Šta je novo?

Metro

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=709471#p709471:17iy4q5m je napisao(la):
spatiotecte » 18 Feb 2020 12:42 am[/url]":17iy4q5m]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=709469#p709469:17iy4q5m je napisao(la):
solecar » 18 Feb 2020 12:39 am[/url]":17iy4q5m]Ma nek koštaju i 50 milijardi te dve linije. Zašto se zaustaviti samo na 2.2 milijarde po liniji. Kad već ima ljudi koji veruju u te bajke.
Pogledaj koliko koštaju ostale podzemne linije teškog metroa koje se trenutno grade u svetu, videćeš da je ova cena u tom rangu.
Ponavljam, cena za izgradnju takve podzemne infrastrukture nije ni skupa ni jeftina, to je ta cena.
Nego je problem sto se ljudi nisu navikli na cene projekata preko 500 miliona evra pa im ovo deluje astronomski.
Ista priča i za brzu prugu, ljudi bi voleli da dobiju 200 km za jednu milijardu evra a to košta skoro 2 milijarde.
Jbg nije nista džabe.
Aj pogledaj ti koliko košta treća linija u Sofiji, koja se upravo gradi, pa nam javi.

P. S. Da skratim: 12 km, 12 stanica, 500 mil EUR.
Nazdravlje, beogradski novobogataši!
 
Ah taj ubogi pantograf na ovom vozilu koje se kreće po šinama, skoro pa metro :) . Javite ovima u Sofiji da to što grade nije metro :lool:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=b-8xjnzwRmE[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=709737#p709737:2qfw08un je napisao(la):
spatiotecte » 18 Feb 2020 05:51 pm[/url]":2qfw08un]LRT za te pare?
Nije LRT. Nego nema iživljavanja za sve pare: tunela ispod reke, ispod temelja Mosta na Adi, kroz nasutu Baru Veneciju, ekstremno dubokih stanica, i sl. Zna se kako se metro razumno može projektovati, ali i kako ne može.

Da dodamo da je od 500 mil EUR - čak 350 miliona DONACIJA EU. Sa druge strane, neviđena iživljavanja SNS divljaka platiće u celosti ne Brisel, ne Pariz ili Peking, nego narod Srbije, uključujući i onaj u Crnoj Travi, Malom Crniću, Trgovištu, Sečnju, Lebanu...

A Kinezi i Francuzi trljaju ruke: Hvala Bogu i Mao Cetungu da ovakve zemlje postoje...
 
Sad će Grci da im pokažu šta je metro. :D

Stanica atinskog metroa Eukleidis (Euklid) u Solunu (da ne bude zabune Metro Attiko upravlja metroom u Solunu):

https://www.youtube.com/watch?v=TzeyyI8j7Jk

I dopremljen Hitachi Rail Italy voz:

https://www.youtube.com/watch?v=v9JAtlVgM_g

Šalu na stranu dvosistemski voz 1,5kV/25kV eliminiše parazitsku masu kada određen vid napajanja nije u funkciji (pantograf u tunelu, papučice ka aerodromu) te je stoga lakši, čak i neznatno jeftiniji. Uz to duplo veća voltaža (koja nije problem što zbog pantografa što zbog peronskih vrata) omogućava veća rastojanja između potstanica što smanjuje cenu gradnje.

Nego, kad smo već kod Sofije zar nije bilo planirano da Inspiro bude UTO (Unattended Train Operation) kao kod nas a što se može videti na ovom bljucovom klipu: http://rasrs-blic.pulsevideo.eu/2164089.126236127

Biće da je Karlo u pravu što se tiče dimenzija. Nema tu više od 800 putnika na 4 vagona, odnosno 32.000phd. Dimenzije kao u Budimpešti (ništa više nego u Sofiji), zakošene stranice s tim da ima klizna izbačajna čep vrata i lepši enterijer. One slike bile previše mutne. Dovoljno da omašiš koji piksel i eto desetak centimetara.

Inače animacija prelaska reke otkriva mesto pristupa mostu - između mola i kule. Jednostavno nema gde drugde više nadzemno. Već sam to pominjao. Takođe interesantno da na displejima piše "Sledeći voz za 5 minuta", voz kapaciteta 800 putnika sa 4 vagona. 800x12=9600 što odgovara trenutnom opterećenju kod Sajma. Sada je dovoljno 3 vagona na 4min, međutim ne znam da li će tako ostati i 2027. Bojim se da će u startu morati da nabave vozove sa 4 vagona ako kapacitet bude bio 800 putnika, a ne žele da početni takt bude mnogo nizak.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=709774#p709774:39a9o0gl je napisao(la):
Пантограф » 18 Feb 2020 07:09 pm[/url]":39a9o0gl]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=709737#p709737:39a9o0gl je napisao(la):
spatiotecte » 18 Feb 2020 05:51 pm[/url]":39a9o0gl]LRT za te pare?
Nije LRT. Nego nema iživljavanja za sve pare: tunela ispod reke, ispod temelja Mosta na Adi, kroz nasutu Baru Veneciju, ekstremno dubokih stanica, i sl. Zna se kako se metro razumno može projektovati, ali i kako ne može.

