Šta je novo?

Metro

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=760613#p760613:34zumgee je napisao(la):
milanche » 27 Jul 2020 05:54 pm[/url]":34zumgee]
moram da priznam da ne kapiram ovu Kantarovu izjavu. Ako se peroni prave za duzinu kompozicije od 75m, kakvi su to drugu "parametri pruge i tunela" koji se uskladjuju za kompozicije od 100m ? To je isto ko da bi ja rekao, pruga Nbg-Zemun je pravljena za kompozivije od 600m ali jbg samo je stanicna platforma na tosinom bunaru predvidjena za 100m, ali svi pravogi i sine kao za kompoziciju od 600m. Deluje kao recenica za sns publiku, mozda gresim.
Вероватно погрешно пренешено или је у међувремену дошло до измена. Перони ће бити 100м, колосек нормалан, напајање трећа шина.

Извор: Кантар лично.

Мислим да забуну праве дужине вагона. Ценим да ће ићи на Метрополис, дакле 3х23.6м односно у будућности 4х23.6м
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=760672#p760672:2kealp03 je napisao(la):
Igor » 27 Jul 2020 10:59 pm[/url]":2kealp03]Sumnjam da će ti čak i Delija koji je takođe opijen težinom metroa dati plusić za ovu zamenu teza.

Nije zamena teze i ako je moj post ironične prirode. Jedino sto je zamenjeno je kapacitet i tip vozila u Jovinovom i u SNSovom planu, trasa je ostala identična a predmet rasprave na forumu i jeste bila oduvek trasa za koju se smatra da vodi od livade do livade preko livade.
Svedoci smo ipak da je koncept razvojnog metroa postojao i ranije i da to nije nista novo a trasa nije plod aktuelne vlasti već kao što se može videti iz priloženog postojala je još u doba SFRJ.
Bilo bi ipak dobro uzeti te činjenice u obzir.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=760674#p760674:3nbjjov8 je napisao(la):
spatiotecte » 27 Jul 2020, 23:10[/url]":3nbjjov8]Igore moj post je naravno bio sarkastičan ali složićeš se da su trase od Makiša do pancevačkog mosta 100% iste.

Time sam hteo da kazem da je taj pravac već odavno uzet u obzir u planovima i da aktuelna vlast nije ništa izmislila već je preuzela ovu trasu od Jovina.

To ipak govori da trasa nije toliko besmislena koliko se zapravo priča jer se Jovin sigurno nije bavio Karić gradom ni Beogradom na Vodi ali.ipak je prepoznao te lokacije kao buduće zone razvoja cak i 40 godina ranije a to tada moglo ilati veze sa politikom ni sa tajkunima.
Uzeta je u obzir ta trasa kao gradska zeleznica - jer zapravo postoji pruga tu! niko nije bio toliko lud da sklanja tu postojecu prugu, vec su gledali da iskoriste stari zel.covr koji je i tada bio projektovan i da se osobodi. To sto tada tu nije metro projektovan vec gradska zeleznica, govori govori o potrebama metroa u makisu.

Delija, hvala na pojasnjenju. To je ok.

Inace, metro svakako nece biti prazan od Banovog brda, jer prosto skracivati autobuske linije i praviti fidere. napravio sam okvirni spisak sta ce sve skracivati i dokle:
37 - knezevac - okretnica u pozeskoj
51 - Bele vode - okretnica u pozeskoj
52 - Cerak vinogradi - okretnica u pozeskoj
53 - Vidikovac - Cukaricka padina
55 - stari zeleznik - okretnica u pozeskoj
56 - petlovo brdo - okretnica u pozeskoj
56l - ukida se, 53 preuzima da opsluzi cukaricku padinu
58 - ukida se
85 - ostaje
88 - novi zeleznik - okretnica u pozeskoj
511 - sremcica - makis
551 - sremcica - makis
553 - rucka - makis

jedino pitanje je 23, verovatno ce je ostaviti kao jedinu autobusku vezu sa gradom.

