Šta je novo?

Metro

@Pantografe,
Oni ne znaju krštenu nadstrešnicu da naprave ti očekuješ neke dizajn vijadukte?
A sliku koju si okačio nije stanica nego otvorena pruga koja nije ni iznad ulice nego pored trotoara.
Vrati stvari u kontekst. To nece nikad izgledati kao one spejs šatl stanice iz dubaja.
Mnogo je veća verovatnoća da dobijemo skalameriju iz trećeg sveta.

Ovako ako ga izgrade ispod zemlje čak da ga zabrljaju neće se videti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=759550#p759550:27qc3cts je napisao(la):
Пантограф » 23 Јул 2020 07:57 pm[/url]":27qc3cts]@wexy
Momče, to je autoput.

Deda, sta god da je smeta i izgleda ruzno isto kao i to sto ti predlazes.
 
Važi. Proveri listu ružnih gradova koji imaju nadzemni metro.

Otkud vama ideja da je kopanje tunela gde ne mora - što donosi, u eksploataciji, mnogo više potrošene energije, CO2 itd. - u skladu sa bilo kakvim aktuelnim trendovima?

Tunel je nužno zlo i kopa se gde mora.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=759365#p759365:1lsaoel8 je napisao(la):
Delija » 23 Jul 2020 11:22 am[/url]":1lsaoel8]Сектор за метро управо ради на трећој линији која ће покрити скоро све што прве две нису. Имао сам увид у ту трасу и врло сам задовољан.

Edit: Ај да будем добар форумаш:

Capture.jpg


Постоји могућност да дође до мањих измена у коначном решењу треће линије.

Углавном, мени је ово једна врло лепа целина метроа у рангу са најбољим предлозима које смо виђали овде на форуму. :vops:
Nikada neću shvatiti ovo krivudanje od Makenzijeve po Južnom Bulevaru pa preko Gospodara Vučića. Vračar nikada nije saobraćajno regulisan jer niko nije imao hrabrosti da se uhvati u koštac sa njime. Ovako dobijamo trasu kroz dolinu gde je Južni Bulevar i gde ne verujem da će se stanari spuštati u rupu kako bi hvatali metro.

Po meni je treća linija utešna koja služi da se opravda što prva ne pokriva Prokop i KCS što je nedopustivo. Inače, koja je bila poenta podnošenja naših prigovora na PGR prve faze metroa i šinskih sistema ako su očigledno primedbe odbačene i rade po svome?
 
Ne znam da li je ovo preneto, ako jeste brisite :).

Gradnja BG metroa počeće izgradnjom depoa na Makišu - 6 mlrd EUR cena za tri linije (ekapija.com)

Kraj 2020. nadležni su dugo najavljivali kao startni datum za početak izgradnje beogradskog metroa. Ko se imalo razume u proces usvajanja svih neophodnih dokumenata za otpočinjanje radova na terenu, i pre izbijanja epidemije virusa korona bilo mu je jasno da je taj rok suviše ambiciozan. Kada su i nadležni verovatno shvatili da je to nerealno, skalu za kamen temeljac za metro pomerili su za 12 meseci, odnosno za kraj 2021.

Gradnja će tada krenuti, uveravaju za naš list u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, ali to neće biti radovi na prvoj trasi metroa, već gradnja metro depoa u Makišu.

Do tada će, kako naglašavaju u ovom ministarstvu, biti završen deo studije izvodljivosti za čiju izradu je pre dva dana potpisan komercijalni ugovor.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=759467#p759467:d4383vl9 je napisao(la):
Прле » Thu Jul 23, 2020 2:49 pm[/url]":d4383vl9]Правити прву линију метроа до до и од празне пољана је или лудост, или џиберски маркетинг како би се привукли инвеститори у инфрастуркуру... Искрено се надам ово друго, али се бојим...

Ово није баш метро, али је савершено могло да се искористи по постојећој инфраструктури од главне железничке око Калемегдана и до то Железника ако им је баш толико стало.
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... e=emb_logo
Трамвоз
Vrlo zanimljiv koncept, da isto vozilo ide kroz grad kao tramvaj ulicama a da van grada koristi železničku infrastrukturu.
Normalni kolosek, na železnici ide 100km/h, na ulici do 70km/h. Ima višesistemsko napajanje 25kV/750V i signalne uređaje kompatibilne za železnicom i sa drumskim saobraćajem. Dosta su skupi zbog toga, preko 4 miliona komad.

