Šta je novo?

Metro

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=734385#p734385:1oqh4zzk je napisao(la):
Igor » 02 May 2020 09:48 pm[/url]":1oqh4zzk]Odosmo u offtopic.

Na ovoj temi je jedino metro offtopic... :D :metrof:
 
Baš!
I lešo Dušlo reče da su čekajući metro, mnoge generacije otišle pod zemlju. Kako stvari stoje, i moja će.
 
Stiže 8,3 miliona evra za metro: Evo gde će sve biti stanice

Beograd -- Sutra će biti potpisan Sporazum o donaciji u vezi sa realizacijom i finansiranjem projekta beogradskog metroa između vlada Srbije i Francuske.
Izvor: B92 ponedeljak, 11.05.2020. | 12:39 -> 18:33

Sporazum će potpisati ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, zajedno sa ministarkom za evropske integracije Jadrankom Joksimović i ambasadorom Francuske u Srbiji Žan-Lujem Falkonijem, saopšteno je iz Ministarstva građevinarstva.

Kako je saopšteno, potpisivanje će se obaviti sutra, 12. maja, u 11 časova, u pres-sali Vlade Srbije. Potpisivanju sporazuma prisustvovaće i gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić, navedeno je u saopštenju.


Da podsetimo, lane je francuska kompanija Egis, prema Ugovoru sa Gradom Beogradom, završila Generalni projekat i Prethodnu studiju opravdanosti za Metro linije 1 i 2 Beograda i Finalni izveštaj je prihvatila gradska Komisija za sprovođenje ove faze projekta.

Prema pisanju portala Ekapija, usvojene su sledeće trase: Linija 1, Železnik – Mirijevo, dužine 21,3 km, sa 23 stanice. Linija 2, Železnička stanica Zemun – Mirijevo, dužine 19,2 km, sa 20 stanica.

Projektom su predviđene sledeće stanice na Liniji 1: Železnik, Ranžirna, Makiš, Žarkovo i Bele vode, Trgovačka, Požeška, Pijaca Banovo brdo, Most na Adi, Sajam, Gazela, Palata pravde, Savski trg, Trg republike, Francuska, Luka Beograd, Dunav stanica, Pančevački most, Železnička stanica Karaburma, Diljska, Višnjička, Mirijevski bulevar, Gimnazija i Mirijevo.

Stanice na Liniji 2 predviđene projektom su: Mirijevo, Ustanička, Mite Ružića, Cvetkova pijaca, Vojislava Ilića, Šumatovačka, Južni bulevar, Makenzijeva, Manjež, Savski trg, Sava centar, Arena, Merkator, Opština Novi Beograd, Aleksandra Dubčeka, Senjski trg, Stadion Zemun, Filipa Višnjića, Novi novosadski put, Železnička stanica Zemun.

Uglavnom je predviđena podzemna trasa, sem u Makiškom polju, gde bi trasa Linije 1 bila na nasipu prosečne visine 2,0 m. Dve linije se ukrštaju i imaju denivelisane podzemne stanice na Savskom trgu, gde je omogućen prelazak putnika sa jedne na drugu. U Mirijevu su planirane paralelne stanice za obe linije. Predviđen je tunel ispod Save za Liniju 2.

U prvoj fazi radova bi se verovatno gradio deo Linije 1 od Železnika do Karaburme.

https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1682820
 
Још један предизборни скуп на рачун метроа. Нагледали смо се. Једва чекам да видим сјајне слике које су спремили да доживљај буде потпун.
 
Gustina stanica kao da je autobuska linija...Srećom od ovih 8 milki se radi tek idejni projekat, do glavnog i početka izgradnje ima ihahaj. Tako da ima vremena da se nešto promeni, a svi znamo gde je najlakše to promeniti
 
Da podsetimo Vesaru šta je, kako je tada preneo Blic izjavio 08.06.19.

Korona, "viša sila" (sa sve etiketom "Made in China"), bla-bla, bliže se izbori, izgradiće se nema frke. :bash:

Predstava počinje kad Kinezi Beogradu počnu, osim virusa, pardon medicinske pomoći darovati još i metro.

Da se razumemo, posle svega što se izdešavalo igrao bi sigurnu igru sa Špancima. Jeftino, brzo i provereno.
 
