Šta je novo?

Metro

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=760177#p760177:1i3jetaa je napisao(la):
Пантограф » 26 Jul 2020 10:00 am[/url]":1i3jetaa]@Trejsi

Evo ti i odgovora: zato što planiraju metro manjeg kapaciteta, za 25% i od 'lakog', sa kraćim peronima i sa tri vagona, a račvanje linija traži duže kompozicije, jer na krakovima minimalni interval mora da bude dvaput duži.

Uopšte mi nije poznato da iko gradi ovoliku mrežu metroa srednjeg kapaciteta u potpunosti pod zemljom - to je ubedljivo najskuplje moguće rešenje, i za izgradnju, i za eksploataciju. I Torino, koji ima jednu takvu liniju, sad drugu planira koliko je moguće nadzemno. A to je jedan od bogatijih gradova i regiona u Evropi. Kopenhagen od starta radi nad zemljom.

Poludelo se ovde, ozbiljno.
То би био нетачан одговор.

Све станице се пројектују са дужинама перона од 100м како би било могуће опслужити пројектовани капацитет од 37000 по вршном часу 2033е године, односно 35 000 друге линије са додавањем четвртог вагона. Колико се сећам то му дође око 40% већи капацитет од конвертованог трамваја из 2012е године.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=760286#p760286:1coy4k8j je napisao(la):
Пантограф » Ned Jul 26, 2020 4:36 pm[/url]":1coy4k8j]Hm, da. Ipak su ostavili tu rezervu:

https://www.ekapija.com/people/2731...etro-i-voz-pripremni-radovi-za-gradnju-metroa

Dužine četvorodelnih francuskih Alstom garnitura je 75 metara, što je i planirana dužina perona. Osnovni elementi pruge i tunela su planirani za još duže vozove do 100 metara kao obezbeđenje za daleku budućnost.

Pa, onda ćemo moći da račvamo linije do mile volje, i da spajamo drugu i treću. To je dobro.

Mislim da oće da budu potpuno odvojene trase jer kad su spojene i dođe do nekih zastoja obe linije imaju kašnjenja, a ovako samo jedna.
 
Nisu to dve linije, nego jedna sa račvanjem za npr. Železnik i Petlovo brdo. Nema tu nekog rizika od pada sistema, pogotovo ne vrednog milijardu i po evra, tj. druge nezavisne trase celom dužinom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=760300#p760300:t79jfkdu je napisao(la):
Пантограф » Ned Jul 26, 2020 5:25 pm[/url]":t79jfkdu]Nisu to dve linije, nego jedna sa račvanjem za npr. Železnik i Petlovo brdo. Nema tu nekog rizika od pada sistema, pogotovo ne vrednog milijardu i po evra, tj. druge nezavisne trase celom dužinom.

Mislio sam na spajanje linija sa idu istom trasom, što se račvanja tiče to podržavam
 
Glasgow City Council je napravio neku kao informativnu publikaciju kako bi obavestili zainteresovanu javnost o tome šta planiraju, možda još nekome bude interesantno za usporedbu.

https://www.glasgow.gov.uk/CHttpHandler ... =45064&p=0

Ukratko, planiraju da napuštene železničke koridore i deo širokih bulevara pretvore u pretežno nadzemni LRT, a počeće od veze centra s aerodromom. Trenutno imaju prastaru kružnu podzemnu liniju, autobuse i prigradske vozove. Do pedesetih su imali razgranatu tramvajsku mrežu, koja je ukinuta u doba automobilizacije.

Planiraju i jedan novi podzemni železnički tunel da ne bi okretali prolazne regionalne vozove, neke klasičnije opštepoznate metode za bolju organizaciju automobilskog i autobuskog saobraćaja, a postoji u dokumentu i neki outline o tome odakle pare, posao je planiran kao višedecenijski niz postepenih unapređenja.
 
Da, to je 21. vek i razumno planiranje: iskoristi sve što možeš. Doći ćemo i mi dotle, samo je pitanje vremena.
 
Mene više od tih para koje nemamo brine to što ćemo da ih potrošimo na loše trasirane linije.
 
Па, добро, ипак је ово Србија: потрошимо прво једно 3 милијарде на лоше трасе, а онда ћемо да поправљамо...

Схватио си већ да живот у оваквом кршу од друштва - кошта. И апсурдни корона-полицијски час нас је коштао неколико милијардица, па може и метро, јбг.
 
уз једну разлику. апсурдни корона-полицијски час није никоме ништа донео добро. и од овакве накарадне линије метроа ће грађани Чукарице и Карабурме имати какву такву корист, због добре везе са самим центром града
 
За већину њих, ипак, нисам сигуран да ли ће им се, услед пројектовања линије која скреће "десно од насеља", уз непријатно преседање из метроа у крцат аутобус, путовање до центра скратити, или добити на квалитету.

