Šta je novo?

Metro

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=746280#p746280:i8mez3du je napisao(la):
marrecar » Uto Jun 09, 2020 10:49 pm[/url]":i8mez3du]Covek kad pogleda ovu sliku, pomislio bi da se radi o nekom luna parku i glavnom atrakcijom "Beogradski Metro i Voz". Mali sator, sa dve neke jadne zastave prikacene na klasicno vodeno (ili pescano) sidro. Ovakav sator koristimo za pravljenje boksa za reli trke, tako da... Ali ne, ovo je projekat od par milijardi evra. Neverovatno.

Beogradjanima je i to dovoljno za radost.
Te godine su me visoko obrazovani simpatizeri Partije uveraval da "izgradnja sigurno pocinje".

Treba da znamo da firma Beogradski Metro postoji, registrovana je kod APR-a, i ima prostorije u ulici Svetozara Markovica.
Ljudi naporno rade i primaju ne bas male plate.
Tako da imao kompletan postmoderni ugodjaj.

Medjutim, verujem da Beograd nece nikada imati metro.
Mesanje kanalizacije i vodovoda uskoro ce poceti da izaziva bolesti.
Ljudi ce bezati iz Beograda, metro nece trebati.
 
Ako budu bežali iz Beograda, to će biti u inostranstvo, a svakako ne na periferiju Srbije, koja je svakako još veća vukoj.bina od samog Beograda.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=746611#p746611:2q3k4tc5 je napisao(la):
mikelo90 » 10 Jun 2020 04:03 pm[/url]":2q3k4tc5]Ako budu bežali iz Beograda, to će biti u inostranstvo, a svakako ne na periferiju Srbije, koja je svakako još veća vukoj.bina od samog Beograda.

koje inostranstvo kad je vecina inostranstava sad u jos vecem qcu nego mi. :blah: Nego pretpostavljam da ce Beograd delom da se raseli na selo ne zbog kanalizacije nego zbog gladi koja nas ceka, mnogi shvate da je tamo bolje pa ostanu cak i kad sve to prodje. :dil:
 
Има доста села у кругу од 50 километара око Београда, треба се посветити пажња њиховом развоју.
 
Mnogi su pobegli iz sela u Beograd, jer im je takav način života bio mučan, a sada kada je Corona udarila, odjednom im je bilo mučno da izdrže čak i jedan - dva dana u stanu, a da ne izlaze, pa su brže bolje počeli da beže tamo odakle su prvobitno pobegli. Tu ne računam one ljude koji su u prethodnih desetak godina počeli da naseljuju okolinu, pre svega Kosmaja, a u nešto manjem broju okolinu Avale. A tu je sporan čak i BG: voz.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=746812#p746812:almtlk6j je napisao(la):
Ventilator_BGD » Čet Jun 11, 2020 10:07 am[/url]":almtlk6j]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=746611#p746611:almtlk6j je napisao(la):
mikelo90 » 10 Jun 2020 04:03 pm[/url]":almtlk6j]Ako budu bežali iz Beograda, to će biti u inostranstvo, a svakako ne na periferiju Srbije, koja je svakako još veća vukoj.bina od samog Beograda.

koje inostranstvo kad je vecina inostranstava sad u jos vecem qcu nego mi. :blah: Nego pretpostavljam da ce Beograd delom da se raseli na selo ne zbog kanalizacije nego zbog gladi koja nas ceka, mnogi shvate da je tamo bolje pa ostanu cak i kad sve to prodje. :dil:

Većina inostranstva u koje naši ljudi odlaze je u većem qrcu nego mi? Sigurno.
Ako nas zaista čeka glad, neće jesti onaj ko ima par jutara zemlje, nego onaj ko ima novac. A novac je (for better or for worse) u Beogradu.

