Šta je novo?

Metro

Neverovatno je da nisu pokrili Vidikovac, Žarkovo i Banovo brdo sa metroom, to su ogromna naselja koja prave gužvu do Sajma
 
Жарково и Баново Брдо јесу покривени првом линијом.

Остајем при ставу да је ово пројекат дугорочно мање штетан од свих претходних из раздобља 2004-2013. У будућности трећа линија покрива прескочено и то је то.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=740310#p740310:9owiweby je napisao(la):
patrick » Sre Maj 20, 2020 11:09 am[/url]":9owiweby]Neverovatno je da nisu pokrili Vidikovac, Žarkovo i Banovo brdo sa metroom, to su ogromna naselja koja prave gužvu do Sajma
Voždovac nije pokriven nijednom linijom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=740504#p740504:19fbywbq je napisao(la):
branik » 20 Maj 2020 19:21[/url]":19fbywbq]У далекој
Pa da, kao i treća linija Metroa.
 
Ima propusta i u ovom planu na sve strane. Najbolji je što se tiče tehničkih karakteristika, sad što naprednjačka crkva gradi kud popa ide, ne kud narod ide to je već posebna priča.

Što se prve linije tiče rekao bih da od lokacije depoa zavisi opseg prve linije. Hvala Bogu pa postoje još dve prihvatljive lokacije za isti i potred toga što se Makiš gura "napred" od strane "naprednjaka".

To su Karaburma/Ada Huja i livade iza Jablaničke. U prvom slučaju bi prva faza spajala Karaburmu i Žarkovo, Cerak i Bele Vode preko Prokopa (L=13,25km) dok bi u drugom bilo moguće izvući liniju od Jablaničke do Pančevačkog Mosta preko Prokopa (L=12,75km). Tvrdnja da je Makiš idealna lokacija za depo neosnovana je osim u slučaju interesa. Pristup metroa železnici radi dopreme/otpreme kompozicija može biti obezbeđen vezom u zoni stanice Pančevački Most (tunelske cevi ka Karaburmi već postoje, a predviđen je i BG:Voz do Vojvode Micka Krstića/Diljske).

Omašeno Žarkovo (ne mislim na Vodovodsku/Julino Brdo tj severnu ivicu nego na samo čvorište kod Pijace/Vera), Vidikovac, Prokop ali zato Mirijevo ne samo što ima dve linije već "rep" prve ima da skuplja paučinu na pravcu gde bi isto bilo i sa tramvajem. Jedino da poruše sve što se porušiti može, pa da načičkaju Vankuverizam i ćao. Onda bi bilo putnika. Ono o čemu govorim može se videti na prikazu pretpostavljenog opterećenja. Jasno je da se radi o manipulaciji saobraćaja radi ispunjenja nečijih zamisli. Gde je parče linije 1 između Ustaničke i Mirijeva? KOliko će da oduzme putnika segmentu linije 1 Višnjička-Mirijevo? Zašto prisiljavati Vidikovčane na survavanje/pentranje fiderima kad metro može lepo da dođe do njih? Zašto kanalisati Vidikovac ka Rakovici. Koridor 56-ice zanemaren je u korist BG:Voz fidera 59 radi opravdana provlačenja Metroa kroz Makiš, uz gradnju, odnosno veštačku genaraciju patronaže. Opet da bi deo primio BG:Voz koji bi trebalo u većoj meri da privlači presedače s Lastinih lokalnih linija oko Mladenovca i Barajeva nego da maltretira Vidikovčane.

Verovatno misle da liniju 2 ukrste s linijom 1 u zoni Kneza Miloša kako bi prešla most između Galerije i Kule Beograd. Ista hvata obod centra Zemuna, neprihvatljivo daleko od Keja. Treba vam više od 500m od Muhara do metroa, odnosno kilometar od Keja.

