Šta je novo?

Metro

Potrebno je definisati 10 budućih linija metroa i tek onda će plan biti valjan. Onda krenuti od najopterećenije buduće linije sa izgradnjom. Ovako se linije pomeraju kako kome dune, a metro treba da bude efikasan sistem, a ne sistem koji ide do "moje njive".
 
Немају градови величине Београда 10 метро линија. Имају, већином, три.

Зато ће и штета од две погрешне метро линије у Београду бити - ненадокнадива.
 
Nisam znao ovo:

Capacity: 3,150

Location: Belgrade, Serbia

The Clinical Center of Serbia is situated on an 84-acre campus that also contains a Medical High School as well as the Faculty of Medicine and 23 clinics. Over 7,000 people are employed at the hospital, and there are around 50 buildings on the hospital grounds, and with 3,150 beds this makes it the largest hospital in Europe.

Annually the hospital treats over 1,000,000 patients, performs over 50,000 surgeries and more than 7,000 childbirths.

https://www.healthcareglobal.com/top10/ ... tals-world

Klinicki centar je najveci u evropi. Sto ide u prilog mojoj tvrdnji da je potrebna decentralizacija i uklanjanje sa postojece lokacije, da su pametni bili ceo kcs je mogao da se nadje na ploci prokopa a prostor postojecih bolnica oslobodjen za jedan od najlepsih kvartova u gradu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=706909#p706909:15nc1esv je napisao(la):
Igor » 10 Feb 2020 06:39 am[/url]":15nc1esv]Izvor: Beobuild.rs

Metro trase na ispitu

Višedecenijski planovi o izgradnji metro sistema ponovo su aktuelizovani pre nekoliko godina, a ovaj poslednji pokušaj da se projekat pokrene sa mrtve tačke doneo je i neke vrlo radikalne promene u čitavom konceptu. Plan šinskog sistema, koji je samo u malim obrisima stizao do javnosti, sada je već uobličen u plan generalne regulacije sa detaljnom razradom za prvu fazu prve linije metroa. Plan generalne regulacije rađen je na osnovu nove studije kompanije EGIS, francuskog partnera koji je izradio i prethodnu 2012. godine. Nova studija formuliše suštinske i dalekosežne promene na trasama metro linija, a o njima smo već pisali tokom predstavljanja tzv. “SmartPlana” za razvoj infrastrukture do 2033. godine. Sa novim planom generalne regulacije na javnom uvidu, predstavljeni su i drugi tehnički detalji buduće prve metro linije, ali i perspektive svih ostalih vidova šinskog prevoza u gradu. Sa izmenama koje donosi, novi plan za razvoj metro sistema u Beogradu jedan je od najkontroverznijih u decenijama dugom procesu planiranja Beograda.

Celu vest mozete pogledati na prvoj strani sajta ili na linku http://beobuild.rs/metro-trase-na-ispitu-p2923.html
file.php

Prenosim na ovoj strani ovaj izuzetni tekst redakcije Beobuilda koji je već zatalasao javnost. Predlažem sastanak za vikend u vezi akcije u vezi sa navedenim ranim javnim uvidom u plan metroa, i to u pogledu realne konkretizacije sa racionalnim primedbama i akcijama koje možemo izvesti. Prošlo je vreme crtanja trasi i filozofiranja, ovo su poslednji trenuci da delamo. Manite se omiljenog srpskog sporta šta bi bilo kad bi bilo dok život prođe.

Koji dan više odgovara, subota ili nedelja? Napraviću posebnu temu kao za okup i linkovati ovde. Spasimo beogradski metro!!! :gobb:
 
Znaci da ocekujemo (jos)botova na ovoj stranici da brane plan. :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=707021#p707021:2g49dv22 je napisao(la):
Пантограф » Pon Feb 10, 2020 2:45 pm[/url]":2g49dv22]Немају градови величине Београда 10 метро линија. Имају, већином, три.

Зато ће и штета од две погрешне метро линије у Београду бити - ненадокнадива.

Па то баш и није најтачније, погледај на пример Штутгарт, град који има око 600 хиљада становника, поседује метро систем од 14 сталних линија U-Bahn мреже и 7 линија S-Bahn мреже. Амстердам има, на пример, 5 линија, што бих, по европском стандарду, рекао да је просек броја линија лаког метроа у градовима приближне величине Београду.

