Šta je novo?

Metro

Uopšte nije sporno od početka da će vozovi biti Alstom. A onda će i signalna oprema biti njihova ili srodna.

Kinezi su planirani za građevinu.
 
Пантограф":2rk6go8q je napisao(la):
Uopšte nije sporno od početka da će vozovi biti Alstom. A onda će i signalna oprema biti njihova ili srodna.

Kinezi su planirani za građevinu.
Otprilike tako je i rekao Vesara

Sent from my Redmi 8 using Tapatalk
 
Slovaci imaju iste muke, ali i isti humor kao i mi. :mrgreen: Sa Slavoruma.
metro.jpg
 
Da, s tim što Bratislavi verovatno i ne treba metro s obzirom da ima triput manje stanovnika od Beograda (veličine je Skoplja - zvanično ima 435.000 stanovnika, ali se procenjuje da dostiže 660.000). Mada, kad se prisetim Lozane koja je, valjda, najmanji grad na svetu sa metroom (mislim da ima oko 140.000 stanovnika), onda zašto da ne? :) A i Bratislava sa okolinom je jedan od najbogatijih regiona Evrope, može im se. :D
 
Bratislava sa okolinom da bude jedan od najbogatijih regiona evrope može samo ako se računa da mu je Beč predgradje.
 
Последњи пут када сам читао о привредном успеху Братиславе, хвалили су се да су богатији од свих француских департмана, изузев Париза са Ил д`Франсом. Елем, то још не значи да су међу "најбогатијима у Европи", пошто актуелни систем слива огромно богатство у финансијске центре. Али богатији од нпр. Берлина можда и јесу.

Узгред, Братислава је пре 15-ак година званично одустала од метроа. Мислим да би нешто подземног трамваја тамо, као иу нпр. Загребу, решило ствар.
 
Не би ни нама шкодиле екпсрес линије бус/трола на назависним трасама (осим метроа)
 
Не би. Као што нам не шкоди ни трамвај на независној траси. Тако сам прошлог викенда са Новог Београда стигао у ресторан "Узелац" на хиподрому за 6 минута.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=779303#p779303:2hplytgj je napisao(la):
Пантограф » 30 Sep 2020 09:45 am[/url]":2hplytgj]Последњи пут када сам читао о привредном успеху Братиславе, хвалили су се да су богатији од свих француских департмана, изузев Париза са Ил д`Франсом. Елем, то још не значи да су међу "најбогатијима у Европи", пошто актуелни систем слива огромно богатство у финансијске центре. Али богатији од нпр. Берлина можда и јесу.

Mora da se šališ?
 
Prema zvaničnoj listi regiona u Evropi, Bratislavska oblast se 2017. prema BDP-u po glavi stanovnika nalazila na 8. mestu. Ispred su bili samo London, Luksemburg, južni deo Irske, Hamburg, Brisel, istočna i središnja oblast Irske i Prag. To naravno ne znači da su stanovnici ovih regija nužno najbogatiji u Evropi, samo govori o privrednom dohotku koji se stvara u tim oblastima.

https://ec.europa.eu/eurostat/documents ... 6665909c80

Ovo samo da odgovorim na sumnjičavo odmahivanje glavom, nikako mi nije želja da dalje idem u off. :)
 
У Братислави је јавни превоз фантастичан. Трамваји су скоро свуда одвојени и са максималним приоритетом, преседања су лака и удобна, возни парк поприлично добар и мрежа линија веома једноставна и добро осмишљена

Метро неће градити, али су премостили Дунав новом трамвајском линијом у њихово највеће спавајуће насеље, људи могу да дођу у центар без гужве и без метроа.
Иначе на том новом делу линије колосек има три шине и две ширине - њихову тренутну 1000, и 1435 ако буду прелазили на њега (претварали линију у "лаки" метро итд)
 
Тачно, постављао сам и видео са те нове линије на некој теми једном, да виде људи како трамвај може да изгледа и да ради.

