Šta je novo?

Metro

Da su samo bulevari, ostadoše i bolnice i stanice (železničke i autobuske) bez metroa... bitno je bilo da ne ostane BgdH2O, Karić i Beko...
 
Tako je to kada je prioritet Makiš i BNV po svaku cenu sa dve linije.
 
Буквално лоше делове траса линија 1 и 2 би могли да поправе коришћењем суседних блиских траса предложене линије 3, макар у центру. Шта тек да кажемо за планирање два тунела испод Саве? А све је могло бити решено једним метро мостом, ако не на природном месту због БнВ онда на месту трамвајског, технички је изводиво направити друмско-трамвајски-метро мост.
 
spatiotecte":9mk79gzm je napisao(la):
Ja i dalje ne razumem zasto nisu pokriveni glavni gradski bulevari metroom.
Srpskih vladara, bulevar Kralja Aleksandra, 29ti Novembar i Jurija Gagarina ostadoše bez metroa a to su žile kucavice ovog grada.
Ako me sećanje dobro služi, ti si upravo bio za varijantu "razvojnog" metroa i izgradnju trenutnih "ledina".
 
Правити прву линију метроа до до и од празне пољана је или лудост, или џиберски маркетинг како би се привукли инвеститори у инфрастуркуру... Искрено се надам ово друго, али се бојим...

Ово није баш метро, али је савершено могло да се искористи по постојећој инфраструктури од главне железничке око Калемегдана и до то Железника ако им је баш толико стало.
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... e=emb_logo
Трамвоз
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=759465#p759465:34fxknta je napisao(la):
solecar » 23 Jul 2020 02:48 pm[/url]":34fxknta]
spatiotecte":34fxknta je napisao(la):
Ja i dalje ne razumem zasto nisu pokriveni glavni gradski bulevari metroom.
Srpskih vladara, bulevar Kralja Aleksandra, 29ti Novembar i Jurija Gagarina ostadoše bez metroa a to su žile kucavice ovog grada.
Ako me sećanje dobro služi, ti si upravo bio za varijantu "razvojnog" metroa i izgradnju trenutnih "ledina".

Ne smeta mi to sto planirane trase idu prejo BnV i sto krece sa Makiša jer dok se napravi metro BnV ce kao sto se može videti biti izgradjen dovoljno da se vise ne bi smatralo nekom poljanom gde niko ne živi.
Sto se tice Makiša ni to mi ne smeta jer je logicno da depo bude izgradjen u ravnici na prostranom prostoru.
Ne vidim neku razliku izmedju makiša i orlovače gde je ranije bio planiran depo.

Za svaki metro projekat pa i ovaj sam uvek govorio da trase treba da idu ispod glavnih bulevara grada sto nazalost nije slučaj sa ovim projektom
29ti novembar i Srpskih vladara kao izuzetno bitne ulice bez tramvaja su morale da dobiju metro.

Sto se tice tunela ispod Save ne znam zasto to pravi problem ljudima kad to košta isto kao i tunel ispod grada, tu prodje krtica isto kao i bilo gde drugde dok mostu su potrebni fundiranja stubova i teže ga je uklopiti u gradsko tkivo.
Takodje sa mostom se bas dobija efekat roller kostera jer mora da izroni iz zemlje pa rampama da se podize na nivo iznad reke da bi opet zaronio pod zemlju na drugoj strani, potrebno je izgraditi vijadukte koji kvare ambijentzlne celine u starom delu grada otud smatram da je tunel dobro resenje.

Takodje je logicno da se ukrstanje 2 linije napravi ispod zemlje jer je presedanje putnika lakse ako su obe linje ispod zemlje a ne da jedna bude ukopana a druga bude 10 metara iznad zemlje.

Sva ukrstanja metro linija susednih gradova na glavnoj centralnoj metro stanici se vrše ispod zemlje logično je da tako bude i kod nas.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=759365#p759365:1586054e je napisao(la):
Delija » 23 Jul 2020 12:22 pm[/url]":1586054e]Сектор за метро управо ради на трећој линији која ће покрити скоро све што прве две нису. Имао сам увид у ту трасу и врло сам задовољан.

Delija, jedno pitanje:

Da li znaš šta je ovo (žutim strelicama označeno na mapi)?
 
Гоје, обзиром на трасу друге линије морали би у 400м два пута да спуштају и два пута да извлаче кртицу што је иначе појединачно технички и финансијски најзехтевнији процес у градњи метроа. На крају то би било чак и скупље од тунела.

То што метро маши неке булеваре, односно што маши трасе које су већ покривене трамвајем или градском железницом је, мени макар, један од највећих плусева овог плана.

Такође, несрећни БНВ ће бити зона са највећим коеф. изграђености у граду кроз 5-10 година. На жалост тако је. Лично да се питам оставио бих их да се гуше у издувним гасовима без иакаквог система али ето. По бројкама и централној градској позицији заслужује метро.

Раковица има градску железницу и трамвај и 500 милиона евра вредног аутомобислког урбанизма спрцаног добрим делом на њу због чега метро добијамо 15-20 година касније. Космичка правда? Слажем се.