Свакако, број линија није толико важан колико је важна њихова функционалност. Самим тим се и апсолутно слажем са тобом, буде ли овај план коначан и на крају крајева реализован - штета ће бити ненадокнадива, баш као што си рекао. :)
 
Таласоне, Штутгарт има тачно онакав метро какав ја сматрам да треба да развија Београд (да од трамваја иде, паметном доградњом, ка метроу). Тако би и Београд могао да добије четири линије већ по цени пола линије метроа и да покрије већину главних праваца већ првим кораком, и да онда гради даље. Али, то је исувише рационално за нас: нама је намењена судбина Јеревана, Дњепропетровска... Балтимора. Да потрошимо десет пута више - у корист страних компанија - са, наравно, мањим учинком. Смарт пројектовање.

Има и Беч 5 линија, али, у принципу, за град од милион и по, класика је совјетски систем са три линије које се секу у три тачке. То је код тзв. "тешког метроа". Има и варијација на тему: у Минхену се нпр. те три линије рачвају при крајевима, па постоји 6 линија, у Београду је план био сличан, па их је било 5, али, то је, реално, то.

Системи од десет линија су за огромне градове попут Мадрида, Париза, Москве...
 
c9bc569a4d56ecae79baa7059cacb361.jpg


Igore u suštini si predložio EGIS-ov plan druge metro linije.


Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk
 
тај план је уцртан у постојећи ГУП, није Игор ништа препоручио што већ не постоји

Послато са Nokia 7 plus помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=707042#p707042:1pwjycij je napisao(la):
Пантограф » 10 Feb 2020 03:45 pm[/url]":1pwjycij]To je ista trasa - jedino ako imaš probleme sa vidom.

Rekao sam da je ista trasa, nemam nikakvih problema sa vidom bas na protiv imam 15/10.
Ja sam iz članka razumeo da je ovo bio predlog trase od strane Beobuilda/igora.
 
Stari dobri recept za metro mrezu za gradove velicine Beograda je ukrstanje tri linije u centru tako da formiraju trougao.
Poslednji put smo imali jedan takav smisleni plan daleke 1968. godine.

1968-metro-projekat-mapa.jpg


Tri linije, ukrstanje u centru, trougao, glavni pravci pokriveni.

U medjuvremenu se puno toga promenilo, sagradjen je Novi Beograd, raspala se drzava, ipak ni jedan plan od tada nije polazio od jedne ovako jednostavne i logicne postavke.

Do danas.
 
Ne treba Beogradu sada 10 metro linija ali će trebati za 100 godina, na ove 3 sada koje su u bližem planu treba da se povežu još 7 ili 17 za par desetina, stotina ili hiljada godina. Metro je sistem koji se nadovezuje i koji jako dugo traje, tako da ako nemamo sada plan kuda će tačno ići prvih 10 linija metroa onda pravimo metro kao guske u magli.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=706535#p706535:2063j2be je napisao(la):
spatiotecte » 08 Feb 2020 11:34 pm[/url]":2063j2be]Evo ja bi voleo da si u pravu Milanche, da kad ulože 80 miliona stanica zaživi, da je povežu sa gradskim prevozom pa i da dovedu metro do nje.

Ali šta ćemo da radimo ako i pored svega toga nju opsluži tek 5000 putnika?
Да поставимо железницу сада не на неке милионе путника, него само на оно што је везано за тренутно стање и текуће планове са затвореном финансијском конструкцијом. До Прокопа би долазила унапређена приградска железница из смера Батајнице, јако коришћена регионална линија из Новог Сада и релативно добро коришћене из Ваљева и Вршца, Полуграна мреже са нелогичним прекидом у Овчи пре Панчева и приградски возови из Лазаревца и Младеновца. Ако ништа друго не бисмо додали, већ само метро Видиковац - Пожешка - Сајам - Прокоп - Славија - Трг републике, добијамо цирка 20.000-30.000 путника. За метро станицу надпросечно корисна станица, за техничко-финансијски огромну станицу Прокоп јадно коришћење. За грађевински и атхитектонски једноставну подземну метро станицу све преко 10.000 путника је добро. За железничку станицу грађевинско-финансијске величине Прокопа успех се мери цифрама преко 100.000 путника дневно.

