Šta je novo?

Metro

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=710386#p710386:16ge1oj4 je napisao(la):
Igor » 20 Feb 2020 02:49 pm[/url]":16ge1oj4]A nije ti smetao LRT fijasko smajli?

Ovo rasipanje i besmislene linije vidim podržavaš što je svakako tvoje pravo. Međutim neko ne podržava i ima smajli da može i na slikovit način da se izrazi kao u slučaju LRT-a.

Inače smajli LRT fijasko je nastao 2011. godine pre EGIS-ove prve studije i predloga sa Citadisima i ticao se pre svega Belama.

:metrof: :metrof: :metrof:

Ja podrzavam pre svega izbor teskog metroa u odnosu na LRT. Sto smatram da je ogroman napredak u odnosu na sve sto je predlozeno do sad. I nisam pristalica LRT-a i imam pravo da ne budem kao sto neko ima pravo da vise voli tramvaje pod zemljom i to je ok.

Sto se tice linija rekao sam da bi trase mogle biti bolje i nemam problem da kazem da mi se dopadalo sto u Egosovom planu su linije isle kroz BKA, 29ti novembar i Srpskih Vladara sto je svakako bolje bilo nego u SNS planu. Ja bar priznajem kvalitete neceg i sto ne podržavam jer nije svet ni crn ni beo.

Ali opet u globalu smatram da je ovaj plan sa svim nedostacima bolji od predhodnog, a to da bi mogao da se doradi, pa mogao bi i trebalo bi.
 
Trasa , cena i način izgradnje su nedostaci po kojima plan nikako ne može da bude bolji od prethodnog ili prethodnih. Toliko toga treba da se promeni i izbaci, da bi se došlo do trase prikladne XXI veku a ne XX veku, da cena bude razumna a ne nebu pod oblake i da se ne luksuzira sa podzemnom trasom tamo gde za to uopšte nema potrebe i gde joj nije mesto.
 
Ovom planu ne može da pomogne ni sveta vodica.

Beograd od ove katastrofe može da spase jedino SNS-fijasko.
 
Да име не предајемо превише на значају? Само нека крене први ашов, биће ту проблема и протеста...

А за сад, одлична прича за предстојеће зборе.
 
Stanica Sajam nije uračunata u cenu projekta kao ni stanica Makenzijeva. Za stanicu Sajam nije ni jasno kako misle da reše visinsku razliku kao i to da planiraju stanicu na dvokolosečnoj pruzi na mostu.

:metrof:
 
Станица Сајам је измишљена ствар која служи као оправдање што метро иде око главне железничке станице у држави, да се разумемо
 
За разлику од наших трамваја возови имају врата на обе стране, па је довољно додати пероне са спољних страна тако да није битно што је пруга после моста двоколосечна. А разлика у висини станица се решава лифтовима. Код моста на Ади би то требало да изгледа као вожња лифтом на 20. спрат... Тешко онима који имају страхове од лифта, висине или тунела, метро ће остати без трећине корисника : ) .

Неко је написао да због аутомобилског тунела испод Теразија, који ће се правити, 2. линија мора преко Славије. А како 3. може преко Теразија?
 
328b5ce663150cc3ec1cb22c7990a5d8.jpg


Krenula sa radom prva linija metroa u Beogradu. :)

Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk
 
Ljudi, rani javni uvid je još dve nedelje a vi kao klasični srbi filozofirate sa ŠBKB pričama i gledate u sunce dok život prolazi a plan se usvaja. Apelujem da se trgnete.
 
Да подсетимо где смо забаговали:

Разлика капацитета воза трамвајско-модуларне основе и вагонске основе 10-15% у условима исте дужине и ширине возова.
Смањење дужине перона, а самим тим и композиција возова 25%. Како су станице подземне, било које продужење истих би коштало ко Светог Петра кајгана.

Односно, "напредни" метро има мањи капацитет од "Ђиласовог".

Енде.

Хајмо да расправљамо око нечег стварно спорног.
 