Kad je krenula korona, meni je bilo mučno da ostajem u stanu, iako sam introvert, iako sam bio povlašćen u odnosu na ostale jer sam zbog prirode posla mogao da budem napolju tokom policijskog časa. Prođu te brzo želje za odlaskom na selo gde imaš dvorište, čim se stvari vrate u kakvu-takvu normalu. Posebno u Srbiji.
 
Jedna trolinijska mapa na brzinu. Da osvežim temu. :D

METRO_103a.jpg

METRO_103b.jpg


8 terminusa, pokriven aerodrom, Bežanijska Kosa, stanica Zemun, centar Zemuna (Pinki), stanica Novi Beograd/novi BAS, Blokovi, Ušće, Sava Centar, Brankova, BnV, Terazije, London, Kneza Miloša/Višegradska, KCS, Prokop, Manjež/Slavija, Autokomanda, Karađorđev Park, Kalenić, Tašmajdan/Pravni Fakultet, Džordža Vašingtona/Takovska, Cvijićeva, Pančevački Most, Dimitrijala, Đeram, Bregalnička, Južni Bulevar, Gospodara Vučića, Cvetko, Ustanička, Mirijevo, Šumice, Jerković, Kumodraška, Banjica, Vidikovac i Makiš. Moguće dalje grananje linije A ka Borči preko Dorćola, Dunav Grada/Trećeg Beograda, odnosno spajanje terminusa linije C Banjica i Blok 61 preko Rakovice, Žarkova, Makiša i Ade. Bilo bi deonica za gradnju i posle 2050.

Faze deonica po redosledu realizacije:

A1. Žarkovo/Makiš-Pančevački Most+depo 1
C1. Šumice-Beograd Z
A2+A3. Pančevački Most-Rospi Ćuprija+Žarkovo-Vidikovac
B1. Zemun Park-Zvezdara (Cvetkova Pijaca)
C2. Terazije-Autokomanda
C3. Beograd Z-Blok 61
B2. Zvezdara-Mirijevo
C4. Autokomanda-Braće Jerković
B3. Zemun Park-Zemun Ž
C5. Omladinskih Brigada-Aerodrom+depo 2
A4. Makiš-Železnik.
 
Primedbe na brzinu:
Plava linija bez dva kraka, od Vidikovca produžiti krak preko Železnika pa u depo.
Zelenu liniju produžiti negde na Ceraku da se ukršta sa plavom. Zelenu ne udvajati, nije racionalno.
Racinalnije rešiti ukrštanje i gustinu u centru i objediniti linije.
Leva strana Dunava?
 
Grananje treće linije je ustvari korigovana verzija varijanti aktuelnog plana. Ako su ti neophodne obe onda i prihvati obe. :) Logično je alternativnu trasu C kasnije produžiti (odvojiti) kao D preko Dunava uz moguće grananje. Produženje od Vidikovca ka Železniku bez grananja karakterisao bi manji hvat i duža vožnja (osim za delove Železnika).

METRO_104a.jpg

Metro_104b.jpg


Razmišljao sam šta sa po***anim objektima u Bloku 63. Od viadukta kod IMT-a krak linije C može se sprovesti plitkim kopom Japanskom kako bi sporne zgrade bile izbegnute (ujedno i Immo centar koji nije potrebno demontirati), dalje do Bloka 61 u rovu (nepokriven cut&cover) paralelno s Japanskom (na strani blokova između Japanske i Evropske) čime bi bilo izbegnuto zatvaranje cele ulice tokom gradnje a trasa istovremeno udaljila od stambenih objekata. Na taj način bi samo deo Idee bio srušen, odnosno parking Univerexporta. Novi Parking bi mogao izgrađen od lake metalne konstrukcije na više nivoa. Ruglo od Kozare svakako treba srušiti. Tu bi legao lep ulaz u terminus sa reorganizovanom autobuskom okretnicom, podzemnom garažom, prodavnicama i food courtom. U zoni bližih objekata moguće je osim sadnje drveća rov pokriti i bukobranom. U blokovima između Japanske i Evropske moguće je graditi stambene i poslovne kule. Taj kraj bi bio značajno unapređen, a spavaonica bi postala istorija.