Ако се железница и метро не споје у заједничку функционалну целину, обе инвестиције много губе на својој оправданости. Зато је пре негошто су се родили најпаметнији људи у Европи и основали СНС, цела глупа Европа и сви преднапредни планери у Београду метро везивали за железничке (и аутобуске) станице још у најранијим фазама.

Да ли си задовољан одговором?
 
Pa nije ti ubedljiv odgovor Karlo...
Ti polaziš od toga koliko su neke intercity linije popularne i popunjene. Ok to stoji da će linije za za Novi Sad, Vršac biti pune, ali ko ti garantuje da će putnici silaziti na Prokop?
Mnogo je veća verovatnoća da putnici iz Novog Sada izadju na NBG a putnici iz Vršca na Vukovom spomeniku.
I eto ti opet praznog Prokopa.
 
Добро, нисам доречен. Прокоп без метроа 4000-5000 путника као што рече, од тога већина преседачи са воза на воз. Прокоп са метроом 20.000-30.000 путника, од чега већина преседа између воза и метроа. Могући су и још побољшани сценарији са источном приградском аутобуском станицом, или још неким пратећим пројектима, али да за сада оставимо огољено овако.

Метро губи цирка 10% путника, регионалне линије цирка 60% путника, БГ:ВОЗ цирка 25% путника.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=707030#p707030:1vng6c25 je napisao(la):
talason » 10 Feb 2020, 16:06[/url]":1vng6c25]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=707021#p707021:1vng6c25 je napisao(la):
Пантограф » Pon Feb 10, 2020 2:45 pm[/url]":1vng6c25]Немају градови величине Београда 10 метро линија. Имају, већином, три.

Зато ће и штета од две погрешне метро линије у Београду бити - ненадокнадива.

Па то баш и није најтачније, погледај на пример Штутгарт, град који има око 600 хиљада становника, поседује метро систем од 14 сталних линија U-Bahn мреже и 7 линија S-Bahn мреже. Амстердам има, на пример, 5 линија, што бих, по европском стандарду, рекао да је просек броја линија лаког метроа у градовима приближне величине Београду.

Свакако, број линија није толико важан колико је важна њихова функционалност. Самим тим се и апсолутно слажем са тобом, буде ли овај план коначан и на крају крајева реализован - штета ће бити ненадокнадива, баш као што си рекао. :)

Problem je u tome što je Štutgarski metro izgleda horor za forumaše pošto je reč o “lakom” metrou pa bi se ljudi ovde užasavali toga. :roll:

Stuttgart_dt8.jpg


A ima pantograf umesto treće šine pa je time automatski sistem niže rase :roll:

To što taj metro u Štutgartu funkcioniše dobro je druga priča koja nas ne zanima pošto imamo para za bacanje. :kk:

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

P.S. žel sistem Štutgartskog prevoza pokriva 2.8 miliona ljudi ako hoćemo da merimo stanovništvo po BG standardima.
 
Što je najžalosnije jeste to da je praktično svaki dosadašnji plan, samim tim i sporni aktuelni okvirno pokrivao osnovne osovine kretanja, međutim ono po čemu ovaj spektakularno pada na testu jeste činjenica da zbog nekih budućih projekata manjim ili većim meandriranjem izbegava trenutno najopterećenije pravce koji su ujedno najpogodniji za efikasno presedanje sa fidera, usput promašivši i ključna čvorišta sa ostalim šinskim sistemima.

Dovoljno je autore pitati koga će takav jedan metro sistem da vozi i do kog datuma, kao i kada će ostali koridori biti pokriveni metroom? Po meni najveći apsurd jeste preskakanje faza, odnosno pokrivanje planiranih zona sa najvišim stepenom motorizacije u zemlji izuzev najzabačenijih ruralnih područja potpuno odsečenih od bilo kog oblika javnog prevoza. Ukratko plan koji uz izvodljive modifikacije može biti viđen kao jedan od najboljih do sada u svom postojećem obliku može predstavljati samo trn u oku kako stručnoj javnosti tako i opštem glasačkom telu. Neko bi zaista trebalo da se zapita kako misli da dobije još jedan mandat takoreći ostavivši na cedilu najveći deo glasača.

