Šta je novo?

Metro

Mislim da je totalna zabluda misliti da most kosta manje od tunela.

Cena mosta preko Save duzine 250 metara je 40 miliona evra.
Cena tunela duzine 250 metara je 25 miliona evra.
 
Чини ми се да је недавно човек писао проблем са тунелима испод реке: парафразираћу јер нисам баш стручан да тачно све кажем
У нашем случају тло испод Саве није хомогено. и за тачно израчунавање цене, потребно је малте не избушити целу трасу. Ствар је у томе што се тунел копа и пре нго ли се поставе бетоноске цеви и хидроизолација тло се додатно стабилише ушприцавањем посебног раствора који ће све рупе запушити у тлу и на тај начин спречити комликације. Е, ту је главна форма. Ивођач потписује фиксну цену, рецимо ту коју ти говориш од 25 милиона. Мешутим, инјектирање и стабилизацију нико не може да оцену тачно па су то дадатни радови. Кажу да је ту главна зарада....
 
U jednom trenutku će se stvoriti kritična masa kapitala i cene kvadrata (bilo stambenog ili poslovnog) i ceo deo uz levu obalu Save će biti izgrađen. Kada se to desi, biće potrebno da bar jedna linija (tj. stanica) povezuje taj novoizgrađeni potez sa ostatkom metro sistema.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=759365#p759365:22gflri1 je napisao(la):
Delija » Čet Jul 23, 2020 12:22 pm[/url]":22gflri1]Сектор за метро управо ради на трећој линији која ће покрити скоро све што прве две нису. Имао сам увид у ту трасу и врло сам задовољан.

Edit: Ај да будем добар форумаш:

Capture.jpg


Постоји могућност да дође до мањих измена у коначном решењу треће линије.

Углавном, мени је ово једна врло лепа целина метроа у рангу са најбољим предлозима које смо виђали овде на форуму. :vops:
Opet ostaje rupa u većem delu rakovice, a to što postoji bg-voz se svodi na molitvu da stigne i pođe na vreme
 
BG voz ne moze da resi taj problem nikako, cak ni sa ovim nacrtanim stanicama gore.. mozda za jedan deo Vidikovca i Cerak vinograda samo, gledamo sa Petlovog/Labudovog brda stanica BG voza je u rupi, doci do nje i penjati se posle nazad pesaka nije jednostavno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=759934#p759934:2m6tkmno je napisao(la):
wexy » Sub Jul 25, 2020 10:39 am[/url]":2m6tkmno]BG voz ne moze da resi taj problem nikako, cak ni sa ovim nacrtanim stanicama gore.. mozda za jedan deo Vidikovca i Cerak vinograda samo, gledamo sa Petlovog/Labudovog brda stanica BG voza je u rupi, doci do nje i penjati se posle nazad pesaka nije jednostavno.

Samo da ukažem na to da će tramvaj širiti do vidikovca i da će sigurno reorganizobati autobuske linije da ne idu do centra grada (56 i 52) nego da će biti lokalnog karaktera (fideri) koji će ići od terminisa Banovo brdo/ŽS Cerak Vinogradi ka Vidikovcu, Petlovom brdu itd. To smatram da će biti dobra konekcija i sa jednim presedanjem na meteo ili BG Voz će moći da se doće do željene lokacije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=760014#p760014:35mk51h7 je napisao(la):
patrick » Sub Jul 25, 2020 4:40 pm[/url]":35mk51h7]Mene interesuje kuda ce kroz Vidikovac da prodje tramvaj?