Liniju 3 treba planirati tako da pokrije jednim krakom Prokop, Autokomandu Kumodrašku i Zaplanjsku, drugim Tašmajdan, Vukov Spomenik, Šumice, Medak i Jerković, posle zajedno preko Stepe i Trošarine do Banjice II, možda do stanice Rakovica. Jedno na novobeogradskoj strani ne znam šta bi radio s po***nim zgradama nasred puta između severnog i južnog dela 63. bloka. :shock:

Nedopustivo je projekat čija realizacija decenijama kasni realizovati navrat-nanos u doba povoljnih uslova za poremećaj poretka tradicionalnih vidova prevoza usled pojave dusruptivnih tehnologija. Čisto da tamo neke 2040 ne budemo leteli od Ustaničke do Blokova otplaćujući metro za prevoz duhova duž Mirijevskog Bulevara.
 
Лепо описано како линије 1 и 2 и што каче насеља исто заобилазе битне токове кретања људи.
 
Mali i Falkoni o metrou i francuskim investicijama u Srbiju

Ministar finansija Siniša Mali izjavio je danas, prilikom sastanka sa francuskim ambasadorom Žan Luj Falkonijem, da nijedan strani investitor nije odustao od investiranja u Srbiju. Mali je sa ambasadorom Francuske razgovarao o ekonomskoj situaciji u uslovima pandemije virusa Kovid-19 i o francuskim investicijama u Srbiji.

Mali i Falkoni su razgovarali i o projektu izgradnje metroa u Beogradu, u kome učestvuje francuska kompanija Ežis. Nedavno je potpisan Sporazum o donaciji u vezi sa realizacijom i finansiranjem tog projekta, a koji će omogućiti izradu studije izvodljivosti. Takođe, radi se i na finansijskoj konstrukciji, što je, kako su se sagovornici saglasili, veoma važan deo ovog projekta.

Kako se dodaje, oni su projekat izgradnje beogradskog metroa definisali kao apsolutni prioritet u međusobnim odnosima, s obzirom na to da Beograđani na metro čekaju decenijama unazad, i da je neophodan zbog daljeg ubrzanog razvoja i širenja grada.

https://www.danas.rs/ekonomija/mali-i-f ... -u-srbiju/
 
To isti onaj Mali koji je rekao da se nigde u svetu metro ne gradi u gusto naseljenim mestima? :)
 
Oni planiraju da grade metro od livade do livade ispod BnV-a i Save, gde ko zna na kakve probleme krtica može da naiđe, tako da će projekat da poskupi ko zna još koliko od planirane cifre, a mi smo na pragu globalne recesije. Može da nam se desi da se ulupa brdo para u taj projekat metroa, a da na kraju taj metro nikad ni ne proradi jer nećemo moći da isfinansiramo kompletiranje metroa.
 
Финансираће Кина, ми ћемо после да отплаћујемо.

Та прва етапа прве линије ће бити изграђена, у то не треба сумњати. Али после би могли схватити да је подухват ирационално скуп и променити планове. Мислим да је чак и реално. Сумњам да ће бити предвиђене линије бр. 2, било када; уместо тога, верујем да ће прво градити ону трећу линију, што би поприлично извукло ствари.
 
Vidite kako to ide u Bugarskoj.

Sofija -- Do kraja avgusta se očekuje da bude pušten u saobraćaj deo treće linije metroa u Sofiji, izjavio je premijer Bojko Borisov, koji je obišao izgradnju linije.
 
I tvrde da im kilometar košta 40 miliona evra.

https://www.b92.net/biz/vesti/region.php?yyyy=2020&mm=06&dd=08&nav_id=1692769

Komšijska prestonica dobija treću liniju metroa: Kilometar košta 40 miliona evra
Sofija -- Do kraja avgusta se očekuje da bude pušten u saobraćaj deo treće linije metroa u Sofiji, izjavio je premijer Bojko Borisov, koji je obišao izgradnju linije.