Sličan koncept za light metro je kod nas odbačen sa gnušanjem. Iskreno, i ja sam bio protiv, ali sada kada vidim da nije realno da u narednih 10 godina dobijemo funkcionalni metro u gradu, možda smo i pogrešili, jer bi taj polumetro već uveliko radio.
 
Управо то. Улагање у пруге минимално
 
На паметне концепте вратићемо се кроз десет година - тада ће се застати са овим Смарт концептом, јер Србија неће моћи даље да гура пројекат од 10 милијарди евра (толико ће тада да вреди).

Било би најбоље да се од овог њиховог наума изгради само депо; нажалост, мислим да ће доћи од Макиша до Панчевца, или, ако се покаже да милијарде теку брже него што је очекивано, за почетак бар до Трга републике. Ту негде ће почети пресабирање како даље. Уз огромну цену, појавиће се као проблем и мали ефекти овакве линије.

Линија 2 не очекујем да ће се икада градити, јер су у Пешти за једну такву трошкови достигли 200 мил евра/км, и реална цена наће предложене линије 2 је већ сада вероватно око 3 милијарде евра. Ефекти, такође, очајни, будући да не спаја НБ и Земун са центром града - аутобуски коридор на Бранковом мосту имаће знатно више путника од ове подземне конверзије линије 83.

Стога, рекао бих да ће се после прве фазе прве линије градити трећа, највероватније модификована тако да добије рачвање на Новом Београду, а вероватно и у Старом, чиме бисмо се практично вратили на трасе линија М1 и М3 из оригиналног плана метроа из седамдесетих.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=759493#p759493:1q0ki1td je napisao(la):
Delija » 23 Jul 2020 04:14 pm[/url]":1q0ki1td]
Такође, Видиковац и Церак ће бити покривеи 4. линијом бг воза

Kuda bi tačno išla ta linija bg voza, mislim na deo kroz Vidikovac i Cerak?
 
@tribi

Постојећим теретним тунелом, уз градњу једне од најдубљих станица на свету (то ти је још 50+ милиона, само станица), што је за линију која једва да може да истрпи воз на 15 минута колосално неисплативо и неодрживо (ако се хоће чешће, морала би доградња колосека до распутнице Г, па кроз Топчидер, поред Сајма, Савски амфитеатар... упс!).

Неће да се деси. Занимљиво је да активирање те линије, плус планирани трамвај за Видиковац, коштају отприлике као разумно пројектован (надземни) крак метроа од Жаркова до Петловог брда. Aли су зато ефекти много мањи - због таквих ствари је, дабоме, овај план Смарт.
 
Valjda je prioritet, prvo da se gradi na trasama gde postoji veliki broj putnika na autobuskim linijama a to je potez Zemun-Zelenjak u dalje ka Karaburmi i Mirjevu? Ajde i Makiš zbog depoa.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=759635#p759635:2hi446h0 je napisao(la):
tribi » Fri Jul 24, 2020 8:09 am[/url]":2hi446h0]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=759493#p759493:2hi446h0 je napisao(la):
Delija » 23 Jul 2020 04:14 pm[/url]":2hi446h0]
Такође, Видиковац и Церак ће бити покривеи 4. линијом бг воза
Kuda bi tačno išla ta linija bg voza, mislim na deo kroz Vidikovac i Cerak?

Trasa postoji već 40 godina, treba "samo" urediti stanice. Problem je što ide dosta duboko na pojedinim mestima.
...ajmo o BGvoz-u na njegovoj temi.


Evo, nisam bio lenj, pa sam postavio ovo njihovo skiciranje na mapu:
98XcIoDg.jpg

https://imgur.com/98XcIoD
 
Au... pa bolje i smišljenije trase bg voza postoje i u drugim delovima grada, pa ih to nije lišilo metroa...