Гужве на улицама у Братислави су иначе велике.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=779449#p779449:qt7jdfua je napisao(la):
Minnheima » 30 Sep 2020 01:56 pm[/url]":qt7jdfua]Prema zvaničnoj listi regiona u Evropi, Bratislavska oblast se 2017. prema BDP-u po glavi stanovnika nalazila na 8. mestu. Ispred su bili samo London, Luksemburg, južni deo Irske, Hamburg, Brisel, istočna i središnja oblast Irske i Prag. To naravno ne znači da su stanovnici ovih regija nužno najbogatiji u Evropi, samo govori o privrednom dohotku koji se stvara u tim oblastima.

https://ec.europa.eu/eurostat/documents ... 6665909c80

Ovo samo da odgovorim na sumnjičavo odmahivanje glavom, nikako mi nije želja da dalje idem u off. :)

Hmm, neka vest u rangu one da smo mi u Srbiji ekonomija sa najvećim ekonomskim rastom u Evropi?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=779496#p779496:16iin7ii je napisao(la):
spatiotecte » Sre Sep 30, 2020 4:14 pm[/url]":16iin7ii]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=779449#p779449:16iin7ii je napisao(la):
Minnheima » 30 Sep 2020 01:56 pm[/url]":16iin7ii]Prema zvaničnoj listi regiona u Evropi, Bratislavska oblast se 2017. prema BDP-u po glavi stanovnika nalazila na 8. mestu. Ispred su bili samo London, Luksemburg, južni deo Irske, Hamburg, Brisel, istočna i središnja oblast Irske i Prag. To naravno ne znači da su stanovnici ovih regija nužno najbogatiji u Evropi, samo govori o privrednom dohotku koji se stvara u tim oblastima.

https://ec.europa.eu/eurostat/documents ... 6665909c80

Ovo samo da odgovorim na sumnjičavo odmahivanje glavom, nikako mi nije želja da dalje idem u off. :)

Hmm, neka vest u rangu one da smo mi u Srbiji ekonomija sa najvećim ekonomskim rastom u Evropi?


Zar je Eurostat izbacio takvu vest o nama?
 
Једна од ретких вести у којој сотона није слагао

Vesić: Krajem 2021. počinje izgradnja metroa,

Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić rekao je za TV Kurir da su on i ministar finansija Siniša Mali danas imali sastanak sa predstavnicima kompanija Alstom i Pauer čajna, kao i sa ambasadorima Kine i Francuske gde je predstavljen dogovor dve kompanije da zajedno grade metro.
20Piše: Danas Online29. septembra 2020. 22.13 Izmenjeno: 22.15
Istinomer
Vesić: Krajem 2021. počinje izgradnja metroa, istorijska stvar za srpsku prestonicu 1Foto: Beta/Milan Obradović

– Francuska strana će biti zadužena za elektro mehaniku, vagone, šine, sve što ima veze sa mašinskim i električnim delom, dok će kineska strana graditi metro. Mislim da je to najbolja moguća kombinacija. Francuska kompanija Ežis radi studiju izvodljivosti, ona se radi u etapama, a u martu ćemo dobiti prvi deo te studije koji se tiče Makiškog polja, odnosno depoa. U međuvremenu ćemo, tokom jeseni, usvojiti plan generalne regulacije šinskih sistema na teritoriji Beograda – pojasnio je Vesić, prenosi BeoInfo.

Kako je naveo, utvrdili smo mesta za 43 metro stanice i to su prve dve linije metroa. Prva počinje u Makiškom polju i završava se na Mirijevu, a prolazi Železnik, Banovo brdo, Savsku, dolazi do Savskog trga gde će biti ukrštanje prve dve linije, zatim ka Trgu republike, spušta se na luku Beograd, Adu Huju, Karaburmu i završava u Mirijevu. Druga linija će ići od železničke stanice u Zemunu do Mirijeva.

– Ukupna vrednost prve linije je 1,8 milijardi evra, a druge 2,2 milijarde evra, a to je investicija vredna četiri milijarde evra. Mi ćemo do kraja sledeće godine početi da gradimo metro. Uspeli smo u tome i ako su svi drugi obećavali. Ovo je prvi put da smo uradili sve predradnje kako bi počeli da gradimo metro. Republika Srbija će izdati građevisnku dozvolu tokom sledeće godine i počećemo da gradimo metro krajem 2021. godine. Što znači da će u narednih pet godina građani imati dve linije metroa, 43 kilometra metroa, što je istorijska stvar za Beograd – rekao je Vesić.

