Šta je novo?

Metro

Rekli su da su im se "građani javljali" da kažu da su protiv podzemnih prolaza. To se sigurno desilo, jer je poznato da pešaci više vole da šetaju 50m uz ulicu da pređu kolovoz, onda da se vrate do Slavije, pa opet uz ulicu da pređu drugi kolovoz (ne daj bože da taj pešak treba iz Bulevara da ode u Beogradsku).
 
Проблем је што нормални прелази нису на нормалним местима и што приоритет на централним градским трговима и улицама имају аутомобили. Ево, померили су прелазе на Славији - да ли се гужва смањила - не! Једино што се променило је време потребно за преседање. Такође, проблем је и што су стајалишта померена. Стајалиште трамваја у Немањиној је померено даље од Трга. Раније је преседање са трамваја на троле у смеру Врачара трајало 5 секунди и састојало се од преласка ПОЛА улице.

Подземни пролази (осим ако се ради о метроу, а правити подземни пролаз десет година пре станице метроа је глупост) не треба да се налазе у местима где приоритет немају аутомобили - океј је да постоје на аутопутевима, ван града на магистралама итд.
Пример чистог ужаса је прелаз на Теразијама код Москве. Од краја Коларчеве (код Трга Републике) до Улице Драгослава Јовановића (код Скупштине града) не постоји ниједна ''зебра'' - што је скоро 600 метара. Град постаје неудобан за све, тамо свакако нема много аутомобила (иако би требало да их има још мање).

И што се тиче метроа, у развијеним земљама у Европи су подземни пролази из којих се улази у станице такође дуплирани и обичним зебрама.
https://www.google.com/maps/@52.2352811 ... 6656?hl=sr
https://www.google.com/maps/@48.2022595 ... 8192?hl=sr
 
Мени се чини да је то Мали штеточина извалио.

После оног видеа где Холандији или пак у Кини, испод целог аутопута провлаче подвожњак са готовим префабрикованим бетонским елементима за викенд. Организација, саобраћај се не зауставља, само се успорава на том месту. Тај рад да су урадили, сигуран сам да би 80% Славије продисало (оставио сам резерву ако нађу на нешто што не знају да постоји. А после, лаганице копаш ходник и степениште на тротоару.

https://www.youtube.com/watch?v=btOE0rcKDC0
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=777217#p777217:1gelj6c4 je napisao(la):
JohnnyLee » Sre Sep 23, 2020 1:09 pm[/url]":1gelj6c4]
гледао сам траваје где скрећу на мањим радијусима него код нас. имали смо овде неколико предлога, да један смер иде Тиршова-Светозара Марковића-Немањина, а други смер Бирчаниова-Краља Милутина-Немањина, па је било да оба смера иду Краља Милутина, па раздвајање за Бирчанинову и Тиршову, итд. сваке опције имају довољан радијус кривине да трамвај прође без проблема
To što tramvaj može da obavi skretanje između regulacionih linija na uglu dve ulice ne znači da je na terenu to praktično i mudro sprovesti. Može i Katica da skrene iz Kralja Petra u ulicu Zmaja od Noćaja. Ali pod kojim uslovima, po kojoj ceni i za kakvu dobit...
 
Завлачење трамваја по споредним улицама и скретање је погубно пошто губи на првенству. То се видело на примеру Ресавске. Много ефикасније би било да је пруга урађена на потезу Немањина-Кнеза Милоша-Булевар Краља Александра. На Славији је само требало да иде по ободу, ван саобраћајних површина за друмска возила. Имали би смо једноставну Т раскрсницу са две скретнице.
 
iako je ovo metro tema dovatiste se slavije pa moram da se ukljucim posto sam danas proveo nekih sat vremena na i oko tog tga, prvi put od kad je "rekonstruisan".

iz njegoseve, kroz miticevu rupu pa do hiltona na pesacki pa izmedju platoa i banke do nemanjine pa gore do pekare trebalo mi je 9 minuta. moguce da sam naleteo na neki pesacki crveni talas posto sam i u kralja milana i u nemanjinoj bas dugo cekao na zeleno ali mi se cini da je to bas mnogo vremena za nesto sto je realno udaljeno mozda ni 200 metara
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=777267#p777267:3uictbx8 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 23 Сеп 2020, 15:09[/url]":3uictbx8]To što tramvaj može da obavi skretanje između regulacionih linija na uglu dve ulice ne znači da je na terenu to praktično i mudro sprovesti. Može i Katica da skrene iz Kralja Petra u ulicu Zmaja od Noćaja. Ali pod kojim uslovima, po kojoj ceni i za kakvu dobit...