Meni je najlogičnije da ide Ibarskom magistralom, jer kad se pogleda tamo je oatavljeno dovoljno prostora da prođe tramvaj
 
To bi bila prava stvar, da se spoji bulevar do Zarkova i izmedju da ide tramvaj koji je spojen sa Brdom, sa logicnim stanicama koje ce da pokriju najbitnije delove Vidikovca. Sa druge strane je magistrala daleko od dobrog dela Vidikovca, Ceraka i Petlovog brda pa mislim da iz tog razloga nece biti mnogo koriscen, niko nece hteti da seta 15 min ili preseda na drugi autobus.
Tramvaj koji bi kretao sa okretnice 23 53 i izao kroz Patrijarha Joanikija i Kneza Viseslava bi mogao da bude spojen do Zarkova kroz Ratka Mitrovica i Ace Joksimovica ili direktno do Brda kroz Blagoja Parovica. To u teoriji zvuci super, a u praksi je bas komplikovano, mozda i tesko izdvodljivo.
 
Ja smatram da bi bio korišćen i te kako, kao što sam rekao gradnjom metroa, BG voza i tramvaja ovde neće više postojati 53, 56, 52, 23, 89 itd nego ćeš imati lokalne(fider linije) koje će ljudi koristiti da stignu do Vidikovca(tramvaj), Cerak Vinogradi(Bg voz) i Banovo brdo (tramvaj i metro). 13 kad se produži do Vidikovca će zameniti 89, Metro i Bg voz sve autobuse do grada.
 
Iskreno Ibarskom pa do Zarkova bi trebao da ide krak metroa i da se povezuje dalje na liniju 1.

Sad cu da izjavim nesto sto ce biti veoma kontraverzno i osucete paljbu na mene ali ja bi sirenje tramvaja po Beogradu smatrao krivicnim delom.

Vid prevoza koji nema nikakvu manevarbilnost, ukrsta se sa drugim vidovima prevoza, ceka semafor, ama bas nikakvu poentu ne vidim u istom, ok malo je vise ekoloski, to je sve.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=760092#p760092:2usd1v6u je napisao(la):
wexy » 25 Jul 2020 08:47 pm[/url]":2usd1v6u]Iskreno Ibarskom pa do Zarkova bi trebao da ide krak metroa i da se povezuje dalje na liniju 1.

Sad cu da izjavim nesto sto ce biti veoma kontraverzno i osucete paljbu na mene ali ja bi sirenje tramvaja po Beogradu smatrao krivicnim delom.

Vid prevoza koji nema nikakvu manevarbilnost, ukrsta se sa drugim vidovima prevoza, ceka semafor, ama bas nikakvu poentu ne vidim u istom, ok malo je vise ekoloski, to je sve.

Daleko od toga da se ne slažem sa tobom ali kao neko ko veoma voli beogradske tramvaje (pa čak i ovakve kakvi su trenutno) moram da postavim sledeće pitanje:

Da li bi se tako osećao kada bi neka tramvajska linija većim delom bila izdvojena od ostalog saobraćaja i kada bi tramvaji imali prednost na ("smart") semaforima (tamo gde je to izvodljivo)?

Meni se čini da bi im to dalo prednost u odnosu na autobuse (koju trenutno nemaju), plus bi bilo mnogo jeftinije proširiti taj vid prevoza u odnosu na metro liniju. Naravno, neće nikad moći da zamene metro sistem, ali kao dopuna mislim da imaju budućnost. Trenutno su CAF-ovi, sa svim svojim manama i problemima, ipak daleko komforniji od svih autobusa u gradu.
 
Ako bi se resilo ukrstanje sa drugim saobracajem na dobar nacin imali bi svoju ulogu kao jako jeftina zamena za metro, nazalost problem barem po meni je to sto je to neko polu u najboljem slucaju privremeno resenje koje bi kad tad trebalo biti zamenjeno metroom. Onda se postavlja pitanje zasto ulagati u infrastrukturu ako taj priveremni posao moze da odradi elektricni autobus na primer. Na kraju krajeva zuta traka moze da ima isti prioritet, nema potrebe razvlaciti kablove i sine.