Zaboravili ste da bi vas neko cuo i razmatrao taj neko mora da bude patriotska vlast kojoj je bitan dobrobit zemlje i naroda a ne samo svoje g***ce, investitorovog i ambasadorovog velicanstva.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=710804#p710804:2obxrzz1 je napisao(la):
Karlo del Ponte » Sub Feb 22, 2020 9:39 am[/url]":2obxrzz1]Да подсетимо где смо забаговали:

Разлика капацитета воза трамвајско-модуларне основе и вагонске основе 10-15% у условима исте дужине и ширине возова.
Смањење дужине перона, а самим тим и композиција возова 25%. Како су станице подземне, било које продужење истих би коштало ко Светог Петра кајгана.

Односно, "напредни" метро има мањи капацитет од "Ђиласовог".

Енде.

Хајмо да расправљамо око нечег стварно спорног.

Upravo! Izgleda da je ovaj "teški" metro koji je aktuelan "lakši" od "lakog" koji je bio aktuelan ranije. Po svemu osim po ceni. Ali pošto su oba ova i svi ostali metro planovi još uvek imaginacija, stvarno, hajmo da raspravljamo oko nečeg stvarno spornog... :metrof:

spatiotecte":2obxrzz1 je napisao(la):
328b5ce663150cc3ec1cb22c7990a5d8.jpg


Krenula sa radom prva linija metroa u Beogradu. :)

Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk

Ode za Sofiju, grada kojeg se neki toliko gade, ali koji za razliku od Beograda ima metro.
 
Manje više smo sve ovo znali, jedino mi je žao što je Bakić ostrašćen pa pola vremena priča kako se neće graditi metro, u stilu posle mene potop.

Gradski urbanista ne želi za N1 o metrou, stručna javnost - projekat besmislen

Osim što je plan izgradnje prve linije metroa dostupan javnosti i struci do 6. marta, nije poznato kada će tačno početi izgradnja, ko je partner i pod kojim uslovima, a ne zna se ni stav gradske vlasti prema do sada iznetim kritikama. Gradski urbanista Marko Stojčić nije želeo da komentariše tu temu za našu televiziju, a deo stručne javnosti poručuje da je ceo projekat besmislen.

Voz isuviše tiho ulazi u stanicu, iako se metro čeka decenijama. Umesto glasnih odgovora na sva pitanja budućih putnika, za sada znamo samo da je u planu da se Makiš i Mirijevo spoje šinama, preko Beograda na vodi. Deo stručne javnosti poručuje gotovo sve je u tom projektu pogrešno i besmisleno, jer inženjeri crtaju kako politika diktira.

"Dobra stvar s tim projektom je što od toga nema ništa i mislim da je to jedna najobičnija izborna manipulacija. I ja ga komentarišem samo zato što je to etika profesionalna, ali je to najobičnije inženjersko prostituisanje", smatra arhitekta Dragoljub Bakić.

Između ostalog, plan zaobilazi najgušća naselja, 50 odsto trase prve linije prolazi kroz neurbanizovana područja, produžava se trajanje putovanja, a kombinovanje metroa sa ostalim vidovima saobraćaja je onemogućeno.

Kog datuma startuje kopanje, jesu li partneri Francuzi, Kinezi ili neko treći, pod kojim uslovima se zadužujemo, hoće li se na trenutno ucrtanoj prvoj trasi nešto promeniti. Iako je nekoliko puta gradski urbanista metro najavio kao najvažniji zadatak gradske vlasti, Marko Stojčić je našoj ekipi danas objasnio da pitanjima na tu temu, kako je rekao, ne treba kvariti događaj posvećen linijskom parku - zbog linija metroa, za našu kameru nije bilo mesta.

Vlast u Beogradu obećala je ranije da će izgradnja prve metro linije početi do kraja 2020.

"Nema ništa s tim, oni bi trebalo da ulože pola milijarde da bi napravili prvih četiri i po kilometra koji prolaze kroz kukuruze... Ko će pametan da uloži toliki novac za metro gde nema žive duše", dodao je Bakić.

Plan trase prve linije metroa na javnom uvidu je još osam dana. Hoće li, posle toga, mašinovođe postati glasnije i jasnije.

http://rs.n1info.com/Vesti/a572847/Gard ... islen.html
 
Beogradjani trgnite se, ovo je zlocin. Studirao sam i zavrsio fakultet u Beogradu ali ne mogu zaista da ostanem miran kada vidim ovo. Citav projekat je osmisljen samo da bi metro posto poto prosao pored Beograda na vodi i to je pocetak i kraj svake price. I gotovo sam ubedjen da je trasu nacrtao licno ON! Da dobro ste procitali i budite svesni toga. Ova linija od Makisa do Mirijeva je zaista van svake pameti, planirana samo sa jednim ciljem, a to je Beograd na vodi.