Такође, Видиковац и Церак ће бити покривеи 4. линијом бг воза

И за крај, ако је цена за коначни почетак градње правог метроа била та да се поклопе интереси страних држава/фирми и домаћих тајкуна, односно нелогичан почетак прве линије и редослед приоритета радо је плаћам. И онако ми годишње изгубимо ове три линије због колонијалног статуса.

Инк: Алтернативна траса прве линије.
 
spatiotecte":23v7rwax je napisao(la):
Sto se tice tunela ispod Save ne znam zasto to pravi problem ljudima kad to košta isto kao i tunel ispod grada, tu prodje krtica isto kao i bilo gde drugde dok mostu su potrebni fundiranja stubova i teže ga je uklopiti u gradsko tkivo.
Takodje sa mostom se bas dobija efekat roller kostera jer mora da izroni iz zemlje pa rampama da se podize na nivo iznad reke da bi opet zaronio pod zemlju na drugoj strani, potrebno je izgraditi vijadukte koji kvare ambijentzlne celine u starom delu grada otud smatram da je tunel dobro resenje.

Takodje je logicno da se ukrstanje 2 linije napravi ispod zemlje jer je presedanje putnika lakse ako su obe linje ispod zemlje a ne da jedna bude ukopana a druga bude 10 metara iznad zemlje.

Sva ukrstanja metro linija susednih gradova na glavnoj centralnoj metro stanici se vrše ispod zemlje logično je da tako bude i kod nas.
Zašto mora da zaranja na NBG strani? Koja je poenta širokih bulevara ako ćemo da sve živo ukopavamo? Sigurno ih nismo pravili za razvlačenje mreže parking mesta.
 
Široki bulevari su uradjeni da bi protok vozila bio veći, nikad nisu bili zamisljeni kao takvi da jednog dana bude izgradjen metro iznad njih. Ne postoje razdelna ostrva dovoljno široka koja bi omogućila da se postave stubovi za metro koji su poprilično veliki a prilazi tim stanicama na stubovima bi tek bili problem.
Isto tako NBG sada ima mnogo veću gustinu stanovnika nego sto je prvobitno planirano kad su krenuli da ga grade. Svaka nova zgrada ima podzemne garaže tako je i logično da metro ide ispod zemlje.
Nije vise 1970ta godina, dosta toga se izmenilo.
 
Au contraire, Jurija Gagarina je planirana u startu, sedamdesetih, sa metroom na stubovima, pa čak i sa tri podzemna prolaza za potrebe metro stanica, od kojih su dva i dan danas zatrpana.

Takođe, u Bulevaru Zorana Đinđića razdelno ostrvo je dovoljno široko za šta hoćeš (mada je tu u startu planiran metro pod zemljom, i to sa dve denivelisane podzemne petlje).
 
Pantografe, osim Jurija Gagarina i Zorana Dzindzica nema razdelnih ostrva planiranih za metro, dakle tamo gde su planirane linije 2 i 3 jednostavno nije predvidjeno da ide iznad zemlje niti je to moguće jer bi morale sve te ulice da se preprave i to bi kostalo mnogo skupo a i pitanje je da li bi moglo svuda da se uradi.

Na NBG se ulice seku pod 90 stepeni, metro mora da ima krivinu sa radijusom, bio bi problem postaviti stubove na raskrsnicama gde metro skrece pod 90 stepeni jer bi odredjeni stubovi zavrsili po sred kolovoza, morala bi komplet ulična mreza da se prepravi i prilagodi metro trasi i da se izmeste kanalizacija i podzemne instalacije.

Tunel se namece kao logično rešenje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=759493#p759493:1ff3xwop je napisao(la):
Delija » Thu Jul 23, 2020 4:14 pm[/url]":1ff3xwop]Такође, несрећни БНВ ће бити зона са највећим коеф. изграђености у граду кроз 5-10 година. На жалост тако је. Лично да се питам оставио бих их да се гуше у издувним гасовима без иакаквог система али ето. По бројкама и централној градској позицији заслужује метро.

Po ovom planu metro zaobilazi BNV, jer Savski trg i nije BNV, a nije ni Mostar.

Možda nije pametno, nije ni neophodno (jer tu tramvaj ide brzo), ali baš bi bila fora da su radili probnu liniju od mosta na Adi do Savskog trga.
 
Stanice ispod Mostara i Savskog trga su svakako dovoljno blizu BNV za posetioce i za ljude koji će tu raditi. Žitelji tog naselja svakako neće koristiti javni prevoz.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=759511#p759511:3dl1d6cz je napisao(la):
spatiotecte » 23 Jul 2020 05:20 pm[/url]":3dl1d6cz]Pantografe, osim Jurija Gagarina i Zorana Dzindzica nema razdelnih ostrva planiranih za metro, dakle tamo gde su planirane linije 2 i 3 jednostavno nije predvidjeno da ide iznad zemlje niti je to moguće jer bi morale sve te ulice da se preprave i to bi kostalo mnogo skupo a i pitanje je da li bi moglo svuda da se uradi.