Ovo sa metro sistemom je odlična fora. Sada će se hvaliti kako počinju sa radovima naredne godine. Kada dođu beogradski izbori, tada će postavljati kamen temeljac. Inače, nema šanse da idejni projekat bude gotov pre 2022. godine. Mislim da oni neće početi to da grade sve do 2023. godine. Ako zaista nameravaju da to izgrade, prva linija neće pre 2030. godine, a druge ne pre 2035-te. Ta treća neće sigurno da se gradi u narednih 20 godina. Dakle, prođu vam u najboljem slučaju 2 decenije života dok ne dobijete metro. Dok budete čekali, uživajte u busevima...
 
Mislim da pravite grešku kao i opozicija, kreditna linija od kineza je spremna. Sa takvim nadmenim stavom će svre kritike (pa i oni smislene) biti potopljene kada krenu da grade metro.
 
kad procitam ovo prva linija do 2033...place mi se...tad ce pola foruma da bude onaj "najugrozeniji" deo stanovnistva


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ако смо толико јадни да нам је потребна донација од 8 милиона евра колико кошта један воз, онда не треба ни да сањамо о пројекту од неколико милијарди
 
Ne shvatate da nije da nemamo tih para je već tako dogovor sa Francuzima kako bi Egis uradio ono što je dogovoreno. Ne bleji im kancelarija tu bez razloga. Ovako nema ni tendera ni konkurencije.
 
U nekom idealnom slučaju trebali bi da srušimo Miloše... tojest Vučića pre nego što ovo ozbiljno počne sa izgradnom.
Ako ljudi ne budu žestoko protestovali protiv metroa koji će povezivati livadu sa livadom onda isti taj grad i ne zaslužuje da ima metro.
Sa druge strane dozvolili smo im i BgH2O, i muzičku fontanu, a verovatno bi i gondolu izgradili i onu luku tamo gde je močavara da nisu od toga odustali tako da ne znam šta od ovog naroda očekivati...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=738000#p738000:1czl7tn4 je napisao(la):
vucko » Wed May 13, 2020 11:09 am[/url]":1czl7tn4]Ne shvatate da nije da nemamo tih para je već tako dogovor sa Francuzima kako bi Egis uradio ono što je dogovoreno. Ne bleji im kancelarija tu bez razloga. Ovako nema ni tendera ni konkurencije.
znaci, dodjem ti, dodjes mi... :kafa:
 
ne kapiram potrebu za stanicom Markator i Opstina novi Beograd. Pretpostavljam da se radi samo o okvirnim toponimima , ali svejedno - merkator i opstina su u istom bloku. Cak i sa okvirnim imenima, razdaljina ce se meriti u stotinama metara.

Da ne govorim, generalno, koliko je prva linija, bespotrebna i nevazna u odnosu na drugu liniju
 
Posto se stano sprdam kako je za mene tramvaj trojka u stvari beogradski metro tj koliku razdaljinu pređe za relativno kratko vreme, samo kad bi stavili duž patrijarha Pavla metro šine imali bi površinsku liniju od par kma istina sa preklapanjima kod skretanja za stari Košutnjak, Varešku i Miška Kranjca, Samo ti delovi da se odrade na stubovima ili pod zemljom i eto prilično jeftine metro trase :D E sad od Topčidera pa nadalje je caka, eto mogu da je pošalju preko Mosta na Adi i divota, divna linija. Ok to je samo moj tok misli bio, faa Vi na pažnji :)))
 
U principu ovu planiranu prvu liniju metroa je mogla da pokrije gradska železnica koja bi se poklapala velikim delom sa postojećom trasom, od Šećerane do GŽS. Izgradili bi se tunel ispod centra od GŽS do stanice Beograd Dunav (sa podzemnom stanicom Trg Republike) i od Šećerane ispod Banovog Brda i Žarkova do ž.st. Makiš (sa podzemnim stanicama Banovo Brdo i Žarkovo). Od Beograd Dunava do Karaburme bi se samo dogradio kolosek na površini za koju već postoji trasa, kao i veza stanice Karaburma sa vračarskim tunelom. A za to vreme prva linija metroa po starom planu i druga kroz Prokop i KCS. Mnogo logičnije nego ovaj gde su BGH2O i Mirijevo centar vasione...
 
^^ pa naravno!! to je oduvek i bio plan tzv. regionali metro (RM), da to pokriva gradska zeleznica, koja je i onako vezana za celu zeleznicku mrezu. Za tu funkciju je bila i planirana prenamena stare zel stanice, koja bi imala 4 perona za tu funkciju.
 
Male ptičice mi javljaju sa svih strana da se radi punom parom na Metrou, pogotovu se pominje teatralni ugovor o kreditu i izgradnji sa kinezima pre izbora to jest u narednih 32 dana.
 
Jos ce jednu liniju da rade Francuzi jednu Kinezi a mi trecu sami ...
 
Vrh