Почетак може да поремети само жешћи економски слом у Србији али чак и тада, глобална криза чини наше колонијалне управнике из Фр и Кине још заинтересованијим да нас погурају у овај пројекат.
 
"Izgradnja metroa počinje u decembru 2021. godine; 43 stanice na prve dve linije"

Beograd -- Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić izjavio je gostujući na TV Hepi da će izgradnja beogradskog metroa početi u decembru 2021. godine.
Takođe, rekao je da je zatvorena finansijska konstrukcija. Projekat beogradskog metroa, dodao je Vesić, vredan je 4,4 milijarde evra, prva linija 1,8 milijardi evra, a druga 2,2 milijarde evra.

"Prošle sedmice, ministar finansija Siniša Mali i ja smo imali sastanak sa ambasadorima Francuske i Kine, a sa njima su bili i predstavnici kompanija Alstom i Pauer čajna. Tu je napravljen dogovor koji će verifikovati Vlada Kine i Vlada Francuske, kao i Vlada Srbije. Alstom će raditi elektromehaniku, vozove, vagone, šine, kompletno električno napajanje, odnosno opremu samog metroa, dok će građevinske radove obaviti kineska kompanija. Odnos će biti 30 prema 70. Oko 70 odsto vrednosti posla će pripadati Kinezima, a ostalo rade Francuzi. Vlada Francuske obezbedila je finansiranje onog dela koji radi njihova kompanija. Nikada nisam video da je neko dao povoljnije uslove kao što su to uradili Francuzi da bi Alstom radio taj posao. Vlada Kine će obezbediti finansiranje zajedno sa svojom kompanijom Pauer čajna za onaj drugi deo posla", pojasnio je Vesić, prenosi Beoinfo.
Prema njegovim rečima, u decembru sledeće godine počeće izgradnja depoa na Makiškom polju, što predstavlja početak izgradnje metroa i tada će biti tačno 50 godina otkako je obećan metro u Beogradu.

"Da bismo počeli da gradimo metro, neophodno je da usvojimo plan generalne regulacije šinskih sistema, koji će tokom ove jeseni biti usvojen. Taj plan objašnjava kako ćemo razvijati sve šinske sisteme na teritoriji Beograda, i metro, i Bg voz, i tramvaje. Na početku ćemo definisati prve dve linije metroa, zatim treću. Francuska kompnaija Ežis trenutno radi na projektovanju prve dve linije metroa, što znači da ćemo imati studiju izvodljivosti sa projektom za građevinsku dozvolu, a rade se i idejna rešenja za treću liniju metroa", naglasio je Vesić.

Kako je naveo, prva linija počinje od Makiša i ide preko Železnika, Banovog brda, spušta se kod Šećerane, ide uz Radničku ulicu, zatim Savsku i dolazi na Savski trg, gde se ukršta sa drugom linijom, zatim ide ka Trgu republike, Luki Beograd, Adi Huji, Karaburmi i Mirijevu. Druga linija počinje od Železničke stanice Zemun i takođe se završava u Mirijevu.

Vesić je rekao da će se raditi i nove linije Bg voza, te da je predviđeno širenje linije prema Surčinu i Obrenovcu.

"To znači da ćemo povezati deo od Železničke stanice Zemun prema nacionalnom stadionu, Aerodromu Nikola Tesla i centru Surčina, a zatim prema Obrenovcu. Povezaćemo Surčin i Obrenovac, a već smo prošle godine povezali Barajevo i Lazarevac, kao i Mladenovac. Bg voz će ići i prema Pančevu. Razgovaramo o tome da se ponovo produži ta linija. Tako ćemo imati Bg voz koji će biti kompatibilan sa metroom, a radimo i na širenju tramvajske mreže. To će biti plan razvoja Beograda. Konačno će Beograd u narednih pet godina dobiti svoje šinske sisteme i postaćemo prava metropola", rekao je Vesić.

Posledenje tri i po godine imamo oko 4.000 automobila više mesečno, naveo je Vesić i dodao da je zbog toga metro važan.