ти си рекао да не може:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=777126#p777126:3uictbx8 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 23 Сеп 2020, 09:32[/url]":3uictbx8]Možda zato što tramvaj ne može da skreće kao automobil...

ја сам ти рекао да може. то да ли је сврсисходно, то није тема
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=777125#p777125:3685biz4 je napisao(la):
JohnnyLee » Sre Sep 23, 2020 9:31 am[/url]":3685biz4]мени само није јасно зашто и***** нису иселили трамвај са Славије кроз околне улице
 
тај цитат нема везе са мојим одоговором на твоју констатацију да не може трамвај ту да скрене. иначе, нашао сам један од предлога, из далеке 2012

slavija-bez-sina-1pano-900.png


slavija-faze-1-pano-900.png
 
Ne baš, ovo sam rekao
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=777126#p777126:1oh6yesz je napisao(la):
Bender Rodriguez » Sre Sep 23, 2020 9:32 am[/url]":1oh6yesz]Možda zato što tramvaj ne može da skreće kao automobil...
Iz čega svako rauman može da zaključi da se tramvaj nije sproveo kroz okolne ulice jer bi one morale drastično da se menjaju da bi se omogućilo skretanje iz jedne u drugu.

Ali dobro, kako ti kažeš.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=777217#p777217:3qq93fpa je napisao(la):
JohnnyLee » Sre Sep 23, 2020 12:09 pm[/url]":3qq93fpa]одакле то да је узак колосек проблем? то уопште није тачно. проблем је у лоше пројеткованим и спојеним шинама, где немаш нормалан лук већ изломљен, јер очито нико не уме да направи криву шину

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=777126#p777126:3qq93fpa je napisao(la):
Bender Rodriguez » 23 Сеп 2020, 09:32[/url]":3qq93fpa]Možda zato što tramvaj ne može da skreće kao automobil...

гледао сам траваје где скрећу на мањим радијусима него код нас. имали смо овде неколико предлога, да један смер иде Тиршова-Светозара Марковића-Немањина, а други смер Бирчаниова-Краља Милутина-Немањина, па је било да оба смера иду Краља Милутина, па раздвајање за Бирчанинову и Тиршову, итд. сваке опције имају довољан радијус кривине да трамвај прође без проблема
Problem je za kombinovanje sa metrom i za veće brzine.
Kraćim tramvajima nije problem mali radijus krivine, dužim da i visinska razlika. Druga stvar javlja se trošenje šina i točkova.
 
Па веорватно би се бунили као и они са Дорћола због троле. Са једне стране треба схватити људе. Нови извор буке, већа гужва.
Са друге стране, такво имештање би морало да буде праћено са некаквом моралном компензацијом типа замените људима прозоре да боље дихтују да боље упијају уличну буку.

Иначе Церовићу и екипи на плану измештања шина ван Славије скидам капу. Уосталом један од предлога који су они радили је већ делимично испуњен на Савском тргу.
 
Nije isto trola i tramvaj. Mozes staviti kakvu hoces stolariju ali protiv vibracija koje proizvodi tramvaj mislim da nema resenja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=777528#p777528:1oygq165 je napisao(la):
markomarkovic » Čet Sep 24, 2020 12:56 pm[/url]":1oygq165]
иначе, нашао сам један од предлога, из далеке 2012

Bas me zanima sta bi ljudi koji zive u Bircaninovoj i Kralja Milutina imali da kazu o ovom predlogu...
To sam se i ja pitao milion puta kad bih citao razne predloge sa foruma. Pozdravljam svaku kreativnost, entuzijazam i predlog, ali ljudi na forumu umeju da se zaigraju sa mastom i zaborave da i drugi treba da zive i funkcionisu u ovom gradu.

Najlakse je igrati se SimCityja i gledati samo estetiku i snove. Ali u praksi to ne ide tako.
 
Vidim i drugi problem sa tim predlogom a to je da je ubedljivo najveca koncentracija ljudi upravo na Slaviji a svrha tramvaja i jeste da spaja glavne tačke grada a ne da prolazi sporednim ulicama.
 