Imali smo do sada milion studija ali jedna stvar je jasna, linija broj jedan mora da ide od Ustanicke preko centra pa na NBG, to je glavni i najoptereceniji transportni pravac u gradu.

Majko moja sta smo doziveli. Ispade onaj Belam med i mleko za ovo. Da je Beograd dobio Belam uz Beovoz do Panceva, Batajnice i Resnika to bi bio sasvim solidan sistem... ovo sada sto planiraju ovo je van svake pameti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=712213#p712213:1bak9m3l je napisao(la):
forest » 27 Feb 2020 07:16 am[/url]":1bak9m3l]Beogradjani trgnite se, ovo je zlocin. Studirao sam i zavrsio fakultet u Beogradu ali ne mogu zaista da ostanem miran kada vidim ovo. Citav projekat je osmisljen samo da bi metro posto poto prosao pored Beograda na vodi i to je pocetak i kraj svake price. I gotovo sam ubedjen da je trasu nacrtao licno ON! Da dobro ste procitali i budite svesni toga. Ova linija od Makisa do Mirijeva je zaista van svake pameti, planirana samo sa jednim ciljem, a to je Beograd na vodi.

Imali smo do sada milion studija ali jedna stvar je jasna, linija broj jedan mora da ide od Ustanicke preko centra pa na NBG, to je glavni i najoptereceniji transportni pravac u gradu.

Majko moja sta smo doziveli. Ispade onaj Belam med i mleko za ovo. Da je Beograd dobio Belam uz Beovoz do Panceva, Batajnice i Resnika to bi bio sasvim solidan sistem... ovo sada sto planiraju ovo je van svake pameti.

Kako mislis da je trebalo da zaobidje beograd na vodi? Jel preko prokuplje? :violina:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=712225#p712225:1p8a6cjc je napisao(la):
Ventilator_BGD » 27 Feb 2020 09:18 am[/url]":1p8a6cjc]

Kako mislis da je trebalo da zaobidje beograd na vodi? Jel preko prokuplje? :violina:

Ne, vec preko Galibabinca. Sta ti nije jasno?
 
Како да заобиђе, па лепо, кроз гребен и кроз централни део Савског венца, трасом Прокоп-Клинички центар-Славија-Београђанка-Теразије. На локацијама где имамо реалну концентрацију људи и задовољавање реалних потреба на дневном нивоу за разлику од умирућег Савског трга који је већ на апаратима а са исељењем БАСа има да постане пустош.
 
Наравно, Београд на води је основа овог плана, али прву линију дефинишу још две тајкунске пољане - једна постојећа, Лука Београд, и једна будућа, Макишко поље.

Него, не знам који је Бакићу да оволико лупета; наравно да ће се овај метро градити, као што се и Београд на води - гради. Упада у исту замку као људи који су говорили да од свега тога неће бити ништа.
 
ako nekoga zanima tekst primedbe koju sam, u pismenoj formi :), dostavio sekreterijatu za urbanizam danas.

https://beogradbgd.wordpress.com/20...ijih-gradevinskih-resenja-izgradnje-linije-1/

nije da sam nesto odusevljen ovim sto sam srocio, ali nemam vise vremena da posvetim ovome sada. o svemu ovome sam vec pisao ovde pre...

namerno se nisam latio teme trase jer verujem da ce drugi, strucniji, to bolje uraditi

1. Predloženi metod izgradnje faze 1 linije 1 metroa koji podrazumeva duboke tunele duž većeg dela trase ne predstavlja optimalno građevinsko rešenje. Racionalnije bi bilo korišćenje postojećih železničkih koridora kod Sajma i Dunav Stanice, te plitki iskop u Savskom Amfiteatru. Duboki iskop (i duboke stanice) su neophodne samo ispod Banovog Brda i Terazija.