А сад, за разлику од милијардерске Србије, како пројектује северњачка сиротиња нижих естетских стандарда. Копенхаген:

Kobenavn.png
 
уз једну дигресију. тај део метроа који си приказао је ново изграђено, где су прво метро провукли, па онда кренули са изградњом тог дела и врло слабо је изграђено. цео тај део од Islands Brygge станице па до Vestamager станице на крају је углавно неизграђен и тек треба да се даље планира и гради. од Islands Brygge станице па на другу страну је Fasanvej станице је под земљом и морем. после до последње Vanløse станице је опет над земљом али само две станице. нове линије М3 и М4 су скроз под земљом
 
Sve OK, ali, po principu najmanjeg zajedničkog sadržaoca, ako može ovde kao na slici, može i u Bulevaru Zorana Đinđića. A gde mora podzemno - mora podzemno. Nadzemni metro na Terazijama niko nije predlagao, da ja znam.

Uostalom, niko drugi do mi, izgradili smo proteklih godina čitav poslovni centar grada - uz železničku prugu. Upravo zidamo i najvišu stambenu zgradu prekoputa pruge.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=760286#p760286:zt2yjlew je napisao(la):
Пантограф » 26 Jul 2020, 15:36[/url]":zt2yjlew]

https://www.ekapija.com/people/2731...etro-i-voz-pripremni-radovi-za-gradnju-metroa

Dužine četvorodelnih francuskih Alstom garnitura je 75 metara, što je i planirana dužina perona. Osnovni elementi pruge i tunela su planirani za još duže vozove do 100 metara kao obezbeđenje za daleku budućnost.

moram da priznam da ne kapiram ovu Kantarovu izjavu. Ako se peroni prave za duzinu kompozicije od 75m, kakvi su to drugu "parametri pruge i tunela" koji se uskladjuju za kompozicije od 100m ? To je isto ko da bi ja rekao, pruga Nbg-Zemun je pravljena za kompozivije od 600m ali jbg samo je stanicna platforma na tosinom bunaru predvidjena za 100m, ali svi pravogi i sine kao za kompoziciju od 600m. Deluje kao recenica za sns publiku, mozda gresim.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=760535#p760535:139b6ue8 je napisao(la):
Пантограф » 27 Јул 2020 02:03 pm[/url]":139b6ue8]За већину њих, ипак, нисам сигуран да ли ће им се, услед пројектовања линије која скреће "десно од насеља", уз непријатно преседање из метроа у крцат аутобус, путовање до центра скратити, или добити на квалитету.

А сад, за разлику од милијардерске Србије, како пројектује северњачка сиротиња нижих естетских стандарда. Копенхаген:


file.php

highway-bridge-centimeters-away-residential-area-fb-png__700.jpg
 
На стубовима кроз НБГ (а испод да иде трамвај између стубова) би било сасвим прихватљиво, као и по Чукарици, Вождовцу и Звездари где има простора. А за центар града би требала два тунела, један паралелан са друмским тунелом Гаврила Принципа-Деспота Стефана (а да избије на површину у Вилиним водама па даље ка Карабурми и Миријеву на стубовима) и други, од Хиподрома, преко Прокопа до Клиничког центра, Славије и Теразија до Калемегдана са прекидом тунела преко аутопута где би био вијадукт. Укрштање линија природно на Теразијама.
 
Radi se ispitivanje i kod trafo stanice na uglu Trgovačke i Vodovodske.

metro-geo-bbrdo.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=760133#p760133:jlf4ao5d je napisao(la):
Mladic » 25 Jul 2020 11:00 pm[/url]":jlf4ao5d]
Najbolji plan za metro ikada sva mesta skoro pokrivena.
file.php

A gle čuda Jovin 1976te linijom RM1 predvideo da spoji Karić grad na Makišu, Beograd na vodi i Beko.
Sve livade je spojio. Mora da je bio član SNS-a u to vreme.
 
Sumnjam da će ti čak i Delija koji je takođe opijen težinom metroa dati plusić za ovu zamenu teza.

Ovo mi deluje dovoljno teško sa zadovoljavajućim prečnikom tunela taman do Makiša na više nivoa gore metro dole može i Interceptor ako zatreba. Bio bi tačno toliko pun koliko je ovih radnika na fotografiji.
tbmlarge.jpg
 
Igore moj post je naravno bio sarkastičan ali složićeš se da su trase od Makiša do pancevačkog mosta 100% iste.

Time sam hteo da kazem da je taj pravac već odavno uzet u obzir u planovima i da aktuelna vlast nije ništa izmislila već je preuzela ovu trasu od Jovina.

To ipak govori da trasa nije toliko besmislena koliko se zapravo priča jer se Jovin sigurno nije bavio Karić gradom ni Beogradom na Vodi ali.ipak je prepoznao te lokacije kao buduće zone razvoja cak i 40 godina ranije a to tada nije moglo imati veze sa politikom ni sa tajkunima.
 
Vrh