Da dodamo da je od 500 mil EUR - čak 350 miliona DONACIJA EU. Sa druge strane, neviđena iživljavanja SNS divljaka platiće u celosti ne Brisel, ne Pariz ili Peking, nego narod Srbije, uključujući i onaj u Crnoj Travi, Malom Crniću, Trgovištu, Sečnju, Lebanu...

A Kinezi i Francuzi trljaju ruke: Hvala Bogu i Mao Cetungu da ovakve zemlje postoje...

Zaboravljas cinjenicu da je Sofija ravna kao ploča u delu gde prolazi metro i da ima potok širok svega par metara.

Samim tim nema reku od skoro 300 metara širine ni mostove koji premošćavaju istu sa dubokim temeljima a nemaju ni brda kao Beograd u urbanoj zoni.
Dovoljno da cena bude duplo niža.
 
Ako je cena duplo niža, otkud onda jedna naša linija da košta 2.2 milijarde , a ne 1.1?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=709825#p709825:lq5sooig je napisao(la):
spatiotecte » 18 Feb 2020 10:24 pm[/url]":lq5sooig]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=709774#p709774:lq5sooig je napisao(la):
Пантограф » 18 Feb 2020 07:09 pm[/url]":lq5sooig]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=709737#p709737:lq5sooig je napisao(la):
spatiotecte » 18 Feb 2020 05:51 pm[/url]":lq5sooig]LRT za te pare?
Nije LRT. Nego nema iživljavanja za sve pare: tunela ispod reke, ispod temelja Mosta na Adi, kroz nasutu Baru Veneciju, ekstremno dubokih stanica, i sl. Zna se kako se metro razumno može projektovati, ali i kako ne može.

Da dodamo da je od 500 mil EUR - čak 350 miliona DONACIJA EU. Sa druge strane, neviđena iživljavanja SNS divljaka platiće u celosti ne Brisel, ne Pariz ili Peking, nego narod Srbije, uključujući i onaj u Crnoj Travi, Malom Crniću, Trgovištu, Sečnju, Lebanu...

A Kinezi i Francuzi trljaju ruke: Hvala Bogu i Mao Cetungu da ovakve zemlje postoje...

Zaboravljas cinjenicu da je Sofija ravna kao ploča u delu gde prolazi metro i da ima potok širok svega par metara.

Samim tim nema reku od skoro 300 metara širine ni mostove koji premošćavaju istu sa dubokim temeljima a nemaju ni brda kao Beograd u urbanoj zoni.
Dovoljno da cena bude duplo niža.
Ne, nije. Kad imaš ravnicu sa jedne i brdo sa druge strane i reku između, kroz ravnicu ideš nadzemno, pa na most, pa kroz brdo koliko mora duboko i dalje plitko. Ako možeš da ponovo siđeš ispod grebena, ka Dunavu, i da nastaviš nadzemno, još bolje. I dobiješ cenu sličnu toj u Sofiji. Ceo vijadukt na NB, do početka Zemuna, procenjen je u prethodnom projektu na 110 miliona evra. E, toliko će koštati pola kilometra tunela ispod Save i kilometar tunela po NB.
 
Комшија мој добри, дај ми рачуницу да из Савских Блокова, пре да одем трамвајем или Метроом, него 95...? Па који је вама ђаво, да ли је Блок 45 постао заобилазна станица целе те приче? Огроман број људи 95 не уме ни у поноћном поласку да превезе? Део једне линије мора да се спусти у Блок 45 свиђало се то некима на форуму или не, јер трамваји тек сад немају функцију, а све је већи хаос по алтернативним трасама попут 68, 71, Еко1, 94 и 601...
 
da li je moguce da na ovom forumu nije moguce blokirati sve postove odredjenog korisnika?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=709962#p709962:39iexxg5 je napisao(la):
markomarko » Sre Feb 19, 2020 12:26 pm[/url]":39iexxg5]da li je moguce da na ovom forumu nije moguce blokirati sve postove odredjenog korisnika?

Mozes da sakrijes postove odjredjenog korisnike.
Odes na njegov profil i kliknes na `Dodaj protivnika`.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=709743#p709743:33h977bd je napisao(la):
Igor » 18 Feb 2020 06:05 pm[/url]":33h977bd]Ah taj ubogi pantograf na ovom vozilu koje se kreće po šinama, skoro pa metro :) . Javite ovima u Sofiji da to što grade nije metro :lool:
Nisu imali eksperte sa ovog foruma da im objasne na vreme! Sad je gotovo....