U prilogu je data gruba analiza troškova izgradnje prve faze 1. linije kada bi se gradila na ovaj način. Analiza je uradjena po ugledu na metodologiju iz Egis-ove studije iz 2012. Jedinične cene su uvećane za 20% (2.5% inflacija na godišnjem nivou od 2012-2020).

Prema ovoj analizi, cena izgradnje faze 1, linije 1, u dužini od 16.5km bi mogla da bude oko 800 miliona evra – odnosno ušteda od 1.1 milijarde evra u odnosu na zvanično predloženo rešenje. Radi se o potpuno istoj trasi i stanicama.

Pored ovoga se postavlja i pitanje stvarne cene radova koja bi obuhvatala i neophodno injektiranje ispred TBM-a kojim se kontroliše pritisak podzemnih voda tokom bušenja. Naime, ni najbolje planirana ispitivanja tla ne mogu dati punu sliku pozemne geologije i geohidrologije – a naročito ne uz reku ili na terenu kompleksne geologije kao što je u Beogradu.

Česti su slučajevi u svetu, a i kod nas, gde su troškovi dodatnih radova potrebnih za proboj tunela u uslovima visokog hidrostatičkog pritiska značajno prevazišli ugovorene iznose. To predstavlja značajan finansijski rizik za investitora.

Pored toga, dinamika izgradnje je u potpunosti ograničena brzinom proboja TBM-a, te nije moguće paralelno raditi različite deonice i objekte čime bi se ubrzala gradnja.

Uzevši sve u obzir, predlažem da se preispita predložena metodologija izgradnje tunela, te usvoje racionalnija rešenja koja bi omogućila velike uštede, kraće rokove i manji rizik izgradnje!

2. Predložena veza Krnjače i Borče tramvajem sa gradom je odlično rešenje zbog gustine stanovanja i male geografske udaljenost ovih naselja od centra. Međutim veza tramvaja preko Ade Huje nije optimalno rešenje jer bi put od Borče do Cara Dušana iznosio oko 18km zbog kruženja. Pri prosečnoj brzini tramvaja od ~20km/h sa stajanjem, to putovanje bi trajalo preko 50min – zaista predugo. Ukoliko bi most (ili tunel) bio u nastavku ulice Žorža Klemensoa, razdaljina bi bila ispod 7km i putovanje bi trajalo samo 20min. Ukoliko bi tramvajski most bio pored Pančevačkog mosta, putovanje bi trajalo oko 30min (10km).

3. Planom nisu predviđene trase budućeg širenja mreže brzog javnog prevoza na široj periferiji. Trebalo bi sada predvideti, te urbanizmom definisati, buduće koridore u naseljima Ovča, Istočno Mirijevo, Kaluđerica, Veliki Mokri Lug i Miljakovac. Odvajanje koridora sada bi omogućilo jeftiniju izgradnju metroa, regionalne železnice ili tramvaja u budućnosti kada oni postanu neophodni.

4. Kao što je planom i dato kao opcija – vezu naselja Petlovo Brdo, Labudovo Brdo, Vidikovac, Cerak i Žarkovo trasom ibarske magistrale bi trebalo ostvariti kao krak linije 1 metroa, a ne tramvajem, a u skladu sa brojem stanovnika i udaljenošću od centra.

u Beogradu 27.2.2020.
(dostavljeno u pismenoj formi sekreterijatu za urbanizam)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=712208#p712208:gr2i3os8 je napisao(la):
vucko » Čet Feb 27, 2020 8:41 am[/url]":gr2i3os8]Manje više smo sve ovo znali, jedino mi je žao što je Bakić ostrašćen pa pola vremena priča kako se neće graditi metro, u stilu posle mene potop.

Gradski urbanista ne želi za N1 o metrou, stručna javnost - projekat besmislen

Samo strucna javnost koja podrzava moje stanoviste je strucna javnost, sva druga strucna javnost nije strucna javnost, svi su krezubi i neobrazovani samo sam ja elita i obrazovan. I sve ovo izmedju jako male grupe ljudi i njihovih postovalaca sa veoma visokim misljenjem o sebi samima, al evo nekako za celu deceniju i vise nisu uspeli nista samo da napune svoje dzepove, pravi circlejerk.

