Šta je novo?

Metro

Da ne postoje ljudi koji trče za ovakvim mestima (koja nisu urbanistički sređena), ne bi ni postojala želja investitora za ovakvim potezima. Mnogi ljudi potrče da nešto kupe pošto poto, a onda krenu da kukaju kako ne postoje adekvatne saobraćajnice i / ili nema gradskog prevoza...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=757217#p757217:3s3fwwu9 je napisao(la):
solecar » Yesterday, 22:18[/url]":3s3fwwu9]Da ne postoje ljudi koji trče za ovakvim mestima (koja nisu urbanistički sređena), ne bi ni postojala želja investitora za ovakvim potezima. Mnogi ljudi potrče da nešto kupe pošto poto, a onda krenu da kukaju kako ne postoje adekvatne saobraćajnice i / ili nema gradskog prevoza...
Da znaš postoje ljudi koji su izašli iz kruga dvojke i čak žive tamo, pa i njima je potreban prevoz.
Da dodam da neki ljudi nemaju mamu i tatu da im daju/naslede ili se bave dilovanjem droge da mogu da kupe stan u centru. Oni moraju da žive negde, pa kupuju na periferiji gde mogu za svoju platu.
Imaš mnogo da naučiš.
 
Ја не знам како је паразитска власт оволико успела да народ одвуче на погрешан колосек што се размишљања тиче. Свака им част, то их и држи на нашој грбачи.

Дакле, Београд расте, али не неком геометријском прогресијом, не као нпр. Стамбол, који је пре 50 година имао људи мало више него Београд, а сад их има 15 милиона. Београд се повећа за 10-20.000 становника годишње. И, шта је проблем? Људи који би, ипак, негде да станују, па су толико бахати да би ипак хтели да им двоје деце спава у одвојеној соби од родитеља, и онда купе где је јефтино? Или власт која није способна да испрати никакав раст, и да гради путеве, пруге, тротоаре... школе, амбуланте, библиотеке, спортске терене...? И да тим свим људима, који улажу свој новац, омогући да живе макар мало боље. Па, ко је крив, кажите?

Шта би наши удобнофотељаши да воде Стамбол? Угушили се у гужви. Дајте да испоставимо, једном, ЗАХТЕВ према људима којима смо поверили власт - да граде оно што нам треба и да град развијају. А да се у супротном носе у четири лепе, на све четири стране света.

Значи, мене не интересује ништа: имали сте урбанистички план до 2021, то је догодине, да видимо колико од тога сте реализовали. Тамо има и метро. А где вам је метро? Склањајте се.
 
Pre bi se reklo da drugi treba da uče. Pantograf je lepo objasnio situaciju. Grad i država treba da grade infrastrukturu. A ako neće to da rade, kako učiniti da to ipak rade? Sigurno ne tako što će potrčati da u neki kraj grada kupe stan zato što je jeftin, a jeftin je jer nedostaje adekvatna infrastruktura, pa da onda kukaju i traže da se nešto izgradi od te infrastrukture. Kome je onda u interesu da se bavi infrastrukturom, kada je već prodao stan? Kada bi ljudi rezonovali, neću da ti kupim stan u toj zgradi / kraju, dok mi ne obezbediš adekvatnu infrastruikturu, i te kako bi se investitori zainteresovali da ona bude izgrađena, jer im je to u interesu. Naravno, treba vršiti i pritisak na druge načine da se izgradi ono što treba da se izgradi od pratećih stvari u jednom kraju grada.
Može da se desi da u početku bude građeno isključivo tamo gde postoji adekvatna infrastruktura, ali kada se to popuni, a potražnja za gradnjom ne bude opadala, e onda će morati da se pređe na one delove grada bez adekvatne infrastrukture.
 