Na primer, raskrsnica Vodovodska/Pozeska sa Trgovackom ne vidim kako bi se tu resio problem prioriteta tramvaja.. morala bi svako malo da se zatvara raskrsnica, to ima posledicu da unosi zastoje u automobilski saobracaj.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=760112#p760112:21mk0w5q je napisao(la):
wexy » 25 Jul 2020 10:17 pm[/url]":21mk0w5q]Ako bi se resilo ukrstanje sa drugim saobracajem na dobar nacin imali bi svoju ulogu kao jako jeftina zamena za metro, nazalost problem barem po meni je to sto je to neko polu u najboljem slucaju privremeno resenje koje bi kad tad trebalo biti zamenjeno metroom. Onda se postavlja pitanje zasto ulagati u infrastrukturu ako taj priveremni posao moze da odradi elektricni autobus na primer. Na kraju krajeva zuta traka moze da ima isti prioritet, nema potrebe razvlaciti kablove i sine.

Ne znam da li si ikad video kako izgleda žuta traka u recimo Požeškoj kada krene jutarnji špic. Ne razlikuje se od one druge, obične trake osim po tome što svi pokušavaju da je napuste kada naiđu na autobusko stajalište.

To naravno jednako usporava i tramvaje. U nekim ulicama prosto nije moguće izdvojiti tramvajski saobraćaj.

Na primer, raskrsnica Vodovodska/Pozeska sa Trgovackom ne vidim kako bi se tu resio problem prioriteta tramvaja.. morala bi svako malo da se zatvara raskrsnica, to ima posledicu da unosi zastoje u automobilski saobracaj.

Naravno, u pravu si. Neke raskrsnice ne mogu da se reše propuštanjem tramvaja. Mada to što stvara zastoje u automobilskom saobraćaju me ne uznemirava ni 0.1%. Tu će uvek biti gužve i zastoji i voleo bih da vidim vozače kako iz zastoja posmatraju tramvaj koji ih protutnjava... da malo razmisle kako je najbolje stići do posla.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=759939#p759939:zkcnev4t je napisao(la):
Boki123 » Sub Jul 25, 2020 11:29 am[/url]":zkcnev4t]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=759934#p759934:zkcnev4t je napisao(la):
wexy » Sub Jul 25, 2020 10:39 am[/url]":zkcnev4t]BG voz ne moze da resi taj problem nikako, cak ni sa ovim nacrtanim stanicama gore.. mozda za jedan deo Vidikovca i Cerak vinograda samo, gledamo sa Petlovog/Labudovog brda stanica BG voza je u rupi, doci do nje i penjati se posle nazad pesaka nije jednostavno.

Samo da ukažem na to da će tramvaj širiti do vidikovca i da će sigurno reorganizobati autobuske linije da ne idu do centra grada (56 i 52) nego da će biti lokalnog karaktera (fideri) koji će ići od terminisa Banovo brdo/ŽS Cerak Vinogradi ka Vidikovcu, Petlovom brdu itd. To smatram da će biti dobra konekcija i sa jednim presedanjem na meteo ili BG Voz će moći da se doće do željene lokacije.
ali opet nema poente jer treba iha da se stigne do vidikovca iz donje rakovice a i do bg voza pešačiti... na kraju ispadamo odsečeni od obe opcije i da se teramo da koristimo gsp i dalje...
 
Zar nije bolje da crvena linija (namerno neću da je zovem linija 1), umesto do Železnika, ide do Petlovog brda, po sredini Ibarske magistrale. Ibarska bi bila 2+2 po sredini metro koji bi izlazio na površinu posle Banovog brda, a raskršća bi se rešila nadvožnjacima. Depo bi bio kod Orlovače.

Uostalom, ovaj sadašnji plan predviđa za Makiš i Železnik BG:voz liniju. Čemu dupliranje linija metroa i BG:voza?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=759542#p759542:109cvuni je napisao(la):
Pendolino » 23 Jul 2020 20:30[/url]":109cvuni]? Da li iko zna koliko planiran broj stanovnika u BNV ?