opvakvo sracivanje linija ce dosta smanjiti broj potrebnih autobusa, i svakako napuniti metro. Problem je sto ovakva linija, koja sve ove putnike preuzima ne povezuje KCS i Prokop, kneza milosa... problem je sto ne postoji u planovima da se linija produzi ka petlovom brdu, pa ce ti ljudi uvek biti osudjeni na presedanje, problem je sto se ne pokriva 29.novembar vec dunav stanica, pitanje je kakvo ce presedanje da naprave na pancevackom mostu....

druga linija ce isto ovako drasticno smanjiti broj autobusa, ali kod druge linije je jos veci problem, sto ona ne prolazi kroz centar, vec ce morati da se preseda na savskom trgu. Sa ovako skupim stvarima se ne igra.
 
I SNS plan koristi zemljiste kroz koje je prethodno prolazila zeleznica i ako ne planira da koristi nadzemne deonice vec sve gura pod zemlju u većem delu te trase.
Ali to se može objasniti time sto su uzeli u obzir da koristeći trase starog čvora država gura metro kroz zemljiste koje već pripada državi i time izbegava i razne eksproprijacije za ulaze u metro stanice a izbegavaju i temelje okolnih zgrada kao i kanalizacije jer trase zeleznica nakon ukidanja i uklanjanja šina su prazne površine mnogo više pogodnije za gradnju nego da raskopaju celu neku ulicu i zaobilaze temelje postojećih zgrada.
To znači u praksi manje potencijalnih problema u fazi gradnje jer si svoj na svome.
Ovo vidim kao pozitivnu polaznu tačku sto se koriste vec postojeći koridori, samo se menja njihova namena iz gradske zeleznice u metro.
I dodatnu prednost koju vidim za te podzemne trase tamo gde je ranije postojala zeleznica je ta da i kad bi se u budućnosti opredelili da uvedu ponovo zeleznicu kroz te iste koridore, posto metro prolazi pod zemljom koridori su i dalje očuvani da se nadzemno vrati zeleznica ukoliko postoji potreba za tim sto potencijalno ostavlja mogućnost da se preseda sa metroa na gradsku zeleznicu. (Tu prevashodno mislim na deo kod Dunav stanice)
Sačuvani koridori su zlata vredni u izgradjenim urbanim sredinama.
 
prica je kako mali perica zamislja gradnju. gde i kakav je "koridor" ostavljen u SA? ni jedan. pri tom nije u opste u tome poenta mog predhodnog posta.

Ja sam govorio o potrebama gradjana, da je metro tu da pokrije oblasti gde ljudi zive i gde imaju potrebu za koriscenjem istog. Nikom nije palo na pamet, sve do sada, da ne pokrije cela naselja Labudovo, petlovo brdo, vidikovac, cerak,...onda vazne javne objekte poput glavne zel.stanice, KCS... vec da gura metro u imaginarni karic grad i navodni beograd. ok kao tehnicka trasa ka makisu, ali ne kao glavna linija. To sto je u nekom planu ucrtana ta trasa kao gradska zeleznica, govori o tome da ljudi nisu poludeli da cupaju postojecu prugu vec hoce da je iskoriste, a ovi su je pocupali.

pri tom oni sami sebi uskacu u usta. Kao nece trase metroa gde vec postoji tramvajska mreza, a iznad cele pozeske i savske je tramvaj. Zasto gradska zeleznica i tramvaj nisu dovoljne u SA i na makisu, vec mora metro? Zato se drugi nabrojani delovi grada ostaveljju bez metroa i ako nemaju ni gradsku zeleznicu ni tramvaj? Koliko kosta pravljenje novih tramvajskih trasa prema petlovom brdu, ka prokopu, koliko kostaju nove stanice gradske zeleznice na sajmu, vidikovcu, kod hrama...? koliko kosta kada se ne prati plan koji je zartan, vec se po licnoj volji jednog coveka kreira? koliko to kosta sve? jel to ulazi u cenu metroa ili ne?
 