Кинези су то докторирали. Имали оне "градове духова" јер људи нису желели да се преселе док ови не направе апсолутно све
 
Metro, obilaznica, SMT, UMP, drugi alternativni putevi u Beogradu i jos mnogo sto sta,...Za to sve odavno postoje planovi, a potreba za tim projektima je bar duplo starija. I niko me do sada nijednim argumentom nije ubedio da nista od toga nije moglo sada da bude zavrseno. Ne kazem da je moglo sve, ali moglo je nesto.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=757217#p757217:1n87o5rj je napisao(la):
solecar » 15 Jul 2020 10:18 pm[/url]":1n87o5rj]Da ne postoje ljudi koji trče za ovakvim mestima (koja nisu urbanistički sređena), ne bi ni postojala želja investitora za ovakvim potezima. Mnogi ljudi potrče da nešto kupe pošto poto, a onda krenu da kukaju kako ne postoje adekvatne saobraćajnice i / ili nema gradskog prevoza...

Koji snobish post :) ja stvarno ne mogu da verujem sta citam.

Delete for myself.
 
Што бре? Управо је тако. Крњача, Калуђерица као и гомила кућа поред Дунава после Хује.

Друга је ствар како то може да се гради а да нема инфрастуктуре. Насеље или зграда не би требала да може да се усели...

То се тако не ради.
 
Везано за урбанизам и цену квадрата, наравно да на Новом Београду вртићи, булевари, канализација, трамвај, средње школе, БГ:ВОЗ, планске парковске површине, уређени трговински центри, бициклистичке стазе... улазе у цену квадрата, као и у Калуђерици, Борчи, Кумодражу, Малој Моштаници... где много тога нема.

Данас ако бисмо направили Нови Себеш са свим тим без трамваја између Крњаче и Овче, те на уређеним плацевима продавали грађевинске парцеле са строгим ограничењем колико квадрата можеш изградити на истој, плац од 4 ара са дозволом за породичну кућу од 120 квадрата би коштао 30.000-40.000 евра. У то су урачунати прикључци за све живо, и на тај начин се продају грађевински плацеви у уређеним земљама. Међутим, у тим земљама људи имају легалан рад са стабилним примањима са којима стичу кредитну способност. И тада се одмах бупне 100.000-150.000 евра за све, изгради за пар месеци, и док отплаћује кредит живи у пристојним стамбеним условима. Не купа се у бурету и не вуче струју од комшије. Да се у Калуђерици и Крњачи неконтролисана градња на саобраћајно, урбанистички и комунално неуређеним плацевима ограничила, негде другде би никли Крњача и Калуђерица. Односно места где би обичан човек улагао у стилу "када скупим 2000 евра кроз рад на црно, улажем у следећу фазу градње".

Оних претходно високоуређених нових грађевинских зона уопште немамо, иако би за њих постојала не мала потражња. Недостају нам полууређене, али где би минимум ипак била саобраћајна уређеност (широке регулације улица, релативно правилна улична мрежа, стандардизован јавни превоз).

Метро се у уређеним земљама ради већином из пореских прихода као дограђена инфраструктура на постојеће одавно урбанистички плански грађене зоне. У Београду и околини недостаје свега што би требало бити уграђено у цену квадрата стана. Са те стране, они који су плацеве платили по 4000-5000 марака/евра би по економској логици требало да на неки начин директно плате канализацију, вртиће, амбуланте... и да не очекују да им град из буџета све то изгради, а што су хиљаде евра за свако домаћинство. То је економски неодрживо. Поготову што су буџетски приходи ниски и прејако зависе од акциза на гориво и дуван. То не значи из буџета ништа не треба да се улаже у Калуђерицу и Крњачу, већ да се морају наћи границе, докле ће се и шта улагати из градског буџета (рецимо, само саобраћајна мрежа), а докле из средстава из економски праведне легализације (по преко 10.000 евра по нелегалној кући за канализацију, вртиће, здравствене установе, средњу школу итд.).

Метро је само једна саобраћајно-урбанистичка доградња. Без основне саобраћајно-урбанистичке целине не значи много, и неће бити чаробни штапић који ће нам побољшати живот.
 
Има решења и за то. Лепо масовна инспекција сваког објекта у граду. Сваког краја. Ако И ЈЕДНА ствар фали, омда се смањује "рејтинг".