IZVOR: BNR RADIO BULGARIA PONEDELJAK, 8.06.2020. | 12:40 -> 13:55

Jedan kilometar nove linije u bugarskoj prestonici košta 40 miliona evra, dok u drugim evropskim državama cena po kilometru iznosi 150 miliona evra, kazao je Borisov.

Na liniji će saobraćati vozovi Simens, prenosi BNR Radio Bulgaria.

U toku je testiranje trase.


Nešto više o metrou u Sofiji

http://www.urbanrail.net/eu/bg/sofia/sofia.htm

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=y9yn03dQPFA[/youtube]
 
Lako je Bugarima, njima finansira EU izgradnju metroa, pa im je kilometar metroa samo 40 miliona. A mi moramo sami da gradimo metro, pa nam onda ispadne kilometar metroa 100+ miliona evra.
 
Praktično svi podzemni prolazi su nam poplavljeni uključujući i ŽS Vukov spomenik.

Zamišljam da nam se grad oslanja na metro sistem koji nakon kiše ostaje van funkcije a da ne pominjem deonicu ispod Save kao poseban biser smart planera.
 
Добра идеја, онда не би морао ни да се копа тунел испод Саве већ цев директно у корито. Велика уштеда. Чак би могли канализациони колектори довољног промера да се искористе за део трасе, велика уштеда. Мислим да треба неко да јави проналазачу Жељку Митровићу.
 
Не брините: имаће наш метро неки стејт-оф-ди-арт систем за заштиту од полава, поуздан у 97% случајева (у случају кише попут синоћне, 40%), који ће коштати 45 милиона евра, а само одржавање сензора 100.000 годишње, због чега неће бити одржавани, па ће поузданост заправо бити 0%.

Уместо тога, наравно, пожељно би било да се планери и пројектанти не иживљавају и уместо тунела кроз муљ граде на стубовима где год могу - ипак, ово је епоха постистине и ирационализма, тако да слободно можете очекивати најштетније и најнеодрживије решење.
 
За пар дана ће престати чачкање ране зване метро тако да ће се на ово теми ухватити дебела краста.
 
Rad crpnih stanica košta, pritom imaju limit. Kada dođe do padavina obima monsuna ni one nisu od koristi. Ali dobro i zgrade sa podzemnim nivoima uveliko gradimo. :D Uz to zgrade se stalno plave pa zakon ne obavezuje da svi objekti izgledaju kao kule Marina City u Čikagu. Znači tuneli ostaju.

Poplave je moguće izbeći viaduktom ili nasipom celom dužinom trase, uključujući i depo. Njujork ima dobrim delom trase na stubovima, no baš je centralna mreža podzemna uključujući i mnoge depoe. Za paralizu celog sistema dovoljna je poplava tih ključnih objekata. Prednost viadukta jeste u smanjenju procenta potopljene mreže što utiče na brže vraćanje linija u upotrebu.

Izuzetak je IRT New Lots Line (3/4, 3 do kraja) koja obuhvata i depo Livonia denivelisanog tipa. Ovako izgleda terminus New Lots Avenue, ovako depo iz ulične perspektive.

U pitanju je jedna od tehničkih baza IRT odseka zaduženog za mrežu linija malog profila.

Mapa deonica po načinu gradnje:

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... on.svg.png

Narandžasto=podzemno, plavo=viadukt, u nivou, nasip ili usek.
 
261f287c770441163562ac32dcf52469.jpg



sto kazu njuzovci

Vesic: Ljudi mi smo ladno zaboravili da napravimo metro


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Covek kad pogleda ovu sliku, pomislio bi da se radi o nekom luna parku i glavnom atrakcijom "Beogradski Metro i Voz". Mali sator, sa dve neke jadne zastave prikacene na klasicno vodeno (ili pescano) sidro. Ovakav sator koristimo za pravljenje boksa za reli trke, tako da... Ali ne, ovo je projekat od par milijardi evra. Neverovatno.
 
Vrh