Naravno da ovoliku mrežu ne treba očekivati u nekom kraćem roku. U naredne dve decenije prioritet bi trebalo biti pokrivanje osnovnih pravaca Žarkovo-Beograd C-Pančevački Most, Zvezdara-Zemun Park, Šumice-Beograd Z/Terazije-Autokomanda uz eventualno cepanje na D do Zrenjaninskog puta, a bez stanica na Kožari.
 
Trasa linija je ključna pošto možemo imati i tzv teški metro koji zbog lošeg trasiranja ne ispunjava svoju transportnu funkciju i u obuhvatu nema dovoljno putnika.

Potrebno je insistirati na korekciji trase sadašnje prve linije a kao izlazno rešenje eventualno uz neznazne korekcije krenuti izgradnju sadašnje druge a nekadašnje prve linije.
 
Najveći problem prve linije je silazak u BG na vodi i Makiš, a to nema šanse da promene.
 
Prva linija je izuzezno problematična do te mere da je neprihvatljiva te sam zato pomenuo opciju da se ne krene od nje nego od druge.
 
Treću još crtkaju dok druga uz par korekcija može biti alternativa prvoj kada je početak izgradnje u pitanju. Razume se da je tunel ispod Save van pameti ali je druga linija ipak po pitanju pokrivanja manje sporna od prve.
 
Ova šema linija kao da je vest iz budućnosti - negde sa kraja ovog veka
 
I meni se čini da bi druga linija sa zvaničnog plana (poslednjeg) mogla zapravo da bude i prva za gradnju. Prva je jako problematična i bar bi se kupilo vreme i prostora da se redefiniše dok se radi na drugoj liniji.
Što se tiče treće, čini se najbolja, pa iako se crtaju opcije a i b u okviru nje, po meni oba kraka bi mogla da zažive u perspektivi. Tako što bi se npr uradila prvo opcija 3a (onaj deo kraka koji ide kroz Prokop) i time trenutno kompletirala trasa 3. Ali u perspektivi (kad god to bilo trebala bi postojati vizija) da se radi i krak 3b (deo koji ide od Jerkovića ka Bulevaru pa se spajaju u gradu) sa opcijom produžetka i ka Kališu ili čak preko Dunava do tada potencijalno zanimljivije treće strane BG-a - dakle nešto slično što je Express izneo u svom planu linije D.
Ipak kako stvari stoje neizvesno je sve od danas do sutra zbog mnogih stvari, ali to ne znači da treba sve napustiti u okviru plana koji je trenutno tu i na šta još može da se utiče kako - tako.
 
Siva linija D je vrlo problematicna u delu preko Dunava.
Manjez ispade centar Beograda.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=757065#p757065:mwugiqjc je napisao(la):
Drakche » Sre Jul 15, 2020 1:11 pm[/url]":mwugiqjc]Siva linija D je vrlo problematicna u delu preko Dunava.
Manjez ispade centar Beograda.