Plus jos ima i delove gde izadje iz tunela pa putnik vidi sunce.... definitivno nije to taj metro o kojem mastamo
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=709743#p709743:2twzuzyw je napisao(la):
Igor » 18 Feb 2020 06:05 pm[/url]":2twzuzyw]Ah taj ubogi pantograf na ovom vozilu koje se kreće po šinama, skoro pa metro :) . Javite ovima u Sofiji da to što grade nije metro :lool:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=b-8xjnzwRmE[/youtube]

Ovo nije tramvaj, ovo je teski metro sa pantografom, velika razlika u odnosu na Citadis koji je nama nudjem ranije.
 
Razlika je u 5 cm širine vagona.

EDIT: Ups, pardon, sad proverih i videh da su iste širine: 2,65 metara :laugh:

Bugari stesali metro za 5 cm u odnosu na liniju 2 i postigli dimenzije beogradskog Citadisa!

Stvarno, laki i teški...
 
Auu pa sto ne reče ranije Pantografe!
Ispadoše mnogo glupi ovi rumuni, česi, madjari i poljaci sto nisu kupili Citadise nego teski metro a razlika 5 cm ili ni toliko.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=710048#p710048:23zu3b23 je napisao(la):
spatiotecte » Сре Феб 19, 2020 4:45 pm[/url]":23zu3b23]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=709743#p709743:23zu3b23 je napisao(la):
Igor » 18 Feb 2020 06:05 pm[/url]":23zu3b23]Ah taj ubogi pantograf na ovom vozilu koje se kreće po šinama, skoro pa metro :) . Javite ovima u Sofiji da to što grade nije metro :lool:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=b-8xjnzwRmE[/youtube]

Ovo nije tramvaj, ovo je teski metro sa pantografom, velika razlika u odnosu na Citadis koji je nama nudjem ranije.

Ево још један потпуно исти "трамвај", ако некоме неке ствари нису јасне
https://youtu.be/z6xotTlBSyk
 
Fićo ovo u Varšavi sa tvog linka je teški metro ali ne znam zašto neki misle da je ovo tramvaj?
 
Da li neko misli da je ovo 'tramvaj'?

https://youtu.be/M_9PQuk64k8

Liči na 'dvojku', šta li. A jednako širok kao ono u Sofiji. Prosečan putnik nikad ne bi primetio razliku.

E, ovakav 'tramvaj' bi nama uštedeo milijardu evra po liniji. Sitnica? OK. Tu ja već gubim argumente.
 
Pa naravno da liči na tramvaj, bolje rečeno, to i jesu 3 tramvaja zakacena.
Eto isto kao da zakačiš 3 CAF-a i dobijaš istu stvar.
Pričamo o metrou, ne o širenju tramvajske mreže.
 
Da, ali taj 'tramvaj' se u Beču zove isto kao i metro, što i jeste.

Besmislena, neinteligentna, bandoglava rasprava.
 
Jeste, ova rasprava je besmislena, neinteligentna, bandoglava zato sto ne možeš da razumeš da je okosnica Beča 5 linija teškog metroa a ova linija U6 za koju se uvek hvataš kao primer je njima samo dodatak i to je skroz u redu da imaš 5 linija teškog metroa i jednu LRT liniju za grad od 2 miliona koji je sličan Beogradu.

Ali za prve 2 linije metroa Beogradu treba pravi metro a nek grade trecu kao LRT nije nikakav problem.
Eto to je suština rasprave.
Imamo primere svih gradova istočne evrope (bez rusije) koji u ogromnoj vecini NISU uveli LRT već pravi metro.

Zašto moramo da budemo jedini koji izmisljaju toplu vodu?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=710182#p710182:2g7sr101 je napisao(la):
spatiotecte » 19 Feb 2020 22:17[/url]":2g7sr101]Zašto moramo da budemo jedini koji izmisljaju toplu vodu?
Zato što mnogo volimo da se hvalimo kako smo jedini u svetu koji metroom nismo rešili probleme običnih građana. :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=710182#p710182:18mkg9fz je napisao(la):
spatiotecte » 19 Feb 2020 11:17 pm[/url]":18mkg9fz]Jeste, ova rasprava je besmislena, neinteligentna, bandoglava zato sto ne možeš da razumeš da je okosnica Beča 5 linija teškog metroa a ova linija U6 za koju se uvek hvataš kao primer je njima samo dodatak i to je skroz u redu da imaš 5 linija teškog metroa i jednu LRT liniju za grad od 2 miliona koji je sličan Beogradu.

Ali za prve 2 linije metroa Beogradu treba pravi metro a nek grade trecu kao LRT nije nikakav problem.
Eto to je suština rasprave.
Imamo primere svih gradova istočne evrope (bez rusije) koji u ogromnoj vecini NISU uveli LRT već pravi metro.

Zašto moramo da budemo jedini koji izmisljaju toplu vodu?
Bec ima 5 linija metroa/U-Bahn, ne postoji U5. U6 ne moze bas da se smatra dodatkom jer ipak povezuje dva kraja grada, tako da nije bas dodatak.
 
Vrh