Usput ko jos uzima N1 za ozbiljno posle svih lazi koje su objavili pa samo u poslednjih par meseci? Ceo program im se sveo na pljuvacinu svega i svacega. Sutra ce isto tako neko opravdano da uzme Informer kao relevantan izvor, ne vidim zasto ne bi, isto ***** samo drugo pakovanje.

Meni je takodje neverovatno da se isti ljudi koji su godinama ovde kukali nad LRT-om, Belamom i tramvajima i trazili teski metro sada protiv istog bune i opet traze tramvaj ili neka nakaradna polu-resenja. Ako je ovaj sada plan bacanje para, ovo sto je planirano pre je jos vece bacanje para.

:fijasko: :bash:

Sadasnji plan svakako nije savrsen, licno mi se ne svidjaju linije i zaobilazenje nekih stvari u gradu, npr juzni delovi Beograda (Cerak, Vidikovac, P/L brdo itd..) i to ako moze treba da se ispravi/doradi, mozda na kraju i bude tako. Ne svidja mi se ni sto stanice nisu sa centralnom platformom i sto su mozda i same platforme kratke. Donekle razumem da su neke problematicne lokacije izabrane zbog razvojnog potencijala iz kog ce posle da se generise novac za taj isti metro, nisam ekonomista i ne znam kolio je ovo tacno ali postoji neki razlog za sve.

U sakom slucaju 2 linije ne mogu da dodju do svakog dela grada i da zadovolje sve potrebe, valjda je svakom jasno da metro sistem nikad nije kompletan i da ce se uvek raditi na novim i prosirenju postojecih linija kad se krene u tu pricu.
 
Било би лепо да чујемо ко је то, од стручне јавности - за овај пројекат.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=710635#p710635:3sblw88l je napisao(la):
vucko » 21 Feb 2020 12:50 pm[/url]":3sblw88l]Stanica Sajam nije uračunata u cenu projekta kao ni stanica Makenzijeva. Za stanicu Sajam nije ni jasno kako misle da reše visinsku razliku kao i to da planiraju stanicu na dvokolosečnoj pruzi na mostu.

:metrof:

Moze da se popne na dubinu od 22m koliko je i v.spomenik. Izmedju slavije i savskog trga je razlika 40tak m, udaljenost malo vise od 1km.

Sto se tice sajma, visina nadvoznjaka je oko 15m sto je manje od dubine v.spomenika. Nece eskalatori sigurno da vise u vazduhu, pretpostavljam da moze neko da se seti da mogu da budu u okviru zgrade ili nekog tc-a. Tehnicki nije to nikakva mudrolija, pise u hindustan times-u da se u mumbaiju gradi 6. linija na visini do 60m! Zamisli te stanice.

Dakle kukamo mnogo. A sto se tice ovog lamenta nad beogradom na vodi, pa sta god ja mislio o njemu on je realnost kao i 30000 ljudi koji ce da se tu nasele. Nalazi se u centru grada, i nemoguce ga je zaobici, zapravo ne sme se zaobici jer ce definitivno ka sebi pomeriti teziste grada. To je cinjenica, mozda nekome bolna ali je cinjenica. Tako da nemo da placete, meni super da mi odagnaju ovu agoniju od trpanja u minibuseve, vama sa vracara i zvezdare metro sigurno ne prave, vi mozete i nogicama :kk: To je za nas brdjane iz okoline. A do klinickog moze i gondolom direktno sa rezidensa, ne pravim pitanje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=712251#p712251:1xgm6sj7 je napisao(la):
glasumasi » 27 Feb 2020 10:34 am[/url]":1xgm6sj7] Ne svidja mi se ni sto stanice nisu sa centralnom platformom
Ne znam sto bi zeleo centralnu platformu? Kada nailazi voz u tunelu, mnogo je, barem meni, prijatniji osecaj kada se sklonis skroz pozadi i naslonis na zid nego kada stojis u sredini platforme i iza ledja ti je provalija (drugi kolosek).

A sa prakticne strane - ako se ide sa jednim tunelom za dva koloseka onda centralna platforma ni ne dolazi u obzir. Centralna platforma jedino moze u varijanti gde je svaki kolosek u svom tunelu sa razmakom izmedju. Ta varijanta polako izlazi iz mode jer su tuneli veceg precnika postali jefiniji i brzi za izvodjenje od dva mala.
 
Vrh