Jeste, s tim da deo do zoo vrta može biti totalno dobar kao dodatni krak za treću liniju (naravno poslednja faza nakon što bude prvo spojena prioritetno treća cela linija). To je ipak za "svetlu" budućnost, ali mislim da teško šta može da zaustavi (osim dosadni virus na duže staze) aktuelnu priču da se krene prva linija prema datom planu jer je izrada tehničke regulacije prvog dela linije već u toku. A i sredstva francuza su data za to. Ne kažem ipak, da nije nemoguće da druga linija postane prvi prioritet ali bi i ona zahtevala dodatnih godinu dana prvo za regulaciju/dokumentaciju pa tek početak. Mislim da se stalno vrtimo a nikako da krenemo u nekom pravcu već eto 70ak godina kada je u pitanju metro.
Odavno znamo da smo jedini grad te veličine bez šinskog sistema. Bg voz je primer kako čak i sa jednom i po linijom + razređenosti zbog radova godinama NS-BG pruge, ljudi prepoznaju kao dobar vid prevoza u gradu. Metro bi tek postavio na prave noge šinske kapacitete - ali stvarno vreme je da se konačno krene i da napustimo crteže koje su van realnosti, već da u okviru onoga što je već dato kao zvanični predlog, probamo da ikako izvršimo nekakav uticaj da stvari budu bolje. Ovo neće ionako biti gotovo dugo, pa će doći i vlasti druge i ljudi drugi ali bitan je kontinuitet i da se od nečega krene.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=750530#p750530:2gb4lob8 je napisao(la):
Express » 22 Jun 2020 04:16 pm[/url]":2gb4lob8]Grananje treće linije je ustvari korigovana verzija varijanti aktuelnog plana. Ako su ti neophodne obe onda i prihvati obe. :) Logično je alternativnu trasu C kasnije produžiti (odvojiti) kao D preko Dunava uz moguće grananje. Produženje od Vidikovca ka Železniku bez grananja karakterisao bi manji hvat i duža vožnja (osim za delove Železnika).

Razmišljao sam šta sa po***anim objektima u Bloku 63. Od viadukta kod IMT-a krak linije C može se sprovesti plitkim kopom Japanskom kako bi sporne zgrade bile izbegnute (ujedno i Immo centar koji nije potrebno demontirati), dalje do Bloka 61 u rovu (nepokriven cut&cover) paralelno s Japanskom (na strani blokova između Japanske i Evropske) čime bi bilo izbegnuto zatvaranje cele ulice tokom gradnje a trasa istovremeno udaljila od stambenih objekata. Na taj način bi samo deo Idee bio srušen, odnosno parking Univerexporta. Novi Parking bi mogao izgrađen od lake metalne konstrukcije na više nivoa. Ruglo od Kozare svakako treba srušiti. Tu bi legao lep ulaz u terminus sa reorganizovanom autobuskom okretnicom, podzemnom garažom, prodavnicama i food courtom. U zoni bližih objekata moguće je osim sadnje drveća rov pokriti i bukobranom. U blokovima između Japanske i Evropske moguće je graditi stambene i poslovne kule. Taj kraj bi bio značajno unapređen, a spavaonica bi postala istorija.

Naravno da ovoliku mrežu ne treba očekivati u nekom kraćem roku. U naredne dve decenije prioritet bi trebalo biti pokrivanje osnovnih pravaca Žarkovo-Beograd C-Pančevački Most, Zvezdara-Zemun Park, Šumice-Beograd Z/Terazije-Autokomanda uz eventualno cepanje na D do Zrenjaninskog puta, a bez stanica na Kožari.

Super su ti linije, ali moracu da te ispravim da pocetni terminus nema veze sa Zeleznikom, vec je to iskljucivo i samo Makis. Pocetna stanica Zeleznik bi bila iskljucivo i samo ako bi recimo polazila odavde:

znik centar 2.jpg


I nastavila putem buducih Savskih terasa, povezala Makiske terase (Rupcine) sa Labudovim brdom i dalje normalnom trasom.

Ta lokaciju koju su oni odabrali za pocetnu stanicu je van svake pameti i to bi bio naravno zlocin i prema prirodi i prema vodoizvoristima.

Tkdj od pravog Zeleznika i centra naselja to tzv pocetno stajaliste je udaljeno cak 2.5km i tamo je potpuno nemoguce doci bez kola ili busa. Postavlja se pitanje onda kakav je to metro koji ide iz Zeleznika, a morate onda prvo uzeti neki alternativni prezvoz da bi uopste dosli do metroa koji navodno krece iz pomenutog naselja.

znik centar.jpg


Ovo je vlro ocit spin i jasno je ko dan zasto je ovo tzv pocetno stajaliste tu gde jeste i koje se cak zove po pogresnoj geografskoj odrednici.

Nama ovakav metro ne treba. To treba investitorskom urbanizmu koji je oteo ceo Beograd.
 
Vrh