...ako mene pitaš, ako je još Drug Tito naredio sa se stara ŽS ukloni, na toj lokaciji je jedino bilo logično izgraditi ultra turbo naselje. Ipak ovaj stil neke bliskoistočne prestonice mi se ne sviđa ni malo.
Da li znaš koliko ljudi prosečne platežne moći je u stanju da kupi stan u BNV? I da li znaš koliki broj ljudi od tih što kupe stanove inače koriste gradski prevoz? I da, nisam uopšte ubeđen da će pohrliti da kupuju stanove zarad poslovnog prostora. A koliko vidim, veliki broj ljudi misli da će se baš to desiti. A na to bih postavio samo jedeno pitanje. Koje je logičko objašnjenje da neko kupuje / iznajmljuje stan u BNV, pre nego li na nekoj drugoj lokaciji koja je nekoliko puta jeftinija?
 
Siniša":2yw8k9af je napisao(la):
Zar nije bolje da crvena linija (namerno neću da je zovem linija 1), umesto do Železnika, ide do Petlovog brda, po sredini Ibarske magistrale. Ibarska bi bila 2+2 po sredini metro koji bi izlazio na površinu posle Banovog brda, a raskršća bi se rešila nadvožnjacima. Depo bi bio kod Orlovače.

Uostalom, ovaj sadašnji plan predviđa za Makiš i Železnik BG:voz liniju. Čemu dupliranje linija metroa i BG:voza?
Da da, ljudi iz Barajeva, Mladenovca itd. bi dolazili na ti pocetnu stanicu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=760138#p760138:1l0spoia je napisao(la):
Siniša » Суб Јул 25, 2020 11:12 pm[/url]":1l0spoia]Zar nije bolje da crvena linija (namerno neću da je zovem linija 1), umesto do Železnika, ide do Petlovog brda, po sredini Ibarske magistrale. Ibarska bi bila 2+2 po sredini metro koji bi izlazio na površinu posle Banovog brda, a raskršća bi se rešila nadvožnjacima. Depo bi bio kod Orlovače.

Uostalom, ovaj sadašnji plan predviđa za Makiš i Železnik BG:voz liniju. Čemu dupliranje linija metroa i BG:voza?
Из истих разлога што дуплирају метро линије у Миријеву, да би се подигла атрактивност квадрата.
 
Sad gledam mapu koju je okačio Delija. Zanima me zašto se ne poklope linija 2 i 3 između Arene i SC? Tu je nekih 800+ metara tako da bi se i uštedelo.
 

Prilozi

  • 111111111.png
    111111111.png
    811,9 KB · Pregleda: 1.237
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=760174#p760174:7jx221qr je napisao(la):
Trejsi » 26 Jul 2020 10:48 am[/url]":7jx221qr]Sad gledam mapu koju je okačio Delija. Zanima me zašto se ne poklope linija 2 i 3 između Arene i SC? Tu je nekih 800+ metara tako da bi se i uštedelo.
file.php

Možda zato što je ta treća linija toliko fiktivna da čak ni na toj mapi nisu smeli da je označe bojom?
 
@Trejsi

Evo ti i odgovora: zato što planiraju metro manjeg kapaciteta, za 25% i od 'lakog', sa kraćim peronima i sa tri vagona, a račvanje linija traži duže kompozicije, jer na krakovima minimalni interval mora da bude dvaput duži.

Uopšte mi nije poznato da iko gradi ovoliku mrežu metroa srednjeg kapaciteta u potpunosti pod zemljom - to je ubedljivo najskuplje moguće rešenje, i za izgradnju, i za eksploataciju. I Torino, koji ima jednu takvu liniju, sad drugu planira koliko je moguće nadzemno. A to je jedan od bogatijih gradova i regiona u Evropi. Kopenhagen od starta radi nad zemljom.

Poludelo se ovde, ozbiljno.
 
Vrh