Novi delovi grada bez problema mogu biti blagovremeno pokriveni naknadnim grananjem osnovnih linija sistema, a koje bi sasvim logično prvobitno trebalo da pokriju već formirane urbane celine koje već decenijama generišu najveći broj putovanja, usput stvarajući nesnosne gužve.

Btw. Igore odličan tekst. Treba na vreme regovati pa nek se bar usvoji varijanta preko Prokopa uz grananje ka Vidikovcu. Kad je već ceo plan dogurao do PGR i usvajanje manje štetnih varijanti predstavljalo bi značajan uspeh.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=707123#p707123:22g127rz je napisao(la):
Steva » 10 Феб 2020 08:10 pm[/url]":22g127rz]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=707030#p707030:22g127rz je napisao(la):
talason » 10 Feb 2020, 16:06[/url]":22g127rz]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=707021#p707021:22g127rz je napisao(la):
Пантограф » Pon Feb 10, 2020 2:45 pm[/url]":22g127rz]Немају градови величине Београда 10 метро линија. Имају, већином, три.

Зато ће и штета од две погрешне метро линије у Београду бити - ненадокнадива.

Па то баш и није најтачније, погледај на пример Штутгарт, град који има око 600 хиљада становника, поседује метро систем од 14 сталних линија U-Bahn мреже и 7 линија S-Bahn мреже. Амстердам има, на пример, 5 линија, што бих, по европском стандарду, рекао да је просек броја линија лаког метроа у градовима приближне величине Београду.

Свакако, број линија није толико важан колико је важна њихова функционалност. Самим тим се и апсолутно слажем са тобом, буде ли овај план коначан и на крају крајева реализован - штета ће бити ненадокнадива, баш као што си рекао. :)

Problem je u tome što je Štutgarski metro izgleda horor za forumaše pošto je reč o “lakom” metrou pa bi se ljudi ovde užasavali toga. :roll:

Stuttgart_dt8.jpg


A ima pantograf umesto treće šine pa je time automatski sistem niže rase :roll:

To što taj metro u Štutgartu funkcioniše dobro je druga priča koja nas ne zanima pošto imamo para za bacanje. :kk:

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

P.S. žel sistem Štutgartskog prevoza pokriva 2.8 miliona ljudi ako hoćemo da merimo stanovništvo po BG standardima.

Meni je ovo horor, zna se sta je metro, ako se pravi onda se pravi kako treba, ne ovi tramvaji opet s kojim su nas preveslali vec jednom.
Postoji toliko toga sto ide uz metro, a nije prevoz putnika od tacke A do tacke B, i ne moze da se izvede na ovaj tramvajski nacin.

Mozda megalomansko, ali opet MOJE licno misljenje na koje valjda imam pravo :).
 
Naravno. Ako jednom popiješ lošu kafu ili pojedeš loš burek bolje da nikad više ne probaš isti jel eto, bio si preveslan.

Nebitno. Preveslaće nas i sa ovim metroom za vek vekova.
 
I Dačija Logan prevozi od tačke A do tačke B ali je horor u odnosu na neku premium klasu automobila, isto važi i za tramvajoliki metro u odnosu na pravi. :fijasko:
U tom smislu taj tramvaj i jeste niža rasa.
Kao sto je već rečeno, zna se šta je metro.
Neće nas zeznuti drugi put iako bi mnogi to voleli.
A ko voli lošu kafu i loš burek (kao i horor Dačije) samo nek izvoli.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=707132#p707132:3rx376mv je napisao(la):
wexy » Pon Feb 10, 2020 9:34 pm[/url]":3rx376mv] zna se sta je metro

Ta fraza kao glavni kamen spoticanja ovde.
 
Zao mi je za ove koji ne znaju šta je metro ili se nisu nikad vozili pravim metroom pa mešaju pojmove tramvaja i metroa.
Svako vracanje na tramvaj bi bila teška greška za ovaj grad.
 
Vrh