BnV koliko god bio arhitektonski ružan je geografski centar grada i logično je da se tu ukrštaju 2 glavne linije.
Imaginarni karić grad bi bio planiran kod ostružnice da su sačuvali rešenje iz Djilasovog plana. Na.kraju krajeva kao sto se i pominjalo ranije mocice uvek da se napravi Y krak ka Vidikovcu i da se dopune naselja koje prva linija maši.
Depo mora biti na velikoj otvorenoj povrsini i van grada, bilo da je to Makiš ili Orlovača.
U svim metro planovima je postojala osa istok zapad i osa sever jug, jedino sto se ne ide vise na rešenje preko Bulevara Kralja aleksandra.
Nisam siguran da im je logika bila da obidju sve pravce gde prolazi tramvaj to si i sam pomenuo, ja pre vidim da su pomerili težiste grada i metroa sa istorijskog centra na geografski ali takav pristup su imale i komunističke vlasti. Izgradnjom Novog Beograda je geografsko težiste centra grada prebačeno na Savski amfiteatar koji bi kako kod i pod bilo kojom vlašću postao novi urbani centar.
Jedno je koliko se nama ne svidja jedan projekat a drugo je lokacija na kojij se on nalazi. Uticaj Savskog amfiteatra kakav god bio moze samo da raste u budućnosti. On vise nije livada nego postaje stvarnost naseg društva a i tamo će definitivno biti sve vise i vise ljudi i sve više i više sadržaja.
Isto tako Blok 18 na NBG koji je sada apsolutna ruina ce enormno profitirati zbog njegove lokacije koja postaje centralna za ceo beograd.
Sto se tiče Prokopa i KBCa mislim da smo vec dovoljno raspravljali o tome da linija broj 3 koja mozda nece ni biti treća po resledu izgradnje rešava taj problem.
Složicu se sa tobom da je izbacivanje gradske zeleznice iz BnV velika.greska ali u odsustvu njegovom i 2 metro linije na tom području su ipak neka uteha.

Na kraju krajeva se ipak dobija razgranata mreza sa 3 linija koja je bolja od Djilasovog plana (osim glavnih bulevara za koje smatram da je velika greska sto ih zaobilaze) i najbitnije ide se na rešenje teškog metroa sto je apsolutna prednost svih planova u poslesnjih 20 godina.

Da se napokon oslobodimo tog tramvaja u 21om veku koji su hteli da nam nametnu i koji bi zapečatio sudbinu ovog grada.
 
ja mislim da je geografki centar grada negde ispod korita Save, pa bi po toj logici, tu trebalo da se uradi ukrstanje linija :roll: bili bi jedini u svemiru, turisticka atrakcija, podstakli bi turizam....
Y krak cemo naknadno da pravimo, jel da, jel sada je tesko uraditi plan i ostaviti iskljucenje da to bude lako izvodljivo posle i u skladu sa stanicama. nego posle cemo mi to da razjevamo i prepravljemo, bitno da smo se resili tramvaja za 21 vek samo, J***s trasu

p.s nije ostruznica vec orlovaca. odmah iza petrlovog brda kao najudlajenojeg gradskog naselja na toj strani. a i prostora za gradnju ima koliko oces, nije da nema, sa druge strane ibarske, prekoputa vidikovca, labudovog i petlovog brda. Pri tom imas svu neophodnu infrastrukturu i nisi saobracano odsekao postojeca velika naselja. Al tamo nije gust, nije vodoizvoriste, ne mozes simbolicno da se poseres svakom u facu.
 
Izvinjavam se hteo sam reći Orlovača a ne ostružnica. Ispravljeno.