Они који живе у "насељима испод стандарда", живот би им био загорчан. Лепо одрати за све, све кошта дупло, хукоу систем не може добар посао наћи.

Да се извуку даш им опцију да сву земљу дају држави која ће ту направити нешто нормално. Наравно, сви ће дати.

Београд има историју њањавих полурешења и компромиса још од комунизма. Е па не може више тако. Да се направи лепо вечни план, направљен искључиво да од Београда направи максимално ефикасан град, макар ли и Калемегдан морао под мач
 
Pariz je pre nekoliko vekova napravio plan uređenja grada za ne znam koliko tačno vekova unapred, i toga se pridržavaju i dan danas, ko god da je na vlasti i kojoj god ideologiji pripadao.
 
Pre nekoliko vekova su samo mogli da planiraju ono sto je uradjeno u centru grada Pariza, danas je to megalopolis od 12 miliona stanovnika, to svakako nije planirano pre nekoliko vekova, samo su se nadovezali na postojece planove i pravili nove iz veka u vek kako se grad širio.
Niko nema viziju 500 godina unapred niti može da zna unapred kako će jedan grad da se razvija na toliko dugačkom periodu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=749831#p749831:388o5b27 je napisao(la):
Express » Sub Jun 20, 2020 6:51 pm[/url]":388o5b27]Jedna trolinijska mapa na brzinu. Da osvežim temu. :D

Pogledajte prilog 1


8 terminusa, pokriven aerodrom, Bežanijska Kosa, stanica Zemun, centar Zemuna (Pinki), stanica Novi Beograd/novi BAS, Blokovi, Ušće, Sava Centar, Brankova, BnV, Terazije, London, Kneza Miloša/Višegradska, KCS, Prokop, Manjež/Slavija, Autokomanda, Karađorđev Park, Kalenić, Tašmajdan/Pravni Fakultet, Džordža Vašingtona/Takovska, Cvijićeva, Pančevački Most, Dimitrijala, Đeram, Bregalnička, Južni Bulevar, Gospodara Vučića, Cvetko, Ustanička, Mirijevo, Šumice, Jerković, Kumodraška, Banjica, Vidikovac i Makiš. Moguće dalje grananje linije A ka Borči preko Dorćola, Dunav Grada/Trećeg Beograda, odnosno spajanje terminusa linije C Banjica i Blok 61 preko Rakovice, Žarkova, Makiša i Ade. Bilo bi deonica za gradnju i posle 2050.

Faze deonica po redosledu realizacije:

A1. Žarkovo/Makiš-Pančevački Most+depo 1
C1. Šumice-Beograd Z
A2+A3. Pančevački Most-Rospi Ćuprija+Žarkovo-Vidikovac
B1. Zemun Park-Zvezdara (Cvetkova Pijaca)
C2. Terazije-Autokomanda
C3. Beograd Z-Blok 61
B2. Zvezdara-Mirijevo
C4. Autokomanda-Braće Jerković
B3. Zemun Park-Zemun Ž
C5. Omladinskih Brigada-Aerodrom+depo 2
A4. Makiš-Železnik.
file.php

file.php
Primedba šta se dešava sa resnikom,miljakovcima i kanarevim brdom opet se teraju na gsp do prve metro stanice
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=757760#p757760:141d3odb je napisao(la):
spatiotecte » 18 Jul 2020 02:09[/url]":141d3odb]Pre nekoliko vekova su samo mogli da planiraju ono sto je uradjeno u centru grada Pariza, danas je to megalopolis od 12 miliona stanovnika, to svakako nije planirano pre nekoliko vekova, samo su se nadovezali na postojece planove i pravili nove iz veka u vek kako se grad širio.
Niko nema viziju 500 godina unapred niti može da zna unapred kako će jedan grad da se razvija na toliko dugačkom periodu.
Onaj ko napravi plan po kome se tačno odredi na koji način će se grad širiti i graditi, i te kako može da ga prilagodi da bude funkcionalan i sa 12 miliona , a i sa 50 miliona stanovnika, iako u tom trenutku ne zna koliko će biti velik grad u budućnosti. To što je Beograd zapušten, ne znači da niko u svetu nije sposoban, niti može da predvidi kako neki grad treba da izgleda u budućnosti.
 