Највећа је зато што их управо ти трамваји довоз еи одвозе
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=777540#p777540:1mbxbf23 je napisao(la):
Прле » 24 Sep 2020 13:24[/url]":1mbxbf23]Па веорватно би се бунили као и они са Дорћола због троле. Са једне стране треба схватити људе. Нови извор буке, већа гужва.
Da ponovim još jednom, ali nažalost ne i poslednji put. Problem nije bila buka, nego to što je projektom predviđeno ukidanje parking mesta, na ionako problematičnom delu grada po tom pitanju, gde i sada zna da se obrnu tri kruga oko nekog bloka ulica da bi se jedva našlo neko zalutalo mesto za parking. Plus što je zamišljeno i da se seče drveće, na delu Dorćola koji ionako kuburi sa zelenilom, i to zarad mesta gde bi trolejbusi čekali vreme polaska, kao i seča stabala zarad širenja ulica i provlačenja kontaktne mreže. O radovima tokom noći i za vreme policijskog časa, kao i planiranju ukidanja trolejbusa na potezu Slavija - Studentski trg, te kroz Svetogorsku i Makedonsku i izmeštanje linija na donji Dorćol trasama koje nikome ne odgovaraju, da i ne govorim.
 
Гурање трамваја у споредне улице је грешка што се види на примеру Ресавске. На Славији имамо грешку што се инсистирало на кружном току, иако је трамвај могао независно да прође ван кружног тока са много једноставнијом геометријом и једним паром скретница уместо садашњих 3.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=777528#p777528:2z9oi8sw je napisao(la):
markomarkovic » 24 Сеп 2020 11:56 am[/url]":2z9oi8sw]
иначе, нашао сам један од предлога, из далеке 2012

Bas me zanima sta bi ljudi koji zive u Bircaninovoj i Kralja Milutina imali da kazu o ovom predlogu...

Били би против. Али би са друге стране људи који живе у Београдској били пресрећни. Трамвајски систем негде мора да прође и никада се неће десити ситуација да су сви становници срећни. Неки добију, неки изгубе. Ефикасна мрежа јавног превоза је циљ важнији од појединачних интереса становника једне улице у граду. То је једноставно тако. Постоје колективни интереси и постоје локални интереси. Зна се шта је важније.

Да не говоримо о томе да са новим технологијама постављања пруга и новим возилима ниво буке и вибрација далеко је мањи него некада. На крају крајева, људски организам је тако креиран да позадинску буку не чује јер је рецептори у мозгу искључују. Постоји само разлика шта је некоме позадинска бука. То је само ствар навике.

На некој од ранијих тема сам говорио да живим у непосредној близини шодеране. Сепаратор шљунка је изузетно бучна справа а шодерана током лета ради 24 сата - дакле и ноћу. Баш јуче ми је била родбина у посети. Седимо на тераси, и у једном моменту ће ујак: "Како ви спавате поред ове буке?" Па једнставно је - ми је не чујемо. Саживели смо се са њом и њу мозак региструје као позадинску буку.
 
JKP „Beogradski metro i voz“ prijavilo dobit od 23,6 miliona dinara
Centar za lokalnu samoupravu ukazao je na apsurdnu činjenicu da je Javno komunalno preduzeće „Beogradski metro i voz“ prijavilo dobit od 23,6 miliona dinara u 2019. godini, što će usvojiti Skupština Beograda na sutrašnjoj sednici.

Iz te organizacije pitaju da li Beograđani već imaju metro, koji pritom posluje profitabilno, a da to i ne znaju, i navode da politika gradskih vlasti da svako JKP mora iz političkih razloga da prikaže dobit dovodi do ovakvih paradoksalnih situacija.

Svrha javnih komunalnih preduzeća nije da po svaku cenu ostvaruje stvarnu ili fiktivnu dobit, već da građanima pružaju najkvalitetniju uslugu po pristupačnim cenama, poručili su iz Centra za lokalnu samoupravu.
https://www.danas.rs/ekonomija/cls-jkp-beogradski-metro-i-voz-prijavilo-dobit-od-236-miliona-dinara/

:sesir:
 
Evo Vesić objavio da je razgovarao sa kinezima i dogovorio radove.
Metro počenje da se gradi 2021

Sent from my Redmi 8 using Tapatalk
 
Ko koga j.... Zorana tvrdi da će Alstom učestvovati u opremanju sistema. Ako Kinezi grade, ne verujem da će neko drugi osim njih opremati sistem. Isto tako i Alstom/Francuzi.

https://www.danas.rs/ekonomija/miha...-grupa-raditi-u-izgradnji-beogradskog-metroa/

Mihajlović: Drago nam je što će „Alstom grupa“ raditi na izgradnji beogradskog metroa
Beogradski metro jedan od najvažnijih i najzahtevnijih projekata koje će Srbija realizovati i na koji Beograđani čekaju decenijama, ocenila je danas potpredsednica Vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlovića u razgovoru sa predstavnicima francuske kompanije „Alstom grupa“, saopšteno je iz njenog kabineta.
...
 
Vrh