Kad pominjem geografski centar ne mislim na tačku 0 hiper centra koja je kao sto si rekao verovatno ispod Save vec na područje celo.
Ako je recimo krug dvojke prostor koji mozemo smatrati istorijskim centrom isto tako je i područje savskog amfiteatra područje geografskog centra.
Naravno da niko nece graditi pod vodom ali se taj geografski centar gradi svakako i on ce se sastojati od prostora BnV i bloka 18 na NBG.

Nije Beograd jedini grad u Evropi koji ima razliciti istorijski centar i geografski centar. Varšava ima svoj istorijski centar koji je na drugoj lokaciji u odnosu na geografski centar.

Zasto nam se ne poklapaju ta 2 centra u Beogradu?
Pa iz istorijskih razloga jednostavno Beograd nije mogao da se siri preko Save i Dunava posto su to bile teritorije Austrugarske otud i toliko kašnjenje za spustanje grada na reke i grad se do 1918te razvijao ka istočnim delovima Beograda, dakle širio se u pravcu Vračara, zvezdare, Palilule.
Ali eto od 1948 do danas se upravo radi na tome da se uravnoteži pa se samim tim i težiste grada pomera prema zapadu i samim tim Savski amfiteatar dobija na značaju.
 
1. Nepostoji ni jedan grad koji moze da izmesti svoj istorisjki centar ili da neki drugi ad hoc napravi znacainiji, lepsim i starijim. Tako da ukrstanje prve dve linije tu, je lose. Tj lose je da druga linija nema ni jednu stanicu u okviru istoriskog centra grada, vec mora da se preseda. Objasnio sam vezano sa ukidanjem autobuskih linija sta to znaci
2. Ova prva linija je imala varijantu da pokrije i prokop i kcs ali i SA. Ova linija je "predodrediena" da pokrije naselja koja je izostavila.
"Popravke" ovih "propusta" kostaju stotine miliona evra.
3. Ni na jedno pitanje, vezano za te "propuste" i majmunisanje oko zamaskiranja toga sa novim stanicama bg voza tamo de im mesto nije, sa novim tramvajskim koridorima umesto predvidjenog i planiranog metroa i sl, a koje sam naveo u pretproslom postu nisi dao odgovor. Pricas napamet uz neke fraze.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=760680#p760680:2tvr9u2x je napisao(la):
spatiotecte » 28 Jul 2020 00:18[/url]":2tvr9u2x]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=760672#p760672:2tvr9u2x je napisao(la):
Igor » 27 Jul 2020 10:59 pm[/url]":2tvr9u2x]Sumnjam da će ti čak i Delija koji je takođe opijen težinom metroa dati plusić za ovu zamenu teza.

Nije zamena teze i ako je moj post ironične prirode. Jedino sto je zamenjeno je kapacitet i tip vozila u Jovinovom i u SNSovom planu, trasa je ostala identična a predmet rasprave na forumu i jeste bila oduvek trasa za koju se smatra da vodi od livade do livade preko livade.
Svedoci smo ipak da je koncept razvojnog metroa postojao i ranije i da to nije nista novo a trasa nije plod aktuelne vlasti već kao što se može videti iz priloženog postojala je još u doba SFRJ.
Bilo bi ipak dobro uzeti te činjenice u obzir.
Još bolje bi bilo uzeti u obzir da je ta linija povezivala i Pančevo i Zrenjanin.
I još jedna stvar, šta svima vama koji simpatišete aktuelnu vlast, toliko smeta kada neko iznese drukčije mišljenje ili neslaganje?
 
To bi bio pun pogodak da je tako i ostvareno kao što nažalost nije.
Ali danas recimo možemo razmisljati o pravcu Pancevo-Novi Sad kao regionalni centri koji gravitiraju oko Beograda i na čijem pravcu bi se nadovezale metro linije u zoni Beograda kroz koje prolazi taj koridor.
PS: @ Solecar ako se pitanje odnosilo na mene, nisam glasao i ne simpatišem nista vise aktuelnu vlast od predhodnih. Iznosim samo moj stav oko ovog plana za koji smatram da ako nije najidealniji bar je najmanje gori od svih do sada otkad su dodali treću liniju i od kad je predvidjen za teski metro i sa podzemnim trasama.