"Već smo dovoljno veliki grad da bez metroa ne možemo da funkcionišemo. Kada budemo imali nove tramvaje, zatim tramvaje koji će imati prednost i kada budemo reorganizovali naše linije, nećemo imati situaciju da se osam odsto ljudi vozi tramvajem. Naši tramvaji su potpuno neiskorišćeni. Ovaj grad će za pet do šest godina imati rešen saobraćaj", kazao je Vesić.

Vesić je naveo i to da je sa glavnim urbanistom Markom Stojčićem postignut dogovor da se za svaku stanicu metroa, a biće ih 43 na prve dve linije, raspiše arhitektonski konkurs i da domaće arhitekte budu zadužene da osmisle tu stanicu.

Izvor B92.net
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=779812#p779812:2e80j320 je napisao(la):
Delija » Čet Okt 01, 2020 11:36 am[/url]":2e80j320]Једна од ретких вести у којој сотона није слагао

Vesić: Krajem 2021. počinje izgradnja metroa,

Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić rekao je za TV Kurir da su on i ministar finansija Siniša Mali danas imali sastanak sa predstavnicima kompanija Alstom i Pauer čajna, kao i sa ambasadorima Kine i Francuske gde je predstavljen dogovor dve kompanije da zajedno grade metro.
20Piše: Danas Online29. septembra 2020. 22.13 Izmenjeno: 22.15
Istinomer
Vesić: Krajem 2021. počinje izgradnja metroa, istorijska stvar za srpsku prestonicu 1Foto: Beta/Milan Obradović

– Francuska strana će biti zadužena za elektro mehaniku, vagone, šine, sve što ima veze sa mašinskim i električnim delom, dok će kineska strana graditi metro. Mislim da je to najbolja moguća kombinacija. Francuska kompanija Ežis radi studiju izvodljivosti, ona se radi u etapama, a u martu ćemo dobiti prvi deo te studije koji se tiče Makiškog polja, odnosno depoa. U međuvremenu ćemo, tokom jeseni, usvojiti plan generalne regulacije šinskih sistema na teritoriji Beograda – pojasnio je Vesić, prenosi BeoInfo.

Kako je naveo, utvrdili smo mesta za 43 metro stanice i to su prve dve linije metroa. Prva počinje u Makiškom polju i završava se na Mirijevu, a prolazi Železnik, Banovo brdo, Savsku, dolazi do Savskog trga gde će biti ukrštanje prve dve linije, zatim ka Trgu republike, spušta se na luku Beograd, Adu Huju, Karaburmu i završava u Mirijevu. Druga linija će ići od železničke stanice u Zemunu do Mirijeva.

– Ukupna vrednost prve linije je 1,8 milijardi evra, a druge 2,2 milijarde evra, a to je investicija vredna četiri milijarde evra. Mi ćemo do kraja sledeće godine početi da gradimo metro. Uspeli smo u tome i ako su svi drugi obećavali. Ovo je prvi put da smo uradili sve predradnje kako bi počeli da gradimo metro. Republika Srbija će izdati građevisnku dozvolu tokom sledeće godine i počećemo da gradimo metro krajem 2021. godine. Što znači da će u narednih pet godina građani imati dve linije metroa, 43 kilometra metroa, što je istorijska stvar za Beograd – rekao je Vesić.

Почетак може да поремети само жешћи економски слом у Србији али чак и тада, глобална криза чини наше колонијалне управнике из Фр и Кине још заинтересованијим да нас погурају у овај пројекат.

Odlican zakljucak!
 
Greška novinara verovatno, nemaju oni vremena da broje, a tek da pročitaju članak pre obavljanja.
 
Било 4 или 4.4 милијарде за две метро линије и депо, мање звучи расипнички од пола милијарде за 3км булевара и мост преко 150м речног пловног пута.
 
Bilo je priče da sve tri linije mogu da vrede oko 6 milijardi. Ja ne bih ovo uzeo zdravo za gotovo jer svaki projekat ove razmere u svetu em kasni par godina em premaši početnu cenu enormno. Ovde je bitno samo da ga počnu graditi i da ga grade konstantno, a ne da prekidaju svakih par meseci.
 
Vrh