Ova fotka ispod govori sve... volio bih da svim stručnim ljudima na svetu postavim pitanje: da li biste trasu metroa gradili linojom 1 - 2 ili linijom 1 - 3

 
Пантограф":7e5qnyj4 je napisao(la):
@tribi

Постојећим теретним тунелом, уз градњу једне од најдубљих станица на свету (то ти је још 50+ милиона, само станица), што је за линију која једва да може да истрпи воз на 15 минута колосално неисплативо и неодрживо (ако се хоће чешће, морала би доградња колосека до распутнице Г, па кроз Топчидер, поред Сајма, Савски амфитеатар... упс!).

Неће да се деси. Занимљиво је да активирање те линије, плус планирани трамвај за Видиковац, коштају отприлике као разумно пројектован (надземни) крак метроа од Жаркова до Петловог брда. Aли су зато ефекти много мањи - због таквих ствари је, дабоме, овај план Смарт.
Gde moze da se procita o tom travaju na Vidikovcu?
Aki budu preskociki taj deo, to je katastrofa, nadam se da citaju temu.
 
Мислим да имамо посебну тему о остављеном коридору између саобраћјних трака од Бановог брда до Жаркова.
 
Makis kao depo ya ovu prvu liniju je ok resenje. razumljivo, jer je najekonomicnije. I tu staje prica o ekonomicnosti. Ono sto nije razumljivo, zasto se makar u planovi ne predvidja krak ka labudovom i petlovom brdu, preko vidikovca i ceraka, da se ostavi iskljucenje. Krak ka makisu se uvek moze koristiti kao tehnicki krak, ili kad se izgradi nekad za 50 godina da bude jedna linija pa naizmenicno na svakih 6 min ka petlovom brdu i ka makisu.

Ono sto je takodje nerazumljivo je sto nije predvidjen depo za drugu liniju nego ce i vozila za drugu liniju koristiti depoe koji su na prvoj. Ne vidim zasto nije uzeta lokacija depoa po planu iz 70-tih, koji je idealan.

pokrivanje juznog bulevara i vracara je svakako dobra, vracar ce imati strasan saobracajni problem kad se ceo izgradi, ali to je za trecu liniju. Treca linija pokriva ono sto sada u ovom trenutku nije urgentno.

Po mom misljenju, prva linija treba da bude Ustanicka - Zemun sa vezom pored Brankovog mosta, Petlovo brdo - Mirijevo, ispod 29.novembra sa ukrstanje na trgu, i treca linija VMA- brace jerkovic - vracar - slavija - SA- veza prkeo mosta sa nbg i dalje ka blokovima pored save

Zanimljivo da je naveci problem tunela pored brankovog mosta, bile nekakve kvazi iskopine koje niko nije video. Ali sada je ok da ide ispod pariske i da pravi krivinu kod studenskog parka, jer tu nema nikakvih nalazista

Takodje problem su i rastojanje stanica. Nije dobro da samo jedna stanica postoji u centru, samo Trg republike. Preveliki pritisak ce trpeti. Bolje rasporediti. Bilo bi idelano da ima Terazije i trg republike i ako su blizu, pritisak na stanice bi se rasporedio i smanjio.
 
Задужити државу (тј народ односно још нерођена покољења) да се прави метро до ливаде, да би тамо зидали Карићи а народ опет узимао кредите и купово тамо станове, је криминална логика. Презадуженост (јер Србија одавно не производи довољно да може да сервисира своје дугове) завршава се увек лоше: ратом, разарањем и крвопролћем.

И то зашто? да би појединци захватили из масе проценат. Да би групица зарадила или добила бољу позцијиу да заради. И да опет, појединици захвате из масе проценат. За себе, за странку. Да би могли да остану на власти да захвате проценат.

Е сад, све то, па још и да се не реши основни задатак због кога се метро гради - а то је да се убрза проток људи по граду, па то је више него криминал. :bash:
 
Метро који заобилази пословни центар града, већину великих здравствених установа, образовних установа, саобраћајна чворишта свих видова саобраћаја, велика плански грађена насеља за масовно становање с идејом да буду опслужена метроом је у старту промашај.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=759484#p759484:2u61j7w8 je napisao(la):
spatiotecte » 23 Jul 2020 03:44 pm[/url]":2u61j7w8]Sto se tice tunela ispod Save ne znam zasto to pravi problem ljudima kad to košta isto kao i tunel ispod grada, tu prodje krtica isto kao i bilo gde drugde dok mostu su potrebni fundiranja stubova i teže ga je uklopiti u gradsko tkivo.
Bez uvrede spaciocente, ali ovako mali djokica zamislja gradjevinske radove. Kapiram da se i ljudi koji donose odluke o ovim linijama i ovim planovima metroa imaju jednako znanja o gradnji!