Ma da lično mislim da više smeta mišljenje pojedinaca koje ne ide u pravcu mainstream misljenja forumaša sa Beobuilda.
Mozda bi ti trebao meni da odgovoriš posto zastupam stav manjine na ovoj temi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=760713#p760713:sgnsbgdh je napisao(la):
milanche » 28 Jul 2020 01:04 am[/url]":sgnsbgdh]1. Nepostoji ni jedan grad koji moze da izmesti svoj istorisjki centar ili da neki drugi ad hoc napravi znacainiji, lepsim i starijim. Tako da ukrstanje prve dve linije tu, je lose. Tj lose je da druga linija nema ni jednu stanicu u okviru istoriskog centra grada, vec mora da se preseda. Objasnio sam vezano sa ukidanjem autobuskih linija sta to znaci


Mislim da mašiš poentu i da me nisi razumeo
Ja nikad nisam rekao da se izmešta istorijski centar.
Dakle istorijski centar je tamo gde su izgradjene najstarije zgrade i jasno je gde se to nalazi i to ne moze da se menja
Geografski centar Beograda je mesto koje označava fizički centralnu zonu cele konurbacije beograda kad se uzme celokupna izgradjena površina Beograda sa značajnom uličnom infrastrukturom, dakle ono sto čini grad . To ne mora da podudara sa istorijskim centrom i ako je to često slučaj.
To ti je kao da uzmeš šestar i nacrtaš krug sa njim koji oznacava granice grada u fizičkom smislu onog sto je izgradjeno od kad postoji taj grad, e pa ti krugovi su obicno u evropskim metropolama kruzni bulevari, prvi prsten drugi prsten, treci prsten, autoputna obilaznica. I centar svih tih prstenova je teziste grada, dakle geografski centar. I cena kvadrata je obično i najveća kako se približavamo težistu.
U nasem slucaju to bi bilo kao kad bi uzeli obilaznicu, SMT, UMP.
Dakle epicentar svih tih infrastrukturnih pravca koji cine žile kucavice aglomeracije Beograda ili ti mesto gde ubadaš šestar se nalazi u BnV i blok 18.

Kroz vekove to težište se menjalo kako se grad razvijao. U Beogradu, bio je to donji grad Kalemegdana, gornji grad pa Trg republike i posle 1948 sa pripajanjem Zemuna i izgradnjom Novog Beograda to težište se pomerilo zapadnije i konačno se nalazi u Zoni BnV.

A 2 prve metro linije su ti kao Kardo i Dekumanus jednog grada, tamo gde se ukrštaju, to je fokusna tačka težišta tog grada.
 
Kad sam bio mali, mislio sam da glavni grad neke drzave mora da bude uvek u njenom geografskom centru. Onda sam porastao, pa sam shvatio da to nije kriterijum za polozaj glavnog grada.

