uuhyijxe]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=816021#p816021:uuhyijxe je napisao(la):
Drakche » Sub Jan 23, 2021 11:40 am[/url]":uuhyijxe]Uopste ne kontam smisao ovog plana. Bukvalno zaobilazi citav grad, gde je najveca gustina naseljenosti. Dobro je da barem Trg Republike ima stanicu... Kakva je to studija?
Primecujem, takodje, da su pojedine stanice prilicno razudjene tj. odvojene jedna od druge, bez obzira na gustinu naseljenosti pojedinih delova grada.
Linija BG voza se, kako vidm, nigde ne spaja sa metro stanicama ove dve linije, barem nije izricito obelezeno (Mekenzijeva?). Izignorisano.


mala-linija-bg-metroa.jpg
Da je ova prva linija nakon Žarkova još produžila na jug preko Ceraka,Vidikovca,Labudovog Brda,Petlovog Brda,a onda tek napravila zaokret ka Železniku,imala bi više smisla,mada ne znam kakav je geološki sastav zemljišta u ovim naseljima,i da li je pogodan za kopanje tunela. A za to što prva linija zaobilazi Prokop,a druga gotovo ceo Bulevar samo da bi se ukrstila sa prvom kod Beograda na Vodi,nema apsolutno nikakvog suvislog opravdanja,osim nečijih privatno-patijskih šema i kombinacija.

Ne znam zasto bi zemljiste tik pored reke bilo pogodnije za kopanje tunela od zemljista ispod brda. Ne razumem se, ali mi ne zvuci logicno.
Mislim da to nema veze sa zemljistem, nego, sto kazes, sa privatno-partijskim semama. Stav im je - nas metro, nasa pravila, ko vam je kriv sto ga niste vi gradili ranije..- ocito da tu nema mesta za potrebe beogradjana, jer ih nenormalno preziru.
Muka mi je vise da pricam o tome gde je linija trebala da ide. Svaki raniji plan koji sam ovde na forumu vidjao je bolji od ovog. Neverovatno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=816837#p816837:72l0yt8t je napisao(la):
times12 » 25 Jan 2021 06:39 pm[/url]":72l0yt8t]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=816621#p816621:72l0yt8t je napisao(la):
WLABmz » 25 Јан 2021 09:27 am[/url]":72l0yt8t]
Pogledajte i najsloženije metro sisteme u svetu, pokušajte da nađete gde se dve linije ukrštaju dva puta - ja još nisam (osim kružne linje u Moskvi, ali to je druga priča). Pretpostavljam da postoji negde, ali to je vrv izuzetak koji potvđuje pravilo.

У Каиру се прва и друга линија укрштају два пута у самом центру. Изграђена је и половина треће, можда чак и нешто више од половине.

597px-Cairo_Metro_map.svg.png
Evo u Beču se više linija ukršta dva puta.
u-bahn-plan-wien-viennaAT.png


U2 se trenutno baš ne ukršta dva puta, jer se trenutno završava na Karlsplatzu, ali svakako na dva mesta može se direktno presedati i na U1 i na U4. U6 preseca U4 dva puta, a U4 preseca U1 dva puta.

Trenutno se U2 produžava i menja trasu tako da neće ići do Karslplatza, nego dve stanice pre toga skreće, a nova U5 će ići do Karslplatza, ali ona neće ništa dva puta presecati. U svakom slučaju, trenutnim stanje više linija se međusobno dva puta preseca. Ne vidim toliko lošu stvar, pogotovo što je U-Bahn mreža u Beču odlična i ide baš tamo gde treba, posebno u gusto naseljenim delovima, kao i vrlo bitnim presedačkim delovima. U suštini, perfektna.
 
Pa i mi čemo imati nešto slično sa linijom 3 koja će se 2 puta kačiti na BG VOZ kod Prokopa i železničke stanice NBG i time biti neka vrsta ringa tj kruzne linije oko geografskog centra grada.

845A6B6D-B7CB-467C-A000-1E2351FDD958.jpeg
 
Vrh