Zato sada imamo plan gde km metroa ce da kosta 200M evra, a u Sofiji je kostao 50M...

A zna se da ako je plan da nesto kosta 200M na kraju ce kostati bar 350M!
 
Не, заправо, по нашој причи кошта 100 мил/км (60 км - 6 милијарди евра), али то са оваквим решењима тешко да ће бити. Ово копање око и испод река већ на први поглед вуче на Пешту и на њихових 200 мил/км.

Притом ми не рачунамо улагања у БГ:воз, где је предвиђена чак и нова пруга за аеродром, додатне подземне станице (она у Макензијевој је неопходна, ако се хоће контакт са метроом)... а само нове композиције коштају неколико стотина милиона.

Биће то, све заједно, једно 15 милијарди. Да заокружимо, на време.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=759686#p759686:311kx8do je napisao(la):
Пантограф » 24 Jul 2020 11:05 am[/url]":311kx8do]Биће то, све заједно, једно 15 милијарди. Да заокружимо, на време.

S'obzirom da je ukupni BDP Srbije projektovan da bude oko 40 milijardi evra ove godine, a ukupni budzet cele drzave 11.4 miljarde evra, to taman zvuci prihvatljivo.

Cak i da bude ovih predvidjenih 6 milijardi (a nema teoretske sanse da bude), to je samo malo vise of 50% ukupnog budzeta drzave Srbije :D :D :o

Ali opet ostaje najtuznija cinjenica da ista ta trasa moze da se postigne za visestruko manje novca (i rizika), samo ako bi se preskocilo izivljavanje sa dubokim tunelima gde treba i gde ne treba! Da se ne ponavljam i ne smaram vise, a koga zanima, klik dole na 1. link u mom potpisu....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=759684#p759684:3twkhee1 je napisao(la):
markomarko » 24 Jul 2020 11:59 am[/url]":3twkhee1]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=759484#p759484:3twkhee1 je napisao(la):
spatiotecte » 23 Jul 2020 03:44 pm[/url]":3twkhee1]

Zato sada imamo plan gde km metroa ce da kosta 200M evra, a u Sofiji je kostao 50M...

Mislim da poređenja sa Sofijom nemaju smisla. Taj grad nema ni reke, ni brda. Pa čak i da izostavimo korupciju i neukost (prisutni kod nas i kod njih), kako god da obrnemo i okrenemo, naš metro mora da košta znatno više po kilometru od njihovog.
 
Hmmmm... Videćemo koliko će na ravnom NB da nas izađe u odnosu na ravnu Sofiju.

Dok se držiš plitkih tunela koliko možeš i gradnje nad zemljom koliko možeš, beogradska brda nisu tako strašna. Ni most na Savi za dva koloseka nije preskup.

Duboke stanice i duboki tuneli kroz nepovoljno tle, e to je preskupo. A kad ravnicu i greben spajaš preko reke - tunelom, dobiješ baš to.
 
И мени се чини.

Волео бих од заступника ових линија да чујем контрааргументе и зашто дубока станица осим промашених траса је баш оно што нам сада, у овом тренутку треба.
 
Svi novi projekti imaju više mostova i tunela nego što je potrebno, jer se na njima najviše pokazuje patriotizam (krade).

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=759701#p759701:2e4f0ym8 je napisao(la):
ink » Fri Jul 24, 2020 11:39 am[/url]":2e4f0ym8]Mislim da poređenja sa Sofijom nemaju smisla. Taj grad nema ni reke, ni brda. Pa čak i da izostavimo korupciju i neukost (prisutni kod nas i kod njih), kako god da obrnemo i okrenemo, naš metro mora da košta znatno više po kilometru od njihovog.
Bugarska jeste korumpirana, ali ove velike projekte kontroliše Europejski sojuz.
 
Vrh