O kvalitetu ovog plana, govori cinjenica da nepostoje kontraargumenti za primedbe na trasu prve linije koje sam izneo, vec ih zaobilazis. Tehnicke karakteristike metroa, ne moze kompenzovati lose stvari u trasi. Trasa je osnova. Ja nemam vise sta da dodam
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=760716#p760716:1yn5ohg1 je napisao(la):
spatiotecte » 28 Jul 2020 02:06[/url]":1yn5ohg1]Ma da lično mislim da više smeta mišljenje pojedinaca koje ne ide u pravcu mainstream misljenja forumaša sa Beobuilda.
Ne smeta uopšte mišljenje koje je drukčije, jer ne razmišljamo svi isto. I nije uopšte problem kada se sa nečijim mišljenjem ne složi neko, a složi se oko nekog drugog pitanja. Na kraju ti koji se osećaju ugroženo, kada ne znaju više šta će, potegnu za onim čuvenim kako se ima nešto lično protiv SNS - a i Vučića, te da se zato ustvari kritikuje sve što radi aktuelna vlast.
Ovaj plan za Metro nije ništa bolji ili manje lošiji od prethodnih, bez obzira što je zamišljen da bude teški metro i što ima dodatu treću liniju koja ko zna da li će se ikada i graditi. Po ko zna koji put ponavljam, Beograd nije varošica koja se razvija, pa da joj treba razvojni metro. Njemu treba metro koji će da pokriva razvijeni deo Beograda, a ne da ga zaobilazi. A to se u Jovinovom planu ne dešava, kada se već pozivamo na isti. Isto je problem i cena.
 
@ Milanche
Pa ne znam kako dalje da razmenjujemo mišljenja kad samo na pitanje mesta ukrštanja 2 metro linije (koje je mozda i početno pitanje cele problematike metroa) probam detaljno, argumentovano, pa čak i slikovito da ti dam moje misljenje (bolje rečeno ono sto sam čitao iz knjiga arhitekture i urbanizma) šta je težište jednog grada, njegova fokusna tačka ili geografski centar, nazovi to kako hoćeš ako je problem u rečima, na šta ti meni odgovaraš argumentima da si prvo bio mali pa si mislio jedno pa onda si porastao pa si mislio nesto drugo.
A iz te rečenice čak vidim da i dalje nisi razumeo sta sam probao da ti opišem. (I koristim namerno reč "opisujem" jer si kolega i smatram da nemam sta da te naučim jer si ti učio iz svojih knjiga i iz svog iskustva koje je svakako drugačije od mojih knjiga i mog iskustva tako da te smatram potpuno ravnopravnim sagovornikom).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=760723#p760723:3g7vgi7x je napisao(la):
solecar » 28 Jul 2020 02:26 am[/url]":3g7vgi7x]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=760716#p760716:3g7vgi7x je napisao(la):
spatiotecte » 28 Jul 2020 02:06[/url]":3g7vgi7x]Ma da lično mislim da više smeta mišljenje pojedinaca koje ne ide u pravcu mainstream misljenja forumaša sa Beobuilda.
Ne smeta uopšte mišljenje koje je drukčije, jer ne razmišljamo svi isto. I nije uopšte problem kada se sa nečijim mišljenjem ne složi neko, a složi se oko nekog drugog pitanja. Na kraju ti koji se osećaju ugroženo, kada ne znaju više šta će, potegnu za onim čuvenim kako se ima nešto lično protiv SNS - a i Vučića, te da se zato ustvari kritikuje sve što radi aktuelna vlast.
Ovaj plan za Metro nije ništa bolji ili manje lošiji od prethodnih, bez obzira što je zamišljen da bude teški metro i što ima dodatu treću liniju koja ko zna da li će se ikada i graditi. Po ko zna koji put ponavljam, Beograd nije varošica koja se razvija, pa da joj treba razvojni metro. Njemu treba metro koji će da pokriva razvijeni deo Beograda, a ne da ga zaobilazi. A to se u Jovinovom planu ne dešava, kada se već pozivamo na isti. Isto je problem i cena.