Danas se planira 20, a ne 500 godina unapred. Nemamo pojma šta će biti za 500 godina, i onaj ko bi tako planirao, potvrdio bi izreku nemačkog kancelara Helmuta Šmita (moju omiljenu): 'Čovek koji ima vizije treba da poseti lekara'.

Pariz ima plan koliko i Beograd, od sredine 19. veka, pre toga je bio neuređeni raspad od grada.

U Beogradu je, od 20. veka naovamo, problem što nijedan master plan nije ostvaren ni 30%, što govori da su ili planovi bili loši, ili uprave nesposobne. Ili i jedno i drugo.
 
Danas se tako radi kako kažeš, ali nekada se radilo malko drukčije, barem u nekim delovima sveta.
 
Raspisan tender za tehničku kontrolu elaborata za izgradnju prve linije BG metroa
metro_egis_070619_tw630.jpg

(Foto: Egis)
JKP Beogradski metro i voz raspisao je javnu nabavku za tehničku kontrolu elaborata o inženjerskogeološkim-geotehničkim uslovima izgradnje za potrebe izrade Studije opravdanosti sa Idejnim projektom za prvu fazu metro Linije 1.

Tehnička kontrola Elaborata obuhvata proveru usklađenosti elaborata sa: projektnim zadatkom na osnovu Zakona o rudarstvu i geološkim istraživanjima, projektom detaljnih inženjerskogeoloških istraživanja za potrebe izrade Elaborata o inženjerskogeološkim-geotehničkim uslovima izgradnje prve faze prve linije beogradskog metroa, zakonom i drugim propisima, tehničkim normativima, standardima i normama kvaliteta, kao i međusobne usklađenosti Elaborata i podloga i provera ispravnosti i tačnosti dobijenih i prikazanih rezultata inženjerskogeoloških-geotehničkih istraživanja i na osnovu njih datih uslova izgradnje prve faze metro Linije 1.

Rok za podnošenje ponuda je 20. avgust 2020. godine, a više o tenderu pogledajte OVDE.https://www.ekapija.com/tender/2951...-uslovima-izgradnje-za-potrebe-izrade-studije
https://www.ekapija.com/news/295191...-elaborata-za-izgradnju-prve-linije-bg-metroa
 
Po toj mapi, BG voz treba da dobije neke zanimljive nove stanice (među kojima su Autokomanda, Vidikovac, Cerak vinogradi, Bele vode).
 
Аутокоманда (Карађорђев парк) већ постоји.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=758660#p758660:177dj6ol je napisao(la):
Дошљак » 21 Jul 2020 12:53 am[/url]":177dj6ol]Аутокоманда (Карађорђев парк) већ постоји.

Ali na gore pomenutoj mapi je ucrtana još jedna stanica "posle" Karađorđevog parka, tik uz autoput.

EDIT: Pardon, moja greška, ucrtana je još jedna stanica između Vukovog spomenika i Karađorđevog parka.
 
E то је ново, Макензијева :) Мада видећемо шта ће бити од овог плана, та станица би била веома дубока.
 
Da li bi ta kod Ceraka mogla da se takmiči sa najdubljim metro stanicama po svetu?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=758677#p758677:ux2zhvl8 je napisao(la):
Дошљак » Tue Jul 21, 2020 12:49 am[/url]":ux2zhvl8]E то је ново, Макензијева :)

Po prvim planovima tu negde je i trebalo da bude stajalište Karađorđev park, malo više ka biblioteci. Sadašnja lokacija je projektovana kao rasputnica.

vidim da ima još nekih stanica BGvoz-a. kao što je Košutnjak, Petlovo brdo, Železnik, Makiš (Tesla grad :lool: )
Najjače mi je ovo na NBG gde je obeležena sadašnja stanica i stara lokacija Tošinog bunara, a između još jedna otprilike u zoni bloka na izlazu železničke NBG.
 
Vrh