Na NBG se ulice seku pod 90 stepeni, metro mora da ima krivinu sa radijusom, bio bi problem postaviti stubove na raskrsnicama gde metro skrece pod 90 stepeni jer bi odredjeni stubovi zavrsili po sred kolovoza, morala bi komplet ulična mreza da se prepravi i prilagodi metro trasi i da se izmeste kanalizacija i podzemne instalacije.

Tunel se namece kao logično rešenje.
Pa tunel ima isti taj problem, budući da metro trasu ispod zgrada na šipovima na NB niko neće projektovati. Jedino su, starim planom, gurali tunel ispod osnovnih škola u blokovima 1 i 2, upravo da bi dobili radijus koji odgovara teškom metrou. Ali, te škole nemaju šipove, već su građene na betonskima pločama položenim u peskovito tle.

Kako se ta trasa, preko Fontane, uopšte ni ne pominje, već je izvesno da će iz BZĐ metro pod 90 stepeni skretati u O. brigada, zaključak je da na liniji 2 radijus za teški metro neće biti moguć - osim ako se ne sruši zgrada na ćošku, SIV 2, što, ako se realizuje plan o selidbi MUP-a u Blok 39, možda i nije nemoguće...
 
OK to stoji ali složićeš se da je lakše srušiti samo MUP nego srušiti i MUP i prepravljati sve ulice i raskrsnice gde prolazi metro?

To bi tek bilo silovanje ortogonalne matrice NBG.
Zamisli kad bi morao da se napravi u svakom tom bulevaru gde prolazi metro jedan pojas od vise od 10 metara, koliko bi tu traka izgubio samo bi se stvorio saobraćajni kolaps za vozila. Imao bi vece gužve po ulicama.
 
Ne bi izgubio ništa, jer u Bulevaru M. Pupina sa strane imaš travnati pojas na koji ulica može da se širi. Kratko parče u O. brigada takođe može da sa proširi. Ostaje veza sa krakom u J. Gagarina, i ona bi verovatno morala u kratak tunel, u zoni pruge. Autoput jedino može da pređe u nivou postojećih nadvožnjaka. I to je - to. Po ceni 2 km Vesićevog metroa pokriješ ceo NB. I završiš to za 3 godine.

Najbogatije zemlje na našem mestu bi tako uradile.

Inače, razdelno ostrvo za gradnju vijadukta za metro mora da bude 4, a ne 10 metara široko.

Dakle, kada smenimo ovu bandu, tako ćemo da gradimo
 
Razdelno ostrvo mora biti vece od 4 metara u zonama stanica, kako mislis da pridjes stanici koja se nalazi na visini, tu su potrebni prilazi za putnike, trotoari za pesake semafori za kola, zebre da se predje ulica, ulazi u stanice, stepenice, eskalatori, validatori za karte, ne moze sve to da udje u 4 metara sirine.
Bio si u Parizu, video si koliko je široko razdelno ostrvo na linijama 2 i 6 gde metro ide na stubovima. To nije 4 metara.
 
Da, pa te linije su od pre 100 godina, kada nisu konstrukciono ni mogli da postave vijadukt na jedan red stubova.

A lako je: peroni sa strane (ne centralni), direktan pristup pasarelom sa predmetne strane ulice. Povežeš dve strane ulice podzemnim prolazom, i dobiješ neku od 3 Jovinove stanice iz Jurija Gagarina. A ne mora ni podzemni.
 
Nema logike da neko ide ispod zemlje da bi se posle popeo na stanicu 10 metara iznad zemlje. Znaci 2 puta vise eskalatora i liftova.
Moras da misliš i na osobe sa kolicama i sa invaliditetom.
 
Ne znam za tebe ali skalamerije ovog tipa su meni katastrofa za grad.

I sad zamisli takvo jedno čudo na svakih kilometar metro linije.


6ea0228afb4eb7d14b820206e3df8c9e.jpg
e3eecb98e82e389e3bfb4ac975f026f5.jpg


Послато са SM-G975F помоћу Тапатока
 
Ne mora da bude toliko odvratno. Po meni je najbolji metod gradnje metroa "cut and cover". U gradu nije najjeftiniji ali je kasnije najefikasniji.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=759522#p759522:1dqssu7y je napisao(la):
ink » Thu Jul 23, 2020 5:57 pm[/url]":1dqssu7y]Stanice ispod Mostara i Savskog trga su svakako dovoljno blizu BNV za posetioce i za ljude koji će tu raditi. Žitelji tog naselja svakako neće koristiti javni prevoz.
Mislim da nije i da metro mora da prođe ispod BNV, a sa druge strane me vidim zbog čega njegovi stanovnici ne bi koristili javni prevoz.

? Da li iko zna koliko planiran broj stanovnika u BNV ?

...ako mene pitaš, ako je još Drug Tito naredio sa se stara ŽS ukloni, na toj lokaciji je jedino bilo logično izgraditi ultra turbo naselje. Ipak ovaj stil neke bliskoistočne prestonice mi se ne sviđa ni malo.
 
Vrh