Problem je u tome sto stvorena slika Jovinovog Metro plana sa 5 metro linijama i 4 linije gradske zeleznice u nasem kolektivnom mišljenju će uvek biti superiornija jer nijedan drugi plan sa 2 ili 3 metro linije i ovim sto je izgradjeno od BG-voza nece moci da mu parira jer prosto uporedjujemo 2 sistema koja imaju veliku razliku u broju stanica i kilometrima zamisljene infrastrukture.
Isto tako bi i Jovinov plan izgledao smesno u poredjenju sa metro planom Pariza ili Londona.
Jovin je osmislio kompletni plan za grad od 2 miliona, ovi planovi koji su do sada predstavljeni u javnost u poslednjih 20 godina su bili samo pola takvog jednog Jovinovog plana. Teško je uporediti tako nesto.
Jasno je da je pokrivenost Jovinovog plana apsolutno bolja samim tim što je i razgranatija.
Ako uzmes 10 flomastera i nacrtas 10 linija na planu beograda velika je verovatnoća da ćes napraviti bolju pokrivenost od Jovina.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=760724#p760724:2jxkzlx9 je napisao(la):
spatiotecte » 28 Jul 2020 02:40 am[/url]":2jxkzlx9]@ Milanche
Pa ne znam kako dalje da razmenjujemo mišljenja kad samo na pitanje mesta ukrštanja 2 metro linije (koje je mozda i početno pitanje cele problematike metroa) probam detaljno, argumentovano, pa čak i slikovito da ti dam moje misljenje (bolje rečeno ono sto sam čitao iz knjiga arhitekture i urbanizma) šta je težište jednog grada, njegova fokusna tačka ili geografski centar, nazovi to kako hoćeš ako je problem u rečima, na šta ti meni odgovaraš argumentima da si prvo bio mali pa si mislio jedno pa onda si porastao pa si mislio nesto drugo.

Проблем је што је то место укрштања линија, баш зато што није у историјском (и стварном) центру Београда - изузетно лоше, заправо штетно саобраћајно решење. Оно ће произвести катастрофално преоптерећење између станица Савски трг и Трг републике, тј. сардина систем. Не треба кристална кугла да се то предвиди: већина путника ће остати у возу који долази из Макиша, а у њега ће нагрнути и већина путника са Новог Београда. И добијеш без потребе Токио у Београду.

Нешто слично се већ десило у Софији, и то са релативно малим бројем путника за метро системе. Линија за центар Новог Београда и за Земун мора да води у центар Београда, до зоне Теразија и Трга републике - за становништво леве обале Саве, посебно за оне који не живе у зони метро станица, по изградњи планираних метро линија 1 и 2, веза са центром града би била погоршана у односу на садашње стање. Уз минимум 4 милијарде потрошених евра! Доста тога ту поправља трећа линија, али - само ако је буду правили другу по реду, јер ћемо је се у супротном начекати.

Добро је, ипак, што ја не верујем да ће планирана линија 2 ("конверзија" аутобуске линије 83, која је у међувремену сведена са зглобих на соло аутобусе) икада бити направљена, већ линија 1 и траса линије 3 која ће се рачвати у два крака.
 
Како и Савски трг није историјски центар Београда? Па, био је центар по више параметара него трг Михјла Обреновића. Трг Михајла Обреновића је центар Београда на прелому 19. и 20. века, Савски Трг је центар Београда 20. века са главном железничком станицом и административним центром државе. Центар је доодатно повучен на ту страну и формирањем кварта клиничког центра, развојем Кнеза Милоша, Савске и Сарајевске Улице...

Чак и по трагичном укидању главне железничке место укрштања две линије ми је мање погрешно на савском тргу него на горепоменутом. Београд се мења, на почетку развоја урбаног Београда и Карађорђева је била центар па је после постала транзитна, теретна саобраћајница. Тако је и Београд око Теразија и трга у међувремену постао пословна периферија Београда. Туристички се још држи, али то није довољан разлог за формирање главног чворишта.

Такође, изградњом НБГ-а, Сајма па и наводног Београда "горњи" трг више ни нивелацијски није у предности у односу на Савски.
 
Теразије и најближа околина су центар Београда и то се никад неће променити. Наравно, не само туристички центар, него и културни, институционални, образовни... пословни, и даље. Неке пословне зграде већ се обнављају, а долазак метроа само би појачао тај тренд. У свакој студији метроа, убедљиво највећа потражња је ка зони Теразија/Кнежевог споменика. И зато кроз њу треба да пролазе радијалне линије метроа. У супротном, имали бисмо, ладно, ситуацију да се више људи вози аутобусима преко Бранковог моста него метроом бр. 2 испод Саве.

Још један пословни центар Београда је на Новом Београду. Савски трг више нема никакав централни садржај.
 
Ја мислим да је транспортни центар Београда у потпуности измештен са десне на леву обалу Саве. Ту су нови БАС и железничка станица НБГ као у аеродром. А ту је и пословни центар града као и у периферији НБГ, Земуна и Сурчина већина привреде Београда. БнВ нема ни транспортну ни пословну функцију у граду, то је нова спаваоница само на централној локацији са скупљом ценом квадрата, у суштини ништа значајнија од насеља Степа Степановић, Церака, Миљаковца или Миријева. На десној обали Саве остаје већина административних, здравствених и образовних садржаја, као и културно-уметнички садржаји. Али нема великих пословних центара, привреде (фабрика, логистичких центара и сл.).
 
Логистички центри и нажалост фабрике, у Београду су изгубљени за јавни превоз, лоцирањем по Добановцима, Пазовама...

Елем, имамо срећу што су се, непланским или полупланским а свакако стихијским развојем, пословне зграде груписале око пруге на НБ, где треба дуплирати колосеке и користити БГ:воз као дефакто метро.
 
Ипак имамо железницу до обе Пазове и Добановаца, што оставља потенцијал за успостављање БГ воза у будућности.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=760771#p760771:3dqvcdbs je napisao(la):
Дошљак » Tue Jul 28, 2020 11:45 am[/url]":3dqvcdbs]Ја мислим да је транспортни центар Београда у потпуности измештен са десне на леву обалу Саве. Ту су нови БАС и железничка станица НБГ као у аеродром. А ту је и пословни центар града као и у периферији НБГ, Земуна и Сурчина већина привреде Београда. БнВ нема ни транспортну ни пословну функцију у граду, то је нова спаваоница само на централној локацији са скупљом ценом квадрата, у суштини ништа значајнија од насеља Степа Степановић, Церака, Миљаковца или Миријева. На десној обали Саве остаје већина административних, здравствених и образовних садржаја, као и културно-уметнички садржаји. Али нема великих пословних центара, привреде (фабрика, логистичких центара и сл.).
Da, BnV će uglavnom biti stambeno naselje sa velikim šoping molom, nešto kao malo veći Belvil na lokaciji bliže istorijskom centru Beograda. I zašto bi se ukrštale 2 metro linije u jednom takvom stambenom naselju, gde nema ni poslovnih zgrada, ni fakulteta, ni pozorišta, ima samo jedan muzej u bivšoj zgradi glavne žel. stanice, i ima jednu usku promenadu gde će biti non stop gužva jer ne može da primi veliki broj ljudi. Jednostavno, broj ljudi kojima će BnV biti krajnje odredište je premali da bi opravdao ovaj plan da se tu ukrštaju 2 metro linije.
Znači, ljudi će da dolaze metro linijom 1 do BnV da bi presedali na liniju 2 do centra Beograda ili do centra Novog Beograda, tako da će na potezu od Terazija do opštine Novi Beograd na liniji 2 biti neprestana gužva.
 
Ту ђене-ђене, али од Савског трга до Трга републике биће неподношљиво. Наиме, путници са оба краја линије 2 преседаће на истом месту на путу ка центру, а такође ће највећи број путника у возу у који сви они треба да уђу - и даље бити у њему. Катастрофа у најави. Чак и за нека локална путовања, типа Чубура-Теразије, користиће се овај пут. Нек ангажују на време гураче као у Токију преко омладинске задруге, ако то још постоји.

Ово је, једноставно, грешка у пројектовању и ослањање на субјективне процене Станка Кантара да "центар данас служи само да се оде на сладолед", уместо на студије о токовима путника.
 
Vrh